Skocz do zawartości

[opony] 29x2,25 CST Jack Rabbit ew B-Trail lasy, piach, suche


DamekWLKP

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Dojeżdżam rowerem do pracy i mam to szczęście, że 15  z 17 km prowadzi przez las.  W czasie suszy odcinki są bardzo piaszczyste. Pomyślałem sobie że mój obecny zestaw (Barzo TNT 2,25) to trochę overkill i chętnie bym zmienił na coś lepszego do takiego zastosowania. Pod względem ceny, wagi i większości opinii, w oko wpadły mi opony CST. Pacjent to HT XC 29". Zastanawiają mnie jednak dwie sprawy.

1. Przód i tył JACK Rabbit PRO czy może przód Jack Rabbit PRO tył B-Trail?

2. Czy przy takim zastosowaniu warto brać te z EPS? Sam nie mam zdania, w ostatnich 5tys km raz miałem przebitą dętkę i to w taki sposób, że dopiero przez noc zeszło powietrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Jack Rabbit II Pro jest tutaj bardzo obszerny wątek. Chyba wszystko o tej oponie zostało tam powiedziane.
Wersja EPS ma grubsze ścianki, jeśli nie planujesz jeździć po ostrych kamieniach czy innych "kanciastych" przeszkodach, to możesz kupić wylajtowaną SF. Tylko jeśli zamierzasz używać jej jako bezdętki, nie wlewaj rzadkiego mleka no-name, bo wszystko wypoci przez ścianki i za cholerę tego nie uszczelnisz. Dobre, markowe mleko załatwi sprawę.
B-Traila nie testowałem, chociaż ciągle mnie kusi... ;) Patrząc jednak na jej bieżnik odnoszę wrażenie, że jakakolwiek wilgoć i rower tańczy. W Twoim przypadku mowa o jeździe przez las, a mokra ściółka bywa zdradliwa nawet w przypadku zdecydowanie agresywniejszych opon.
Osobiście od dwóch  trzech sezonów (wow, sam jestem zaskoczony :)) jeżdżę na JRIIPro EPS 2,25" w każdych warunkach, po suchym Mazowszu, błotnistych Górach Świętokrzyskich, czy singlach pod Smrkiem, a nawet na Olbrzymach. Nie mogę powiedzieć nic złego, dlatego przy nich zostaję. ;)

Aha - jakby co, na ten sezon CST wyhodowało nową odmianę Królika o szerokości 2,35". I ja na ten wariant stawiam w tym sezonie.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B- Trail to szmata na jeden sezon lub na 2 tyś. kilometrów, potem łapie dziurę za dziurą, zaletą tej opony jest jej niska waga, małe opory toczenia i niska cena i to by było na tyle z zalet. Jeździłem na tych oponach zalanych mlekiem, gdybym miał wsadzone dętki to pewnie byłyby całe obklejone łatkami, a tak na bieżąco mleko kleiło te dziury, nawet drobne kamyczki potrafiły przebić tą oponę. Poniżej zdjęcie szmaty B-Trail o przebiegu około 2500 może 3000 kilometrów, opona była założona z przodu, tą która była z tyłu wywaliłem gdyż miała tyle dziur że strach było na tym jeździć.

IMG_20230222_233635.jpg

Edytowane przez leejoonidas
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem paczki. B-trail w palcach nawet do również lekkiego JackRabbit II wydaje się mieć bardzo cienkie ścianki, wręcz przerażająca cienkie. A różnica w wadze... Jack Rabbity 555 i 560g, B-Trail które ja dostałem 530

 

@TheJW a jeździłeś kiedyś na RaceKing ? Jestem ciekaw jak wypadają Króliki w porównaniu do RaceKing pod względem oporów

Edytowane przez DamekWLKP
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...