Skocz do zawartości

[przestroga] Kross Esker 6.0 - uważajcie na specyfikację!


c1ach

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne Prowheel nie jest zainteresowane sprzedażą bezposrednią, tyko jako podwykonawca.

https://www.kwtimports.com.au/libraries/resources/catalogues/Prowheel Catalogue 2021_low-compressed.pdf

Tu jest katalog z danymi. Całkiem sporo tych korb produkuja.

W eskerze 6.0 podmieniono bardzo popularne komponenty jak korba i kaseta. Shimano jak przystało na mopoliste nie jest zainteresowane żebyśmy kupowali rowery na pełnej grupie. Kross pewnie dostał ofertę na komponenty w niepełnej konfiguracji, w przypadku pełnych grup posypały sie ceny w gorę. 

Kross nie Trek nie mogł podnieść ceny i zaczął szyć z tym co ma. Nie wierze że już zobaczymy w ofercie eskera 6.0 na pełnej grupie  w tej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Esker, to dla mnie 4.0 poproszę. Tańszy i z duszą.

Odnośnie do naszej dyskusji, to na stronie faktycznie te dwa 6.0 troszkę różnią się nazwą. Specyfikacją też się różnią. Wyglądem już nie bardzo, zwłaszcza z daleka. Ktoś rozentuzjazmowany i roztargniony faktycznie może się pomylić. @itrjest pułapka, są ofiary.

Lekki "chłyt materkingody". Pechowcowi pozostaje odesłać rower, jeśli kupił w Internecie i zamówić właściwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wszystko to bańka, spekulacja i robienie tak, żeby klient nie czuł, że go boli poniżej pleców. I żeby powiedział "kupię od Ciebie drożej i gorzej, i chętniej". Wszędzie, nie tylko w rowerówce. Mówi to handlowiec. Całe szczęście, że nie tylko Kross istnieje na świecie.

Edytowane przez KurczakNorris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dziękuję czuję się doceniony. Już chowam szampon.  Piur nonsens lubię, ale tym razem bez takich intencji , zabałaganiłem
 

Chu chu tego tematu na U tubie nie ogarnąłem, ale portale rowerowe i np  nawet król rowerów w styczniu takie tematy omawiali, sam jestem (w) retro, porwałem kontakt z kolegami ze sklepów, nie mam bladego pojęcia co się dzieje w Polsce czy Azja Usa Europa,  bardziej martwię się o dostępność 29x3.00 niż sytuację globalną. Ale jeśli po zassaniu produktów w kowidzie coś tąpnie to może ceny  nie będą rosnąć, jeśli spada popyt? Nie takie proste , inflacja i światowe ceny,  inne czynniki …

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, kupowałem kiedyś kilka rzeczy na Allegro, w tym klucz dynamometryczny.

Uśpilł moją czujność fakt, że staram się wybrać sprzedawcę, który ma jak najwięcej potrzebnych mi rzeczy w ofercie.

W ten sposób dobrałem klucz do innych.

Zapłaciłem, towar przyszedł. Zajrzałem do paczki i odłożyłem na weekend testowanie.

Ponieważ sporo rzeczy mam na Allegro w obserwowanych, więc często dostaję powiadomienia o zmianie ceny.

Jakież było moje wk...enie, jak dostałem info, że klucz potaniał o 100 zł.

Sprawdziłem, że kupiłem najdroższy klucz na Allegro bo regularna cena to było o 100 zł mniej.

Zwróciłem klucz, zamówiłem drugi raz ale w innym sklepie....

Wina moja ale sklep w pręta też przyciął, więc nie zarobił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny obstawiam staną w miejscu jak przy tym Eskerze bo klient się przyzwyczaił do drożyzny, ale rowery zawsze można downsizingować jak wspomniał @szy :D 

W grudniu 2022 dałem 11 800 PLN za Gianta Trance 29 na Foxie, Marzocchi Z2, 4-tłoczkach Shimano MT420 i Deorce 12s.

Amerykańska marka GT właśnie wprowadza na rynek trailowego fulla z napędem Microshift 10s, damperem X-Fusion o2, widelcem Recon Silver i hamulcami Tektro M275 za 12k PLN.

