Skocz do zawartości

[do 6400] Trail hardtail

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chcę kupić rower trailowy do kwoty ok. 6400 zł, ale jestem totalnym amatorem w tematach rowerowych, więc może ktoś mądrzejszy pomoże z wyborem roweru :)

Dużo czytałem na co zwracać uwagę i obecnie wybór zawęziłem do:

Canyon Stoic 3 - byłem przekonany do Stoic 2, ale największa zębatka ma 42 zęby i obawiam się, że załowałbym tego wyboru. Do tego w specyfikacji nie podano jaki wkład suportu zastosowano, ale podobno każdy Stoic ma tę samą ramę, a w 3 jest wkład BSA 73, więc z tego co rozumiem, to 2 też powinna mieć gwint.

Merida Big.Trail 400 2022 - wydaje mi się, że za ok. 5300 zł to ciekawy wybór, ale średnio podoba mi się malowanie

Dartmoor Primal Pro 29 2022  - nie jestem pewny czy warto dopłacać 1000zł względem Meridy, co prawda dodają do niego bon na akcesoria, kolor również moim zdaniem najgorszy z całej linii Primal :(

Co do kryteriów jakimi się kierowałem to: koła 29 cali, sztywne osie, amortyzator 130mm skoku lub więcej, wkręcany wkład suportu, kaseta co najmniej 10 rzędowa.

Uważacie, że warto dopłacać do Stoic 3 lub Primal Pro względem Meridy? Może któryś rower wyróżnia się czymś szczególnym (negatywnie lub pozytywnie)? Ewentualnie kojarzycie może inne modele, które warto wziąć pod uwagę?

Ten Marin jest ciekawy, ale z tego co widzę, to nie ma wersji 29 cali. Rzeczywiście jest taka różnica w jeździe na 27.5" w porównaniu do 29"? Słyszałem, że dużo osób przerzuca się na 29", bo dużo łatwiej jeździ się po korzeniach, większych kamieniach itd. i dlatego rozważam głównie modele z kołami 29".

28 minut temu, NerfMe napisał:

Sprawdź jeszcze Gianta, co prawda brak wkrecanego suportu, ale poza tym jest ciekawą ofertą

https://mcsport.pl/pl/giant-fathom-29-2-terracotta-rok-2022.html

Przyznam, że był "na moim celowniku", ale naczytałem się, że pressfit to problematyczne rozwiązanie i zrezygnowałem z niego, bo chyba nie wyróżnia się specjalnie na tle konurentów?