Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Prośba o pomoc w wyborze roweru.

Przeznaczenie dojazd do pracy asfaltowe ścieżki rowerowe, weekendowe wypady za miasto tj szutry i ubite leśna ścieżki. 

 

Mam na oku 3 rowery i nie wiem w którą stronę pójść. 

Merida speeder 300 na plus Tiagra, na minus opony jedynie do 35, brak sztywnych osi cena 4.100 zł 

https://velmar.pl/pl/p/Rower-szosowy-Merida-Speeder-300-silk-blue/7748

 

Marin dx1

Na plus ładny i sztywne osie. Napęd tak sobie, korba na minus, pewnie do wymiany. Opony zbyt szerokie ale można zmienić. Cena ok 5 tys.

https://primal.pl/pl/p/MARIN-DSX-1-2022-gravel-z-prosta-kierownica/1110#nclid=a17bddab63d2979520fc35bcd262a765

 

Cube sl road

Na plus sztywne osie, idealna szerokość opon, korba łożyska zewnętrzne, na minus cena w stosunku do osprzętu - claris

https://www.rowerowy.pl/cube-sl-road-56m-cze-22.html

 

 

Jakieś pomysły? Z góry dziękuję. 

 

 

 

 

Edytowane przez biker78
Napisano

Bo fitness to taka głupia nazwa, przecież to jakieś ćwiczenia są. A gravel to brzmi, tak bogato. To podnosi cenę o połowę i wtedy można wołać 4,5k za nic.

A z tych to Marin DSX1. 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, TheJW napisał:

dokąd ten rynek zmierza?

Też się zastanawiam. Primo to musi być modnie. Marin fajny ale ten napęd to pasuje do tego roweru jak świni siodło. Rozumiem że 1x jest fajne ale ładowanie ogromniastej i dziurawej do bólu kasety MTB do roweru, który ma jeździć po asfalcie i szuterkach to już przeginka. 

Edytowane przez Alsew
Napisano (edytowane)

Zastanawiałem się nad takimi pomysłami. Poprawcie mnie jeśli się  mylę. DSX to po taniości zrobiony flat bar gravel, czyli wzięta zwykła gravelowa rama i wsadzony normalny kierownik. Czyli robi się taki rower jakiś dziwacznie krótki jeśli chodzi o pozycję. Jak już tak działać to chyba wypadało by zrobić specjalną ramę pod prosty kierownik, bo wiadomo że mostek+prosta kiera ma reach mniejszy niż mostek+baran. No oczywiście można po zakupie kombinować z jakimiś extra krótkimi mostkami i baranami o jak najmniejszym reachu ale czy to ma sens kupując nowy rower?  A Spec o tym pomyślał i nie poszedł na skruty i zrobił specjalną gravelowa ramę pod flat bara, tak mnie się przynajmniej zdjaje . Nie wiem jak ten Cube czy Merida ale zakładam też mają reache około 400 w Mce.

Edytowane przez Mentos
Napisano (edytowane)

no ta DSX, zobacz na reach Marina i na reach Speca, który przemyślał temat od A do Z i reach w takim typie gravela po prostu wydłużył

Edytowane przez Mentos
Napisano

Ja się tylko pytam, która "zwykłą ramę od gravela" wziął Marin i przełożył do DSX.

Bo sugerujesz, że to rama z innego roweru, takiego z barankiem, a tak chyba do końca nie jest...

Napisano (edytowane)

Nie, nie miałem na myśli konkretnie, że taką a taką ramę 1:1 bierzemy z szosy czy baranowego gravela, tylko bierzemy koncept/geo gravelowej/baranowej i przenosimy praktycznie bez zmian na gravelową/flatową nie modyfikując długości samej ramy o te 2-3cm jak to moim zdaniem mądrze zrobił Spec. Widzę Cube czy Merida zrobili (właściwie nie zerobili) podobnie jak Marin. Ale ja jestem na razie w temacie "gdybaczem-teoretykiem" bo czy gravel z kierą "flat" czy "ram" to na razie moje plany zakupowe na ten rok i wciąż myślę i myślę i czekam na jakieś jazdy testowe 😉

Edytowane przez Mentos
Napisano

Ale to bzdura (kompletna) jest. 

Mam treka madone serii 6 z 2013 roku z prostą kierownicą. Wygląda i jeździ rewelacyjnie. 

Karykatura to jedynie "w głowie",  pochodna nastawienia. 

Trek miał w ofercie madone  3.1 na ramie karbonowej, na identycznej był oferowany też fitness. 

 

4 godziny temu, Mentos napisał:

Zastanawiałem się nad takimi pomysłami. Poprawcie mnie jeśli się  mylę. DSX to po taniości zrobiony flat bar gravel, czyli wzięta zwykła gravelowa rama i wsadzony normalny kierownik. Czyli robi się taki rower jakiś dziwacznie krótki jeśli chodzi o pozycję. Jak już tak działać to chyba wypadało by zrobić specjalną ramę pod prosty kierownik, bo wiadomo że mostek+prosta kiera ma reach mniejszy niż mostek+baran. No oczywiście można po zakupie kombinować z jakimiś extra krótkimi mostkami i baranami o jak najmniejszym reachu ale czy to ma sens kupując nowy rower?  A Spec o tym pomyślał i nie poszedł na skruty i zrobił specjalną gravelowa ramę pod flat bara, tak mnie się przynajmniej zdjaje . Nie wiem jak ten Cube czy Merida ale zakładam też mają reache około 400 w Mce.

