Szymon1066 Napisano 1 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 Cześć, Szukam nowego gravela ze względu na to że chciałbym wziąć na niego fakturę. Tendencje są takie że nowy rower - podatki daje podobną cenę co używki tej samej klasy na olx. Tak więc szukam gravela dla siebie - obecnie mam szosę rozmiar 53 (Cube Attain). Wymagania: Chciałbym coś na GRX (pewnie podstawowy), koniecznie hamulce hydrauliczne tarczowe. Planuję używać roweru do codziennego jeżdżenia - szosa, szutry - w sezonie marzec-listopad około 30-50km dziennie. Co jakiś czas trasy około 100km i planuję wziąć udział w jakimś ultra, najpierw 200km potem więcej. Raczej nie będę się ścigał na czas, ani zawodnikiem nie zostanę. Czysta rekreacja. Mam do wydania około 7000 zł brutto, ale do czegoś fajnego mogę troszkę dopłacić. Oczywiście im taniej tym lepiej. Nie potrzebuję karbonowej ramy, ani napisu sepcialized czy trek na ramie (oczywiście może być ). Biorę pod uwagę: 1) Romet Aspre 2 2023, ma wszystko czego potrzebuję. Z wad to lakier, i czytałem o problemach z za szerokim tylnymi widełkami. Mierzyłem się do Boreasa i sam nie wiem. Nie skradł mojego serca. 2) Merdia Silex 400, podoba mi się wizualnie, nie mierzyłem, nie testowałem. Jestem ze śląska. Nie widziałem nigdzie lokalnie tego roweru. Czytałem dobre opinie o Meridzie, ale zastanawiam się czy nie płaci się tutaj też za markę. Obecnie da się go wyrwać za 7,5k bez targowania. Czy polecacie coś jeszcze innego na co warto zwrócić uwagę i jest w miarę dostępne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 1 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 Attain w rozmiarze 53 więc merida podpowie ci rozmiar M dla silexa. Attain to endurance, gdzie masz w miarę wyprostowaną pozycję przy stacku 561. Stack w silex rozmiar M to 625. W rezultacie kierownicę w meridzie silex będziesz miał 64mm wyżej niż w cube, gdzie i tak jest już wysoko. Sam sobie odpowiedz czy właśnie tego szukasz😁Silex to skrajność, nie można tego modelu traktować na równi ze wszystkim innym co jest na rynku, trzeba wiedzieć, że szuka się właśnie takiego dziadkowozu. Romet spoko. Nietrwałe, miękkie lakiery to standard w dzisiejszych czasach i każdej branży, ekologia. Haczenie o tylny trójkąt to jednostkowe przypadki, biorąc pod uwagę, że nie jesteś wysoki więc i rozmiar stopy nie powinien być duży to możesz się tym tematem nie przejmować. W okolicach 7k masz też eskera 6, graila, grizla, soot 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 1 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 Spytam z własnej ciekawości - jaką masz firmę, że wpuszczasz rower w koszty. Sam myślałem, by kupując 3 rowery dopisać wypożyczalnię do działalności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon1066 Napisano 1 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 Dzięki za odpowiedź. Polecałbyś Aspre 2 czy Boreasa? W wypadku Rometa nie wiem czy iść w GRXa 2x10 czy Sram 1x11. 1 minutę temu, Wojcio napisał: Spytam z własnej ciekawości - jaką masz firmę, że wpuszczasz rower w koszty. Sam myślałem, by kupując 3 rowery dopisać wypożyczalnię do działalności Jakakolwiek. Większość znajomych którzy mają firmę biorą rowery bez problemu. U mnie automatyka przemysłowa. Najczęściej jest to opisywane jako dojazdy do biura z domu, bo ekologia, korporacje wymagają być eko. Nie spotkałem się ostatnimi czasy żeby rower nie przeszedł. Oczywiście o ile nie kupujesz dla całej rodziny prowadząc jdg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 1 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 Ja nie trawię sposobu zmiany biegów w sram. No chyba, że za taką kasę to mógłbym się przyzwyczaić https://www.decathlon.pl/p/mp/romet/2nd-life-rower-gravel-romet-boreas-2-apex-1x11/_/R-p-9974d3dd-64bd-460e-b65c-eca5efc470b7 Generalnie przy boreasie musisz zwrócić uwagę na przełożenia, są twarde jak na gravela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon1066 Napisano 1 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 A może do Cube attain race wystarczy mi wrzucić szersze opony i dać lepsze hamulce i też da radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 1 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 (edytowane) Godzinę temu, Mihau_ napisał: Romet spoko. Nietrwałe, miękkie lakiery to standard w dzisiejszych czasach i każdej branży, ekologia. W okolicach 7k masz też eskera 6, graila, grizla, soot 50 ...po raz kolejny proszę aby nie mieszać w to ekologii. Świat farb i lakierów na serio jest w stanie zaproponować wiele bardzo trwałych rozwiązań