Skocz do zawartości

[11000] Trekking


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zastanawiam się nad kupnem nowego roweru, Jazda 2-3 razy w tygodniu po około 50-100km głownie po mieście i okolicach(czyli asfalt, ścieżki rowerowe bądź lekki szuter.

Czasem jednak mam zamiar wybrać się na dłuższą wycieczkę, być może nawet kilkanaście godzin dziennie jazdy, więc klasyczna jazda z sakwami z możliwością wjechania w las. 

Zdecydowanie preferuję jazdę z wyprostowanymi plecami, raczej w miarę powoli.

Do tej pory jeździłem starą Kogą prominence [ZDJĘCIE] i było całkiem ok, to właśnie na niej spodobał mi się ten styl jazdy.

Po przejrzeniu [do 10 000 zł] trekkingowy i innych tematów na forum doszedłem do wniosku że zdecyduję się na

https://www.rowerystylowe.pl/p-14875/rower-koga-f3-80-alfine-11/w-34065/meski-60 czyli kontunuację poprzednich roczników F3 6.0

Warunkiem koniecznym jest napęd na pasek, jako że nie planuję długich górskich podjazdów, a przemawia do mnie bezobsługowość, czystosć i bardzo duża wytrzymałość.

Rower planuję kupić na naprawdę długie lata, nie znam się i nie lubię wprowadzać żadnych modyfikacji a Koga raczej słynie właśnie z rowerów które są wytrzymałe i (tak mi się wydaje) przemyślane.

Jedyne czego się boję to kształ kierownicy i siodełko które być może( ale naprawdę nie wiem) nie będą pasować do dłuższych jazd.

Niestety nie znalazłem zbyt wielu opinii na temat tego konkretnego modelu i czy nawet jego poprzedniej wersji, bo nie są to zbyt popularne sprzęty.

Bardzo bym prosił o potwierdzenie, że podejmuję dobrą decyzję lub o sugestię biorąc pod uwagę wszystkie wymienione przeze mnie warunki.

Z góry dziękuję!

 

@kolodziejskim chwalił się zakupem tego roweru, być może jest jeszcze na forum i chciałby się podzielić opinią.

Edytowane przez Kilym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Koga raczej słynie właśnie z rowerów które są wytrzymałe i (tak mi się wydaje) przemyślane.

a to koga z czegokolwiek "słynie"? Ta marka to jakiś promil rynku. Zresztą 17kg za 11k?

Cytat

Jedyne czego się boję to kształ kierownicy i siodełko które być może( ale naprawdę nie wiem) nie będą pasować do dłuższych jazd.

To są części wymienne i zupełnie normalnym jest dostosowywanie ich do swoich potrzeb, właśnie po to istnieje setki modeli kierownic i setki modeli siodełek a każde w kilku wariantach

 

Popatrz na to

https://www.rosebikes.pl/rose-black-lava-2-men-2702485?product_shape=emerald+green

https://www.bike-discount.de/de/cube-travel-slx-olive-n-black

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

a to koga z czegokolwiek "słynie"? Ta marka to jakiś promil rynku. Zresztą 17kg za 11k?

Nie jestem aż tak wyczulony na wagę roweru, do tej pory zabierałem ze sobą sporo żelastwa i narzędzi a sam rower zdaję się ważył tyle samo.

Cytat

To są części wymienne i zupełnie normalnym jest dostosowywanie ich do swoich potrzeb, właśnie po to istnieje setki modeli kierownic i setki modeli siodełek a każde w kilku wariantach

Tak, zdaję sobie z tego sprawę ale naprawdę nie mam pojęcia jak miałbym zabrać się do dostosowywania roweru do moich potrzeb i dlatego preferuję coś gotowego lub ewentualnie sprawdzony przez kogoś zestaw nad którym nie musiałbym się zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

a sam rower zdaję się ważył tyle samo

I chcesz wydać 11k a w zamian otrzymać rower ważący tyle samo?