Edytowane przez c1ach
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2023 o 17:06, c1ach napisał:

Ceny obstawiam staną w miejscu jak przy tym Eskerze bo klient się przyzwyczaił do drożyzny, ale rowery zawsze można downsizingować jak wspomniał @szy :D 

Może i ceny zostaną w miejscu, ale przynajmniej promki się teraz pojawiają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

pytam jako laik w temacie osprzętu: czy ta obecnie dostępna,  teoretycznie gorsza specyfikacja, jest całkowicie dyskwalifikująca opłacalność zakupu? Czy może przy odpowiednim rabacie od ceny katalogowej, powiedzmy min. 10%, warto kupić, bo różnicaw użytkowaniu nie będzie aż tak odczuwalna? Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Witam,

pytam jako laik w temacie osprzętu: czy ta obecnie dostępna,  teoretycznie gorsza specyfikacja, jest całkowicie dyskwalifikująca opłacalność zakupu? Czy może przy odpowiednim rabacie od ceny katalogowej, powiedzmy min. 10%, warto kupić, bo różnicaw użytkowaniu nie będzie aż tak odczuwalna? Pozdrawiam

To już zależy od Ciebie. Jeśli dopiero zaczynasz "kręcić", to Microshift może byc całkiem niezłym pomysłem, ma szeroki zakres i dopóki działa to nie ma takiej tragedii, pamiętaj, że osprzęt sie zużywa, prędzej czy później będzie trzeba go wymienić, wtedy będziesz już bardziej świadomym rowerzystą i kupisz to, co uważasz.

Pozostaje sobie odpowiedzieć na pytanie jak daleko inwestować w ramę np. Eskera, ale to inny temat.

 

PS. byłem niedawno w salonie Kross'a. Sprzedawca mi powiedział, że oni sami nie wiedzą co przychodzi, jedna partia na Sorze, druga na Microshifcie i Prowheel'u... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
11 godzin temu, gruby1998 napisał:

na korbie prowheel

bez znaczenia dopóki nie przyjdzie do wymiany blatów czyli za kilkadziesiąt tysięcy kilometrów

11 godzin temu, gruby1998 napisał:

i na piastach jakiś dziwnych 

a ja bym się tam wcale nie zaskoczył jeśli "dziwne" piasty wytrzymają zdecydowanie dłużej niż shimano, które w tym temacie nie ma się czym chwalić

11 godzin temu, gruby1998 napisał:

czy może poczekać na 2024 rok 

nic nowego w tej kategorii cenowej się nie pojawi

a taniej nie będzie ale to w sumie oczywiste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.01.2023 o 16:34, ChuChu napisał:

Do wyboru są "kolory", a do nich odpowiednie rozmiary. Wchodzimy w Esker 6.0 i jak byk stoi: wybierz wersję i rozmiar.

No to co mieli zrobić więcej? Obydwa rowery to Esker 6.0, różnią się wyposażeniem.

To się nazywa "ciemny wzorzec" -> https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_pattern

O ile zgadzam się, że trzeba czytać co się kupuje, ale akurat tutaj, to Kross dał zadka.

W dniu 30.01.2023 o 17:37, sznib napisał:

Dla mnie to nazewnictwo ich bez sensu. Jak dodają jakieś tajemnicze skróty do nazwy to powinni lecieć Esker 1, Esker 2 itd. W przypadku stosowania drugiego członu w danym modelu to oznacza się tak, że im wyższa cyferka tym lepsza specyfikacja. Np. Esker 6.0 specyfikacja wyjściowa. Esker 6.1 - model z lepszym osprzętem. Esker 6.2 - z komponentami z jeszcze wyższej grupy. Wtedy jest zrozumiale i przejrzyście.

Jest z zadka. Ten galimatias jest, jak domniemam, z okazji różnych komponentów dostępnych w różnych okresach. Jak dzisiaj masz na części na Eskera 6.2 a jutro na 6.0 to co? Nie sprzedajesz bo nie ma części? Żaden biznes nie będzie działać w ten sposób. Esker 6.0 jest w ofercie, ma być, więc jak nie ma korby "Wihajster 100" to się sadzi "Dzyndzel Pro" tak aby się poziom cenowy zgadzał w miarę. A jak się jeszcze zoptymalizuje pod kapitalizm, to już w ogólności marzenie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...