RowerowyMaciej Napisano 2 Marca 2023 Udostępnij Napisano 2 Marca 2023 (edytowane) Hej! Nastał czas wymienić opony przed nowym sezonem. Jeżdżę 80% DDR, czasem jakiś park, rzadziej polna droga. Generalnie twarda nawierzchnia. Nie jeżdżę w deszczu czy po błocie jeśli absolutnie nie muszę. Przesiadam się z Panaracer CometHardPack, ale te są zbyt terenowe dla mnie. Brać Panaracer GravelKing SS+ czy może coś innego polecacie? Pozdrower! Edytowane 2 Marca 2023 przez RowerowyMaciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 2 Marca 2023 Udostępnij Napisano 2 Marca 2023 Miałem te opony w wersji 38C. Potem zmieniłem na 43C. Nie ma żadnych różnic w oporach toczenia a różnica w komforcie jest bardzo duża. Więc jeżeli zmieszczą Ci się szersze to zdecydowanie brałbym 43C. Są to jedne z najbardziej odpornych na przebicie opon gravelowych jednak szału nie robią jeżeli chodzi o opory toczenia. Tutaj polecam rozważyć Challenge Strada Bianca Pro HTLR. Nie najgorsza odporność na przebicie a opory toczenia rewelacyjne. Są w wersji 40C a mają się pojawić też w wersji 45C. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RowerowyMaciej Napisano 2 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2023 Dzięki za odpowiedź! Mam zamontowane błotnik SKS EDGE AL 46 i maksylna szerokość opony wg specyfikacji to 40 mm. Być może milimetr-dwa mnie, bo w okolicy tylnego trójkąta miejscu musiałem zwęzić błotnik. Zatem te 38c musi zostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 2 Marca 2023 Udostępnij Napisano 2 Marca 2023 (edytowane) Nie koniecznie musi. Mam te same błotniki dlatego początkowo też wybrałem 38C. Dopiero po założeniu opon zobaczyłem ile mam wolnego miejsca. Jestem także pewien że Strada Bianca 45C też wejdzie. Jednak nie musiałem ciąć błotnika więc być może u Ciebie sytuacja jest inna. Edytowane 2 Marca 2023 przez chrismel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RowerowyMaciej Napisano 2 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2023 Dzięki! To bardzo cenna uwaga, stawiam na komfort. Spróbuję z szerszymi niż 38c:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 Miałem ostatnio nieprzyjemny kontakt z Gravelkingami i poszły do zwrotu. Kilka osób na forum poleca Tufo Gravel - odpowiednikiem SS byłoby Speedero chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 Conti Terra Speed 40 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 Tufo mają bardzo słabe wyniki w testach odporności na przebicie. Niskie opory zawdzięczają delikatnej konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 W jakich jeszcze oprócz bicyclerollingresistance? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pazuzu Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 Od siebie polece IRC Boken 40. Pierwszy raz kupiłem ponownie te same opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 Z IRC to może Boken Plus. Gładki środek więc powinna na utwardzonym być bardzo szybka, sam się nad nią zastanawiam w wersji 43. Do Lemonbike mam dosłownie rzut kamieniem, więc na pewno w wolnej chwili ich odwiedzę i zobaczę na żywo te opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szefo78 Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 Podepnę się do tematu .Mam te same opcje jazdy (myślałem o tufo) . Czy jest jakiś ranking wytrzymałości/zużywania trochę szkoda wywalić kasę przy tych cenach😖 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 A ma ktoś porównanie z własnego doświadczenia różnej wielkości bieżników w gravelowych oponach? Typowa opona to coś w stylu Tufo Thundero lub Speedero, gdzie bieżnik jest symboliczny lub go prawie nie ma. Jak to się ma do czegoś bardziej terenowego? Czy to w ogóle ma sens przy oponach w okolicy 40mm? Taka np Vittoria Terreno Mix czy Wet, gdzie Mix wygląda podobnie do Mezcala, a on przecież w wersji 2,25" nie radzi sobie