Bukol87 Napisano 20 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2023 Witam, jestem nowy jeśli chodzi o tubeless. W weekend złapałem dziurę, która załatało mleko po 1 min. Ciśnienie z 7 barów spadło do 3,5. Przejechałem 25 km na niższym ciśnieniu. Wróciłem do domu dopompowalem i po 2 dniach spadek do 4 barów. Czy uważacie ze taka dziura jakoś się uszczelni, czy trzeba kupować nowa oponę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 Podklej łatką od środka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 21 Lutego 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 A jak się nie chcesz babrać z rozbieraniem systemu kup zestaw naprawczy do opon tubeless, np taki: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-do-opon-tubeless-weldtite-10987324952?reco_id=b6cb27d0-b1a9-11ed-8fcb-fed74322c240&sid=baff0ea30f4c6b88dd72768681f440a4ecd0dc0ccd352e689eb13eb4a760ec99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 Na szosowej będzie czuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 Można do maja założyć dętkę, podkleić łatką, a kiedy szosy zamiotą po zimie założyć nową oponę z mlekiem. A tak nawet jeśli nowe czy dodane mleko załata, to nie zna się dnia kiedy coś nie zacznie schodzić, będzie dziura w asfalcie tym razem i obręcz dostanie strzał i będzie kolejny kłopot … załatałem raz knotem szosową oponę centralnie i założyłem dętkę , po kilku dniach jednak ją zamieniłem, nie trzymała kształtu, przecięte włókna , wystający „pryszcz” nie sam knot tylko opona z gulką. Warto sprawdzić nawet z dętką czy koło nie skacze nie cyka na obwodzie po napompowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bukol87 Napisano 21 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 Dzięki za wasze sugestie. Dzisiaj po całej nocy utrzymała to samo ciśnienie, dojechałem na spokojnie rowerem do pracy, więc mam teraz trochę zagwozdkę. Nie czuję żadnej różnicy w trakcji. Chyba spróbuję jakoś dojeździć jakoś to sezonu letniego, bo szkoda mi wymieniać oponę, która nie ma nawet 1tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 (edytowane) W sezonie zimowym w deszczu śniegu i soli, koło mtb z ciśnieniem tylko 2’atm. rozszczelniło się po około pół roku od zaczopowania, ( kiedy wyjechało tylko w tą zimową breję, w lesie zimą jeszcze trzymało ) generalnie to była największa z moich zamleczonych dziur. Nie wiem czy sól czy woda czy temperatura , ale czop puścił. Dlatego zakładając ciśnienia szosowe zalecam ostrożność właśnie jeśli wrócą takie zimowe warunki, wtedy nawet lepiej w domu profilaktycznie założyć dętkę… bo zmiana w zimnie, błocie i mleku jest paskudna…. Edytowane 21 Lutego 2023 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 Dla świętego spokoju i obojętnie na jakim rowerze najlepiej zakleić łatką od środka oponę, wtedy będziemy mieć pewność w 100% że nie puści w przyszłości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 22 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2023 Łatki park tula te grubsze i duże są do naprawy opony na powrôt do bazy, pozostawione na dłużej nie trzymają się opony, (przy demontażu widać) i tylko mleko działa…Łatki z klejem w tubce do dętek Tip top z niektórymi oponami kleją się dobrze z innymi jakby nie, zależy od składu mieszanki, niektóre nie nadtrawiają się załączonym klejem. Większe dziury z Tip Topem nie trzymają kształtu, takie opony szyłem igłą o nitką np i to pokrywałem łatką. górskie działały dobrze, ale szosowa - bałem się że 7-8 atm wywali bąbla na trasie, pojeździłem trochę po mieście j wywaliłem, dziura była w obu rodzajach opon z boku, dlatego można było szyć. Wiele opon po większym przecięciu traci kształt bo karakas nie gwarantuje już trzymania i opona wężykuje po zakręceniu koła. Knoty z klejem w tubce wydają się być stabilne ale nie robiłem z nim dużego przebiegu … w oponie szosowej jak pisałem w miejscu knota zrobiło się małe bicie nawet po dokładnym docięciu. niszczenie nowej opony jest częste i wprost proporcjonalne do ceny :)))) w szosie dawno temu wzmocnioną Michelin Krylion przywiezioną dla mnie z GB w walizce specjalnie przeciąłem na 200 kilometrze, właśnie z boku…. Pierwszą kupioną 29 też w samej USA specjalnym przelewem walutowym w PKO- WTB Nanoraptor ( w Polsce nie było) przeciąłem na pierwszym maratonie w Otwocku ( zupełnie z boku- chyba szkło w kopnym piachu- tam autoodpady grzebali w okolicach )itp O obie opony szyłem, górska zrobiła spory przebieg, ale wtedy jeszcze bez mleka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.