Skocz do zawartości

[do 16000zł] Trekking


Rekomendowane odpowiedzi

Hejo,

Szukam roweru elektrycznego do kwoty podanej w temacie. Ogólne przeznaczenie to dojazdy do pracy po ścieżkach rowerowych i rzadko jakiś mały wypad po utwardzonych drogach. Nie chcę używanego i zakup musi być na fakturę VAT.

Wzrost 185 cm, waga 75 kg.

Mam trzy opcje:
https://electofun.pl/e-rowery-trekkingowe/2267-8939-gazelle-ultimate-t10-hmb.html#/179-rozmiar_ramy-57_cm/181-rodzaj_ramy-high_step

https://www.bikester.pl/winora-yucatan-12-27.5-diamond-M951600.html?vgid=G1378344#cgid=37207

https://smartrowery.pl/trekkingowe-rowery-elektryczne/48879-6004-haibike-trekking-8-i630wh-unisex-12-b-xt.html

Kompletnie się na tym nie znam i potrzebuję pomocy;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia propozycja najlepsza, chyba. 

Rozumie że rower zawsze będzie schowany, w pracy też.  

Kupowałem dla syna do szkoły i po długich przemyśleniach kupiłem dużo tańszy rower. 

Chciałem mieć serwis gdzie mieszkam. 

Chciałem mieć silnik w tylnym kole bo nie obciąża napędu. 

Rower żeby nie zwracał na siebie uwagi, Polska. 

Tani ale wystarczający osprzęt. 

Wydaliśmy około 6 tysięcy i jeździ bez problemu już ponad dwa tysiące kilometrów. 

Zmienione tylko klocki hamulcowe na metaliczne i opony dwa cale szerokie. 

Taki szczegół jeszcze, sprawdzenie stanu baterii za darmo gdzie rower był kupiony a gdzie indziej 150 PLN. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś się zastanowić z jakimi prędkościami będziesz się poruszał. Bo jeśli głównie szybki asfalt + zjazdy albo wiatr w plecy, to może brakować szybkich przełożeń. Jeśli głownie miasto, od świateł do świateł, to zakres napędu w rowerach, które podlinkowałeś powinien być OK. Z tych trzech brałbym Haibike'a.

Generalnie, jeśli nie chce się zajechać napędu w takim elektryku w ciągu "miesiąca", to trzeba z głową korzystać z dostępnych przełożeń. A zajechanie napędu 12s będzie się łączyło ze sporymi wydatkami. Jakby miał sobie kupić elektryka na asfaltowe trasy, to max z napędem 10s i jak największą przednią zębatką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie odpowiadając na pytania (bo w sumie nie mam nic więcej do dodania) to tak, rower będzie zawsze schowany, w pracy również.
Dokładnie, to będzie raczej jazda od świateł do świateł. Dziękuję za odpowiedzi, chyba że ma ktoś jakąś alternatywę dla moich opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że mówiłem o silniku w kole, że wytrzymalsze rozwiązanie ale tutaj osprzęt tańszy a przy 9 biegach łańcuch grubszy. 

Ewentualna wymiana łańcucha od 150 a kaseta od 250. 

Czym więcej biegów koszty rosną. 

https://www.decathlon.pl/p/rower-elektryczny-beeq-c500-urban-motion-shimano-steps/_/R-p-X8778684 

Albo bardziej retro co może się nie podobać. 

https://www.decathlon.pl/p/rower-elektryczny-miejski-elops-900e-niska-rama/_/R-p-100398 

Ten Elops jeździ u mnie i syn zmienił błotniki na plastikowe, opony szerokie i w pięć dni tygodnia jeździ do szkoły. Dołożył sakwy. 

Prawie trzy tysiące bez żadnej awarii. 

Zrozumie że rowery z Decathlon mogą nie interesować. 

Polecam tylko to w co sam wierzę. 

Pozdro 

Edytowane przez XC100S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo nawet nie wiedziałem że takie coś istnieje, musiałem wygoglować co to w ogóle znaczy "na pasku"
Bardzo fajna propozycja;)
Bo jak dobrze zrozumiałem z tego co przeczytałem to jest taki "automat" co nie ma przerzutek i sam zmienia biegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są biegi, ale w piaście tylnego koła - shimano nexus 5 ( pięć przełożeń ).

Automaty też są ale sporo droższe. Poniżej poglądowo cały rower.
Specialized como 5.0

w nim masz przekładnie planetarną enviolo ( jak CVT w toyocie ) o zakresie 380%, z automatyczną zmianą obciążenia.
Specialized to drogie rowery, pewnie znalazłoby się coś tańszego, ale i tak nie zmieściłoby się w budżecie, dlatego przytoczyłem ten model.

Chyba Rolhoff też już buduje swoje przekładnie w wersji elektrycznej "półautomatycznej" - to także taka "przerzutka w piaście" tylko nie bezstopniowa a z 14 przełożeniami. No i pinion ( przekładnia umieszczona w ramie, w miejsce suportu ) od tego roku ma elektryka, na razie tylko w rowerach szwajcarskiej marki Stromer. Podaje to jako ciekawostkę, którą warto zapamiętać, bo może kiedyś budżet pozwoli na takie zabawki, na razie nawet jakbyś potroił budżet to może być mało.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle się wyraziłem ;)

Więc w takim razie to nie będzie to wyglądało tak jak np. na tym filmiku?

Chodzi mi o fragment który zaczyna się w 11:03.

Tu jest jakiś troszkę starszy model ale chodzi mi o sam sposób działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...