Cytat

dlatego preferuję coś gotowego lub ewentualnie sprawdzony przez kogoś zestaw

A to "ktoś" ma identyczny do twojego rozstaw kości kulszowych? "Ktoś" ma takie same proporcje ciała? Tak samo szeroką obręcz barkową? Bikefitting

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

I chcesz wydać 11k a w zamian otrzymać rower ważący tyle samo?

Waga jest dla mnie kwestią drugorzędną, najważniejsza jest dla mnie bezawaryjność i ogólna trwałość produktu. Być może przez poprzedni rower czuję jakąś nieuzasadnioną więź z marką ale już pomijając resztę, ten rower po prostu mi się podoba.

Chociaż przyznaję że https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower-cube-travel-slx-olivenblack-2023/55366.333.1.1.pl.0.htm wydaje się ciekawą alternatywą.

Cytat

A to "ktoś" ma identyczny do twojego rozstaw kości kulszowych? "Ktoś" ma takie same proporcje ciała? Tak samo szeroką obręcz barkową? Bikefitting

Nie mam czasu ani możliwości na przetestowanie różnych kombinacji, więc muszę się opierać na opiniach z internetu ale tak w sumie mam jakieś preferencje. Lubię miękkie siodełka i mieć możliwość zmiany pozycji rąk na kierownicy(Ale to chyba preferencje każdego amatora jazdy z sakwami). A i mam 182 wzrostu i niecałe 80kg wagi(ale będzie mniej jak zacznę jeździć na poważnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomińmy może kwestie kierownicy i siodełka, ten temat przemyślę już po zakupie roweru. Chciałbym jednak uzyskać potwierdzenie, że Koga jest warta swojej ceny.

Nie wiem też skąd bierze się ponad 3kg różnicy w wadze pomiędzy Kogą a Cube. Osprzęt wydaje się być bardzo podobny, więc sama rama musi ważyć zdecydowanie mniej(obie są aluminiowe). Czy nie wiąże się to z potencjalną mniejszą wytrzymałością?

Edytowane przez Kilym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezawaryjność: Weź pod uwagę, że jak coś Ci się zepsuje, to raczej sam nie naprawisz. Przekładnia Alphine 11, pasek, amortyzator w widelcu - to są dość specyficzne elementy. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale jeśli kupisz tą Kogę, to poszukaj w okolicy porządnego serwisu - takiego który ogarnie Ci przekładnię i amortyzator. To czy jest to dobry rower: tego Ci nikt nie powie. Bo mnie może pasować, koledze też, a Ty możesz być niezadowolony bo np. rozmiar ramy nie bedzie Ci pasował. Siodełko i kierownica to są bardzo drugorzędne sprawy. Porównaj sobie geometrię ramy swojej starej Kogi i tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Z niskiej jakości ramy i pozostałych komponentów. 

Jako że nie widzę jakiejś większej różnicy jeśli chodzi o jakość komponentów miedzy tymi trzema rowerami, postanowiłem się lekko przyjrzeć tematowi wagi roweru i nasuwa się tylko jeden wniosek: opieranie się na deklaracjach producenta i na ich podstawie porównywanie różnych rowerów nie ma sensu.

Koga ma jakiś dziwny zwyczaj czasem podawać wagę z blokadą koła, koga ma wbudowany amortyzator, uchwyt na telefon i światła, a najważniejsze jest to że producenci podają wagę roweru z najmniejszą oferowaną ramą, a Koga po prostu nie oferuje aż tak małych rowerów z męską ramą.

 

Kosmiczne 13.8kg w rowerze Cube wynika głównie z ramy o wysokości 46cm gdzie najmniejsza oferowana rama przez Kogę ma 50cm.

