shimaserduszko Napisano 8 Marca 2023 Udostępnij Napisano 8 Marca 2023 Cześć, Planuje samodzielnie przygotować rower do sezonu, umyć go i nasmarować odpowiednie elementy. Nigdy tego nie robiłem i pewnie dla większości z Was nie ma w tym nic szczególnego, tak dla mnie jest to wiele znaków zapytania i strach żeby nie zepsuć sobie roweru. Moje pytanie odnosi się do smarowania piast, poniżej piasty w moim rowerze: Piasta przód - HB-RS470 Piasta tył - FH-MT410 Jak należy smarować takie piasty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 8 Marca 2023 Udostępnij Napisano 8 Marca 2023 Polecam filmiki na YouTube. Dzięki nim udało mi się naprawić mnóstwo rzeczy od wymiany baterii w iPhone poprzez pełny serwis roweru po naprawę zmywarki 😁 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 8 Marca 2023 Udostępnij Napisano 8 Marca 2023 (edytowane) Rozkręcasz, wyciągasz ośkę, czyścisz wszystko ze starego smaru, smarujesz, pakujesz z powrotem kulki i skręcasz odpowiednio kontrując żeby nie było luzu i koło kręciło się bez zacięć. Z tyłu będzie to wyglądało nieco inaczej bo tam będziesz miał łożyska maszynowe, więcej uszczelnień, do tego trzeba będzie ściągnąć kasetę, odkręcić bębenek i prawdopodobnie tarczę hamulcową. Ale przednie koło to naprawdę nic skomplikowanego szczególnie że masz tam łożyska kulkowe. Edytowane 8 Marca 2023 przez keltu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shimaserduszko Napisano 8 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2023 (edytowane) @keltu, Dzięki bardzo 👍 Edytowane 8 Marca 2023 przez shimaserduszko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Marca 2023 Udostępnij Napisano 8 Marca 2023 To przód, piasta nie ma kulek luzem, łatwiej ogarnąć bo są na koszyku. (Screen 1) Potrzebujesz klucz do konusów (piasta pod sztywną oś więc raczej duży) oraz jeden płaski. Tylna jest nietypowa dla shimano (screen 2) bo poza odkręceniem endcapa reszta rozbieralna bez narzędzi. Jakość uszczelnienia tych piast oraz łożysk w bębenku jest tragiczna i jeśli jeździsz w mokrych warunkach to rozsądne jest rozbebeszać tył ze 2x rocznie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.