Skocz do zawartości

[Hamulce szosowe] Mechaniczne vs Hydrauliczne


ChuChu

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, abdesign napisał:

 

No ale pytasz o tzw. mazowiecką codzienność - pomiędzy Wyszogrodem a Czerskiem to se można "patyk w szprych wkładać" ;) 

😀😀😀

dopiąłem się do pytań Chuchu, bo zaczynam, jeśli zdrowie pozwoli myśleć o grawelu w górach  dwoma sakwami…. Czas pokaże na czym się skończy,  może są jakieś prawe dźwignię bez biegów, muszę przeszukać ceny  i dostępność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki ! Dowiem się i dam znać, może lewa od 1x  jest dostępna :  „unisex” czyli prawa i lewa na raz…. U mnie plan na konwersje bez biegów  z biegami z użyciem  bar endu. Szybka zmiana, ale zobaczymy … generalnie nie mówię hydraulice nie. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, itr napisał:

😀😀😀

dopiąłem się do pytań Chuchu, bo zaczynam, jeśli zdrowie pozwoli myśleć o grawelu w górach  dwoma sakwami…. Czas pokaże na czym się skończy,  może są jakieś prawe dźwignię bez biegów, muszę przeszukać ceny  i dostępność.

Gdybym miał Gravela w górach z dwoma sakwami, to bym się nie zastanawiał...

Tyle że ja mam ususzoną dupę w Warszawie i okolicach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, abdesign napisał:

Niestety zupełnie nie ogarniam nowocześniejszych rozwiązań, w których występuje oddzielnie "szosowa" klamka i manetka czy też sama klamka dla ostrych kół czy innych singlów. 

Jest, ale w grupie metrea... ale w Polsce widziałem tylko kierownice dostosowane do tego rozwiązania i jeden rower na olx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, ChuChu napisał:

MTB to inna jazda i inne koszt hamulców. Tam hamulce są na pierwszym miejscu. No ale co do szosy, to cały czas mam wątpliwości. Jeżdżę na Gravelu z TRP Spyre już dwa lata i w zasadzie nie ma tragedii. W szosie mam BR-RS305, ale jeszcze nie jeździłem.

Owszem, MTB są tańsze ;)

Jak ci się nie spieszy, to poczekaj do wiosny, czy lepszej pogody i po prostu wypróbuj to co masz. Stwierdzisz, że za słabe, to wymienisz, a jak będą pasować to zostawisz.
Z drugiej strony jeżeli chyba najlepsze mechaniki określasz mianem "nie ma tragedii" to chyba zbyt dobrze nie jest.

Odnośnie przymierzenia się, to pomacać można pewnie w dowolnym sklepie.
Jazda testowa, wypożyczenie pewnie też są możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "najlepsze mechaniki", to chyba określenie na wyrost. Mam dziwne wrażenie, że TRP Spyre i pokrewne zostały bardzo mocno wypromowane marketingowo.

BB7 są uznawane za najlepsze hamulce mechaniczne, a mają jeden ruchomy tłoczek. TRP mają bardzo dużo wad, ale ludzie widzą tylko "dwa ruchome tłoczki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadając się z  PROMAX DSK-300R w Tribanie na hydrauliczne Ultegry w Foilu oczekiwałem jakiejś ogromnej zmiany bo przecież "mechaniki są kiepskie".

I byłem bardzo zdziwiony bo najwyraźniej bardziej mi pasuje system 1/0 niż modulacja :P Wręcz miałem wrażenie że ultegra hamuje słabiej.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to...jedne z gorszych mechaników vs jedne z lepszych hydro i takie spostrzeżenia??? Zaraz na Ciebie gromy polecą😀.

No chyba że zaraz uznasz , że nie widzisz różnicy między Tribanem a Foilem....

Ja jednak widzę różnicę między mechanikami trp, a hydro ultegrą o czym pisałem wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, ChuChu napisał:

Te "najlepsze mechaniki", to chyba określenie na wyrost. Mam dziwne wrażenie, że TRP Spyre i pokrewne zostały bardzo mocno wypromowane marketingowo.

