Skocz do zawartości

[opony] Gravel 700x38c Panaracer GravelKing SS+ czy coś innego? 80% DDR, 95% sucha nawierzchnia


Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Nastał czas wymienić opony przed nowym sezonem. Jeżdżę 80% DDR, czasem jakiś park, rzadziej polna droga. Generalnie twarda nawierzchnia. Nie jeżdżę w deszczu czy po błocie jeśli absolutnie nie muszę. Przesiadam się z Panaracer CometHardPack, ale te są zbyt terenowe dla mnie. Brać Panaracer GravelKing SS+  czy może coś innego polecacie? 

Pozdrower!

Edytowane przez RowerowyMaciej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem te opony w wersji 38C. Potem zmieniłem na 43C. Nie ma żadnych różnic w oporach toczenia a różnica w komforcie jest bardzo duża. Więc jeżeli zmieszczą Ci się szersze to zdecydowanie brałbym 43C. Są to jedne z najbardziej odpornych na przebicie opon gravelowych jednak szału nie robią jeżeli chodzi o opory toczenia. Tutaj polecam rozważyć Challenge Strada Bianca Pro HTLR. Nie najgorsza odporność na przebicie a opory toczenia rewelacyjne. Są w wersji 40C a mają się pojawić też w wersji 45C.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie musi. Mam te same błotniki dlatego początkowo też wybrałem 38C. Dopiero po założeniu opon zobaczyłem ile mam wolnego miejsca. Jestem także pewien że Strada Bianca 45C też wejdzie. Jednak nie musiałem ciąć błotnika więc być może u Ciebie sytuacja jest inna.

Edytowane przez chrismel
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś porównanie z własnego doświadczenia różnej wielkości bieżników w gravelowych oponach? Typowa opona to coś w stylu Tufo Thundero lub Speedero, gdzie bieżnik jest symboliczny lub go prawie nie ma. Jak to się ma do czegoś bardziej terenowego? Czy to w ogóle ma sens przy oponach w okolicy 40mm? 

Taka np Vittoria Terreno Mix czy Wet, gdzie Mix wygląda podobnie do Mezcala, a on przecież w wersji 2,25" nie radzi sobie w błocie.

Mam Tufo Thundero, jestem zadowolony, sucho czy mokro bez różnicy, póki twardo. W błocie czy na piasku jest źle no ale tego należy oczekiwać. Niestety nie są przesadnie wytrzymałe na przebicia. I pod tym kątem patrząc rozważałbym inne, Tufo niestety nie występuje w wersji z jakąś wkładką antyprzebiciową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeźnia to za dużo powiedziane ale idealnie nie jest. Co ciekawe włóczę się czasami po terenie po prostu mocno mtb i nic, a zwykle przebijam koła na jakimś szuterku czy asfalcie, nie wiadomo na czym.  Zrobiłem na nich jak na razie ok 4-5tys km. Na początku próbowałem mleka ale ostatecznie poddałem się po ok 1000km i znacznie mniej problemów mam na dętkach. Generalnie opona wydaje się mieć zbyt cienką gumę na środku i coś ostrzejszego może się przebić.

Poprzednie miałem fabryczne Maxxis Rambler i tam było jeszcze gorzej. I to się pokrywa z tym co na BRR wytestowali. Po 5 tys wywaliłem je do śmieci z powodu ciągłego przebijania. Ale po zakupie nowych opon to praktycznie zawsze jest spokój przez jakiś czas.

Na ostatniej jeździe przebiłem koło, nie wiem nawet na czym, bo dojechałem do domu, a flaka była dzień później. Pogoda mnie na razie nie zachęca do jazdy, żeby sprawdzić co będzie dalej.

Ogólnie jestem zadowolony z Tufo ale mógłbym być bardziej ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Mandoleran napisał:

Z IRC to może Boken Plus. Gładki środek więc powinna na utwardzonym być bardzo szybka

Może i powinna. Ale czy tak jest w rzeczywistości ? Bo model Doublecross wypadł w testach słabiutko: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/irc-boken-doublecross

Tak w ogóle to nie ma sensu teoretyzować. Śledzę uważnie tą stronę od mniej więcej dwóch lat i prezentowane wyniki mają pełne odzwierciedlenie w rzeczywistości zarówno w zakresie oporów toczenia jak i odporności na przebicie. Więc najprościej przy wyborze nie polegać na opiniach z netu tylko wejść na ich stronę, odczytać wynik z tabelki i będzie wszystko wiadomo.

Mam takie spostrzeżenie na temat odporności na przebicie. Wynik około 30 - będziemy łapali gumy często. Około 50 - raz na 3000-4000 km. Około 70 i powyżej - jest duże prawdopodobieństwo że będziemy jeździli całkowicie bezawaryjnie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...