No i poza tym te wszystkie wyniki są w przybliżeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Producenci podają masę rowerów zwykle w rozmiarze "M" lub odpowiedniku "M" 

2. Nie istnieje żadna standaryzacja w nazewnictwie rozmiarów, każdy może sobie nazywać co chce i jak chce, mogę sobie stworzyć nową markę, nazwać rozmiar dla kogoś o wzroście 160 jako XXL i nic nikomu do tego. Porównań trzeba dokonywać na podstawie fizycznych długości rurek dostępnych w tabelach z geometrią jakie producenci powinni udostępniać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koga to marka z wieloletnią tradycją w produkcji rowerów wyprawowych. Myślę, że śmiało można powiedzieć że z nich słynie. Rowery ma bardzo przemyślane i dopracowane, i też dość niszowe, dla ludzi wiedzących czego szukają. I z tego wynika też cena, wyższa niż w markach popularnych. Jeśli możesz sobie na taki rower pozwolić, jesteś przekonany do rozwiązań to nie warto się zastanawiać. Opinie o niskiej jakości tylko świadczą o nieznajomości marki. Rowerem tej marki jeździ na przykład znany rowerowy podróżnik Alee Denham, autor strony i profilu Cyclingabout https://youtube.com/@Cyclingabout

Edytowane przez el_gregorio
korekta pisowni
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

I z tego wynika też cena, wyższa niż w markach popularnych. Jeśli możesz sobie na taki rower pozwolić, jesteś przekonany do rozwiązań to nie warto się zastanawiać.

Jakich znowu rozwiązań? Przecież w tym rowerze nic ciekawego nie ma, totalny standard.

Cytat

Opinie o niskiej jakości tylko świadczą o nieznajomości marki.

XD

Nie opinie tylko fakty, masa nie bierze się z kosmosu tylko ze słabej jakości stopów zastosowanych przy budowie. A przy okazji możesz wyjaśnić dlaczego w rowerze za 11k znalazły się najtańsze hydrauliki shimano jakie tylko istnieją? Przecież ładują je do rowerów za <4k a i tam są już najsłabszym punktem. To jest przykład tego "przemyślanego rozwiązania"? Wsadzić napęd alfine a jedyny element o jakim musieli zdecydować to wsadzili najtańszy😂 Ciekawy też jestem dlaczego np. taki Batavus https://www.rowerybatavus.pl/p-13210/rower-na-pasku-batavus-dinsdag-exclusive-plus-alfine-11/w-30133/meski który jest prawie 1:1 co ta koga może być o 30% tańszy? Prawie 1:1 bo Batavus przynajmniej na hamulce nie pożałował i zamontował 4 tłoki.  Może marka mało prestiżowa?

Dla przykładu o co chodzi z jakoscią. Identyczny projekt ramy, jedna wykonana z tańszego karbonu, druga z bardziej zaawansowanego technologicznie splotu, jedna 1245g, druga 760g a maksymalne obciążenie dopuszczane przez producenta takie samo

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/émonda/émonda-sl/rama-z-widelcem-émonda-sl-disc/p/32688/?colorCode=black_red

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/émonda/émonda-slr/rama-z-widelcem-émonda-slr-disc/p/32772/?colorCode=reddark_black

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_Proponuję przed wyrażaniem opinii zapoznać się z tym o czym się mówi. Twoje wypowiedzi świadczą o tym, że marki nie znasz, nie słyszałeś o niej i nie chce Ci się nawet przed zabieraniem głosu w temacie, czy ma to sens czy nie, zrobić małego reasearch'u, poszukać, poczytać i poszerzyć swoją wiedzę. Temat rowerów wyprawowych czy miejskich ma swoją specyfikę. Jeśli Ty dopracowania tu nie widzisz, powtarzasz jak zacięty "bełkot" o niskiej jakości to rozmowa sensu nie ma. Cube, który wrzuciłeś bardzo fajny, ale widać gołym okiem różnicę klasy, w zastosowaniu dedykowanych rozwiązań, zintegrowaniu, braku widocznych przewodów itp Koga ma zintegrowany nawet uchwyt na telefon na  kokpicie. Ma także zintegrowaną blokadę koła. Każdy detal jest dopracowany. Ramy mają też bardzo dopracowane, z niewidocznymi spawami, a przy rowerach miejskich czy wyprawowych to nie kilkaset gram oszczędności na ramie ma znaczenie. Liczy się wytrzymałość, trwałość i niezawodność. A czepiasz się hamulców? To nie grawitacyjne mtb, tu Shimano MT-200 jest rozwiązaniem adekwatnym i w zupełności wystarczającym. Ps a posiłkowanie się w tym wątku porównaniami szosówek jest delikatnie mówiąc śmieszne...

