marcined Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 Witam posiadam rower elektryczny Multicycle ,poszukuję do niego ładowarki została zagubiona ,muszę dokupić jakiś zamiennik tylko nie jestem w stanie określić na podstawie tych danych na jakie napięcie jest ta bateria Czy ktoś posiada taką ładowarkę na sprzedaż ewentualnie poleci jakiś zamiennik do tej baterii gniazdo okrągłe na 4 piny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dfq Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 przeciez tam masz na silniku 24V. Potrzebujesz takiej ładowarki :https://www.jpteshop.nl/ele276-lader-voor-mc-multicycle-qms-294v.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 11 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 Rozmawiałem z gościem z Green cell i nie był w stanie powiedzieć na jakie napięcie była ładowarka do tej baterii i powiedział mi że nie posiadają takich ładowarek do tego modelu baterii ,tak to jest ta ładowarka dokładnie którą wysłałeś w linku. Bateria jest rozładowana aktualnie a ładowarkę nie mogę dokupić nawet z rynku wtórnego nie wiem czy ma to sens bo jak się okaże bateria uwalona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 11 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 czy ktoś wie jakie piny za co odpowiadają sprawdzałem miernikiem między 1 a 5 pinem jest napięcie 1V po przekręceniu kluczyka na on ten bolec to plus? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 (edytowane) Tam masz napisane 7S5P, to jasno znaczy, że napięcie końca ładowania to 7x4,2V czyli 29,4V. No bo masz 7 grup ogniw łączonych szeregowo. Tak więc kupujesz dowolną ładowarkę na takie napięcie: https://allegro.pl/oferta/ladowarka-do-roweru-elektrycznego-24v-29-4v-2a-12104112581 A potem kupujesz wtyczkę https://allegro.pl/oferta/neutrik-nc4mxx-xlr-wtyk-mikrofonowy-meski-4pin-9549502449 Łączysz jedno z drugim i po kłopocie. PINOUT IS: (1+, 4-) Sprawdź miernikiem na gniazdku ładowania jakie jest napięcia na stykach 1 i 4 czy czasem nie jest plus z minusem zamienieniony. Edytowane 11 Marca 2023 przez Electronite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 11 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 masz rację ładowarka spasuje tylko jak te piny połączyć Łączysz jedno z drugim i po kłopocie. PINOUT IS: (1+, 4-) A czy bateria będzie żyła jeszcze po rocznym nie ładowaniu .Na jesień bateria wyjechana była do zera podłączyłem ładowarkę i już nie mogłęm załadować baterii myślałem że to wina ładowarki na nieszczęście jeszcze gdzieś ją zgubiłem ,baterie zimowałem w ciepłym miejscu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 No jak się nie ładowała wtedy to nie będzie się ładować teraz. Miernik masz? Rozkręcaj baterię i pokaż do ma w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 11 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 pod tą naklejką są śruby na torxy nie mam tych kluczy jutro załatwię i rozkręcę jest szansa że ta bateria będzie żyła po takim rozładowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 Zależy co i jak padło. Podnieść się da prawie na pewno, może nie mieć pełnej pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 12 Marca 2023 Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 Swoją drogą to ciekawi mnie z jakim "ekspertem" z green cell rozmawiałeś, że 7s5p nic mu nie powiedziało W tego typu firmie to nawet woźny, czy sekretarka powinni wiedzieć jakie jest napięcie takiego pakietu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 12 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 Po rozebraniu tak to wygląda od strony ładowania pin 1 (czerwony) pin 2 (żółty) pin 3 (czarny) i pin4(pomarańczowy) Od strony Wyjścia (czarny pin1) (pomarańczowy pin2) (żółty pin4) (pin5 czerwony) Od strony wyjścia po przekręceniu kluczyka jest 1V Mam ładowarkę modelarską może da się spróbować podładować by tylko sprawdzić czy w rowerze załączy się wyświetlacz .Czy ktoś wie jak to wygląda od strony ładowania czy na pinie 1 i 3 mogę spróbować podładować to jakoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 12 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 na pinie 1 i 3 na wejściu ładowania jest 2,40V napięcia tak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 12 Marca 2023 Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 pin 1 i 3 gniazdka ładowania to są rozumiem przewody czarny i czerwony? Wygląda jakby BMS był zablokowany. Trzeba wyciągnąć pakiet z obudowy i pomierzyć cele indywidualnie. I ładować każdą sekcję osobno napięciem 4,2V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 12 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 Teraz, Maciek.B napisał: Swoją drogą to ciekawi mnie z jakim "ekspertem" z green cell rozmawiałeś, że 7s5p nic mu nie powiedziało W tego typu firmie to nawet woźny, czy sekretarka powinni wiedzieć jakie jest napięcie takiego pakietu mam zrzuty z rozmowy napisał cytuję ,,Proponuję dowiedzieć się jakie napięcie jest tej baterii u producenta roweru,, po wysłaniu naklejki z baterii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 12 Marca 2023 Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 Kompetencja gościa level 0. Natomiast dla nas jedyne co może być problemem to te 2 cienkie kabelki, pomarańczowy i żółty. Jak widzisz one idą od gniazdka ładowania do gniazda roweru i jednocześnie rozdzielają się i wchodzą w elektronikę. Jeżeli to jest CAN-bus, no to bez specjalistycznych narzędzi się nie podejdzie do tego. I wtedy MUSISZ mieć oryginalną ładowarkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 12 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 tak dokładnie wchodzą do środka wybaczcie że się nie znam na tym wszystkim i o wszystko pytam. Czyli nic nie kombinować by czegoś nie uszkodzić czyli nic nie da ładowanie i kombinowanie .Bateria wyjechana była do zera rowerem wracałem na rozładowanej baterii po podłączeniu ładowania nie dało się jej załadować i tak to zostało i jeszcze na dodatek gdzieś przesiałem ładowarkę no nic co robić jakieś propozycje bo sezon rowerowy już blisko ... Teraz, Electronite napisał: pin 1 i 3 gniazdka ładowania to są rozumiem przewody czarny i czerwony? Wygląda jakby BMS był zablokowany. Trzeba wyciągnąć pakiet z obudowy i pomierzyć cele indywidualnie. I ładować każdą sekcję osobno napięciem 4,2V. tak dokładnie pin1 czerwony pin 3 czarny czyli BMS jest zablokowany .No to rozkręcamy dalej mam nadzieję że nic nie popsuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 12 Marca 2023 Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 Szukać ładowarki i rozbierać baterię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 12 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 Electronite tylko ty się tu udzielasz z pomocą jak to wszystko ogarnę to jakiegoś blika podeślę na jakiś dobry trunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 12 Marca 2023 Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 Wiesz, ja wcale nie obiecuję, że damy radę to ogarnąć przez internet - to nie jest łatwy temat, żeby naprowadzić na rozwiązanie przez forum. No ale tak, rozumiem, że na złączu ładowania (XLR) na czarnym i czerwonym mamy 2,4V. Wygląda to jakby była przerwa w pakiecie ogniw. Bo tam powinno być pełne napięcie pakietu, czyli circa 26V. Jak byś zmierzył na złączu roweru, też na tych grubych kablach czerwonym i czarnym to tam też powinno być albo 0 albo pełne napięcie pakietu. W zależności, czy mosfety w BMSie są załączone czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 12 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 Wygląda to tak po rozebraniu .Na tych grubych kablach na wyjściu pokazuje 0,70V natomiast na wejściu do ładowania pokazuje 2,50V .Cały ten pakiet ma 35sztuk ogniw każdy jeden liczy 5 sztuk czyli tak jak pisałeś 4,2V gdybym odłączył od płytki te wtyczki i poszczególne ogniwa ładował z ładowarki modelarskiej pożyczyłem od kolegi da to coś wspomnę że bateria była rozładowana do zera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 12 Marca 2023 Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 (edytowane) No to na początek mamy 3 wtyczki z cienkimi kablekami. Ta co są wszystkie czarne to są czujniki temperatury i to nas nie interesuje. Następna z kolorowymi kablami co idą do baterii to wejścia pomiarowe poszczególnych cel. I tutaj muszą być napięcia 0V-4,2V-8,4V-12,6V-16,8-21V itd, czyli co każdą grupę jest robiony pomiar czy napięcie wszystkich sekcji jest równe. A pokaż jeszcze gdzie się podłączają te grube kable co wychodzą z samej baterii do płytki. (zdaje się, że pod płytką) Tą łądowarką nie naładujesz tego pakietu w całości bo obsługuje max 6 ogniw szeregowo a ty masz 7. Ale da radę pojedynczo. Tylko zejdzie się więcej czasu i będziesz miał kabelkologii więcej. Edytowane 12 Marca 2023 przez Electronite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 13 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 na tych kabelkach kolorowych po wyjęciu z wtyczki są takie napięcia (czarny +brązowy 0,20v) (czarny +czerwony 0,79v)(cz+zielony 1,13v)(cz+niebieski 1,56v)(cz+fiolet 1,92v)(cz+szary 2,33v)(cz+biały 2,73v) Tak to wygląda te grube kable idą do stacyjki kluczyk która załącza już zasilanie na rower. A te kolorowe kable idą do lampy oświetlenie która jest wbudowana z baterią ,tam ida też dwa kabelki pomarańcz i żółty które ida do gniazda ładowania . na tych blaszkach plus i minus pakietu jest napiecie 2,73V Wpinam się do tej wtyczki kolorowej co pisałeś, ustawiłem ładowarkę na LI 0,5amper i próbowałem ładować i ładuje na (czarnym i brązowym mam 3v i trzyma )nie wiem do jakiego napięcia ładować mam . Teraz, marcined napisał: na tych kabelkach kolorowych po wyjęciu z wtyczki są takie napięcia (czarny +brązowy 0,20v) (czarny +czerwony 0,79v)(cz+zielony 1,13v)(cz+niebieski 1,56v)(cz+fiolet 1,92v)(cz+szary 2,33v)(cz+biały 2,73v) Tak to wygląda te grube kable idą do stacyjki kluczyk która załącza już zasilanie na rower. A te kolorowe kable idą do lampy oświetlenie która jest wbudowana z baterią ,tam ida też dwa kabelki pomarańcz i żółty które ida do gniazda ładowania . na tych blaszkach plus i minus pakietu jest napiecie 2,73V Wpinam się do tej wtyczki kolorowej co pisałeś, ustawiłem ładowarkę na LI 0,5amper i próbowałem ładować i ładuje na (czarnym i brązowym mam 3v i trzyma )nie wiem do jakiego napięcia ładować mam . acha bezpieczniki są ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 13 Marca 2023 Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 Na pałę nic nie podpinaj. Już żle mierzysz napięcia - także ostrożnie. Pierwsze co, to musisz ustalić któe kable są gdzie podłączone. Przyglądnij się pakietowi i sprawdź czy ten duży pad "MINUS PAKIETU" jest połączony z czarnym kabelkiem pomiarowym czy nie. Powinien być, ale różnie to jest. Następnie mierzysz poszczególne CELE a nie jak to zrobiłeś od najniższej. masz mierzyć: cz-br br-cze cze-ziel itd. na końcu biały-PLUS PAKIETU rozrysuj to sobie to ci ułatwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 13 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 Tak to wygląda czarny i brazowy--2,9v brązowy i czerwony--0,28v czerwony i zielony --0,23v zielony i niebieski --0,30v niebieski i fiolet--0,24v fiolet i szary--0,29v szary i biały 0,29v Na białym i czarnym jest 4,64v jeśli wtyczkę odłączę to na tych blaszkach jest takie samo napiecie Teraz, marcined napisał: Tak to wygląda czarny i brazowy--2,9v brązowy i czerwony--0,28v czerwony i zielony --0,23v zielony i niebieski --0,30v niebieski i fiolet--0,24v fiolet i szary--0,29v szary i biały 0,29v Na białym i czarnym jest 4,64v jeśli wtyczkę odłączę to na tych blaszkach jest takie samo napiecie ten MINUS PAKIETU to jest polutowane z płytką tam nie zobaczę nic, sprawdziłem miernikiem i ten czarny na płycie jest połączony z tym pomiarowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcined Napisano 13 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2023 Czyli jak ładować jakim napięciem jakim amperem rozumię że mam ładować tam gdzie mierzyłem napięcie by czegoś nie popsuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.