BB7 są uznawane za najlepsze hamulce mechaniczne, a mają jeden ruchomy tłoczek. TRP mają bardzo dużo wad, ale ludzie widzą tylko "dwa ruchome tłoczki".

Szosowe bb7 to czysty ból dupy. W kombinacji z szosowymi klamkomanetkami tarcza musi być IDEALNIE prosta. W innym przypadku masz krótszy skok dźwigni i stałe szuranie i podzwanianie lub ciszę i dźwignie o sflaczałej charakterystyce.  Sporo czasu temu trek miał w ofercie rower Portland w którym były bb7 , sprowadziliśmy ich kilkadziesiąt sztuk. Przygotowanie roweru trwało do półtorej godziny, normalnie 20-30 minut. Równolegle mieliśmy checkpointy z Hayesami i tam uzyskanie dobrze działających hamulców zajmowało przysłowiowe 5 minut. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dla mechanika HURTOWO bb7 to kłopot, jednak dla mnie ( 5 zacisków 3 mtb,2 road) w tym pierwszy jeszcze ze starej zamkniętej serii - gdzieś w w 2006 roku, to hamulce o pewnym działaniu. Mocne. Gorsze od hydrauliki przez —konieczność zwiększania siły na długich krętych i technicznych zjazdach ( boli dłoń, i przez to gorsza praca obręczy barkowej bo cała siła w zacisk)  Druga wada to konieczność korekty w miarę zużywania się klocków ( szczególnie żywicznych). Trzecia to praca w piasku i deszczu. Wtedy nieruchomy, klocek nie oczyszcza się tak jak w hydraulice. Wtedy koszmar dzwonienia, to się dzieje w piaszczystych lasach Mazowsza !!!
 

Nie wiem jak nowoczesne tarcze, nitowane, ale moje stado tarcz na 6 śrub - zdarza się że odkształcę w bagażniku itp. Palcami odginam i nie ma żadnego  dzwonienia po chwili spokojnych korekt.

Mocowanie BB7 na podkładkach trialign, z jednej strony to pomysł dobry, ale coraz gorszej jakości są te podkładki i rzeczywiście po dokręcaniu rower za rowerem może szlak trafić bo ciągle coś się ustawia nie tak. 
Własny komplet da się jednak oswoić , cierpliwie, i jest co najmniej dobrze,  Chuchu może kiedyś zobaczy. :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę że temat przygasł dlatego trochę go odgrzeję. Pod klamkomanetki Shimano R7000 podpiąłem TRP Spyke które są zaciskami MTB, z tego połączenia wyszła mechaniczna masakra, tak mocnych mechaników jeszcze nie miałem, rower z jeźdźcem o wadze około 85 kg. staje dęba. 

Edytowane przez leejoonidas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, leejoonidas napisał:

Pod klamkomanetki Shimano R7000 podpiąłem TRP Spyke które są zaciskami MTB, z tego połączenia wyszła mechaniczna masakra, tak mocnych mechaników jeszcze nie miałem, rower z jeźdźcem o wadze około 85 kg. staje dęba.

Wracają stare czasy mieszania klamek canti z hamulcami V.
Nie masz problemu z wyregulowaniem zacisku i odległości klocków od tarczy?
Jak wyszło z modulacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze Hayes 160mm ta ze zdjęcia poniżej, żeby dobrze wyregulować zacisk i odległość klocków od tarcz musiałem wyprostować jedną tarcze, z drugą poszło gładko bo była prosta. Potem przejażdżka z kilkoma mocnymi hamowaniami z dużej prędkości aby to dobrze dotrzeć. Modulacja jest bardzo płynna i dobrze wyczuwalna, siła hamowania z górnego chwytu jak dla mnie jest szokująco duża. Po dwóch dniach testów mam wrażenie że klocki jeszcze się dotrą i ułożą, prawdopodobnie wzrost siły hamowania w miarę docierania się klocków podskoczy jeszcze o kilka procent.

IMG_20230223_113722.jpg

Edytowane przez leejoonidas
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...