Od kilku lat mam wyścigową szosę przerobioną na flata. Zamiast fabrycznego mostka 100 mm w szosie flat jest podpięty do 110tki. 

Ja nie straciłem na tym nic a zyskałem dużo. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ten Marin w Mce ma 572mm horyzontalnie plus mostek 70mm co daje jakiegoś kurdupla. Musiałbym ratować się w tym rowerze mostkiem 110mm żeby go jakoś dopasować pod siebie. Jak dla mnie, w warunkach gravelowych taki mostek ma więcej minusów niz plusów, także ja bym podziękował. 

Napisano (edytowane)

Jeszcze raz - z którego gravela z barankiem Marin "zabrał" ramę?

Rama z Gestalt X jest inna, po pierwsze nie ma "łezki" :D różni się w każdym rozmiarze od tej z DSX:

1280021367_Zrzutekranuz2023-02-1808-52-33.thumb.png.1d6a81e5146cc9e4d86092ae0295185b.png

A co do samego roweru to jeździłem chwilę na DSX 1 żony  - właśnie M-ce i nawet chciałem sobie ten rower zostawić. Żonie nie przypasował, bo była na nim zbyt wyciągnięta (ok, niedobrany rower, ratowaliśmy sytuację skracaniem mostka ale to nie jest argument w tej dyskusji) oraz ze względu na zbyt twardy napęd.

Mnie w rowerach bez baranka przeszkadza chwyt na kierownicy (ułożenie nadgarstków) i tylko to odczuwałem jako dyskomfort na tym rowerze po jeździe wyłącznie na barankach.

Można się sprzeczać czyja koncepcja gravela w ogóle i gravela z płaską kierownicą jest lepsza ale nie jest prawdą, że Marin stosuje tę samą ramę w rowerze z barankiem i płaską kierownicą.

Oni się w swoim marketingowym bełkocie odwołują do pierwszych rowerów MTB i tym się kierowali projektując DSX. Wybaczcie ale wklejam:

Cytat

Duże prześwity ramy wokół kół mrugają do Ciebie okiem, by kupić drugi komplet agresywniejszych opon i poupalać DSX'a na trasach MTB. Nowoczesna geometria z nisko poprowadzoną górną rurą i dośc płaskim kątem główki wręcz do tego zachęcają.

Ja go chciałem używać do jazdy po lesie, chociaż punkty mocowania bagażników też by się u mnie nie zmarnowały. Ale ostatecznie dałem się przekonać, że nie jest mi potrzebny trzeci gravel a prawdziwe MTB.

Edytowane przez spidelli
Napisano (edytowane)

Ja mam Cube SL Road i kiedyś mi do łba strzeliło, żeby go "zbaranić" (ale nie zrobiłem tego) i porównywałem geometrię z gravelami od Cube, Nuroadami chyba, i wychodziło, że mają inną geometrię. Nawet rama nazywa się inaczej bo w SL Road jest cross czy trekking geometry a w grawelu jest gravel cośtam geometry

Edytowane przez Greg1
Napisano
W dniu 18.02.2023 o 08:53, spidelli napisał:

Jeszcze raz - z którego gravela z barankiem Marin "zabrał" ramę?

Rama z Gestalt X jest inna, po pierwsze nie ma "łezki" :D różni się w każdym rozmiarze od tej z DSX:

 

Też to zauważyłem zestawiając ramy na 'bikeinsights', dlatego napisałem, że są chyba jednak inne, no chyba że to nie do mnie było 😉 A o co chodzi z tą 'łezka'?

Napisano

A DSX bardzo przyjemny, żona nie chciała baranka a komplet kół na szosowych oponach w domu już był więc jeździ ze mną (gravel) po lasach i łąkach na fabrycznych a na szosowych 30 po asfalcie. 

 

Bawi mnie ta panika jak ktoś barankuje rower z płaską kierownicą, nawet jeśli się da i ma to sens to wszyscy zawsze są przeciw. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

W tym filmie który dziś oglądałem proszę bardzo cos jak gravel zbudowane z prosta kierownicą ale jak sam na końcu mówi że jednak baranek to baranek. Tak samo i ja uważam że tylko baranek czy to w  szosie czy gravelu ma sens. Dla mnie prosta kierownica w takich rowerach że tak powiem ,,wygląda do dupy". Ale to jest moje zdanie i ktoś się ze mną może nie zgodzić, wolność słowa i wypowiedzi póki się kogoś nie obraża :)

Napisano

Z mojego doświadczenia jazdy z ludźmi posiadającymi szosy i grawele (w sumie 15 lat serwisowania i 6 lat jazdy w grupach): baran jest im tak potrzebny jak zapalenie pęcherza. Zwracam na to uwagę pod kątem tego co robią i jak jeżdżą. Dropów używają na granicy błędu statystycznego. Jeśli potrzebują szybkiego roweru asfaltowo-grawelowego to wg mnie prosta kierownica z rogami jest o wiele sensownejsza. 

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Mali z wysokim barankiem mają lepiej,duży z niskim barankiem łapie na dole rzadko,

Rogi najlepiej wcisnąć wąsko 36 cm od siebie… wtedy ramiona  są w linii z korpusem, gdy więcej km trasy na asfalcie to  lemondka, do rozważenia….   Gdy szarpane podjazdy w terenie na twardych przełożeniach - rogi na krańcach, klasyczne…. Można pokombinować. Każdemu wg potrzeb.
 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...