DamekWLKP Napisano 22 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2023 Hej! Dojeżdżam rowerem do pracy i mam to szczęście, że 15 z 17 km prowadzi przez las. W czasie suszy odcinki są bardzo piaszczyste. Pomyślałem sobie że mój obecny zestaw (Barzo TNT 2,25) to trochę overkill i chętnie bym zmienił na coś lepszego do takiego zastosowania. Pod względem ceny, wagi i większości opinii, w oko wpadły mi opony CST. Pacjent to HT XC 29". Zastanawiają mnie jednak dwie sprawy. 1. Przód i tył JACK Rabbit PRO czy może przód Jack Rabbit PRO tył B-Trail? 2. Czy przy takim zastosowaniu warto brać te z EPS? Sam nie mam zdania, w ostatnich 5tys km raz miałem przebitą dętkę i to w taki sposób, że dopiero przez noc zeszło powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 22 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2023 (edytowane) O Jack Rabbit II Pro jest tutaj bardzo obszerny wątek. Chyba wszystko o tej oponie zostało tam powiedziane. Wersja EPS ma grubsze ścianki, jeśli nie planujesz jeździć po ostrych kamieniach czy innych "kanciastych" przeszkodach, to możesz kupić wylajtowaną SF. Tylko jeśli zamierzasz używać jej jako bezdętki, nie wlewaj rzadkiego mleka no-name, bo wszystko wypoci przez ścianki i za cholerę tego nie uszczelnisz. Dobre, markowe mleko załatwi sprawę. B-Traila nie testowałem, chociaż ciągle mnie kusi... Patrząc jednak na jej bieżnik odnoszę wrażenie, że jakakolwiek wilgoć i rower tańczy. W Twoim przypadku mowa o jeździe przez las, a mokra ściółka bywa zdradliwa nawet w przypadku zdecydowanie agresywniejszych opon. Osobiście od dwóch trzech sezonów (wow, sam jestem zaskoczony ) jeżdżę na JRIIPro EPS 2,25" w każdych warunkach, po suchym Mazowszu, błotnistych Górach Świętokrzyskich, czy singlach pod Smrkiem, a nawet na Olbrzymach. Nie mogę powiedzieć nic złego, dlatego przy nich zostaję. Aha - jakby co, na ten sezon CST wyhodowało nową odmianę Królika o szerokości 2,35". I ja na ten wariant stawiam w tym sezonie. Edytowane 22 Lutego 2023 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamekWLKP Napisano 22 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2023 Czytałem ale też chciałem poznać opinie o zestawieniu JRIIPro z B-Trail. Te opony mają na tyle przystępne ceny, że spróbuję B-Trail. Jak będzie źle to wymienię, a fakt jest taki że w 99% przypadków jeżdżę w suchym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 22 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2023 Jeśli wyłącznie na suche dojazdy, to moim zdaniem śmiało możesz brać tego B-Traila. Tylko może bardzo szybko zniknąć na asfalcie. Chociaż ona od nowości i tak wygląda jak "zniknięta", bo klocków to tam nie za wiele... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 22 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2023 Z ciekawości, jaka jest żywotność tego B-Traila wzglądem, dajmy na to, Jack Rabbit'a ? Pytam, bo bieżnik wydaje się symboliczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 22 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2023 (edytowane) Używałem B-Trail 29x2,25" 170TPI. Strasznie szmaciana opona. Na wilgotnym podłożu strasznie tańczy. Zdecydowanie do wolę coś typu overkill. Edytowane 22 Lutego 2023 przez Imar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 22 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2023 (edytowane) B- Trail to szmata na jeden sezon lub na 2 tyś. kilometrów, potem łapie dziurę za dziurą, zaletą tej opony jest jej niska waga, małe opory toczenia i niska cena i to by było na tyle z zalet. Jeździłem na tych oponach zalanych mlekiem, gdybym miał wsadzone dętki to pewnie byłyby całe obklejone łatkami, a tak na bieżąco mleko kleiło te dziury, nawet drobne kamyczki potrafiły przebić tą oponę. Poniżej zdjęcie szmaty B-Trail o przebiegu około 2500 może 3000 kilometrów, opona była założona z przodu, tą która była z tyłu wywaliłem gdyż miała tyle dziur że strach było na tym jeździć. Edytowane 22 Lutego 2023 przez leejoonidas 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamekWLKP Napisano 23 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2023 Profilaktycznie wczoraj zamówiłem 2x Jack Rabbit i 1x B-Trail ... W takim razie pójdzie do zwrotu b-trail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 23 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2023 Czyli @Imar i @leejoonidas potwierdzają moje przypuszczenia. Co do żywotności, to 2500-3000 km dla takiej opony jest i tak mega wynikiem. U mnie po takim dystansie nie ma już połowy drugiego Rabbita. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamekWLKP Napisano 23 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2023 (edytowane) Odebrałem paczki. B-trail w palcach nawet do również lekkiego JackRabbit II wydaje się mieć bardzo cienkie ścianki, wręcz przerażająca cienkie. A różnica w wadze... Jack Rabbity 555 i 560g, B-Trail które ja dostałem 530 @TheJW a jeździłeś kiedyś na RaceKing ? Jestem ciekaw jak wypadają Króliki w porównaniu do RaceKing pod względem oporów Edytowane 23 Lutego 2023 przez DamekWLKP 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.