Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Chyba oddam te tarcze.

Co powiecie na AVID G3CS, są nawet nieco tańsze od Shimano? A może coś innego, do ok. 65 zł/szt.

Edytowane przez burz
  • 3 tygodnie później...
Napisano
W dniu 25.02.2025 o 17:13, burz napisał:

Też się zastanawiam co zrobić z tarczami. Przechodzę z hamulców 200 ma 6100, dokupiłem tarcze SM-RT66, oczywiście made in China i rzecz jasna krawędzie z jednej strony są zaokrąglone. Tymczasem tarcze dotychczasowe, mimo że to jakiś no name, są szlifowane z obu stron, krawędzie mają ostre… (zdjęcie).

Zostawić stare, czy jednak założyć nowe?

IMG_0134-compressed.jpeg

Te RT66 oddałem, a w zamian kupiłem RT76, oczywiście made in China, bo innych w sprzedaży już nie ma. Jakość wykonania (szlifowania) dużo lepsza, a jakość hamowania wyjdzie w trasie.

IMG_0211-compressed.jpeg

Napisano
4 godziny temu, burz napisał:

Te RT66 oddałem, a w zamian kupiłem RT76, oczywiście made in China, bo innych w sprzedaży już nie ma. Jakość wykonania (szlifowania) dużo lepsza, a jakość hamowania wyjdzie w trasie.

IMG_0211-compressed.jpeg

Niestety, gdy wyjąłem z pudełka już tak różowo nie było, taka sama wytłoczka jak 66. Na zdjęciu jest włożona po "lewej" stronie i dlatego wygląda dobrze.

  • 2 tygodnie później...
Napisano
W dniu 14.03.2025 o 13:45, XYZPV napisał:

Jak już masz takie uprzedzenia do niemarkowych to było sobie kupić Magury storm HC zamiast tego badziewia.

Kupiłem tą Magurę. Wcześniej niededykowane tarcze innych producentów , potem ta tarcza z hamulcem mt5.

Przy hamowaniu widelec  wpadał w paskudne wibracje które szarpały nim przód tył. Mt5 na fabrycznych klockach. 

Być może jednostkowy problem,  jakość wykonania,  cokolwiek. 

Jednak później miałem jeszcze drugą,  używaną,  też z hamulcem magury, identyczny problem. 

Miałem też epizod z tarczą mdr-p , też z mt5. Tarcza generowała paskudne piski.

Po wymianie tylko tarcz na inne i pozostawienie reszty bez zmian problemy znikały. 

 

Napisano

Zbyt niskie osadzenie zacisku względem osi koła, trzeba zadbać o to, aby klocek nie zachodził na część w której są "szprychy". Przejeżdżając przez nie właśnie generują się szarpnięcia i efekt ABS. Jeśli klocek nie będzie jechał po tej części tarczy nie ma problemu, przerabiałem to. Kwestia adapterów/zacisków. Czasami trzeba użyć podkładek M6 pod zacisk aby go nieco podnieść. A piski - ja tam lubie, słychać moc a nie takie szuru szuru :)

Napisano

Jeśli to co mówisz byłoby przyczyną to podobne wibracje byłyby w połączeniu z innymi tarczami (miałem chyba wszystkie shimano , sramy,  avidy,  tektro od początku oferty tarczowej tych firm, poza tym formule,  hayesy, magury, galfery, hope,  jagwire, ashimy i accenty). Nie wiem dokładnie ile ale 50-60 różnych,  w sumie 150-200 sztuk z ~ 200 sztukami różnych hamulców.  

Magury mt5 z tarczami sram centerline,  hs2, jagwire,  hayes,  tektro i wspomnianymi dwoma magurami. Golenie dolne przy hamowaniu wpadadaly w wibracje i obawiałem się że spowoduje to uszkodzenie ślizgów. Druga sztuka była założona z tyłu i tu zjawisko było mniej ale odczuwalne. 

Na zdjęciach masz dwie opcje:

1. Górna krawędź okładziny równo z górną krawędzią tarczy  - klocek mt5 zachodzi ok 4 mm na żebra tarczy magura. Wg ciebie generuje to szarpanie.

2. Dolna krawędź okładziny równo z krawędzią powierzchni hamującej  - klocek,  jak sugerujesz,  nie zachodzi. Wystaje jednak ok 3 mm nad rant tarczy. 

Jeśli klocek/zacisk ma być jak sugerujesz to klocki dedykowane do mt5 będą się zużywać na powiedzmy 3/4 powierzchni. Jednak klocki zużyją się w sposób w którym rant będzie tarł  o wcięcie w okładzinie w stały a w czasie hamowania generowane będą piski.  Okładziny w końcu się zejdą. 

3. Tarcza sram centerline,  okładziny zachodzą na "żebra" , 3 mm. Jeśli to co sugerujesz powoduje wibracje to powinny byc one odczuwalne. Jednak wszystko działa bez dźwięków i bez wibracji. 

 

20250330_185206.jpg

20250330_185220.jpg

20250330_185150.jpg

Napisano

Witam. Podepnę się pod temat, nie chcę zakładać nowego. Otóż też chcę wymienić mt200 na mt500 w Meridzie Big Nine 300 lite ale nie mogę pokonać jednego elementu. Żeby przeciągnąć przewód hamulcowy przez ramę, odkręciłem górny insert (tak to się chyba nazywa) i tutaj jest problem bo nie wiem co dalej. Insert wchodzi w ramę ale nadal trzyma linkę przerzutki i przewód. Nie znalazłem info w necie jak to pokonać. Może ktoś przerabiał taką ramę, byłbym wdzięczny za pomoc 

1328721168_Grnyinsert.jpg.5ca2306602c4c09b904d58f647a46466.jpg

Napisano

Odkręciłem ale nadal trzyma przewody. Można go wepchnąć do środka ale tylko na tyle na ile pozwalają linki. Insert składa się jakby z dwóch części, jak się dobrze przyjrzeć to w środku widać małą śrubkę imbusową żeby go rozdzielić ale nie ma jak podejść tam kluczem 

Napisano (edytowane)

Kurde, dziwny patent. W moich Kellysach ten plastik wyjmuje się na zewnątrz, tymczasem u ciebie wpycha do środka…

IMG_0240-compressed.jpeg

Edytowane przez burz
Napisano

@skwarek07 Wymieniałem w big nine lite hamulce na m7100 i nie było problemu. Czy linka nie jest trzymana "po drugiej stronie"?  Pod spodem w okolicy mufy suportowej jest przepust/trzymacz ze śrubką, poluzowałeś go?

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...