Dokumosa Napisano 25 Lutego Napisano 25 Lutego A wspomniane podróbki g2 kosztują naście pln/szt Cytuj
burz Napisano 25 Lutego Napisano 25 Lutego (edytowane) Chyba oddam te tarcze. Co powiecie na AVID G3CS, są nawet nieco tańsze od Shimano? A może coś innego, do ok. 65 zł/szt. Edytowane 25 Lutego przez burz Cytuj
burz Napisano 14 Marca Napisano 14 Marca W dniu 25.02.2025 o 17:13, burz napisał: Też się zastanawiam co zrobić z tarczami. Przechodzę z hamulców 200 ma 6100, dokupiłem tarcze SM-RT66, oczywiście made in China i rzecz jasna krawędzie z jednej strony są zaokrąglone. Tymczasem tarcze dotychczasowe, mimo że to jakiś no name, są szlifowane z obu stron, krawędzie mają ostre… (zdjęcie). Zostawić stare, czy jednak założyć nowe? Te RT66 oddałem, a w zamian kupiłem RT76, oczywiście made in China, bo innych w sprzedaży już nie ma. Jakość wykonania (szlifowania) dużo lepsza, a jakość hamowania wyjdzie w trasie. Cytuj
XYZPV Napisano 14 Marca Napisano 14 Marca Jak już masz takie uprzedzenia do niemarkowych to było sobie kupić Magury storm HC zamiast tego badziewia. 1 Cytuj
burz Napisano 14 Marca Napisano 14 Marca Jeszcze odnośnie storm HC - czy nie brzęczą i nie piszczą, bo opinie są różne? Cytuj
burz Napisano 14 Marca Napisano 14 Marca 4 godziny temu, burz napisał: Te RT66 oddałem, a w zamian kupiłem RT76, oczywiście made in China, bo innych w sprzedaży już nie ma. Jakość wykonania (szlifowania) dużo lepsza, a jakość hamowania wyjdzie w trasie. Niestety, gdy wyjąłem z pudełka już tak różowo nie było, taka sama wytłoczka jak 66. Na zdjęciu jest włożona po "lewej" stronie i dlatego wygląda dobrze. Cytuj
burz Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca W dniu 14.03.2025 o 14:45, XYZPV napisał: było sobie kupić Magury storm HC Zgodnie z zaleceniem Cytuj
XYZPV Napisano 19 Marca Napisano 19 Marca No i elegancko, będzie Pan zadowolony, grube, sztywne, nie to shigunwo. 1 Cytuj
lis50 Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca W dniu 14.03.2025 o 13:45, XYZPV napisał: Jak już masz takie uprzedzenia do niemarkowych to było sobie kupić Magury storm HC zamiast tego badziewia. Kupiłem tą Magurę. Wcześniej niededykowane tarcze innych producentów , potem ta tarcza z hamulcem mt5. Przy hamowaniu widelec wpadał w paskudne wibracje które szarpały nim przód tył. Mt5 na fabrycznych klockach. Być może jednostkowy problem, jakość wykonania, cokolwiek. Jednak później miałem jeszcze drugą, używaną, też z hamulcem magury, identyczny problem. Miałem też epizod z tarczą mdr-p , też z mt5. Tarcza generowała paskudne piski. Po wymianie tylko tarcz na inne i pozostawienie reszty bez zmian problemy znikały. Cytuj
XYZPV Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca Zbyt niskie osadzenie zacisku względem osi koła, trzeba zadbać o to, aby klocek nie zachodził na część w której są "szprychy". Przejeżdżając przez nie właśnie generują się szarpnięcia i efekt ABS. Jeśli klocek nie będzie jechał po tej części tarczy nie ma problemu, przerabiałem to. Kwestia adapterów/zacisków. Czasami trzeba użyć podkładek M6 pod zacisk aby go nieco podnieść. A piski - ja tam lubie, słychać moc a nie takie szuru szuru Cytuj
lis50 Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca Jeśli to co mówisz byłoby przyczyną to podobne wibracje byłyby w połączeniu z innymi tarczami (miałem chyba wszystkie shimano , sramy, avidy, tektro od początku oferty tarczowej tych firm, poza tym formule, hayesy, magury, galfery, hope, jagwire, ashimy i accenty). Nie wiem dokładnie ile ale 50-60 różnych, w sumie 150-200 sztuk z ~ 200 sztukami różnych hamulców. Magury mt5 z tarczami sram centerline, hs2, jagwire, hayes, tektro i wspomnianymi dwoma magurami. Golenie dolne przy hamowaniu wpadadaly w wibracje i obawiałem się że spowoduje to uszkodzenie ślizgów. Druga sztuka była założona z tyłu i tu zjawisko było mniej ale odczuwalne. Na zdjęciach masz dwie opcje: 1. Górna krawędź okładziny równo z górną krawędzią tarczy - klocek mt5 zachodzi ok 4 mm na żebra tarczy magura. Wg ciebie generuje to szarpanie. 2. Dolna krawędź okładziny równo z krawędzią powierzchni hamującej - klocek, jak sugerujesz, nie zachodzi. Wystaje jednak ok 3 mm nad rant tarczy. Jeśli klocek/zacisk ma być jak sugerujesz to klocki dedykowane do mt5 będą się zużywać na powiedzmy 3/4 powierzchni. Jednak klocki zużyją się w sposób w którym rant będzie tarł o wcięcie w okładzinie w stały a w czasie hamowania generowane będą piski. Okładziny w końcu się zejdą. 3. Tarcza sram centerline, okładziny zachodzą na "żebra" , 3 mm. Jeśli to co sugerujesz powoduje wibracje to powinny byc one odczuwalne. Jednak wszystko działa bez dźwięków i bez wibracji. Cytuj
skwarek07 Napisano 5 Kwietnia Napisano 5 Kwietnia Witam. Podepnę się pod temat, nie chcę zakładać nowego. Otóż też chcę wymienić mt200 na mt500 w Meridzie Big Nine 300 lite ale nie mogę pokonać jednego elementu. Żeby przeciągnąć przewód hamulcowy przez ramę, odkręciłem górny insert (tak to się chyba nazywa) i tutaj jest problem bo nie wiem co dalej. Insert wchodzi w ramę ale nadal trzyma linkę przerzutki i przewód. Nie znalazłem info w necie jak to pokonać. Może ktoś przerabiał taką ramę, byłbym wdzięczny za pomoc Cytuj
skwarek07 Napisano 5 Kwietnia Napisano 5 Kwietnia Odkręciłem ale nadal trzyma przewody. Można go wepchnąć do środka ale tylko na tyle na ile pozwalają linki. Insert składa się jakby z dwóch części, jak się dobrze przyjrzeć to w środku widać małą śrubkę imbusową żeby go rozdzielić ale nie ma jak podejść tam kluczem Cytuj
burz Napisano 5 Kwietnia Napisano 5 Kwietnia (edytowane) Kurde, dziwny patent. W moich Kellysach ten plastik wyjmuje się na zewnątrz, tymczasem u ciebie wpycha do środka… Edytowane 5 Kwietnia przez burz Cytuj
wr81 Napisano 5 Kwietnia Napisano 5 Kwietnia @skwarek07 Wymieniałem w big nine lite hamulce na m7100 i nie było problemu. Czy linka nie jest trzymana "po drugiej stronie"? Pod spodem w okolicy mufy suportowej jest przepust/trzymacz ze śrubką, poluzowałeś go? 1 Cytuj
skwarek07 Napisano 6 Kwietnia Napisano 6 Kwietnia Poradziłem sobie🙂 Ten insert jednak wyszedł na zewnątrz 😃 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.