Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Obserwuję od prawie 15 lat rynek rowerowy i patrząc na osprzęt OEM to nie pamiętam żeby grupa SLX jako tako szerzej istniała w tym segmencie, jak spojrzymy na katalogi w większości to przy napędach 10sp zawsze mieszano Deore z przerzutką XT, lub cały napęd XT, tak samo dzieje się w 12 rzędach. Przy 11 sprawa była trochę inna ponieważ Shimano nie wprowadziło 11 rzędowej Deore, ale wtedy często decydowano się na pozagrupowe korby poziomu Deore. Z resztą świetne hamulce SLX nigdy szerzej nie istniały w OEM, zawsze wybór był pomiędzy Budżetówki/Deore/XT. 

Teraz tak właściwie też widzę, że poza OEM SLX też nie ma sensu. Jeszcze kilka lat temu komponenty SLX alternatywą dla XT ze względu na o wiele niższą cenę, a teraz M7120 kosztuą 620zł vs 700zł za M8100. Tak właściwie jedyna rzecz, która rzeczywiście jest wystarczająco tańsza, a nieodstająca od XT to Korba (350zł vs. 470zł).

W związku z tym uważam, że na SLX w linii Shimano tak właściwie miejsca już nie ma i utrzymywanie tej grupy jest trochę pudrowaniem trupa, SRAM kilka lat temu GXem zabił trochę droższego X1, więc uśmiercenie pośredniej grupy, która ani nie jest premium ani budżetowa może miałoby sens. Nawet nie jestem w stanie sprecyzować w kogo oni tym celują.

  • Mod Team
Napisano
Cytat

Jeszcze kilka lat temu komponenty SLX alternatywą dla XT ze względu na o wiele niższą cenę, a teraz M7120 kosztuą 620zł vs 700zł za M8100

Zależy gdzie poszukać, w Centrum rowerowe, (pierwszy link jaki wyrzuciło Google) masz 6 stówek za SLX:

https://www.centrumrowerowe.pl/hamulec-tarczowy-shimano-slx-br-m7120-bl-m7100-pd20157/

i 720 za XT:

https://www.centrumrowerowe.pl/hamulec-tarczowy-shimano-deore-xt-br-m8120-bl-m8100-pd20236/?v_Id=131586

To daje 120zł oszczędności na jednym heblu, 240zł na dwóch. Mało?

Biorąc pod uwagę że to praktycznie te same hamulce, pomijając śrubkę do regulacji Free Stroke w XT, która praktycznie nic nie daje, nawet nie patrzyłbym w kierunku XT.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Ale gdyby była większa przestrzeń cenowa między grupami (czyt. zwiększyłaby się cena XT) to sens by jednak IMHO był.

BTW: mi tam bardziej pasują śruby zamiast zawleczek (jak luźno założone odrapują lakier) w zaciskach. 

Edytowane przez Dokumosa
  • Mod Team
Napisano
28 minut temu, Dokumosa napisał:

BTW: mi tam bardziej pasują śruby zamiast zawleczek (jak luźno założone odrapują lakier) w zaciskach.

Przecież w SLXach są śruby w zaciskach.

ed/

Porównajmy jeszcze 2 rzędowe korby, 7100,  5 stówek, 673g

https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-slx-fc-m7100-2-pd20323/

8100, 955zł, 654g:

https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-deore-xt-fc-m8100-2-pd20245/

455 zł i 19g różnicy.Wprawdzie Deorkę można kupić już za 2 stówki, ale Deorka nie jest w HT2, więc SLX jest najtańszym rozwiązaniem z tą technologią i duuużo tańszym niż XT.

Napisano (edytowane)

Zawleczki to chyba w 2 tłokach są ale tam są gwinty, można wkręcić śrubę, w czterotłokach widzę śrubę na fotkach. Ale zgadzam się że SLX teraz, gdy jest w ofercie taka "szeroka" Deorka to trochę bez sensu grupa. Oby nie wprowdzili sensu na zasadzie, tak narzekacie że za mała różnica to hop siup ceny XT w górę 😉 

Edytowane przez Mentos
Napisano

@tobo - ja nie chcę zmieniać świata. Po prostu otwieram dyskusję patrząc na rynek.

