pajak.tomasz98 Napisano 9 Lutego 2023 Napisano 9 Lutego 2023 Siemka, ogólnie jestem laikiem w temacie rowerów i mam pytanie. Chciałem zakupić rower Marin Muirwoods ze stalową ramą. Użytkowanie to 80% miasto i 20% parki i las. Czyli ogólnie żaden ciężki teren. Wszystko mi się w tym rowerze podoba, ale wyczytałem, że rower posiada szybkozamykacz a nie sztywne osie. Czytałem również, że te sztywne osie sporo dają (zwłaszcza przy hamulcach tarczowych, aby koła się o nie nie ocierały). Czy przy terenie po jakim będzie jeździł rower te sztywne osie są bardzo potrzebne? Czy odczuł bym różnicę? Mam jeszcze inne pytanie, właściwie to najważniejsze - gdzieś czytałem o jakichś adapterach, dzięki którym można na ramie z szybkozamykaczem zamontować sztywną oś (nie wiem czy dobrze zrozumiałem i dlatego piszę ten wątek). Jak miało by to działać i jakie adaptery powinienem kupić? Cytuj
Alsew Napisano 10 Lutego 2023 Napisano 10 Lutego 2023 (edytowane) Sztywna oś polega na tym że rama i widelec mają zamknięte haki i z jednej strony masz gwint. Więc wsadzasz taką sztywna oś w hak gdzie nie masz gwintu przepychasz przez piastę i wkręcasz ją w nagwintowany hak. Niektóre ramy mają wymienne haki. W Muirwoods możesz ewentualnie zastosować szybkozamykacze skręcane na imbus. Ogólnie bym sobie tym głowy nie zawracał. A jeśli chodzi o adaptery to zapewne chodzi ci o wymienne adaptery piast dzięki którym możesz takie koło użyć z szybkozamykaczem lub sztywną osią. To są piasty takich firm jak DT Swiss czy Novatec. Edytowane 10 Lutego 2023 przez Alsew 1 Cytuj