jastu Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 Witam, ze względu na szerokie spektrum zastosowań szukam roweru jak temacie posta budżet zwiększyłem, sprzęt ma być nowy narzucone przez producentów trendy znam, dyskusyjne zalety 1x też znam teorię spiskową, wg której kryzys w branży wynika z braku takich rowerów właśnie tworzę Pomocy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 A jaka jest najwyższa dostępna grupa mtb 2x żeby fulla na niej budować? Polygon coś miał chyba na napędzie 2x9 a poza tym pojęcia nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jastu Napisano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 (edytowane) Shimano Deore M4100, ale to nie musi być tegoroczny rower Shimano FC-M7000 SLX też jest 2x, ale nie jest to model tegoroczny/zeszłoroczny Edytowane 16 Lutego 2023 przez jastu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 Cytat A jaka jest najwyższa dostępna grupa mtb 2x żeby fulla na niej budować? Shimano M9100, M8100 i M7100 to najwyższe grupy dostępne jako 2x. Jedyny sensowny full do cross country, który był do niedawna powszechnie dostępny w Polsce i był oferowany z napędem 2x, jaki przychodzi mi do głowy to Kross Earth. W wersji 2.0 był oferowany z napędem 2x10. Jest niezerowe prawdopodobieństwo, że u któregoś sprzedawcy jakieś sztuki jeszcze się uchowały. Możesz też kupić inną wersję i przerobić na 2x. Do tego będzie Ci potrzebny uchwyt przedniej przerzutki. Gdyby nie był dostępny w Krossie to przypadkiem taki mam (mam z soila, ale zdaje się, że w earth był ten sam). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jastu Napisano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 @KSikorskiEarth o którym piszesz tj. rocznik 2019 nowy jest niedostępny w rozmiarze L, nowe tylko M się trafiają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 Miałem na myśli dzwonienie do sklepów handlujących Krossem. Ich stany nie są zsynchronizowane z stroną krossa. Tych sklepów są setki. Możliwe więc, że gdzieś się uchował. Z resztą moim zdaniem bardziej się opłaca kupić aktualnego i przerobić z 1x12 na 2x12. Dokupujesz jedną manetkę. Dokupujesz przednią przerzutkę. Do korby dokupujesz tylko pająk z zębatkami. Dokupujesz tylną przerzutkę. Dokupujesz kasetę. Sprzedajesz oryginalne zębatkę, kasetę, tylną przerzutkę... i wychodzi Cię ta zmiana tyle co koszt przednich zębatek i lewej manetki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jastu Napisano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 (edytowane) @KSikorski pisałem, pytałem. Zmiana 1x na 2x też wchodzi w grę, ale tutaj też nie ma łatwo - z tyłu ma być 10, ewentualnie 11 , ostatecznie 12 Edytowane 16 Lutego 2023 przez jastu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 Cytat z tyłu ma być 10 o ile jestem w stanie sobie wyobrazić zastosowanie w którym wolałbym mieć 2x niż 1x, to już ciężko mi sobie zobrazować sytuację w której woli się mieć 2x10 niż 2x12. W każdym razie tu jest jeszcze łatwiej. Kupić całego eartha, sprzedać kompletny napęd 1x12 oraz koła i kupić kompletny napęd 2x10 i koła na przykład takie (https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-alexrims-vxd4b-pd26575/) lub takie (https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-mavic-crossmax-29-pd25051/?v_Id=166845) lub wiele innych... i z tej zmiany jeszcze zostanie Ci parędziesiąt złotych w kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jastu Napisano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 @KSikorski wyreguluj lub napraw 1x11 lub 1x12 w terenie np. w połowie trasy Carpatia Divide. Wiem ,skrajny przypadek, ale ze względu na dostępność używanych części w rowerach mieszkańców takich terenów, to powinno być 2x9 Prostota jest głównym powodem, napędy 9 i 10 mają w pupie nasze krzywe haki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 Napęd 2x12 to droga i ciężka fanaberia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 9 minut temu, jastu napisał: @KSikorski wyreguluj lub napraw 1x11 lub 1x12 w terenie np. w połowie trasy Carpatia Divide. Byłem na carpatii z napędem 1x12... nie widzę żadnej zwiększonej trudności obsługi 1x12 i1x11 względem 2x11 i 3x8. Innych napędów nie miałem po za alfine, ale to inna bajka. 11 minut temu, jastu napisał: Prostota jest głównym powodem, napędy 9 i 10 mają w pupie nasze krzywe haki No, na krzywym haku napęd 3x8 działał tak samo wadliwie jak 1x12 na krzywym. W trasie naprawa była identyczna - wyjmując z plecaka zapasowy hak. Z resztą, Twoja sprawa. Kup sobie eartha 1.0 lub 2.0, sprzedaj napęd i załóż co uważasz. Może na 3.0 z 1x11 też by starczyło kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 Osobiście przez wiele lat jeździłem na napędzie 2x10 i byłem z niego mega zadowolony. Od 3 miesięcy mam 1x11 i na pewno ten napęd wymaga dokładniejszej regulacji, więc obstawiam, że wrażliwość na krzywy hak też będzie większa. Zaletą 1x11 w porównaniu do 1x12 jest krótki wózek przerzutki , co znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo uszkodzenia przerzutki w terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 17 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 Używałem do tej pory M8000, M5100 i GRXa - regulacja jest banalna, zdecydowany postęp w stosunku do moich poprzednich rowerów z przednią przerzutką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jastu Napisano 17 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 (edytowane) @marcescomam grx 810 w gravelu, miałem mtb z 1x11, starczy chciałbym wrócić to tematu wątku Merida coś jednak ma, ale pressfit: https://www.merida-bikes.com/en/bike/3013-4009/one-twenty-rc-300 Edytowane 17 Lutego 2023 przez jastu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 17 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 Jeszcze pressfit to dla ciebie problem? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jastu Napisano 17 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 (edytowane) @Mihau_ podstawowym problemem jest wymaganie dot. napędu, ale tak - listę wymagań mam długą // edit zwiększamy budżet do 15k Edytowane 17 Lutego 2023 przez jastu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 17 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2023 Spójrz na Romet Key. Co prawda był oferowany jako trailówka, ale obecnie wpisuje się w definicję roweru xc (skok 120mm jak scott spark czy rockrider race 900s i podobna geometria). Na jesieni widziałem na żywo w sklepie prorowery w Gdańsku za jakieś śmieszne 5000zł. Zawieszenie x fusion, napęd deore/slx 2x10, sztyca regulowana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jastu Napisano 16 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2023 No to czekam na CUES.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.