no ale one kosztują. A tego bardzo nie lubi dzisiejsza branża rowerowa. Cięcie kosztów na lakierach i całym procesie...a ekologia jest tu świetnym wytłumaczeniem dla klienta. Pomijam mniejszą trwałość żółtych, czerwonych pigmentów-tutaj faktycznie po wycofaniu metali ciężkich, tgic itp jest nieco gorzej. Nawiązując do pytania praktycznie @Mihau_podał najciekawsze propozycje. Jak się kontaktowałem z canyonem ws faktury to idzie to zrobić tylko trochę pitolenia z jakimiś korektami jest itp. Z roweru ściągasz cały vat 23% (jak jesteś vatowcem) i 19% dochodowego. Co do argumentacji samego zakupu to w przypadku kontroli lepiej wspomnieć , że to na dojazdy do klientów, rozwożenia poczty, faktur , dokumentacji, ekologia, obniżenie kosztów paliwa, a dojazdy z domu do pracy to lepiej wymieniać gdzieś w dalszej perspektywie. Gdzieś wyczytałem taką interpretacje firmy doradczo-podatkowej. Urzędy przestały się już o rowery przywalać szczególnie te do 10k. Co do sprzętów to masz jeszcze revolta 1 w cenie katalogowej 8200 więc poniżej 8k na pewno wyrwiesz. No i raczej dostępne. Co do zmiany hampli to nie wiem jakie masz w attain ale jak mechaniki to zmiana na podstawową hydro pochłonie ok.2-2,5 tysia minumum Sama grupa GRX to nie jest jakiś must have jeśli nie tyrasz roweru po mocniejszym terenie. No ale fajnie jak jest-niektórzy twierdzą, że lepsza zmiana biegów w górnym chwycie ponoć. Edytowane 1 Lutego 2023 przez nossy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 2 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2023 8 godzin temu, Szymon1066 napisał: A może do Cube attain race wystarczy mi wrzucić szersze opony i dać lepsze hamulce i też da radę? Z bieżnikiem upchniesz przełajowe 33c, jeśli ci wystarczy to spoko. Race jest na sorze czy tiagrze? Jeśli na sorze to bezsens. Jeśli na tiagrze to wystarczy wymienić klamki+zaciski, używane części trafiają się za 1200-1300, stare sprzedasz za 400-500. Nowych nie ma sensu kupować przy tej wartości sprzętu. Oczywiście zostanie też kwestia przełożeń napędu. Generalnie musisz się poważnie zastanowić bo gravela z attaina nie zrobisz i o ile na ubitym szuterku się to sprawdzi tak w bardziej wymagającym terenie już nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon1066 Napisano 2 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2023 Jest na tiagrze, ale przy takich kosztach to wole dołożyć do nowego i mieć gravela. Podjadę w najbliższych dniach przymierzyć się do sklepu i zobaczę jak czuję się na każdym z nich. Dzięki za informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcina Napisano 2 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2023 11 godzin temu, Szymon1066 napisał: Jakakolwiek. Większość znajomych którzy mają firmę biorą rowery bez problemu. U mnie automatyka przemysłowa. Najczęściej jest to opisywane jako dojazdy do biura z domu, bo ekologia, korporacje wymagają być eko. Nie spotkałem się ostatnimi czasy żeby rower nie przeszedł. Oczywiście o ile nie kupujesz dla całej rodziny prowadząc jdg. Tak z czystej ciekawości. Czy mieli już kontrolę skarbową, która im tego nie zakwestionowała? Kolega wrzucił w koszty maszynkę do golenia "bo musi dobrze wyglądać u klienta" - US go spytał, czy prowadzi zakład fryzjerski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 2 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2023 Bycie rekinem biznesu to podejmowane ryzyka. Wrzucenie w koszty maszynki za dwie stówy zwiększa kapitał dostępny na reinwestycje. Ewentualnie bezpieczeństwo finansowe uzyskane dzięki tym oszczędnościom pozwala w większym stopniu sfocusować się na rozwoju firmy. Pamiętajcie młodzi i ambitni przedsiębiorcy, kawka w starbucks tylko na fakturę! Magister finansów wam to mówi 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 2 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2023 O tym wszystkim fajnie się mówi dopóki nie przyjdą smutne panie i panowie z kontrolą z US, Inspekcji Środowiska itp. Dziękuje-każde przerabiałem. Poziom stresu i przyp....a się do każdej pierdoły mają opanowany do perfekcji. Ich rolą jest złapanie na czymkolwiek i przywalenie mandatem zgodnie z założonym planem miesięcznym -targetem. Rower jest jednak dość bezpiecznym zakupem- to normalny środek transportu jak samochód czy motor i US nie przywalają się do niego w tej chwili już wcale. Byle nie przeginać..na zasadzie mam jdg, zero pracowników i 3 rowery na firmę. A maszynki do golenia to gratuluje...stopień naiwności na poziomie gimbazy.😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 2 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2023 Mój znajomy kupił dwa rowery na firmę no i US doczepił się do drugiego zakupu. Jak zaczęli wałkować i zadawać pytania to nie szło się obronić 😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 2 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2023 W takiej sytuacji trzeba się im tłumaczyć osobiście czy pisemnie? Poniósł jakieś konsekwencje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 2 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2023 Cytat tłumaczyć osobiście I po to ten rower.... Byle US miał stojak pod budynkiem .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 2 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2023 1 godzinę temu, chopmaz napisał: W takiej sytuacji trzeba się im tłumaczyć osobiście czy pisemnie? Poniósł jakieś konsekwencje? Tłumaczył pisemnie, przez telefon. Wyrzucili mu fakturę za zakup z kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcina Napisano 2 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2023 To obyło się bez sankcji, mandatu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon1066 Napisano 4 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2023 A ktoś mierzył się do Scott speedster gravel 30 2022? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon1066 Napisano 5 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 A co myślicie o tym? Specialized Diverge Elite E5 - https://www.synkros.pl/product-pol-11506-SPECIALIZED-Diverge-Elite-E5-rozmiar-54-cm.html Scott Speedster gravel 30 2022 - https://www.bikesystem.pl/1025408-rower-scott-speedster-gravel-30-black-2022.html Specialized osprzęt ma nieco lepszy niż Scott speedster gravel 30 2022 a cena w sumie ta sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 5 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 Co niby w tym osprzęcie jest lepszego? Na scott będziesz miał minimalnie bardziej agresywną pozycję. Ma też pochowane linki/przewody co wygląda lepiej ale utrudnia serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon1066 Napisano 5 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 zaciski 810 zamiast 400. Pewnie niewiele to zmienia. Szukam argumentu żeby zakupić jakiś rower, bo ten Scott jest dostępny jedynie w rozmiarze XS (czarny) lub M (piaskowy), a chyba powinienem mieć S. Mierzyłem w sklepie XS, ale bez porównania z większym nie umiem stwierdzić w 5 minut czy będzie ok. Zastanawiam się też nad zakupem roweru np. tego Specializeda przez internet (ze sklepu rowerowego). Czy mogę mieć jakieś trudności z gwarancją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon1066 Napisano 5 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 Widzę, że jeszcze w całkiem niezłej cenie dostępny jest Giant Revolt 1 w moim rozmiarze. Ma przerzutkę tiagry z przodu i korbę FSA. Powinienem się tym martwić w porównaniu do GRX600 korby i GRX400 przerzutki? https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-giant-revolt-1-2023#tab.choose.size Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 Jak dla mnie to między Revoltem a Speedsterem jest spora różnica w geometrii. Natomiast napęd/osprzęt wśród powyższej trójki jest ten sam. W Specu wrzucili zaciski 810 co i tak nie ma żadnego znaczenia, bo są klamkomanetki z najniższej grupy. Z kolei w Revolcie korba jak dla konia i w ogóle ten miks FSA - GRX - Tiagra 🤨 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 Musi być taki miks bo korba grx ma inną linię łańcucha niż standardowe korby szosowe. W rezultacie przerzutka grx działa poprawnie wyłącznie z korbą grx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 14 godzin temu, Szymon1066 napisał: Widzę, że jeszcze w całkiem niezłej cenie dostępny jest Giant Revolt 1 w moim rozmiarze. Ma przerzutkę tiagry z przodu i korbę FSA. Powinienem się tym martwić w porównaniu do GRX600 korby i GRX400 przerzutki? https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-giant-revolt-1-2023#tab.choose.size Fajny rower, ale sztyca dfuse aluminiowa- dla mnie do wymiany na karbonową (sprawdzone na własnym przykładzie-dużo lepsza amortyzacja tyłka), szerokie siodło 146mm- jak takie preferujesz to oki, jak musisz mieć węższe to do wymiany, ciężkie opony w połączeniu z nielekkimi kołami dają niefajny mix. Tak więc opony na wstępie do zrzucenia i opchnięcia. To tak wg mnie i własnych doświadczeń. Z tego co wiem to grx 400 lata normalnie z korbą tiagry-kumpel tak śmiga. W defym masz mix ultegry, szosowej korby r510 i grx'a 810. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.