ChuChu Napisano 2 Lutego 2023 Napisano 2 Lutego 2023 Hej, Mam zaciski mechaniczne, z jednym ruchomym tłoczkiem i jednym, wewnętrznym regulowanym klockiem. Teoria brzmi tak: ustawiamy ruchomy klocek jak najbliżej tarczy, a nieruchomy dosuwamy regulatorem. Praktyka brzmi tak: ustawiamy klocek ruchomy blisko tarczy, tarcza lekko ociera, odsuwamy, dokręcamy. Okazuje się że powierzchnie nie są idealne, więc po dokręceniu tarcza lekko ociera/ jest za daleko. No i tutaj do głosy dochodzą wszelkie baryłki i regulatory, żeby ustawić to ostateczne położenie klocka. W moim przypadku baryłki ani regulatora nie ma, więc po prostu ustawiłem ramie hamulca w takiej pozycji, żeby było idealnie. W tej pozycji dokręciłem linkę. No i tu pojawia się pewien zgrzyt. Z nieznanych mi kompletnie powodów, niektórzy na Forach piszą, że tak nie powinno się robić. Piszą coś o ramieniu, sile itd. Ogólnie mówiąc, ramie ma być w pozycji początkowej, koniec, kropka. Tyle że na logikę, w miarę zużywania klocka, nawet Shimano sugeruje użycie baryłki, co przecież fizycznie odsuwa ramie, tak samo jakbym zrobił to ręcznie. Teraz powiedzcie mi. Czy ja czegoś nie rozumiem i popełniam kategoryczny błąd, czy może to jednak inni lidzie mają problem z logicznym myśleniem? Jedyne co wiem, to że takie ustawianie w nieskończoność, moze spowodować że ramie zaprze się o korpus i nie będzie się dało hamować. Tyle że do takiego stanu, to brakuje naprawdę dużo. Cytuj
itr Napisano 2 Lutego 2023 Napisano 2 Lutego 2023 Pilnować trzeba tylko klocka, który się nie rusza aby nie był schowany za bardzo aby nie piłować w błotnisty mokry dzień zacisku razem z klockiem , linka układa się na promieniu ramienia i siła naciągu klamką jest w dostępnym zakresie stała ( patrzę na BB7) …nie mam baryłek. 1 Cytuj
RafalxM Napisano 2 Lutego 2023 Napisano 2 Lutego 2023 Ja mam doświadczenia z bb7 mtn , wcześniej używałem klamek FR5 teraz SD7 (albo placebo albo te drugie są jeszcze wspanialsze) . Baryłek dodatkowych nie mam, ale są przy klamkach - to po prostu spore ułatwienie przy regulacji wstępnej (jak dla mnie) bo mają duży zasięg i można ustawić linkę tak że demontaż linki jest szybki i bezproblemowy. Kolejność z jaką ja biorę się do ustawiania tych hebli jest następująca: - luzuję śruby zacisku (żeby chodził na boki) - odkręcam na max klocek nieruchomy , czyli cofam go ile się da - dokręcam go na 3 kliki (w bb7 to jest skokowa regulacja) , jeśli klocek nie nowy/trochę zużyty, to może 5 klików - przykladam zacisk opierając nieruchomy klocek o tarczę - skręcam pokrętłem ruchomego klocka na max, tak żeby klocki zblokowały tarczę - przykręcam zacisk (przyjmuję że wtedy mam klocki równolegle do tarczy) - klocek nieruchomy odkręcam 2 kliki, czasem 3 - klocek ruchomy dokręcam aż nie zacznie obcierać, wtedy 1klik poluzowania i prawie skończone* * prawie bo powyże dotyczy 'idealnie prostej tarczy' , jak tarcza ma bicie to naprawdę warto ją naprostować specjalnym narzędziem (najprostrzy Bitul za 20zeta) zamiast kombinować z nadmiernym oddalaniem jednego czy drugiego klocka - można i tak, ale automatycznie robi się większy ruch klamki do momentu roboczego klocków, a np przy blisko ustawionych klamkach ma to znaczenie. 1 Cytuj
ChuChu Napisano 2 Lutego 2023 Autor Napisano 2 Lutego 2023 @RafalxM też tak robię, ale te ostateczne ułamki milimetra jakoś trzeba ustawić. Stąd mój pomysł z naciągnięciem ramienia. Cytuj
RafalxM Napisano 2 Lutego 2023 Napisano 2 Lutego 2023 Ale do tego przyda się baryłka na klamce, zakładam że mówimy o klamkach mtb , tam chyba masz, jeśli to nie jakieś XT z lat 90 ? 1 Cytuj