Edytowane przez el_gregorio
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Proponuję przed wyrażaniem opinii zapoznać się z tym o czym się mówi. Twoje wypowiedzi świadczą o tym, że marki nie znasz, nie słyszałeś o niej i nie chce Ci się nawet przed zabieraniem głosu w temacie, czy ma to sens czy nie, zrobić małego reasearch'u, poszukać, poczytać i poszerzyć swoją wiedzę.

@el_gregorio kupujesz rower czy napis na ramie?

Cytat

A czepiasz się hamulców? To nie grawitacyjne mtb, tu Shimano MT-200 jest rozwiązaniem adekwatnym i w zupełności wystarczającym.

Czyli kupujesz napis skoro chłam za grube pieniądze ci nie przeszkadza i już wiadomo, że będziesz bronił tej kogi jakby ci za to zapłacili.

Cytat

Ma także zintegrowaną blokadę koła.

Rzeczywiście, wybitny poziom integracji blokady, zupełnie jak w każdym innym rowerze na rynku

DSC03976_27bac.jpg

Cytat

braku widocznych przewodów itp

To jest zaleta w rowerze służącym do "wypraw" ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Mihau_ napisał:

Jakich znowu rozwiązań? Przecież w tym rowerze nic ciekawego nie ma, totalny standard.

XD

Nie opinie tylko fakty, masa nie bierze się z kosmosu tylko ze słabej jakości stopów zastosowanych przy budowie. A przy okazji możesz wyjaśnić dlaczego w rowerze za 11k znalazły się najtańsze hydrauliki shimano jakie tylko istnieją? Przecież ładują je do rowerów za <4k a i tam są już najsłabszym punktem. To jest przykład tego "przemyślanego rozwiązania"? Wsadzić napęd alfine a jedyny element o jakim musieli zdecydować to wsadzili najtańszy😂 Ciekawy też jestem dlaczego np. taki Batavus https://www.rowerybatavus.pl/p-13210/rower-na-pasku-batavus-dinsdag-exclusive-plus-alfine-11/w-30133/meski który jest prawie 1:1 co ta koga może być o 30% tańszy? Prawie 1:1 bo Batavus przynajmniej na hamulce nie pożałował i zamontował 4 tłoki.  Może marka mało prestiżowa?

Tak, faktycznie hamulce tarczowe w Batavusie wydają się lepsze(nie wiem czy to aż tak ważne) ale batavus ma gorszą wersję gatesa i brak amortyzatora co na pewno jest istotne.

Reszta to już detale ale rama w Kodze już po zdjeciach widać że jest zdecydowanie lepiej zrobiona.

A argument o wadze jest po prosty fałszywy, ten rower nie jest cieższy od wcześniej propoponowanych. Być może standardem jest podawać wagę wersji M ale przy prezentowanych modelach Cube i Rose była podana waga najmniejszych modeli o biorąc pod uwagę ważenie blokady, amortyzator oraz uchwyt można założyć(bo nikt tego nie wiem jak sam nie zważy) że Koga jest nawet lżejsza przy tym samym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Kettler napisał:

@Kilymnie bardzo rozumiem czego oczekujesz od tego forum. Jakby na forum samochodowym ktoś zapytał czy ma sobie kupić Mercedesa SL ? Było by tysiąc opinii za i przeciw. 
Podoba Ci się ten rower jesteś przekonany/przyzwyczajony do marki to go kup. 

W sumie oczekiwałem kogoś kto miał doświadczenie jazdy tym rowerem bądź poprzedniej wersji i może wyrazić opinię czy rzeczywiście jazda nim po kilkanaście godzin to dobry pomysł.

Albo chociaż kogoś kto jeździł jakąkolwiek F3...

