Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Kupiłem Rock Shox Reba z 2018r. Amortyzator jest nowy, ma nie przycięta rurę sterową, poprostu leżak magazynowy w dobrej cenie. Brak jakichkolwiek rys, otarć czy śladów montażu. Mój niepokój wzbudziło natomiast dolne mocowanie hamulca. Gwint sam w sobie jest sprawny. Śruba wchodzi bez oporu i trzyma jak należy, gwint "na oko" też ok, natomiast wygląda to tak, jakby w fabryce ktoś źle ustawił gwintownik i dziura przeszła na wylot. Na dnie otworu widać ślad gwintownika i zwoje gwintu są do końca tej dziury. W pierwszym momencie pomyślałem, że to bez znaczenia ale teraz zastanawiam się czy nie oddać tego amortyzatora. Co myślicie?? Czy to może wpłynąć jakoś na żywotność tego mocowania? Z zewnątrz cały odlew wygląda bez zarzutu. 

IMG_20230311_130901.jpg

Edytowane przez Alsew
Napisano (edytowane)

W SIDzie z 2018 mam to samo, po 4 latach używania nic się nie dzieje. Pewnie kwestia tego, że gwint musi mieć jakąś tam określoną głębokość i nie zgrało im się to z grubością ścianek.

Edytowane przez TheJW
Napisano

Dzięki za info. Wolałem zapytać bo różne trafiają się "okazje". Zrobię serwis zerowy i montuje.😉 Jeszcze 2 pytania z innej beczki. Rozumiem że w amorze nie ma tokenów, trzeba dokupić je osobno? Do korka od komory powietrznej pasuje standardowy klucz od kaset? 

Napisano (edytowane)
22 godziny temu, Dokumosa napisał:

 Zacisk przykręć smarując śrubę klejem do gwintów.

Zmienię adapter hamulca 160/180 przy okazji bo mam jakiś taki wynalazek który jest przykręcony do amora, a zacisk do adaptera, więc śruby będą nowe, a takie są już smerfowe 😉 A z jaką siła powinno się skręcić amor po serwisie? Tak mnie naszło... Robiłem to wiele razy na czuja ale jak się spełnia jedno z rowerowych marzeń, to człowiek głupieje jak widać. 😁

Edytowane przez Alsew
Napisano

Reba osadzona i zamiast radochy jest załamka. Tłumik nie działa. Jak podniesiesz przednie koło i puścisz to rower skacze jak piłka od kosza i nie działa wogóle regulacja żółw-zając. Zaraz dostanę szału 😤🤯

Napisano

Edit... Też dziwne, bo jakieś wyjątkowo niskie ciśnienie muszę dać żeby żeby ustawić SAG. Coś z tym amorem jest nie tak. Ja tylko ściągnąłem mu galoty i wymieniłem olej w dolnych lagach... Ma ktoś jakiś pomysł?

Napisano
Cytat

Ma ktoś jakiś pomysł?

Suchość w komorze powietrznej? Kupiłem RS Paragon nowego ze sklepu, w środku komory sucho.

Cóż, to nie prom kosmiczny. Trzeba będzie chyba całość rozebrać, biorąc pod uwagę kwestę tłumika 😞

Napisano (edytowane)

Że to prom kosmiczny nie jest, to ja wiem. Serwis sprężyny powietrznej, to nie problem ale jeśli uwalony jest tłumik albo jego popychacz, to koszt wymiany może być duży... Zgłosiłem problem sprzedającemu i dostałem natychmiastowa odpowiedź, że mam przesłać amor do Wichu Workshop. Także to chyba jakaś trefna partia z odzysku i sprzedający o tym dobrze wie. Leżaki magazynowe w super cenie ... Czart mnie podkusił z tą Rebą !

 

 

Edytowane przez Alsew
Napisano (edytowane)

Tak, zawsze jak skręcam dół , to ściskam amor. Ale jak go rozkręcałem, to popychacz od strony sprężyny powietrznej mocno trzymał. Miałem problem żeby rozdzielić golenie mimo że spuściłem powietrze i kilka razy pukałem w poluzowaną śrubę. Amor po skręceniu, jak go puściłem, "odbił" mimo że nie miał jeszcze  powietrza. 

