Skocz do zawartości

[Shimano 105] Problem z tylna przerzutka.


coro193

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z tylna przerzutka Shimano 105 połączona z kaseta Shimano 105 CS-5700 11-25 oraz używane z wahoo kick.

Problem polega na tym ze przerzutka bardzo głośno hałasuje, biegi się zmieniają bez mniejszego problemu (skoki o 2 biegi tez nie spawają problemu przerzucę) wiec, nie jest to cykanie jak przy złe ustawionym napięciu przerzutki. I nie mam pojęcia gdzie szukać dalej, minimalna różnica w hałasie jest, miedzy niższym a wyższym biegiem na przedniej zębatce(na niższej ciszej pracuje).

Dwa filmiki jak to działa i jak mocno to słychać. Trochę gibię kamere ale to przez to ze jedna ręka musiałem napędzać napęd. 

 Dzięki za pomoc i wszystkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odległość od zębatki ustawiasz tzw śr B opartą o hak przerzutki. Jak ja wykręcasz to kółko górne przerzutki powinno zbliżać się do zębatki. Regulacji dokonuje się bodajze z lancuchem na najmniejszej zębatce z przodu i największej z tyłu. Później już na to odległość wpływ ma choćby długość łańcucha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Próbowałem ogarnąć to ale kręcenie śrubka zmieniało ustawienia zaledwie o kilka mm i nie zamieniało to pracy łańcucha. Ogólnie napęd pracuje dużo ciszej na lżejszej przerzutce z przodu niż na cięższej i jest to słyszalna mocno różnica. Myślę ze mogę mieć za krótki łańcuch tylko czy to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek odepnij linkę i wyreguluj przerzutkę za pomocą śrub. Ja zawsze ustawiam wózek leciutko na zewnątrz linii koronek. Mniej więcej os koronki licuje mi się z wewnętrzna płaszczyzna górnego kółka.

Załóż linkę, załóż lancuch i zobacz czy na skrajnych koronkach górny i dolny przebieg lancucha jest w linii czyli czy się pokrywają patrząc z góry.

Obejrzyj wózek czy czasem lancuch nie trze o jego blaszki. Czasem potrafią się wgisc do środka. 105 jest miękkie.

Dla pewności sprawdz czy kółka przerzutki nie są zamienione góra dol. Możesz je ewentualnie rozkręcić i poczyscic łącznie z tulejkami ślizgowymi. Jak jest na nich  ostry syf i nalot można delikatnie wodnym papierkiem przeleciec. 

Złożyć do kupy i wyregulować linke

Jak dalej terkocze to proponuję wsadzić w śrubę mocujaca przerzutkę do haka wsadzić imbus T i podczas pedałowania sprawdzić czy lekkie odchylenie haka imbusem T (góra dol) powoduje że przerzuka się wycisza. 

Jeśli tak to pewnie mamy krzywy hak i trzeba go delikatnie dogiac.

Ja w ten sposób uporałem się z terkoczaca 105 na Direto Xrt ale to sposób chałupniczy i zapewne ktoś ma na to lepszy patent.

Ps.

Przerzutka terkotala jak u ciebie pomimo że przyrząd do prostowania haka w odniesieniu  do felgi pokazywał że hak jest prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...