jgx Napisano 1 Marca 2023 Udostępnij Napisano 1 Marca 2023 (edytowane) Cześć jeżdze od niedawna na cube travel z piastą alfine i paskiem. Po mieście na codzień przeważnie na drugim mtb 26" natomiast tego cube bardziej na dłuższe traski - mam domek niecałe 33 km i szczerze mówiąc bez wspomagania brak trochę sił już z powrotem (wiek 56 niestety . Do rzeczy - chciałbym zakupić silnik na przód (z racji alfine tylko to wchodzi w gre) , z racji tego że nie lubię mieć problemów prawnych i nie zależy mi na osiągach mega (ma mi po prostu być łatwiej dojechać do domku letniskowego) silnik max 250W z przekładnią (wiem że na dłuzsze trasy lepszy chyba by był bez ale na miasto chciałbym mieć tą przekładnie), bateria 36V (ma być najmniejsza jak się da - ma starczyć max na 70km do domku i z powrotem na wspomaganiu nie za dużym) , żadnych manetek (tylko wspomaganie) i teraz: 1 - chciałbym uniknąć plątaniny kabli, wiem że są silniki które mają czujnik prędkości wbudowany w niego dzięki czemu nie trzeba zakładać pas-a na suporcie i czujników hamowania na klamkach (mam hydrauliczne hample). Czy to jest prawda? 2 - wyczytałem również że że taki silnik działa troszkę inaczej niż z pas-em na suporcie tzn. reaguje później (od 5-6km/h??) i odcina sam przy 25 max - czy to jest prawda? 3 - czy są takie silniki (z wbudowanym czujnikiem) na przednie koło? 4 - czy to jest dobre rozwiązanie (plusy i minusy) w porównaniu do pas na suporcie, czy jeździcie na takich? 5 - co ogólnie sadzicie o konwersji pod te konkretne potrzeby na takim rowerze jak mam (cube travel sl na pasku i alfine) Podzespoły będę kupował osobno, montował całość sam Edytowane 1 Marca 2023 przez jgx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 1 Marca 2023 Udostępnij Napisano 1 Marca 2023 Zastanawiam się jak ten silnik miałby być sterowny skoro nie chcesz manetki i nie chcesz też czujnika obrotu korby/przedniej zębatki skąd on ma wiedzieć, co ty chcesz robić ? 🤔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jgx Napisano 1 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2023 (edytowane) jak to jak sterowany? Normalnie, sterownikiem i manetką - tylko że mi nie chodziło o manipulator jako taki tylko o manetkę gazu, po prostu silnik tylko na wspomaganie a nie jako skuter. Tzn generalnie ma to być normalna instalacja e-bika tylko chodzi mi o ten czujnik pas wbudowany w silnik żeby wyeliminować pas na suporcie i czujniki hamowania na klamkach. Reszta bez zmian. Ale może coś pokręciłem i nic takiego nie ma? Edytowane 1 Marca 2023 przez jgx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 1 Marca 2023 Udostępnij Napisano 1 Marca 2023 Rowery elektryczne to jednoślady, które poruszane są siłą mięśni kierowców jednak wyposażone są w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny. Ten jednak powinien być zasilany prądem nie wyższym niż 48 V o mocy nie większej niż 250 W, która zmniejsza się stopniowo do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h. Jedynie takie rowery elektryczne rozpatrywane są w świetle prawa jako rowery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jgx Napisano 1 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2023 (edytowane) Kettler nie wiem o co Ci chodzi - chodzi mi o silniku tego typu silnik z wbudowanym pas edit - już wszystko wiadomo dzwoniłem do firmy - wiec niestety na przód takich silników z wbudowanym pas nie ma, tylko tył i wtedy faktycznie nie ma pas w suporcie i czujników na klamkach, w tym na przednie kolo pas musi być na suporcie ale co mnie zaskoczyło (ale niewiele wiem o ebajkach) też nie ma czujników na klamkach - silnik ma czujni prędkości który zastępuje czujniki klamek - ma również wbudowane zabezpieczenie które uruchamia silnik dopiero po ok 6km/h ma to spowodować żeby rower nie odjechał np. na parkingu po niechcącym ruszeniu pedałami. Nie wiem czy to jest standard teraz z ze nie ma juz czujników na klamkach i to zabezpieczanie od 6km/h czy to oni tylko stosują? Edytowane 1 Marca 2023 przez jgx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 1 Marca 2023 Udostępnij Napisano 1 Marca 2023 (edytowane) A nie myślałeś o silniku centralnym - silnik z przodu to nie jest najlepsze rozwiązanie, ostatnio ktoś narzekał na telepanie kierownicą przy przyspieszaniu. Rozumiem że nie możesz założyć silnika do tyłu - ale nie bardzo rozumiem dlaczego Alfine na pasku kłóci się z silnikiem centralnym? nie musisz mieć prawie kabli - tylko do sterownika, brak manetki, która sama z siebie powoduje "nielegalność" roweru ( silnik pomocniczy nie jest uruchamiany naciskiem na pedały). Jak wybrałeś Cuba z Alfinem i na pasku to chyba nie masz tragicznie napiętego budżetu? Ja przy jednorazowej próbie jazdy na rowerze z silnikiem z przodu miałem tak "nienaturalne" odczucia z jazdy że więcej o takim nie myślałem. A przy silniku centralnym jedziesz normalnie - jak na każdym rowerze tylko masz wrażenie jakby Ci cały czas wiatr wiał w plecy. A przy silniku centralnym uruchamianym naciskiem na pedały nie potrzebujesz czujników hamowania w hamulcach - fabryczne rowery też ich nie mają. Edytowane 1 Marca 2023 przez PiotrWie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jgx Napisano 5 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 (edytowane) PiotrWie na pewno masz racje jeśli chodzi o odczucia jazdy na midzie i hubie w przednim gdzie hub w przednim nie ma startu do mida. Midem jeździłem troszkę i jest super na przednim nigdy ale na pewno jest gorzej. Z tym że koszty jednak też odgrywają niestety dla mnie role, ale największym problemem jest chyba problem techniczny - po prostu nie znalazłem nigdzie tsdz (bo tylko taki silnik wchodził by w grę) z korbą (zębatką) na pasek a bardzo prawdopodobne że nie da się zrobić konwersji z zębatki łańcuchowej na pasek w tym silnikuno i w ramie mam naciąg paska zrobiony na mimośrodzie w którym jest suport więc tam fizycznie nie da rady mida założyć.. Mam już praktycznie Bafanga 250W, do tego chce kupić tani sterownik 15A z podstawowym wyświetlaczem z ali (tzn kupie od naszego pośrednika z olx bo na miejscu w razie problemów), czujnik pas taki zintegrowany na lewą stronę suportu a baterie najprawdopodobniej będę składał sam (ale to jeszcze do skalkulowania kosztów) Nie wiem jak z tymi czujnikami na klamkę czy to potrzebne - jak to działa w praktyce - załóżmy kręcę korbą, silnik pracuje, potrzebuje zahamować więc przestaje pedałować i wtedy pas wyłącza silnik czy tak? Wiec po co te czujniki na klamkach, chyba ze to działa inaczej i pas odcina z jakimś opóźnieniem? Mógłby się jakiś praktyk wypowiedzieć? Edytowane 5 Marca 2023 przez jgx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Marca 2023 Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 Te silniki w tylnym kole które miałem wymagały czujników odcięcia. Po zaprzestaniu pedałowania opóźnienie wynosiło grubo ponad sekundę dając poczucie niemajlepszej kontroli. Może zależy to od danego zestawu, miałem z dwóch firm i nie działało to przewidywalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.