Skocz do zawartości

[Czujnik prędkości garmin] czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,  zastanawiam się czy przy mojej jeździe w ogóle jest sens kupować taki czujnik? W 99% jeżdżę po asfaltowych drogach, gdzie raczej nie ma problemów z zasięgiem GPS. Do tej pory jeździłem z licznikiem sigmy i apką w telefonie. Czy pomiar prędkości z czujnika będzie wyraźnie dokładniejszy niż ten z gps? Proszę o opinie🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie obserwujesz na wyświetlaczu skoków prędkości, jeśli nie potrzebujesz wyższej precyzji pomiaru szybkości i odległości - to nie musisz kupować czujnika. To jest urządzenie dla tych, którzy z opisanymi problemami się spotykają i których one uwierają. Czujniczek tani, lekki, sprawny i doskonale działający - ale musisz czuć, że Ci go potrzeba.

 

Albo inaczej. Jesteś chory na cyklozę? To kupuj...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czujnikiem prędkości też są skoki na wyświetlaczu tylko że mniejsze. Jak kupowałem to liczyłem że jakoś przynajmniej programowo to załatwili i odczyt będzie płynny. Ale nie ma totalnych lagów czy zatrzymania do zera. Uprzedzam żebyś nie był zawiedziony bo ja trochę byłem. Z drugiej strony chciałem mieć czujnik kadencji i dopłata (w przypadku garmina) do zestawu nie była już duża.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że budujesz ekosystem Garmina ale może popatrz na coś takiego (o ile wyjdzie taniej):

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/akcesoria-do-rowerów/komputery-i-czujniki-rowerowe/rowerowe-czujniki-komputerowe-i-akcesoria/czujniki-do-komputerów-rowerowych/cyfrowy-czujnik-wielofunkcyjny-bontrager-interchange-digital-combo/p/11323/?colorCode=black

Dostałem w prezencie i nie narzekam. Parował mi się z wszystkimi zegarkami, jakie miałem - Forerunner 45, Vantage M, Grit X, Vantage V2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czujnika kadencji nie mam żadnych zastrzeżeń. Jeżeli miałbym kupić drugi raz ten czujnik to pomimo średniego zadowolenia z ich czujnika prędkości ponownie wybrałbym zestaw bo cena za pojedynczy wynosi aktualnie 169 zł a za komplet 285 zł. (aAzymut). Nie mam natomiast żadnych uwag co do trwałości i bezawaryjności obydwu czujników. Użytkuję je co prawda dopiero od wiosny zeszłego roku ale są systematycznie moczone przez deszcz, rower stoi w nieogrzewanym garażu więc trochę lekkiego mrozu też się trafiło - zero problemów.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 3 rowery, we wszystkich czujnik prędkości Garmin, nie miałem nigdy problemów, miałem też 3 czujniki kadencji ale do 2 rowerów mam pomiar mocy, który ma także kadencję, więc został tylko w jednym.

Do tego mam czujnik tętna a wszystko spięte z Garminem 830.

Miałem problem krótko z czujnikami, lagi, gubił zasięg po jakiejś aktualizacji licznika i zrobiłem kopię ustawień, reset i wgrałem ustawienia, to nie pomogło, dopiero reset i ręczne ustawienie wszystkiego na nowo spowodowało, że wszystko działa jak należy.

 

Edytowane przez pdz
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spidelli napisał:

Nie upieram się, cen nie sprawdzałem. Ten Bontrager jest 2 w 1

Tylko ten Bontrager  jest "starej generacji" na magnesy. Garminy są żyroskopowe . W dodatku te najnowsze drugiej generacji czujniki Garmina mogą działać autonomicznie bez "licznika" . Potem synchronizują dane z chmurą.

 Nigdy , żadnych problemów i zwiech. Zawsze precyzyjne. Wariować mogą jak bateria jest na padnięciu wtedy odczyty czasami skaczą.

A i raz był 'bug' w sofcie przy którejś aktualizacji bo  przerywało transmisję  .

Edytowane przez pecio
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma też obowiązku szarpać się na sensor Garmina, wystarczy Magene S3 za kilkadziesiąt PLN z allegro bądź aliexpress.

Plus zapas baterii CR2032, bo Magene zjadają baterie dużo szybciej od sensorów Garmina i trzeba wymieniać co kilka miesięcy. Chyba nie mają trybu pełnego uśpienia. 

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda że nawet z czujnikiem jest delikatny lag po bluetooth, ale jest on bez porównania z sygnałem z gps. Jak ktoś chce mieć najmniej bezproblemowe rozwiązanie, to czujnik po kablu i magnes na szprychę.

Cytat

Chyba nie mają trybu pełnego uśpienia. 

Może mają może nie, ale ja jeszcze w moim Magene baterii nie wymieniałem. Może za dużo km nie zrobiłem, ale mam już ten czujnik półtora roku i baterii jeszcze w nim nie wymieniałem. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, KSikorski napisał:

Czujnik robi robotę na przykład na stromym podjeździe wijącym się serpentyną w lesie - GPS interpretował to jako postój.

Tu dużo zależy od tego jaka prędkość jest ustawiona jako próg autopauzy. W edge 130 o ile pamiętam jest to 5km/h i nie ma możliwości zmiany. W efekcie na stromych podjazdach gdzie mozolnie się mieli do góry licznik ogłaszał stop niezależnie czy jeździłem z czujnikiem prędkości, czy bez. W Sigmie 11.1 mam teraz chyba 2km/h jako próg do autopauzy i jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby licznik spauzował na takim powolnym podjeździe (albo wypychu...), czujnika prędkości nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Pytanie może i trochę głupie, ale na którym kole/piaście montujecie czujnik prędkości? Co do prędkości to chyba nie ma to większego znaczenia, ale może do działania już ma. Licznik z przodu, czujnik z tyłu. No i jeszcze kwestia dostępności, z przodu będzie lepszy dostęp, do lepkich łap też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...