Skocz do zawartości

[Rockrider] 2023


XC100S

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, NerfMe napisał:

Właśnie, obsługa ma znaczenie i jakbym miał oddać rower za 20 k do serwisu w Decathlonie, gdzie świeżo zatrudniony student by miał mi go serwisować to bym podziękował... 

Z pełną obsługą tego roweru miało by problemy sporo "normalnych" sklepów czy serwisów rowerowych więc o czym rozmowa? 

Cena jest jaka jest bo wsadzili pełnego Sramolca i do tego te dramatyczne koła na 24 szprychach, które od razu są do wywalenia jak by ktoś to chciał poważniej użytkować. Przy tej cenie przynajmniej dla mnie ten rower jest zupełnie niekupowalny. A już bankowo przez ludzi, którzy chcą kupić i zapomnieć. Plus raczej taki, że jak coś padnie to będą na potęgę wymieniać bo jakie mają inne wyjście w tym układzie. Nie mniej produkt niszowy jak na nasz rynek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Godzinę temu, XC100S napisał:

Okazuje się że w Treku (i nie tylko) tylko raz na przeglądzie zerowym robią to darmo. 

Przez czas gwarancji trzeba za to płacić. 

W Decathlon po piątym razie, kolejne szprychy i centrowanie, dają nowe koło. 

Bo szprychy raz porządnie zrobione poprawek nie wymagają.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale SunRing wymaga i w Decathlon nie płacę za to. 

W innych markach na pewno nie dają kół które są dobrze zrobione i ... nie wymagają ... 

Nie wiem dlaczego osoby piszące mają zadanie przekonać do swojej teorii. 

Ktoś Wam karze ? 

Napisać co się myśli, co miało miejsce i tyle. 

Każdy może zostać ze swoim zdaniem a tu na siłę... "Ja mam rację!"

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kołami, tu akurat Sun Ringle, to fakt. 

Rower fabryczny i szprychy dzwonią i w ekstremalnych sytuacjach pękają. 

Ten sam rower z dociagnietymi szprychami od poczatku, po odbiorze ze sklepu, jeździ prawie rok bez problemu. 

Wczoraj tak przejrzałem moje rowery i .. takie fakty są.  

Oczywiście mówię tylko na przykładzie Rockrider AM czy XC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2023 o 11:51, XC100S napisał:

Obsługa gwarancyjna ma znaczenie. 

A ty znowu swoje... ktoś ci płaci za wypisywanie tych bzdur ?

Chyba nie ma innego miejsca, w którym oddając rower do serwisu, można być pewnym partactwa. Ale co zrobić skoro Dec. zatrudnia głównie niewykwalifikowanych sezonowych studenciaków. Dno i dwa metry mułu...

Gdybym kiedykolwiek popełnił rower z Decathlonu, to kazałbym go sobie wydać spakowany w kartonie i zlecił złożenie komuś kompetentnemu. Od serwisu również trzymałbym się  z daleka. Najdalej jak można 🤣

W dniu 16.08.2023 o 10:38, NerfMe napisał:

Cena jak za Trance na karbonowych kołach z dożywotnią gwarancją a nie tylko 5 letnią...

Proste jak drut. Nigdy nie słyszałem, żeby Giant miał jakieś problemy z jakością lub notował problemy z obsługą gwarancyjną.

I nie trzeba co trzy tygodnie dreptać w kolejce do działu "reklamacje" w Decu i cieszyć michę bo cos tam, po raz dziesiąty, wymienili w ramach gwarancji...

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie mogę czytać tych wierutnych bzdur które publikujesz na temat obsługi w Decathlonie. Wszyscy wiedza że to totalna porażka, ale ty jako jedyny uważasz że jest zaiaszczo bo kiedyś wymienili ci kasetę na model wyższy. Od tego czasu piejesz peany na temat tych partaczy. To zakrawa na fanatyzm. Kup sobie raz w życiu rower "uznanej" marki i nagle spadnie ci o oczy zasłona, bo okaże się, ze nie musisz korzystać z gwarancji dwa razy w tygodniu, bo najzwyczajniej w świecie rower tego nie wymaga. 