Edytowane przez Alsew
Napisano

Ale nie odkręcałeś korków z góry więc pewnie się się ostało powietrze. Albo podciśnienie z komory neg spowodowało  "odbicie".

Reba to amor prosty jak cepy. Może faktycznie jakiś leżak albo jakiś dziwny twór z odrzutów (poskładany nie z tych części co trzeba, widziałem taki fabrycznie z shaftem  który nie miał szans ustawić się w pozycji wyrównującej ciśnienia).

Jak masz gw to korzystaj. Pochwal się co Wichu zdiagnozuje.

Napisano

@Dokumosa Gwarancja to za dużo powiedziane. Kupiłem amor na Allegro jako nowy OEM więc raczej to podchodzi pod rękojmie. Sugerujesz, że problem leży po stronie sprężyny powietrznej. Nie wykluczam tego, przypominam tylko, że regulacja żółw-zająć nie powoduje żadnej zmiany w zachowaniu amora i po podniesieniu koła/kierownicy i puszczeniu z wysokości rower skacze jak piłka... Zadzwonię dziś do Wichu i zobaczymy co powiedzą.    

Napisano

Jeśli miałbym sam szukać ew. przyczyn braku regulacji tłumienia odbicia to przede wszystkim wyciągnąłbym shaft i sprawdził stan pierścieni oraz czy kręcenie regulacją powoduje ruch przysłony. Dodatkowo rzuciłbym okiem na tłumik kompresji (czy brak widocznych mechanicznych uszkodzeń korpusu). Zalałbym właściwy poziom właściwego oleju. Kiedyś na próbę zamiast 5wt zalałem 3wt i efekt był taki jak opisujesz, tłumienia kompresji też nie było a blokada stała się gumowa. Niemniej jeśli to amor w stanie fabrycznym (tzn. nikt nie robił mu żadnego pełnego serwisu "poleżakowego") to powinno być tam wszystko ok.

Rower pod własnym ciężarem spuszczony z wysokości będzie się odbijał na gumach. Amor tego nie wytłumi. Jak chcesz spr działanie tłumienia odbicia to stajesz nad ramą, wciskasz na max amor w ziemię i szybko zabierasz ręce z kierownicy. Jeśli koło się wtedy pod wpływem działania sprężyny powietrznej oderwie od ziemi to tłumienie za słabe.

Napisano

Wichu po opisaniu problemu, twierdzi że mam napompować max 50psi i pouginać amor żeby wyrównać ciśnienie w komorach sprężyny powietrznej, albo włożony jest tam odwrotny tłumik i bez manetki amor jest zablokowany. Mój Recon Gold po spuszczeniu koła ładnie tłumił a tu aż tylne koło podskakuje więc coś jest nie halo. 

Napisano

Łatwo zaobserwować na czym się odbija. Jeśli amor po spuszczeniu roweru wykonuje ugięcie ~1cm a odbija się na 5 to raczej szukałbym powodu w zbyt dużym ciśnieniu w gumie. Poza tym reba na takie chwilowe uderzenia jest zupełnie obojętna (leniwa).

Ciśnienia w komorach wyrównują się tylko w pozycji nominalnej (zero ugięcia). Może się nie wyrównać jeśli jest zatkana przetoka (rzadkie przypadki ale występujące). Tłumiki normalnie zamknięte występowały w rocznikach 2013-2015. Dosyć szybko z nich zrezygnowano ze względu na problemogenną manetkę. W każdym razie to najłatwiej sprawdzić.

Napisano
Cytat

włożony jest tam odwrotny tłumik i bez manetki amor jest zablokowany

To akurat szybko sprawdzisz, klucz 24, wyjąć tłumik kompresji i sprawdzić czy w stanie bez manetki przesłony od dołu są otwarte czy zamknięte.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...