@sznib - mi google podpowiedziało różnicę 80zł w CR. Nie wchodziłem w linki, ale pamiętam jak była moda na M675 to one były za ~350zł, a XT M785 450-500zł. Z drugiej strony kompletnie nie rozumiem politykę cenową Shimano dot korb. SLX jest wręcz śmiesznie wyceniona, a XT 350 vs 480zł. Plusem SLX każdej generacji nad XT jest fakt, że się nie wyciera i wagowo jest niemalże identycznie. Pamiętam kilka lat temu przerzutka SLX M675 od deore M615 była droższa o 7zł, ale to są stare generacje sprzętu.

 

Trzeba powiedzieć jasno, że rynek części rowerowych jest głównie OEM, gdzie SLX praktycznie nie istnieje i to skłoniło mnie do napisania posta.

  • Mod Team
Napisano

Z SLX zawsze tak było że całościowo jako grupa nie miała sensu. Ale heble i korby zawsze był zdecydowanie tańszą alternatywą dla XT, niewiele mu ustępując w parametrach.

Napisano (edytowane)

Różnica w kosztach produkcji poszczególnych serii jest żadna reszta to czysty marketing, pozycjonowania cenowego tworzenia półek cenowych itd w stronę firm rowerowych i konsumenta końcowego.

Czami tworzy się półkę cenową i opcje z pełną świadomością, że nikt z niej nie będzie korzystał (samochód bez klimy parę lat temu)

Za czasów Jobsa-a Apple miało takie podejście, że ma ma być jeden telefon dla wszystkich taki sam, różnica była tylko w wielkości pamięci. Teraz jest mnóstwo dostępnych modeli, w różnych cenach, wielkościach i o zgrozo kolorach 😵

Edytowane przez Kettler
Napisano (edytowane)

Spojrzałem na ceny sugerowane to na korbie SLX vs. XT (bez blatów) jest różnica 30% na hamulcach 17-20%. Blaty dedykowane do korb różnica blisko 80%.

Ceny sklpowe sa czesto zwichrowane. Manetka M6100 jest w detalu tańsza niż M5100.

@Kettler w wielu przypadkach faktycznie różnica w kosztach produkcji żadna i tu specjalnie te ceny się nie różnią ale np. manetka xt ma łożyskowaną dzwìgnię, niższe nie. Kółka w przerzutce xt mają łożyska, blaty korb i pół wózka przerzutki są z droższego materiału - tu już widać różnicę cenową (może nie w CR ;) ale to bardzo "specyficzny" sklep).

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Wydaje się że grupa slx to trochę taka bardziej grawitacyjna grupa od shimano. Ponieważ korby trochę cięższe, przerzutki jeszcze swojego czasu bardziej dostępne na średnim wózku niż xt i często okrojone z dodatkowych pokręteł i odchudzeń a technicznie prawie to samo co xt. Prawdopodobnie wiedzieli że ludzie którzy chcieli trochę więcej latać i więcej upadać i tak nie kupią drogiego xt. Będą woleli zaoszczędzić pieniądze kosztem masy, ale zyskać wytrzymałość mechaniczną. Shimano po latach postanowiło zrobić grupę Zee ale to jakoś nie podbiło rynku, bo było już zbyt grawitacyjne i czasem starszy sprzęt już tego nie przyjmował i cena już nie była taka atrakcyjna. Już nie mówiąc o grupie Hone i Saint. Slx wypełnia nadal tą lukę, bo nie każdego stać na pójście w grawitację, a xt to już obecnie drogie zabawki. Natomiast Deore jest zawsze dwa lata w tył za xt i jest raczej słabsze i cięższe niż slx, więc mało kto ufa temu w ciężkich warunkach terenowych.

Napisano

To nie jest grawitacyjna grupa shimano. Slx zajął miejsce deore LX w czasach gdy grawitacja była przypisana zee i saintowi. Cofnij się do początku slx i porównaj z pozostałymi grupami mtb  - zaczynali w slx od napędów 3x9.  Deore lx przeniesiono do grup trekkingowych. 

  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano
10 minut temu, Chleje24na7 napisał:

@sznib miałem na myśli slx m7100 za 350 vs XT za 480.

Tylko jak porównywać to modele z tymi samymi technologiami. SLX za 350zł to wersja z bezpośrednim mocowaniem zębatki i w komplecie brak owej zębatki:

https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-slx-fc-m7100-1-pd20155/

Odpowiednik XT kosztuje 5 stówek:

https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-deore-xt-fc-m8130-pd20654/

a ta XT za 480 to pewnie chodziło Ci o model z tradycyjnym mocowaniem zębatek:

https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-deore-xt-fc-m8100-1-pd20215/

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...