Strek Napisano 9 Lutego 2023 Napisano 9 Lutego 2023 (edytowane) Panowie zwracam się z zapytaniem jak w temacie powyżej. Chodzi o tylną sztywną oś piasty Raymon 211RTST20. Przyznam się że do tej pory nie spotkałem się z takim rozwiązaniem a głupio było by gdzieś w trasie głowić się jak to poprawnie zdemontować i zamontować. Chodzi mi głównie o przeznaczenie tego elementu od strony nie napędowej, czyli zaślepki(?!) osi którą można swobodnie odciągnąć. Od strony napędowej gniazdo na klucz imbus, ale wartość momentu obrotowego podana od strony zaślepki po stronie nienapędowej. Edytowane 9 Lutego 2023 przez Strek Literówka w temacie. Cytuj
pecio Napisano 9 Lutego 2023 Napisano 9 Lutego 2023 Z jednej strony masz oś z gwintem a z drugiej strony nakrętkę. I zależy od ramy jak ta nakrętka jest kontrowana lub czy musisz to zrobić imbusem. 1 Cytuj
Strek Napisano 9 Lutego 2023 Autor Napisano 9 Lutego 2023 Gniazdo na imbus jest od strony napędowej. A ta zaślepka wewnątrz osi jest na jakiejś sprężynce i nie można jej wyciągnąć od tak, czyli kręcąc od strony napędowej odkrecam tylko nakrętkę a kontruje lub wykręcam całość tą zaślepką która idealnie pasuje w wyfrezowany w osi rowek? Cytuj
pecio Napisano 9 Lutego 2023 Napisano 9 Lutego 2023 Wykręcasz od strony tarczy tym wihajsterkiem wprowadzonym w rowek ośki. . Potem zobaczysz co z ta zakrętką od strony napędu. Generalnie jest tam jakoś umocowana w rowek , zakontrowana śrubką. 1 Cytuj
Strek Napisano 9 Lutego 2023 Autor Napisano 9 Lutego 2023 Przyznam się szczerze że dziwne rozwiązanie, wartość 8Nm trudno będzie od tak bez klucza dynamometrycznego w przypadku wkręcania osi jak to nazwałeś "wihajsterkiem" precyzyjnie dokręcić. Cytuj
Strek Napisano 11 Lutego 2023 Autor Napisano 11 Lutego 2023 Znalazłem w necie podobnie wyglądającą sztywną oś o oznaczeniu M-Wave Scrax B-12, ma również podobny, chowany kluczyk, kryjący się wewnątrz osi. Cytuj
KNKS Napisano 12 Lutego 2023 Napisano 12 Lutego 2023 Widziałem kiedyś taki, lub podobny patent. Chowana rączka, coś na kształt tej od Canyon'a (QUIXLE THRU AXLE), a od drugiej strony gniazdo na klucz imbusowy 8, do dokręcania z podanym momentem. Nie rozkręcałem tego, ale mniemam, że część z "imbusem" była kontrą i nie była na sztywno zamocowana w ramie. Nie pamiętam w jakim to było rowerze, ale raczej w jakimś chińskim pażdzierzu... Chyba Fat-bike, albo elektryk HT. 1 Cytuj
Strek Napisano 12 Lutego 2023 Autor Napisano 12 Lutego 2023 (edytowane) @KNKS dzięki za podpowiedź co do typu osi. Ta z mojego roweru to już na pewno zbliżona analogia. Pozostaje tylko pewnie przy montażu dociągnąć tymi 8Nm po przeciwległej stronie z gniazdem pod imbus. https://youtube.com/shorts/yc7CTaL97TA?feature=share Edytowane 12 Lutego 2023 przez Strek Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.