Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, dzisiaj wymieniłem łańcuch w moim rowerze z napędem 2x10. Po wymianie przy mocniejszym kręceniu łańcuch przeskakuje na środkowych zębatkach. Czy jest to wina kasety czy łańcucha? Poprzedni KMC miał 118 ogniw razem ze spinką, a nowe Shimano ma 116 razem ze spinką. Przebieg 3250km.

Napisano

Po "ujechaniu ' łańcucha zawsze się wymienia w zależności kto po jakim zakresie najwięcej daje albo początkowe tryby albo całą kasetę oraz w zależności od stanu zębatkę /zębatki w korbie.

Napisano (edytowane)

Rada na przyszłość - łańcuch zmieniaj nie co 3250km ;) i jeżeli masz możliwość to załóż większe blaty do przodu, aby wykorzystać większe zębatki kasety.

Wtedy kaseta pożyje dłużej.

Edytowane przez Maciek.B
Napisano

Warto kupić przymiar do łańcucha i zmieniać go jak osiągnie 0,75%. U mnie kaseta 11-36 jak na razie przyjęła 7-my łańcuch a jej przebieg to już blisko 20.000 km. Wcześniej nie przejmowałem się tym i prawie każda wymiana łańcucha wiązała się z koniecznością wymiany kasety.

Napisano
Godzinę temu, szczupak56 napisał:

. Większej chyba nie ma co montować, to rower crossowy. Może właśnie mniejszą, aby wykorzystywać częściej zębatki 8-9-10?

Im większe zębatki po których porusza się łańcuch tym ruch bardziej płynny i opory napędu mniejsze (więc i automatycznie zużycie mniejsze) 

Zapoznaj się z terminem kadencja 

Napisano (edytowane)

Na większych zębatkach łańcuch zaczepia się o więcej zębów jednocześnie, co za tym idzie nacisk łańcucha na zęby rozkłada się na większą powierzchnię = pojedynczy ząb jest mniej gnieciony. Nie wiem jak to prościej wyjasnic ;)

Jeżeli masz tak zajechany dół kasety przy blacie 44 to albo jeździsz non stop ze średnią prędkością 40 km/h, albo tak jak napisał @Mihau_ słowo kadencja, a właściwie zwrot odpowiednia kadencja, jest ci obcy.

Pytanie czy redukujesz pod górę i zanim się zatrzymasz, aby nie startować z najmniejszych zebatak z tyłu?

Jeżeli masz łydki jak ja uda, to ruszysz nawet z najcięższego biegu, ale efekt będzie taki jak na fotkach.

3,5 tys km na taką kasetę to powinna być dopiero połowa jej życia.

Edytowane przez Maciek.B
Napisano

Nie mam pomiaru kadencji ani łydek jak uda, ale wydaje mi się że kręcę te około 80obr/min. Nawet z licznika dzieląc całkowity dystans przez całkowity czas wychodzi mi średnia prawie 20km/h, a moje przełożenia przy kadencji 80 według internetowego licznika prędkości dają takie wyniki:

Blat 44-kaseta 24 - 18,8km/h
Blat 44-kaseta 21 - 21,5km/h
Blat 44-kaseta 18 - 25,1km/h
Blat 44-kaseta 15 - 30,1km/h
Blat 44-kaseta 13 - 34,7km/h

Napisano

Zastanów się czy potrzebujesz kasety o tak szerokim zakresie. Czy w ogóle używasz największych zębatek. Może wystarczy 11-36 s będziesz miał wtedy lepiej stopniowany środek. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Problem rozwiązany :) Wymieniłem kasetę na nową identyczną i teraz łańcuch nie przeskakuje pod obciążeniem. Wszystko działa poprawnie, mimo że nowy łańcuch ma dwa ogniwa mniej. Dzięki za porady od wszystkich użytkowników.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...