Skocz do zawartości

[do 6400] Trail hardtail


Rekomendowane odpowiedzi

  

Cześć,

Chcę kupić rower trailowy do kwoty ok. 6400 zł, ale jestem totalnym amatorem w tematach rowerowych, więc może ktoś mądrzejszy pomoże z wyborem roweru :)

Dużo czytałem na co zwracać uwagę i obecnie wybór zawęziłem do:

Canyon Stoic 3 - byłem przekonany do Stoic 2, ale największa zębatka ma 42 zęby i obawiam się, że załowałbym tego wyboru. Do tego w specyfikacji nie podano jaki wkład suportu zastosowano, ale podobno każdy Stoic ma tę samą ramę, a w 3 jest wkład BSA 73, więc z tego co rozumiem, to 2 też powinna mieć gwint.

Merida Big.Trail 400 2022 - wydaje mi się, że za ok. 5300 zł to ciekawy wybór, ale średnio podoba mi się malowanie

Dartmoor Primal Pro 29 2022  - nie jestem pewny czy warto dopłacać 1000zł względem Meridy, co prawda dodają do niego bon na akcesoria, kolor również moim zdaniem najgorszy z całej linii Primal :(

Co do kryteriów jakimi się kierowałem to: koła 29 cali, sztywne osie, amortyzator 130mm skoku lub więcej, wkręcany wkład suportu, kaseta co najmniej 10 rzędowa.

Uważacie, że warto dopłacać do Stoic 3 lub Primal Pro względem Meridy? Może któryś rower wyróżnia się czymś szczególnym (negatywnie lub pozytywnie)? Ewentualnie kojarzycie może inne modele, które warto wziąć pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ten Marin jest ciekawy, ale z tego co widzę, to nie ma wersji 29 cali. Rzeczywiście jest taka różnica w jeździe na 27.5" w porównaniu do 29"? Słyszałem, że dużo osób przerzuca się na 29", bo dużo łatwiej jeździ się po korzeniach, większych kamieniach itd. i dlatego rozważam głównie modele z kołami 29".

 

28 minut temu, NerfMe napisał:

Sprawdź jeszcze Gianta, co prawda brak wkrecanego suportu, ale poza tym jest ciekawą ofertą

https://mcsport.pl/pl/giant-fathom-29-2-terracotta-rok-2022.html

Przyznam, że był "na moim celowniku", ale naczytałem się, że pressfit to problematyczne rozwiązanie i zrezygnowałem z niego, bo chyba nie wyróżnia się specjalnie na tle konurentów?

 

Miał ktoś styczność z amortyzatorem Marzocchi Bomber Z2 z Dartmoor Primal Pro? Z tego co widzę jest o ok. 1000 zł droższy od amortyzatorów w innych rowerach w moim budżecie. Czy rzeczywiście jest o wiele lepszy niż XC34 lub ROCKSHOX 35 Silver TurnKey?

Edytowane przez RdkM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzetowo Primal wypada najlepiej, ma najlepszy amor, wystarczające hamulce. Nie ma dożywotniej gwarancji na ramę, w odróżnieniu od Meridy i Gianta, nie wiem jak u innych.

Ja mam dwa rowery z pressfitem, jedyna niedogodność to taka że trzeba wkład zmieniać w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, NerfMe napisał:

Osprzetowo Primal wypada najlepiej, ma najlepszy amor, wystarczające hamulce. Nie ma dożywotniej gwarancji na ramę, w odróżnieniu od Meridy i Gianta, nie wiem jak u innych.

Ja mam dwa rowery z pressfitem, jedyna niedogodność to taka że trzeba wkład zmieniać w serwisie.

Szczerze mówiąc kompletnie pominąłem temat gwarancji, dzięki za zwrócenie uwagi. Znalazłem nieprzychylne informacje o gwarancji na Dartmoory :( Z drugiej strony żaden sklep w moim mieście nie widnieje na liście partnerów Giant i Merida, a w przypadku zakupu online, to chyba też mogę zapomnieć o gwarancji?

Edytowane przez RdkM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych przedstawionych w poście #1 tylko Primal Pro jest czymś w miarę przyzwoitym (przede wszystkim amortyzator, w pozostałych są żałosne jednorazówki, które będziesz chciał wyrzucić przez okno po sezonie (jeśli tyle czasu wytrzymasz). Z minusów - lichy lakier (więc narażone miejsca trzeba okleić) i mało estetyczne spawy. W tej kategorii cenowej GW bym się za bardzo nie przejmował - dotyczy tylko ramy i jest sporo wykluczeń (lakier, przyczyny zewnętrzne itd.). Poza tym to ciężkie rowery i rama od patrzenia nie pęka. W przypadku mega pecha rama do primala to koszt 1,2k i jest powszechnie dostępna.

Odnośnie kryteriów to zawsze w pierwszej kolejności zwracaj uwagę na elementy naprawdę istotnie wpływające na jazdę - amortyzator właśnie, koła, hamulce na szarym końcu napęd (który się i tak zużyje i i tak trzeba będzie wymieniać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...