Przypominasz mi mojego opasłego kolegę, który twierdził ze najlepsza restauracja to McDonalds, bo raz na jakiś czas można nabyć dwa BigMaki w cenie jednego, a w KFC jest super bo jest Wielka Dolewka wygazowanej Coli 😆

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze pisze poprzez swoje doświadczenia a nigdy na podstawie czyichś żali. 

Irytujące jest jak powtarzane są opinie, wręcz historie problemów z Decathlon.  

Piszesz ze ty nigdy nic nie kupiłeś w Decathlon,  nie korzystałeś z serwisu ale wiesz jaki jest zły. 

Zawsze informuje pytających że można każdą wizytę w serwisie Decathlon na swoją stronę przeciągnąć. 

Również poprzez fakt o którym wspomniałeś że tam często matoły pracują.  

Zamiast coś naprawić, regulować, można dostać nowe, często lepsze. 

To nie są sytuacje sporadyczne i można z tego mieć korzyść. 

I nie przekonuj, nie próbuj,  że bardziej uznane marki nie mają problemów w swoich produktach. 

Przes ostatnie 8 lat miałem, mam około 12 rowerów i to jest baza mojej wiedzy. 

Od czterech lat kupuje tylko w Decathlon.  

1592757400028_20200621_183253-COLLAGE.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2023 o 14:57, Tyfon79 napisał:

Z pełną obsługą tego roweru miało by problemy sporo "normalnych" sklepów czy serwisów rowerowych więc o czym rozmowa? 

Cena jest jaka jest bo wsadzili pełnego Sramolca i do tego te dramatyczne koła na 24 szprychach, które od razu są do wywalenia jak by ktoś to chciał poważniej użytkować. Przy tej cenie przynajmniej dla mnie ten rower jest zupełnie niekupowalny. A już bankowo przez ludzi, którzy chcą kupić i zapomnieć. Plus raczej taki, że jak coś padnie to będą na potęgę wymieniać bo jakie mają inne wyjście w tym układzie. Nie mniej produkt niszowy jak na nasz rynek. 

Tam jest zwykły GX...

Między innymi ze względu na te koła chciałbym zobaczyć czy to w ogóle w górach wytrzyma. Piszą że ważą 1600 gramów, a opinii w zasadzie brak.

W dniu 16.08.2023 o 15:50, XC100S napisał:

Ktoś Wam karze ? 

Napisać co się myśli, co miało miejsce i tyle. 

Każdy może zostać ze swoim zdaniem a tu na siłę... "Ja mam rację!"

Nie odnoszę wrażenia by ktokolwiek na siłę wciskał swoje zdanie. Każdy dzieli się spostrzeżeniami czy doświadczeniem, ale nie o tym temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KNKSjesteś mocno niesprawiedliwy co do określenia "partacze". Chciał byś tam robić jako mechanik z pasją przy tym przemiale i tylu rowerach, które z zasady cenowej muszą być słabe? Przy polityce wymian bo to wymusza między innymi ilość sprzedanych rowerów x kwestie serwisowe. Nawet w McDonalds masz obecnie już z pół załóg z Ukrainy. Z połową jak nie lepiej nie idzie się normalnie dogadać. Praca to coraz większa udręka bo coraz więcej ludzi nie myśli a praca serwisanta nawet taczki wymaga inicjatywy, myślenia oraz rozwiązywania problemów. Nasi olewają z racji zarobków i a jakże by inaczej bo trzeba robić. A młodym się nie chce robić albo przychodzą jak chcą, najlepiej pół dnia na necie  lub siedzą na L4. Znam zarobki w branży w tym koszty jak by to było gdyby podnieść poprzeczkę i niestety Deca musiałby powoli zrównywać się cenami. To wielu jest nie na rękę. Idą, kupią i nawet do tego szajsu w postaci serwisu nie wchodzą. Tylko ciumoki mają wieczne kłopoty albo druga grupa cynicznie wykorzystujących ich dobrą wolę do wymian wszystkiego jak leci. No sory ale Deca to market gdzie rowerówka to tylko wycinek i to nie cały. Gacie, inne szmaty, kaski, dętki przynoszą im spore zyski. Strata na serwisie i reszcie kosztów to dla nich "wypadek przy pracy". Tak poza tym ja w tym całym jojczeniu nie widzę droższego segmentu z wielkimi pretensjami. Ktoś jakoś wybitnie narzeka na fulla za 8 tys czy sztywnika, szosę czy cokolwiek innego? Najwięcej do gadania mają melepety co i dobrze wiedziały, że serwis kuleje i wymagają od strucla za 3-4 tys by był maszyną jak za dychę. Więcej nie dadzą bo to według nich tylko rower z pospawanymi kilkoma rurkami. Ciągnie swój do swego czyli dziadowski klient do dziadowskiego serwisu. Tylko ile można grzać tą wodę w garnku pod tytułem "jaki to Deca jest nie dobry"? Deca nigdy nie był i nie będzie "typowym" rowerowym sklepo-sewisem". A już na pewno dla roszczeniowo-pieniacznych ludzi. 