Edytowane przez Kilym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_kupujesz produkt, na który oprócz wyposażenia składa się też i marka, czyli idąca za tym historia, jakość i dopracowanie. Można też decydować tylko porównując "przerzutki". I większości to zapewne wystarczy. Kupią produkt najlepiej wyposażony w swojej cenie i będą zadowoleni. Ale autor już markę zna i ceni. Pyta o tzw Mercedesa, a Ty twierdzisz, że to "chłam" i opel da to samo w lepszej cenie. Teraz czepiasz się ukrytych przewodów, a właściwie czemu w rowerach innych typów niż szosa czy gravel mielibyśmy traktować to jako wadę? Tu estetyka nie ma znaczenia? Są też względy praktyczne, kable na wierzchu przeszkadzają w montażu sakw i toreb, są też bardziej narażone na przypadkowe uszkodzenia. "Chłam"? Naprawdę? Już płyniesz po całości. A co w tym rowerze jest chłamem? Tak Cię boli ta masa? Masa, w której uwzględniono błotniki, bagażniki, nóżki, blokady itp Nie bronię Kogi tylko jestem obiektywny, Autor stwierdził, że słynie ona z rowerów wytrzymałych i dopracowanych co jest prawdą. Jest to marka, której rowery montowane są ręcznie w Holandii, a każdy rower od początku do końca składany jest przez tą samą osobę, której dane podane są nawet w karcie gwarancyjnej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, mookoli napisał:

Tak widziałem ale tutaj wspomniana jest tylko worldtraveler-s która jest daaaleko poza budżetem i wjedzie już wszędzie( ja jednak głównie asflat, szuter i okazjonalna leśna ścieżka) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@el_gregorio przeczytaj mojego posta nawet 100 razy aż zrozumiesz do czego odnosi się "chłam"

Cytat

Ale autor już markę zna i ceni.

A inne zna i ma porównanie?

Cytat

Teraz czepiasz się ukrytych przewodów, a właściwie czemu w rowerach innych typów niż szosa czy gravel mielibyśmy traktować to jako wadę?

Z praktycznego punktu widzenia? Tak. A trekking chyba powinien być praktyczny

12 minut temu, Kilym napisał:

brak amortyzatora co na pewno jest istotne.

Koga musiałaby gdzieś udostępnić w jaki sposób jest to zbudowane bo jak na razie wygląda to jak sprężyna o skoku tylko 30mm bez możliwości regulacji działająca 0-1. To nie jest wsadzone żeby podnieść komfort jazdy tylko żeby odciążyć koło jak się wpakujesz w krater na jezdni przy dużej prędkości. Szczerze mówiąc wolałbym w takim przypadku poszukać czegoś z karbonowym widelcem, który będzie lepiej pochłaniał drgania. Ewentualnie, jeśli w ogóle istnieje coś takiego w konfiguracji z paskiem, czegoś na standardowym, powietrznym widelcu, który możesz sobie wyregulować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kilym Koga to rowery niszowe. Zapewne mało kto na forum taki ma i na co dzień używa by móc zabrać głos nt konkretnie tego modelu. Przykro to mówić, ale tu raczej dowiesz się, że lepiej kupić coś z Decathlon'a, Romet'a czy Unibike'a bo tam będzie najlepsze wyposażenie patrząc na cenę. A jak będziesz się interesował czymś mniej standardowym to jeszcze zostaniesz skrytykowany...

Wszystkie rowery, które pojawiły się w temacie mają zbliżone wyposażenie. Koga jedyna ma amortyzację w widelcu i tak daleko posunięte dopracowanie i integrację rozwiązań. Kupujesz rower na lata więc oprócz suchego wyposażenia musi Ci się też podobać 🙂

Głos w temacie mógłby zabrać @szy obeznany z rowerami wyprawowymi i napędami na paskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

a test Kogi na pasku, tylko modelu niższego, można znaleźć na Bikeworld: https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/18462/test_szybki_rower_miejski_koga_f3_6_0_na_pasku

Tak widziałem, właściwie wszystko co można przeczytać w ogólnodostępnych artykułach już przeczytałem. Chciałbym usłyszeć opinię zwykłego użytkownika, bo te artukuły śmierdzą mi sponsorowaniem.

I nie jest to niższy model tylko w poprzednich latach nie było wersji 8.0 i właśnie 6.0 była najwyższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...