Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś z użytkowników może podrzucić jakąś tabelkę bądź stronę z jaką siłą dokręca się poszczególne śrubki i elementy rowerowe. Nie na wszystkich częściach są podawane wartości, w książce gwarancyjnej nie ma wszystkiego a moja pamięć jest dobra ale krótka. Przeszukałem internety i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedniego materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli używasz kompletu kluczy imbusowych to raczej trudno zrobić aluminiowej ramie krzywdę. Długość ramienia w takim imbusie jest tak dobierana aby przy dokręcania z tzw wyczuciem wszystko było ok. Gorzej gdy stosujesz wymienne końcówki do jednego ramienia na przykład z grzechotką. Klucz dynamometryczny po początkowej fascynacji zostawiam do karbonu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie poda takich info bo  wg . producenta jest to  w gestii  serwisu. Przysłowiowy Kowalski i tak nie wiedziałby co to jest  oraz czym się to je.  W poszczególnych serwisówkach masz wszystko dokładnie wyszczególnione i nawet czy masz dać Loctite na gwint czy też anti -seize   lub czy co tam wymyślił sobie projektant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W poszczególnych serwisówkach masz wszystko dokładnie wyszczególnione

Czyli gdzie bo nie do końca rozumiem o co Ci chodzi.

Ale nie każdy daje rower do serwisu i moim zdaniem takie informacje w karcie gwarancyjnej powinny być zawarte. Ja bym rozumiał ich brak gdyby każdy producent wymagał corocznego przeglądu roweru w serwisie bo w przeciwnym razie kupujący traciłby gwarancję. Na szczęście tak nie ma i nie trzeba płacić co roku 100 zł za pieczątkę w karcie gwarancyjnej.

Ale dam Ci przykład firmy Kross. Większość producentów nakazuje zrobić serwis zerowy po zakupie roweru po 2-3 miesiącach od zakupu, jego brak skutkuje utratą gwarancji. Ale w/w producent jeszcze po roku użytkowania wymaga zrobienia serwisu rocznego za który trzeba zapłacić w okolicach 100 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, teraz wiem o co Ci chodziło we wcześniejszym poście. Mam też plik Shimano gdzie pokazują na ilustracjach jaki klucz potrzebny do danych części, jak montować, co jest potrzebne, jaka siła dokrecen śrub poszczególnych części etc. ale chciałem też coś w formie tabelki jaką mi podsunął kolega wyżej w pliku. Nigdzie nie trzeba szukać tylko otwiera się plik i wszystko pod ręką. Sam już korzystałem z tej strony serwisowej Shimano. Dziękuje za pomoc.

Kettler

Przy zakupie roweru aluminiowego, stalowego jestem w stanie zaakceptować że udostępniane są tylko podstawowe informacje natomiast kupując rower karbonowy gdzie ćwierć obrotu potrafi uszkodzić ramę to powinno być obowiązkiem producenta aby dać w karcie gwarancyjnej szczegółowe informacje na temat siły dokręcania śrub.

 

Edytowane przez AdrianoPL83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przynajmniej na mostku, kierownicy , sztycy, korbach jest koło śrubek "wypalone" z jakim momentem dokręcać lub jest naklejka . Na osiach też mam grawera 13 NM. A jak pamiętam  gdy  kupowałem poszczególne komponenty to też w manualu dołączonym było z jaką siła dokręcać.  Tabelki to dobrze się sprawdzają przy skręcaniu konstrukcji stalowych , ale niekoniecznie przy rowerach czy samochodach ( jeden producent każe  śrubę do koła kręcić 110 NM  a inny dokładnie taką sama już tylko 90NM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy moim rowerze również niektóre elementy mają oznaczenia z jaką siłą dokręcać ale niestety nie wszystkie. Już kilka gwintów przekręciłem i części do kosza, jak ktoś pisze dokręcamy z wyczuciem to mnie trochę bawi bo każdy ma inne czucie w ręce dlatego kupiłem klucz dynamometryczny i działam nim na wszelki wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisant który już dokręcił setki śrub nabywa takiej pamięci mięśniowej ,że potrafi na wyczucie dokręcić bezbłędnie  .  Siak czy owak ja z racji ,że mam rower i wiele szpeju z plastiku kręcę kluczami a w większości śrubokrętem dynamometrycznym  1-5 Nm . A ,że ciężko pamiętać wszystkie momenty to mam na podstawie serwisówek  zrobione ściągi pod konkretny rower i tego się trzymam .

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...