Skocz do zawartości

[napęd] wymiana napędu w mtb


Tom7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam rower mtb rockrider st120 z 2020. Kupiony w sumie z braku wyboru w ówczesnym czasie z wiadomych przyczyn ale również z braku większej wiedzy w temacie.

Posiada on napęd 1x9 i przerzutke tylną btwin( obstawiam że to jakiś najtańszy możliwy szmelc)

Rowerem jeździłem stosunkowo mało i ogólnie zastanawiam się nad jego wymianą ale raz że nie jestem jeszcze do końca zdecydowany , a dwa

to zastanawiam się czy jest możliwość usprawnić ten obecny rower wkładając inny napęd ? Może ktoś coś poleci lub powie czy w ogóle jest sens się w to bawić 

i w jakich ewentualnie kosztach szło by "usprawnić" ten rower. Dodam że mam zamiar poruszać się w większości po asfalcie/utwardzonych drogach więc pytanie 

jeszcze o koła a konkretnie opony czy na obecne obręcze 27,5 cala jest możliwość założyć coś co bardziej nada się do miasta?(pytania może trywialne ale jestem laikiem)

No i przydało by się włożyć sztywny widelec bo ten obecny to raczej zbędny balast więc również pytanie jaki i czy ma to jakikolwiek sens.(nie wiem czy w sumie tyle pytań w odpowiednim dziale

umieszczam najwyżej proszę o przeniesienie w odpowiedni lub skasowanie jeśli narusza w jakiś sposób regulamin forum)

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję jeśli ktokolwiek zechce coś podpowiedzieć.(zdjęcia  ze strony decathlonu ten model jest nadal w sprzedaży ale z tego co widzę z innym osprzętem)

rower-gorski-mtb-rockrider-st-120-275-cali (1).jpg

rower-gorski-mtb-rockrider-st-120-275-cali.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sens jest słaby, bo dobrej jakości sztywny wideł to około 450zł, a napęd, który będzie wyraźnie lepszy to ponad 1000zł... a cały rower teraz nowy 1799zł. Używka pewnie maks.1000zł.

Sens może mieć wymiana opon i utrzymanie w sprawności. Alternatywnie sprzedaż roweru i kupno innego.

Cytat

konkretnie opony czy na obecne obręcze 27,5 cala jest możliwość założyć coś co bardziej nada się do miasta?

Continental Contact Plus City i inne w tym stylu są szeroko dostępne jako 27,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Inwestycja chyba trochę pozbawiona sensu. Wymiana napędu, czyli jak mniemam dostosowanie do jazdy asfaltowej to w najprostszym wydaniu wymiana zębatki w korbie lub korby jeśli jest nierozbieralna.

Koszty - sama zębatka to minimum 40 zł i tutaj rodzi się pytanie jak dużą zębatka wejdzie.

Wymiana widelca to okolice 300 zł, opony w miarę rozsądne jakościowo to okolice 100 za sztukę plus ewentualne dętki. Łącznie wyjdzie przy nowych częściach i własnej robociźnie około 600 zł minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź. Może przy okazji orientujesz się kiedy będą dostępne nowe modele marin na ten rok?

Chodzi mi konkretnie o presidio 1(ten jest w sprzedaży dostępny ale nie wiem czy to nowy model i czy są jakieś duże różnice względem lat poprzednich,

nie żebym koniecznie musiał mieć z tego roku)

oraz Marin Muirwoods(tu musiał bym nagiąć mocno budżet ale jest to rower który bardzo mi się podoba i wydaje się że byłby to strzał w 10, aktualnie niedostępny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego Muirwoods'a chyba nie ma nawet nic podobnego u innych producentów. Pytanie też czy nie lepiej jednak celować w crossa 

bo czasem na pewno zdarzy się teren ale w sumie chyba ten  Muirwoods chyba na utwardzonym powinien sobie radzić spokojnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba tylko zauważyć że taki marin to duży koszt a osprzęt w nim taki jak w tym rockriderze. Więc co? Kupić rower za 3 Koła i myśleć o wymianie w nim ponownie osprzętu? Zostawił bym tą ramę która masz i doposażył pod twój gust. Ten rower sprzedasz za tysiaka i dołożysz 2 tys żeby kupić marina. Ja dołożył bym 1-1.5 tys i doposażył go w dobry osprzęt. Kaseta deore 4100 11-42/46 deore to 160 zł na 10 s. Przerzutka deore 150 zł , albo na allegro Rd m8000 gs OEM to 250 zł. Suport ht 60 zł. Korba 250. Itd. Można wymieniać powoli i zrobić rower na dobrym osprzęcie. Choć wiadomo rama będzie ta sama ramą. Ale na miasto starczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@Tom7 Muirwoods na pewno w 2022 i 2023 jest taki sam. Presidio podane przez Ciebie ma także taką samą specyfikację, a przynajmniej ja różnic nie odnotowałem.

@Adam55 nie zgodzę się z tym co napisałeś. Przede wszystkim to są inne typy rowerów niż Rockrider. Ponadto koła 29 powinny lepiej spisywać się w mieście i na asfalcie. Osprzęt według mnie także lepszy, a na pewno bardziej dostosowany do wymagań. Oczywiście Presidio ma podstawowy napęd o małym zakresie, Muirwoods znacznie szerszy zakres. Pytanie tylko czy taki zakres jest potrzebny na asfalt, zwykle nie, bardziej pożądane jest ciaśniejsze stopniowanie niż duża rozpiętość kasety.