itr Napisano 2 Lutego 2023 Napisano 2 Lutego 2023 W avidach road są takie : Tylko trzeba je zamontować. Muszę dokupić jedną sztukę, w razie czego możemy zamówić do stolicy razem w smarcie. Ok 19 zł U mnie to sposób na przekładanie kierownic z podzialem pancerzy ( pod owijką zostaje kikut tylnego pancerza a dalsza część zostaje na ramie. 1 Cytuj
itr Napisano 2 Lutego 2023 Napisano 2 Lutego 2023 Plus tego to mini tegosia jest w ulewie w błocie, kiedy klocek znika piasek drze, bez męczenia się palcami pokrętłami czy imbusem jest pole manewru. Dwa razy zjadło mi Awid w mig. Raz pierwszy dzień Beskidy Trofi, raz maraton w Owocku, piasek i deszcz, żywiczny klocek znikł, w Beskidach dociągałem, aż hamowałem miedzią , miedź w górach nie hamuje !!! 1 Cytuj
ChuChu Napisano 3 Lutego 2023 Autor Napisano 3 Lutego 2023 9 godzin temu, RafalxM napisał: Ale do tego przyda się baryłka na klamce, zakładam że mówimy o klamkach mtb , tam chyba masz, jeśli to nie jakieś XT z lat 90 ? Współczesny rower szosowy. Cytuj
itr Napisano 3 Lutego 2023 Napisano 3 Lutego 2023 Tak tak w szosowym do regulacji a wątek o błocie - w zastosowaniu mtb jako druga baryłka …. W chaosie rowerowym miałem bb road z klamkami do Canti Shimano w … fulu. W zasadzie bez zmian w działaniu - patrząc na zwykłe Bb7 z FR 5. Oba rodzaje mają jednak przez jednostronny tłoczek nie fajne działanie w ulewie z błotem. W hydraulikach tłoczek chyba potrafi odsuwać się bardziej, w każdym razie coś z oczyszczaniem i mieleniem piasku w dwutłoczkach jest wyraźnie lepiej 1 Cytuj
RafalxM Napisano 3 Lutego 2023 Napisano 3 Lutego 2023 1 godzinę temu, ChuChu napisał: Współczesny rower szosowy. To wspomniane regulatory Avida są bardzo przydatne, a bez nich pozostaje tylko Twoja metoda, czyli ręczne naciągnięcie ramienia 1 Cytuj
itr Napisano 3 Lutego 2023 Napisano 3 Lutego 2023 Tak , bez regulatorów tysiące km jazdy, to nie mus. 😀 1 Cytuj
ChuChu Napisano 3 Lutego 2023 Autor Napisano 3 Lutego 2023 11 minut temu, RafalxM napisał: To wspomniane regulatory Avida są bardzo przydatne, a bez nich pozostaje tylko Twoja metoda, czyli ręczne naciągnięcie ramienia Dzięki. Ja bym je chętnie zamontował, ale nie ma gdzie No ale dobra, temat wyjaśniony. Cytuj
RafalxM Napisano 3 Lutego 2023 Napisano 3 Lutego 2023 Przecież możesz je zamontować nawet przed gniazdem w zacisku Cytuj
ChuChu Napisano 3 Lutego 2023 Autor Napisano 3 Lutego 2023 Nie da rady. A dlaczego? Zobacz Orbea Avant H40-D 😉 Cytuj
itr Napisano 3 Lutego 2023 Napisano 3 Lutego 2023 No na stronach z rowerem jest wersja bez awidowa, ale miejsce na regulator jest przed zaciskiem Cytuj
ChuChu Napisano 3 Lutego 2023 Autor Napisano 3 Lutego 2023 Musicie mi uwierzyć na słowo. Nie ma. Nie mam tego roweru u siebie, bo bym zrobił zdjęcie. Zaciski to BR-RS305. Z zacisku wychodzi fajka, potem jest kilka centymetrów zagiętego pancerza. Nic więcej. Cytuj
RafalxM Napisano 3 Lutego 2023 Napisano 3 Lutego 2023 Takie foto w internetach, zgadza się z opisem więc pewnie to to. Jakby bardzo chcieć to tą część fajki o większej średnicy można zastąpić rzeczonym regulatorem - tylko jak masz swój sposób na 'ręczne naciągnięcie' to pewnie CI się nie chce już w to bawić Cytuj
ChuChu Napisano 3 Lutego 2023 Autor Napisano 3 Lutego 2023 Widzisz, tylko u mnie ta fajka idzie pod kątem 45 stopni. Pomyślę za rok, bo teraz robiłem podmiankę zacisków z Tektro na Shimano, a nie chcąc zbyt mocno kombinować, zainstalowałem bez regulatora. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.