Skocz do zawartości

[osprzęt] Kross Hexagon 5.0 - 8 przerzutek, korba, kaseta łańcuch


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Posiadam rowerek kross hexagon 5 i planuję wymienić w nim: łańcuch, przerzutki tył i przód, korba i kaseta.

Przeszukując te forum natknąłem się na wątek z hexagonem 5

aczkolwiek on jest skonfigurowany dla 10 przerzutek i moja niewiedza pewnie skutkowałaby tym, że odsyłałbym 3 razy różne konfiguracje dlatego pytanie dla forumowiczów.

Jak odpowiednio skonfigurować i co proponują forumowicze?

Moja trasa to 20% ddr i 80% las, bez błota i wielkich wzniesień, aczkolwiek lubię się wybrać na jakieś dłuższe trasy ~100km, ale bez górskich wypraw.

Łańcuch forumowicze polecają marki KMC aczkolwiek parametry zawsze są per konfiguracja więc z modelem mam problem.

Chciałbym mieć 8 przerzutek z tyłu oraz 3 z przodu. Preferowałbym kierować się wyborem droższych rzeczy aczkolwiek studiując te forum często spotykam się z opinią, że przy tego typu jeździe na tym dość tanim rowerze lepiej jest kupić zestaw tańszy i wymienić go dwa razy niż droższy gdyż na droższym przejedziemy niewiele więcej.

 

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam! 🚴‍♂️

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KSikorski niestety chce 8 przerzutek gdyż musiałbym wymieniać manetki i hamulce.

Na seryjnym przejechałem 6000km. Potem kupiłem tylną przerzutkę, kasetę, korbę i 2x łańcuch i przejechałem 4200km.

Przerzutka acera (nie wiem czy znajdę model), kaseta i korba shimano, łańcuch chyba no-name albo po prostu nie zapisałem.

Oto zdjęcie kasety:

 

Co do wyboru kasety zastanawiam się jaka będzie różnica pomiędzy SHIMANO Alivio FC-T4060 (290zł) a SHIMANO Alivio FC-T4010 (180zł).

Moja pierwsza konfiguracja (w której nie wiem jakie przerzutki tylnie wybrać):
image.thumb.png.b52cc58427b35165966f75da4960f511.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego chciałem zobaczyć foty.

Przy Twoim sposobie użytkowania (zajechane w TRUPA 2 zębatki na kasecie) - pakuj tam cokolwiek = najtańsze co znajdziesz.

Aż szkoda czegoś lepszego na takie warunki - nawet kaseta XTR używana w zimę i jeżdżona na 2 zębatkach podda się tak samo szybko.

Co Ci nie pasuje np. w tej tylnej przerzutce?

Nie wygląda na zajechaną (pomijając kółeczka). Ten model nawet ze sporymi luzami i tak zajechanymi kółkami potrafi działać dość dobrze przy czystych pancerzach.

Moim zdaniem powinieneś wszystko wyczyścić, wymienić pancerze i linki, "wykąpać" solidnie przerzutki w czymś tłustym i po wymianie kasety, łańcucha i ewentualnie korby zamykasz się w 400 zł i cieszysz się napędem, który będzie działać jak nowy.

Nie oszczędzaj na pancerzach i linkach.

W obecnym stanie linek nawet przerzutki ze złota nie będą działać ;)

Edytowane przez Maciek.B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...