ernorator Napisano 8 Marca 2023 Udostępnij Napisano 8 Marca 2023 Witam, Plan polega na zalezieniu kół do Marina DSX, fabryczne są z gównolitu i ważą sporo. 1 Zadanie Identyfikacja co to za osie. Kompletnie nie ogarniam piast qr, nie wiem co i jak mierzyć więc poszedłem i zmierzyłem suwmiarką. Nie miałem lepszego pomysłu więc wsadziłem głębokościomierz w piastę, tam gdzie idzie zacisk, żeby zobaczyć głębokość. Koło na płytkach więc z drugiej strony zatrzymało się na podłożu. Wielkość otworu na zacisk to ~5,16mm. Przód Tył Jaki to jest wymiar piasty? 2 Zadanie Czy da się znaleźć lepsze koła qr, 24/28 szprych, tak ~1800g para, pod opony 700x45 za jakieś 1500pln? Moja pierwsza myśl była, kupić DTswissy P1800/E1800 + end cap na qr ale nie mam pojęcia jakie wymiary piast tu są. Jak coś jeszcze trzeba zmierzyć to z radością wrócę z suwmiarka do garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 8 Marca 2023 Udostępnij Napisano 8 Marca 2023 135mm i 100mm. Spójrz na zestaw z obręczami DT Swiss R500db i piastami Novatec D791/D792. Dla przykładu w Lemonbike kosztują około 1350zł i wg ich katalogu komplet (centerlock, szprychy d-light) waży 1790g. Można zamówić koła z piastami 12x100 / 12x142 i w gratisie dorzucają adaptery (endcapy) pod QR 100 / QR 135. Tym samym masz koła, które potem można wykorzystać też w współczesnym rowerze. W nieco wyższym budżecie i zauważalnie niższej wadze wyjdzie komplet na tych samych piastach, ale z obręczami R470db lub XR331. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczupak56 Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 Podepnę się do pytania. Czy te obręcze XR331 na piastach DT Swiss 370 to dobre połączenie? Często trzeba centrować koła na takich lekkich obręczach https://www.bikestacja.pl/kola-dt-swiss-370-classic-xr-331-29-1650g-p-19208.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 (edytowane) Dobre, choć ja bym wolał novatec`ki z uwagi na prostszy serwis. To czy obręcze będą wymagały centrowania zależy od dostosowania przeznaczenia kół do przeznaczenia obręczy. Edytowane 11 Marca 2023 przez KSikorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 16 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2023 Po krótkich konsultacjach z zaplataczem, zamówiłem koła na piastach novatec 411/412 że szprychami sapim 24x2/1.6 na przodzie i 24x2/1.8 na tyle z obręczami DTswiss 500. Koła będą na QR a za 80 PLN dostaje zestaw nakładek i ośkę tylna do konwersji na 12x100/12/142. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 16 Marca 2023 Udostępnij Napisano 16 Marca 2023 Myślę, że to bardzo dobry wybór. Zdradzisz jaki koszt i jaki kołodziej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 16 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2023 Szobak Bike 1350pln same koła, nie wiem co mi się uwaliło z tymi 80pln, sprawdziłem teraz zamówienie i zestaw do sztywnych osi 95 tył 55 przód. Jeszcze mosiężne nyplę bo jednak cały rok rower jeździ a się trochę boje, że zimą je sól zje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 9 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2023 Koła dotarły tydzień temu, wykonanie bardzo dobre. Zmieniając koła zważyłem fabryczne marina i nowe, same koła bez kasety i tarczy z taśmą (marin taśma pod dętkę, nowe taśma pod TL). Marin 2390g Nowe koła 1640g Różnica jest dramatycznie duża przy jeździe. Najlepsze, że różnica w wadze jest najbardziej odczuwalna właśnie w takiej jeździe jak moja żona jeździ czyli nie za szybko 25-30km/h ale za to dużo zmian prędkości i miasto. Trochę oszukałem jeszcze i zamiast fabrycznych WTB Riddler 45 wsadziłem GOODYEAR Connector Ultimate 40 i dętki o 1/3 lżejsze (nie wiedziałem, że robią 190g dętki) co jeszcze spotęgowało różnicę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Khemlish Napisano 19 Września 2023 Udostępnij Napisano 19 Września 2023 (edytowane) Witam podepnę się pod temat, potrzebuję wymienić koła w swoim Limited i przydała by się pomoc z waszsej strony... Posiadam obręcz DT Swiss XR 331 28h bo chce przejść z 32h do tego mam piastę DT Swiss 350 15/110 CL 28h STR pod proste szprychy. Jakie dobrać lekkie i wytrzymałe szprychy (moja waga 74-80kg) oraz jakiej długości? Chodzi o koło przednie bo na tył nie mam jeszcze obręczy i piasty Edytowane 19 Września 2023 przez Khemlish Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 19 Września 2023 Udostępnij Napisano 19 Września 2023 Opisz o co chodzi z tą dramatyczną różnicą? Nowe koła na tych samych gumach? Jak wcześniej miałem przykładowo schwalbe addix z dętką a teraz masz addix speed + tubeless, to właśnie to zrobiło największą różnicę. o niee, nie wytrzymie, gravel z prostą kierownicą, panie co za czasy, w sumie dobry pomysł, tylko że z typowego xc można by zrobić to samo, polecam ci założyć jakieś gripy na kierownicę, niestety na polnych drogach nie ma próżni, pozycja z lepszą aero zrobi różnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.