@NerfMeco do kół to nie jest tylko kwestia wytrzymałości mechanicznej jako takiej. Puść sobie ten film z tym plastikowym fullem w zwolnionym tempie i zobacz jak to koło zachowuję się w wirażach. To jest jakiś koszmar jak to lata na boki. Chciał bym widzieć dolne i górne widełki po sezonie mocnej jazdy w górach w tym wiadomo błoto i tak dalej. 

 

Edytowane przez Tyfon79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tyfon79 Ale czy to nie właśnie rowery z dolnych segmentów nie wymagają jakiś tam specjalnych kwalifikacji ? Podejrzewam że 90% sprzedawanych w Decathlonie rowerów, do poprawnego złożenia i wyregulowania nie wymaga ponadprzeciętnych zdolności. To są podstawy. W końcu AXS, Di2 i CeramicSpeed nie goszczą w produktach oferowanych przez w/w. producenta.

I ja nie mówię że Dec. jest zły. Po prostu trzeba wiedzieć na co się człowiek decyduje.

A kolega który zachwyca się obsługą i gwarancją w Decathlonie najwyraźniej woli czekać na dziesiątą wymianę/naprawę gwarancyjną, niż cieszyć się bezproblemową eksploatacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie niezłośliwe: ciekaw jestem czy taki rower za 20 tys. też tak chętnie od ręki wymienią, czy zwrócą kasę.

Jeśli tak, to faktycznie nie byłaby zła oferta. Tyrasz taki rowerek, z kołami katalogowo za 6 tys, pęknie szprycha i od ręki wymienią na nowe koła. 

Ciekawe czy będzie dostępny w Decathlon rent, albo gdzieś zrobią dni testowe.

3 godziny temu, Tyfon79 napisał:

@KNKS

@NerfMeco do kół to nie jest tylko kwestia wytrzymałości mechanicznej jako takiej. Puść sobie ten film z tym plastikowym fullem w zwolnionym tempie i zobacz jak to koło zachowuję się w wirażach. To jest jakiś koszmar jak to lata na boki. Chciał bym widzieć dolne i górne widełki po sezonie mocnej jazdy w górach w tym wiadomo błoto i tak dalej. 

 

Obejrzałem, ale przyznam się szczerze że nigdy innych kół w taki sposób nie oglądałem;) faktycznie tylne koło to się prawie w 8 wygina w niektórych momentach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2023 o 13:46, XC100S napisał:

W Decathlon po piątym razie, kolejne szprychy i centrowanie, dają nowe koło. 

Dla mnie to znacząca różnica w kosztach utrzymania roweru. 

 

Masz sporo wolnego czasu i kasy. Ja conajmniej za drugim razem szukałbym w swojej okolicy sprawdzonego speca od kół, a nie oddawał koło jeszcze kolejne kilka razy, dojeżdzał, tłumaczył, marnował czas itp itd. 

To jest właśnie raczej brak umiejętności korzystania z serwisu i znaczący koszt w utrzymaniu roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzę z założenia że u innych producentów i sprzedawców problemy techniczne rowerów również występują. 

Z egzekwowaniem gwarancji są problemy. 

Tak to widzę i dlatego wybieram Decathlon.  

