Skocz do zawartości

[Alfine 11] Wymiana oleju


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Hej, podłączę się do tematu żeby nie otwierać nowego, ale sprawa dotyczy też oleju w Alfine.

Co ile wymieniacie olej w tej piaście ?. Po obejrzeniu wielu filmików na necie wychodzi ze zawsze pierwsza wymiana ma być w okolicach 1 000 km. W sumie niedawno bo ze dwa miesiące temu założyłem tą piastę i po 2 miesiącach mam już 800 km, wiec zapewne za chwilę będę rozglądał się za pierwszą wymianą oleju.
No ale patrzyłem na materiały na necie i wynika z nich że następne trzeba robić co 2 000 km. Alternatywnie mówią że jak się intensywnie jeździ to co rok. Nie uważam, że jeżdżę intensywnie, po prostu jeżdżę codziennie i zapewne te 2 000 zrobię po pół roku. I tu pytanie? Wiec jak to jest z tym olejem ... zmieniacie go raz na rok czy po 2 000 km ?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli doczytałem dobrze, 2 000 km, czyli średnio co pól roku. W sumie 5 000 km by wychodziło co rok, co ma jakiś sens, ale ta wymiana co 2 000 km jakoś boli.

Jeszcze jedno pytanie, czy po pierwszych 1 000 wymieniliście tylko sam olej czy daliście do czyszczenia całą piastę z potencjalnych opiłków. Sorry, może pytanie głupie ale jedni w sieci piszą że warto zmienić olej a inni że po pierwszym tysiącu watro ją rozebrać o wyczyścić wszystko co tam się zebrało na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No te 2000 km trochę bolą tym bardziej gdy wykręca się je w niecałe 3 miesiące. Olej jest drogi, a używa się dwóch buteleczek - na przepłukanie i na właściwe zalanie. Już nie wspominając o cenie tej śmiesznej rurki ze strzykawką. :)

Serwisant mi podpowiedział by zbierać zużyty olej i gdy się odstoi to zlewać i taki brać na płukanie. Jakoś marnie u mnie to wychodzi. Pozostaje czarny jaki był. Filtrowanie na bibule do sączenia też mało co pomaga. Być może laboratoryjna wirówka by załatwiła sprawę. Może ktoś opracował jakiś patent. :) Same ewentualne opiłki można chyba ściągnąć jakimś magnesem.

Po pierwszym zlaniu nie dawałem do rozebrania i czyszczenia. Ale zawsze długo czekam aż całość zejdzie. Ustawiam też rower pod kilkoma kątami aby możliwie wszystko spłynęło. I obowiązkowe płukanie.

Śrubeczki w e-bmx.pl też nie ma choć udało mi się znaleź tylko tam kiedyś pewien element do 11ki.

Przydałby się również do tej śrubeczki poręczny klucz. W tych szprychach tam niezbyt wygodne jest operowanie normalnym. Trzeba się wprawić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że musisz kupić to gdzieś u Niemców albo w innym sklepie EU, z dostawą wyjdzie ci ok 12-14EUR + dwa ze tygodnie czekania. Pogoogluj sobie oznaczeniami:

czarna: Y-37R98130
srebrna: Y-37R98120

np. Shimano Oil Port Bolt w/ Seal for SG-S700 / SG-S7001-11 Internally Geared Hubs - bike-components lub Shop Alfine Oil Port Bolt SG-S700/7001-11/Y-37R98120 now | ROSE Bikes
 

Ciekawe czy są jakieś alternatywne oleje, zapewne tak, no ale mało osób w sumie ma te piasty i niewiele o nich piszą na necie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszą nawet sporo, właściwie wszyscy polecają olej przekładniowy 75W80 i chyba nikt nie narzeka. Tylko nie wiem jak by wyglądała sprawa z gwarancją u Shimano jeśli by coś poszło nie tak. Właściwie to polecają takie oleje jako lepszą alternatywę nie tylko ze względu na 20x niższą cenę ale też lepszą kulturę pracy w niskich temparaturach.

Jeśli chodzi o oryginalny olej, buteleczkę zużywa się jedną, 25 ml na przepłukanie i 25ml na zalanie. A rurka to mimo wszystko jednorazowy zakup, sprowadzanie śrubki z Niemiec brzmi absurdalnie przy 35 zł za "zestaw"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, poczytam sobie jeszcze o tych olejach. Na pierwsze przelanie zapewne sobie kupię Shimano ale na następne wolałbym kupić już jakąś alternatywę.
Co do sprowadzania z Niemiec to nie jest aż taki absurd. W zeszłym roku chciałem kupić Ortlieba na kierownicę w starej wersji (tej bez mapnika na topie). Szukałem coś w dobrych cenach w Polsce ale ostatecznie okazało się ze najbardziej opłacalne jest kupić w Niemczech. Zawsze może poszukać zamiennika za 10 zeta ale czy to już aż taka różnica jak wydał ok. 1 500 tysiaka na inter-11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

No i właśnie pękło mi te kolejne 2000 kilosów. Cztery miesiące, trochę szybko ten czas leci.

Jak macie jakieś ciekawe zamienniki to wklejcie linka, jak nie to chyba będę musiał kupić znowu oryginale. Przy takim zużyciu oleju alfinka okazuje się wcale nie taka tania i bez serwisowa. W sumie full serwis mojego starego roweru wynosił mnie 300PLN rocznie tu same olejowanie wynosi 200PLN na rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...