Zmiana napędu na Deore nic nie wniesie. Włoży w rower 1000-1500 zł i nadal nie będzie to rower dostosowany do wymagań i nie będzie tak wygodny jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie z tym że w tym rockrider obecnie sprzedawanym jest już inny osprzęt może ciut lepszy tego nie wiem ten co ja

mam to jakiś ichniejszy btwin.

Szczerze wolał bym go sprzedać tak jak stoi niż go doposażać bo chyba nie widzę w tym sensu po sugestiach powyżej.

Oczywiście ten Muirwoods drogawy dlatego jeszcze spoglądam na presidio 1 do którego był bym w stanie bez problemu dołożyć po sprzedaży obecnego roweru.

Kupic sobie pojeździć jeden sezon może dwa  i w przyszłości zapgrejtować w nim osprzęt a co do jeszcze muirwoodsa to po prostu wydawało mi się że ta rama i ogólnie ten rower jest bardziej "przyszłościowy".    

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż. I o tym piszę. 80% Polaków kupuje mtb do jazdy po mieście i im to nie przeszkadza 😂. Rower będzie wygodny dla każdego w inny sposób. Robiąc rower samemu wie się czego potrzebujesz. Zakres kasety, korby. Korba 2 czy 1 rzędowa. A składając sam wiesz czego chcesz i do tego zabawa przednia. W sam raz na pogodę jaką mamy. A na sezon rower będzie cacy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ja go kupiłem będąc zielonym w tych sprawach i ogólnie gdzieś tam się sugerowałem tym że będzie bardziej uniwersalny 

i fakt faktem trochę w terenie go używałem więc to nie jest tak że kupiłem i jeździłem tylko po asfalcie :D.

Do tego w maju 2020 już były problemy z dostępnością ogólnie rowerów wszelakich chyba. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, clavdivs napisał:

Muirwoods ma adventa x to nie jest to samo co w RR120, nie wymaga wymiany. Advent X to jest ten sam poziom co deore.

Pytanie tylko co by można założyć do tego roweru za 2 tys i czy było by to lepsze od tego co masz w marin. Shimano daje ci szerokie horyzonty do gmerania. Możesz nawet według gustu i kompatybilności mieszać szosę i mtb, trekking. Do tego osprzęt przetestowany, doradztwo i wybór optymalny koszt, jakość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ci konkretnie przeszkadza w obecnym rowerze przy obecnym użytkowaniu ? 🤔
 

Jeden konkret, który wyczytałem to chcesz węższe opony bardziej na asfalt.

Piszesz o stereotypach „przerzutka szmelc” amortyzator „zbędny balast” Jeżeli całość jest prawidłowo skręcona i ustawiona to do śmigania po mieście i do wypadu za miasto naprawdę więcej nie trzeba.

Chyba że chcesz zmiany dla zmiany wtedy Ok 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

331020609_3404654503138744_5075723830620703324_n.thumb.jpg.847d2a280dc17fc9df8e312976b0e1bc.jpg

Peak29er.thumb.png.e5bf3e16142407d84ead5e99a33b5d20.png

Z mtb moszna wszystko zrobić, tam u ciebie po wymianie uginacza wsadzasz 28'' na 2.0 slicki, z tyłu jest sporo miejsca więc pewnie i tam wejdzie 28'' koło z jakąś gładką oponą.
Szkoda mi pisać poematów, możliwości jest po stokroć.
Pozdrow'er

Btw, co to znaczy w ogóle w teren?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teren miałem na myśli las czy łąki/pola jak zwał tak zwał wszystko poza asfaltem/drużkami rowerowymi/chodnikiem.

Pozdro

Kettler

No w zasadzie to właśnie kwestia tych opon być może wystarczyło by je wymienić by rower lepiej sobie radził na asfalcie bo obecnie to i hałas przeszkadza

i toczenie się ogólne nie jest super. Plus pewnie ze względu na amortyzator jest cięższy niż mógł by być do takich zastosowań głównie miejskich.

Trochę w jakimś stopniu chęć zmiany dla samej zmiany na pewno ale w dużej mierzę chęć zmiany na coś co lepiej sprawdzi się przy codziennym użytkowaniu 

na asfalcie/scieżkach.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wiele opon w miarę cichych i nieźle dających radę w lesie. Sam w moim Focus Arriba wymieniłem slicki na schwalbe cx comp a w końcu finalnie mam Continental at ride 28x1.6. Są dobre tak w terenie jak ciche w miarę na asfalcie. Do tego taniocha. 

PS. Dodam że żeby szybciej pojeździć to przydała by się większa zębatka z przodu. To by była okazja przejść na korbę HT. Za 200 zł idzie kupić FC m4100 36-28. Chyba że na korbie idzie zmienić zębatkę to dał bym 38. 

Edytowane przez Adam55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycje wybrałem 

Continental CONTACT PLUS CITY 0101335 27,5 x 2,2 

ze względu na cenę na allegro za 2 sztuki 

98 zł no i nie chciałem zbyt wąskich bo by to raczej nie wyglądało dobrze na tej ramie

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...