Skocz do zawartości

[Dętki] Vittoria


Thomass13

Rekomendowane odpowiedzi

Ja używam tylko tych różowych lateksowych Vittoria.  Rewelacja tylko trzeba co  3  dzień dopompować . W czarnych butylowych nie musisz tak często ale za to maja większe opory toczenia.

IMG_20230211_135541[1].jpg

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie rozumiem z tymi oporami toczenia. Przecież nie jadę na dętkach tylko oponach.

Opory toczenia w odniesieniu do toczenia opony po idealnie gładkiej powierzchni to energia pochłaniana na "ugniatanie" gumy. Im sztywniejsza lub im więcej gumy, tym trudniej ją ugniatać. Dętka to po prostu kolejna warstwa gumy do ugniatania, a więc zwiększają opory toczenia o jakąś mierzalną wartość.

Z tej przyczyny transport kolejowy jest bardziej efektywny od drogowego. Można mieć pociągi ważące tysiące ton, ale opory toczenia są relatywnie niewielkie, bo jest bardzo sztywne i równe podłoże (szlifowana szyna z stali i szlifowane, stalowe koła).

Edytowane przez KSikorski
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że rozumiem o co chodzi. To teraz moje pytanie bo aktualnie mam Continental założony a pasuje mi jakiś zapas kupić na trasę w razie awarii. To co brać ewentualnie pod uwagę:

- nadal Continental

- schwalbe

- vittoria.

Co do wysokości wentyla to tutaj się dobiera ze względu pewnie na wysokość stożka w obręczy. U mnie spokojnie 42 mm już są dość wysoko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przekonany co do tubles zwłaszcza w szosie. Gdybym się ścigał to jeszcze sens widzę w MTB. W szosie chyba nie tak łatwo dziurę załatać i tutaj bezpiecznie zostaje przy dętkach jednak. Rozrzut cenowy dętek jest duży od 16 zł do ponad 130 zł. 

Edytowane przez Thomass13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

😀od pewnego momentu wyluzowania wkładam zwykle dętki czasem połatane.

Mam cudowne wrażenie lekkości… życia. a nie toczenia… czekają na mnie jakieś szytki inne wynalazki  np opony IronMen poniżej 200 gram, i … nie chce mi się o nich myśleć i pewnie będę wyprzedawać. Latex toczy się lżej… i te kolory, fajnie ze można sobie coś sprawić miłego 😀 brak dętki w  mtb czuję i jest bez porównania inne koło fenomenalnie lepiej , czy poczułbym latex/butyl w szosie? Chyba nie. To taki kolarski deser albo zaoszczędzone waty u zawodowców w peletonie. Ale oni są w pracy ! 
 

Kleił ktoś latexy? Da się to załatać?

Kiedyś kupiłem Fossa nie przebijalne, zaraz złapałem gumę, nie dało się tego pod szosowe ciśnienie zakleić :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lateksy kleje takimi samymi łatkami i klejem jak do czarnej butylowej. Nawet lepiej chwytają. A po przebiciu nie tracą tak gwałtownie powietrza jak w czarnej, dłużej można jechać aż do kapcia. I maja jeszcze jedna zaletę - bardziej komfortowa jazda w porównaniu z czarnymi  gdzie mam odczucie zalania koła betonem. W lateksie tak jakoś miękko  wychwytuje dziury. W obu to samo ciśnienie i ta sama opona. O lekkości toczenia i zbierania się nie wspominam bo to naprawdę czuć w łydzie.

Edytowane przez pecio
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...