coro193 Napisano 28 Lutego 2023 Napisano 28 Lutego 2023 Witam Mam problem z tylna przerzutka Shimano 105 połączona z kaseta Shimano 105 CS-5700 11-25 oraz używane z wahoo kick. Problem polega na tym ze przerzutka bardzo głośno hałasuje, biegi się zmieniają bez mniejszego problemu (skoki o 2 biegi tez nie spawają problemu przerzucę) wiec, nie jest to cykanie jak przy złe ustawionym napięciu przerzutki. I nie mam pojęcia gdzie szukać dalej, minimalna różnica w hałasie jest, miedzy niższym a wyższym biegiem na przedniej zębatce(na niższej ciszej pracuje). Dwa filmiki jak to działa i jak mocno to słychać. Trochę gibię kamere ale to przez to ze jedna ręka musiałem napędzać napęd. Dzięki za pomoc i wszystkie porady. Cytuj
coro193 Napisano 1 Marca 2023 Autor Napisano 1 Marca 2023 Poprzez wkręcenie tej śrubki? https://drive.google.com/file/d/1OMO5h4giClI2QOmG6akcVw6na9BepHUa/view?usp=sharing Tu jest problem ze ona za bardzo nie zmienia położenia przerzutki może jakieś pare mm i tyle. Chyba ze gdzie się zacięła? Cytuj
Adam55 Napisano 1 Marca 2023 Napisano 1 Marca 2023 Odległość od zębatki ustawiasz tzw śr B opartą o hak przerzutki. Jak ja wykręcasz to kółko górne przerzutki powinno zbliżać się do zębatki. Regulacji dokonuje się bodajze z lancuchem na najmniejszej zębatce z przodu i największej z tyłu. Później już na to odległość wpływ ma choćby długość łańcucha. Cytuj
coro193 Napisano 7 Marca 2023 Autor Napisano 7 Marca 2023 Ok, Próbowałem ogarnąć to ale kręcenie śrubka zmieniało ustawienia zaledwie o kilka mm i nie zamieniało to pracy łańcucha. Ogólnie napęd pracuje dużo ciszej na lżejszej przerzutce z przodu niż na cięższej i jest to słyszalna mocno różnica. Myślę ze mogę mieć za krótki łańcuch tylko czy to możliwe? Cytuj
BartekKr Napisano 13 Marca 2023 Napisano 13 Marca 2023 Jakiś czas temu walczyłem u siebie z głośną pracą Ultegry R8000. Trafiłem na ten wątek: https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=145054&start=195 Wymieniłem kółeczka na 12rz z grupy SLX i łańcuch na CN-M8100, u mnie to pomogło. Cytuj
PawelW84 Napisano 13 Marca 2023 Napisano 13 Marca 2023 Na początek odepnij linkę i wyreguluj przerzutkę za pomocą śrub. Ja zawsze ustawiam wózek leciutko na zewnątrz linii koronek. Mniej więcej os koronki licuje mi się z wewnętrzna płaszczyzna górnego kółka. Załóż linkę, załóż lancuch i zobacz czy na skrajnych koronkach górny i dolny przebieg lancucha jest w linii czyli czy się pokrywają patrząc z góry. Obejrzyj wózek czy czasem lancuch nie trze o jego blaszki. Czasem potrafią się wgisc do środka. 105 jest miękkie. Dla pewności sprawdz czy kółka przerzutki nie są zamienione góra dol. Możesz je ewentualnie rozkręcić i poczyscic łącznie z tulejkami ślizgowymi. Jak jest na nich ostry syf i nalot można delikatnie wodnym papierkiem przeleciec. Złożyć do kupy i wyregulować linke Jak dalej terkocze to proponuję wsadzić w śrubę mocujaca przerzutkę do haka wsadzić imbus T i podczas pedałowania sprawdzić czy lekkie odchylenie haka imbusem T (góra dol) powoduje że przerzuka się wycisza. Jeśli tak to pewnie mamy krzywy hak i trzeba go delikatnie dogiac. Ja w ten sposób uporałem się z terkoczaca 105 na Direto Xrt ale to sposób chałupniczy i zapewne ktoś ma na to lepszy patent. Ps. Przerzutka terkotala jak u ciebie pomimo że przyrząd do prostowania haka w odniesieniu do felgi pokazywał że hak jest prosty. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.