w błocie. Mam Tufo Thundero, jestem zadowolony, sucho czy mokro bez różnicy, póki twardo. W błocie czy na piasku jest źle no ale tego należy oczekiwać. Niestety nie są przesadnie wytrzymałe na przebicia. I pod tym kątem patrząc rozważałbym inne, Tufo niestety nie występuje w wersji z jakąś wkładką antyprzebiciową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 Poważnie Tufo taka rzeźnia jeśli chodzi o przebicia? Zajechałem Gravelking SK i takie coś z decathlonu na tyle, bez dętek, nie kojarzę żadnego przebicia, chyba że mleko tak skutecznie zalepiało. Rozglądam się za czymś nowym, myślałem o tufo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 Rzeźnia to za dużo powiedziane ale idealnie nie jest. Co ciekawe włóczę się czasami po terenie po prostu mocno mtb i nic, a zwykle przebijam koła na jakimś szuterku czy asfalcie, nie wiadomo na czym. Zrobiłem na nich jak na razie ok 4-5tys km. Na początku próbowałem mleka ale ostatecznie poddałem się po ok 1000km i znacznie mniej problemów mam na dętkach. Generalnie opona wydaje się mieć zbyt cienką gumę na środku i coś ostrzejszego może się przebić. Poprzednie miałem fabryczne Maxxis Rambler i tam było jeszcze gorzej. I to się pokrywa z tym co na BRR wytestowali. Po 5 tys wywaliłem je do śmieci z powodu ciągłego przebijania. Ale po zakupie nowych opon to praktycznie zawsze jest spokój przez jakiś czas. Na ostatniej jeździe przebiłem koło, nie wiem nawet na czym, bo dojechałem do domu, a flaka była dzień później. Pogoda mnie na razie nie zachęca do jazdy, żeby sprawdzić co będzie dalej. Ogólnie jestem zadowolony z Tufo ale mógłbym być bardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vincek Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 1 godzinę temu, kipcior napisał: Taka np Vittoria Terreno Mix czy Wet, gdzie Mix wygląda podobnie do Mezcala, a on przecież w wersji 2,25" nie radzi sobie w błocie. Na serio, podobnie?! Prowokujesz czy jaja sobie robisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 Mezcale mam więc tak mi się skojarzyły. Mimo wszystko są dość podobne uwzględniając szerokość opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 2 godziny temu, kipcior napisał: Taka np Vittoria Terreno Mix czy Wet, gdzie Mix wygląda podobnie do Mezcala, a on przecież w wersji 2,25" nie radzi sobie w błocie. Zamiast rozpatrywać podobieństwa można po prostu kupić mezcala 700x35 czy tam 700x44. 😄 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vincek Napisano 3 Marca 2023 Udostępnij Napisano 3 Marca 2023 (edytowane) Jednak okazało się, że to jaja 😀 Edytowane 3 Marca 2023 przez vincek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
holdegron Napisano 4 Marca 2023 Udostępnij Napisano 4 Marca 2023 A ja graveluję na Schwalbe Marathon Supreme. Niby łysa, ale na większości dróg daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 4 Marca 2023 Udostępnij Napisano 4 Marca 2023 18 godzin temu, Mandoleran napisał: Z IRC to może Boken Plus. Gładki środek więc powinna na utwardzonym być bardzo szybka Może i powinna. Ale czy tak jest w rzeczywistości ? Bo model Doublecross wypadł w testach słabiutko: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/irc-boken-doublecross Tak w ogóle to nie ma sensu teoretyzować. Śledzę uważnie tą stronę od mniej więcej dwóch lat i prezentowane wyniki mają pełne odzwierciedlenie w rzeczywistości zarówno w zakresie oporów toczenia jak i odporności na przebicie. Więc najprościej przy wyborze nie polegać na opiniach z netu tylko wejść na ich stronę, odczytać wynik z tabelki i będzie wszystko wiadomo. Mam takie spostrzeżenie na temat odporności na przebicie. Wynik około 30 - będziemy łapali gumy często. Około 50 - raz na 3000-4000 km. Około 70 i powyżej - jest duże prawdopodobieństwo że będziemy jeździli całkowicie bezawaryjnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.