Jeżeli przykładowy Trek za około 15 tysięcy jest technicznie b. podobny do Rockrider za 7300 PLN i miałby te same problemy/usterki to ... 

Wybieram mnieszy problem bo tańszy, bo gwarancja darmowa itp 

No chyba że ktoś przekona że rowery znanych producentów nie mają problemów i ... wsiadam po zakupie i "jadę całe dwa lata"  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli problemy i ich ilość byłaby zbliżona to pełna zgoda, ale wg mnie tak nie jest.

Natomiast nieumiejętność wykonania dobrej i prawidłowej naprawy za max drugim razem przekreśla w moim odczuciu ten serwis całkowicie.

Do tej pory rower z Deca w rodzinie miałem jeden. Jakiś budżetowy rower na miasto dla kobiety. Reklamowałem go, gdyż notorycznie spadał łańcuch. Reklamacja bezproblemowa. Otrzymałem drugi - jazda próbna wokół Deca i łańcuch poza trybami (ja wiedziałem, że ta konstrukcja ma wadę). Oddano kasę za rower. Poza tym kilka zakupów i kilka zwrotów/reklamacji. Wszystko załatwione bezproblemowo

Edytowane przez schwinn0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.08.2023 o 16:36, XC100S napisał:

Zawsze pisze poprzez swoje doświadczenia a nigdy na podstawie czyichś żali. 

Irytujące jest jak powtarzane są opinie, wręcz historie problemów z Decathlon.  

Piszesz ze ty nigdy nic nie kupiłeś w Decathlon,  nie korzystałeś z serwisu ale wiesz jaki jest zły. 

 

17 minut temu, XC100S napisał:

Wychodzę z założenia że u innych producentów i sprzedawców problemy techniczne rowerów również występują. 

Z egzekwowaniem gwarancji są problemy. 

Tak to widzę i dlatego wybieram Decathlon. 

To jak to w końcu jest? 🤣

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koło się rozpada to nie ma znaczenia czy to Deca czy Trek bo mają to wymienić. To co różni Deca to czas realizacji gwarancji gdzie u innych "normalnych" sklepów już jej zapewne nie ma. Decyduje czynnik ekonomiczny gdzie jak by zwykłe sklepy tak chciały robić to poszły by z torbami po roku działalności. Ilość cwaniaków, która nawet po pół roku i więcej  chciała by wymienić z pół roweru zabiła by ekonomicznie każdego. 

W dniu 17.08.2023 o 19:47, KNKS napisał:

Ale czy to nie właśnie rowery z dolnych segmentów nie wymagają jakiś tam specjalnych kwalifikacji ? Podejrzewam że 90% sprzedawanych w Decathlonie rowerów, do poprawnego złożenia i wyregulowania nie wymaga ponadprzeciętnych zdolności. To są podstawy. W końcu AXS, Di2 i CeramicSpeed nie goszczą w produktach oferowanych przez w/w. producenta.

Mam dobrego kolegę serwisanta z własną działalnością więc i prawem wyboru przy czym chce mu się robić i nie przepada za obecnymi najtańszymi sprzętami. To się zupełnie inaczej naprawia i reguluje niż odpowiedniki ze starszych roczników. Inna sprawa, że czasem odmawia w ogóle roboty bo widzi kto z czym przyszedł. Jak widzisz nawet tutaj jedni na drugich jadą jakimi są beznadziejami bo nie potrafią wyregulować Sramolca NX a co dopiero SX'a. Czego się zatem spodziewać po ludziach do roboty z łapanki czy zahaczających się na chwilę studentach. Nie bronię tu Deca bo samo fatalne przygotowanie roweru do klienta to partactwo straszne ale to nie jest też tak, że Deca poza ramą dostaje jakieś odpady do montażu. Ów kolega dość często serwisuje lub poprawia produkty z Deca i jakoś dziwnym trafem to potem chodzi poprawnie na tyle ile może i w odniesieniu do innych marek. Ja mam Deca 3 km od domu ale jak bym miał latać do nich co chwila to nawet przy tym dystansie szlag by nie trafił już chyba przy 3 wizycie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...