Skocz do zawartości

[wymiana sterów] ahead na tapered


fajny123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem na etapie zmiany amortyzatora w swoim rowerze. Aktualnie jestem w posiadaniu fox f80 rl, który to ma rurę sterową typu ahead. Za rok/dwa będę wymieniał ramę więc chciałbym przyszłego amorka nadal używać. Piszę z pytaniem czy są jakieś stery, które to umożliwią mi wsadzenie amortyzatora z rura tapered do mojego roweru na czas wymiany ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy kupić byle jaką dolną miskę z łożyskiem zewnętrznym na 1 1/2 cala  pasującą rozmiarowo do główki ramy   , wybić starą . Potem wcisnąć tą kupioną na widelca nabić bieżnię , całość złożyć i finito. Można na byle jakim portalu aukcyjnym używkę  . Geometria  przodu zmieni się przez te stery o niecałe minus jeden stopień. Jak miałeś 71 stopni to będziesz miał około 70 czyli przód się trochu"uspokoi"

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, fajny123 napisał:

Za rok/dwa będę wymieniał ramę więc chciałbym przyszłego amorka nadal używać. Piszę z pytaniem czy są jakieś stery, które to umożliwią mi wsadzenie amortyzatora z rura tapered do mojego roweru na czas wymiany ramy.

Najprościej: jeśli masz przyzwoitą ramę z prostą główką, na górze i na dole 1 i 1/8 cala pod stery półzintegrowane (takie "na wcisk"), to wybijasz stare stery (albo tylko dolną miskę, jak chcesz) i zakładasz albo te proponowane stery ZTTO 4444T (ponoć dobre), albo, jeśli nie chcesz czekać na wysyłkę s Chin,  niewiele drożej i szybciej kupujesz Cloud Perform F7:

https://www.grawitacyjny.pl/stery-cloud-f7,3,38879,62331

Tylko pamiętaj, żeby w nowym amorze tapered nie obrzezać sobie rury za bardzo, tylko zostawić nieco dłuższą, bo potem przyjdzie nowa rama a tu rura przykrótka.

Sam jestem przed montażem widelca tapered w ramie z prostą główką. Z ciekawości i dlatego, że kupiłem niedrogo niezły widelec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Dokumosa napisał:

O ile dobrze zrozumiałem autora wątku to chce w tym szrocie używać amortyzatora tapered, który później przeszczepi do nowej ramy. Inaczej generalnie nie ma sensu zmiana sterów na rzeźbione/druciarskie żeby nadal używać amorryzatora z prostą rurą sterową.

dokładnie o to mi chodzi.

No i dobra z tego co zrozumiałem to muszę sprawdzić czy moja rama przyjmie te stery, jeżeli tak to zakupić stery od ZTTO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...