Thomass13 Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 Witam i pytam czy ktos uzywał tej marki dętki w rowerze szosowym ? https://allegro.pl/oferta/detka-vittoria-700x20-28c-presta-48mm-13200425543 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 (edytowane) Ja używam tylko tych różowych lateksowych Vittoria. Rewelacja tylko trzeba co 3 dzień dopompować . W czarnych butylowych nie musisz tak często ale za to maja większe opory toczenia. Edytowane 11 Lutego 2023 przez pecio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 11 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 Nie rozumiem z tymi oporami toczenia. Przecież nie jadę na dętkach tylko oponach. Dętki są wewnątrz opony która ma styk.z powierzchnia asfaltu. To o co chodzi w takim razie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 @Thomass13 to musi być powietrze wirujące wewnątrz dętki jak dajesz swoje waty w korbę. Wiruje i napotyka opór na ściankach dętki. Mam nadzieję, że teraz wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 (edytowane) Cytat Nie rozumiem z tymi oporami toczenia. Przecież nie jadę na dętkach tylko oponach. Opory toczenia w odniesieniu do toczenia opony po idealnie gładkiej powierzchni to energia pochłaniana na "ugniatanie" gumy. Im sztywniejsza lub im więcej gumy, tym trudniej ją ugniatać. Dętka to po prostu kolejna warstwa gumy do ugniatania, a więc zwiększają opory toczenia o jakąś mierzalną wartość. Z tej przyczyny transport kolejowy jest bardziej efektywny od drogowego. Można mieć pociągi ważące tysiące ton, ale opory toczenia są relatywnie niewielkie, bo jest bardzo sztywne i równe podłoże (szlifowana szyna z stali i szlifowane, stalowe koła). Edytowane 11 Lutego 2023 przez KSikorski 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 11 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 Jasne że rozumiem o co chodzi. To teraz moje pytanie bo aktualnie mam Continental założony a pasuje mi jakiś zapas kupić na trasę w razie awarii. To co brać ewentualnie pod uwagę: - nadal Continental - schwalbe - vittoria. Co do wysokości wentyla to tutaj się dobiera ze względu pewnie na wysokość stożka w obręczy. U mnie spokojnie 42 mm już są dość wysoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 Dętka to dętka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 Hehe .... pewnie dętka to dętka a opory toczenia zestawu dętka + opona to dla nie których totalna abstrakcja. . Zanim kto powie ,że znowu szerzę dyrdymały proszę tutaj test do poczytania. https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/tubeless-latex-butyl-tubes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 11 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 (edytowane) Nie jestem przekonany co do tubles zwłaszcza w szosie. Gdybym się ścigał to jeszcze sens widzę w MTB. W szosie chyba nie tak łatwo dziurę załatać i tutaj bezpiecznie zostaje przy dętkach jednak. Rozrzut cenowy dętek jest duży od 16 zł do ponad 130 zł. Edytowane 11 Lutego 2023 przez Thomass13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 (edytowane) Czytałem gdzieś na którymś kolarskim portalu naszym ,że coraz więcej zawodników na szosie ładuje w koła latexy. https://www.kolarstwo.cc/detki-zwyciestwa/ Edytowane 11 Lutego 2023 przez pecio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 😀od pewnego momentu wyluzowania wkładam zwykle dętki czasem połatane. Mam cudowne wrażenie lekkości… życia. a nie toczenia… czekają na mnie jakieś szytki inne wynalazki np opony IronMen poniżej 200 gram, i … nie chce mi się o nich myśleć i pewnie będę wyprzedawać. Latex toczy się lżej… i te kolory, fajnie ze można sobie coś sprawić miłego 😀 brak dętki w mtb czuję i jest bez porównania inne koło fenomenalnie lepiej , czy poczułbym latex/butyl w szosie? Chyba nie. To taki kolarski deser albo zaoszczędzone waty u zawodowców w peletonie. Ale oni są w pracy ! Kleił ktoś latexy? Da się to załatać? Kiedyś kupiłem Fossa nie przebijalne, zaraz złapałem gumę, nie dało się tego pod szosowe ciśnienie zakleić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 (edytowane) Lateksy kleje takimi samymi łatkami i klejem jak do czarnej butylowej. Nawet lepiej chwytają. A po przebiciu nie tracą tak gwałtownie powietrza jak w czarnej, dłużej można jechać aż do kapcia. I maja jeszcze jedna zaletę - bardziej komfortowa jazda w porównaniu z czarnymi gdzie mam odczucie zalania koła betonem. W lateksie tak jakoś miękko wychwytuje dziury. W obu to samo ciśnienie i ta sama opona. O lekkości toczenia i zbierania się nie wspominam bo to naprawdę czuć w łydzie. Edytowane 11 Lutego 2023 przez pecio 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 15 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2023 W dniu 11.02.2023 o 16:19, Mihau_ napisał: Dętka to dętka Jak dętka to dętka to kupiłem to co już mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.