cruze Napisano 26 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2023 Dzień dobry. Posiadam rower CUBE Attention 29'- modelowo 2020 r. Ponieważ moje trasy są w większości po twardym gruncie i asflacie początkowo chciałem zmienić rower na typu GRAVEL. Wiązało by się to jednak ze sprzedażą mojego obecnego MTB i zakupie nowego. Pomyślałem jednak, że można jeszcze pokusić się o zmianę opon na takie z miejszymi oporami toczenia, które mimo wszystko nie zakłócą ogólego wizualnego odbioru tego roweru. Nie upieram się jednak przy tym - zdam się na Waszą opinię. Obecne opony to SCHWALBE SMART SAM 57-622 ( 29x2.25 57/100-622M/C ) 35B 1.8-3.7 bar 26-54 psi. Moja widza na ten temat jest znikoma - jedyne co wiem to że średnica 29" i przedziały ciśnienia. Czy możecie mi polecić jakieś porządne opony do mojego MTB na których odczuję znaczną różnicę w "odpychaniu się roweru" i z mniejszymi oporami na twardym podłożu? Dopuszczam jednak myśl w drugą stronę - nie pchaj się w wyminę opon i idź w GRAVELA. Pozdrawiam Marcin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 26 Stycznia 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2023 Jeśli małe opory polecam Vittorię Mezcal, ewentualnie jeśli mają być wąskie to zwróć uwagę na Vittorię Terreno Dry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 26 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2023 Schalbe Smart Sam i niskie opory toczenia w jednym zdaniu, to jakaś abstrakcja. Musisz szukać czegoś z naprawdę niskim i gęsto rozłożonym bieżnikiem. Continental Race King to był zawsze pewny strzał w dobre osiągi, no ale wypada kupić najwyższy model z mieszanki Black Chilli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 26 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2023 (edytowane) Jeśli asfalt będzie głównym wymaganiem to semi-slick spełni oczekiwania. Schwalbe Hurricane, wspomniana Vittoria Terreno Dry. U innych marek też coś znajdziesz. Vittoria Mezcal, Maxxis Rekon Race, Continental Race King - to też są szybkie opony, z tym że nie będą tak dobre na asfalt i lepiej sprawdzą się w terenie, nawet na łatwiejszych górskich trasach gdy jest sucho idzie pojeździć. Edytowane 26 Stycznia 2023 przez c1ach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cruze Napisano 26 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2023 Witam. Dziękuję za porady. Asfalt, Kostka, ubite drogi tak się głownie przemieszczam. Czy podacie mi może konkretną szerokość w jaką mam celować? dodam, że fajnie byłoby się zmieścić w 160 zł za oponę o ile to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 26 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2023 Kup pan continental race king Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 26 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2023 2,25 , na piach trochę niższe ciśnienie, na totalny asfalt wyższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cruze Napisano 27 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Czy opona ma być bez drutu , czy może to nie ma większego znaczenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Waga + opony zwijane na ogół mają gęstszy oplot, niższą wagę, lepszą mieszankę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vincek Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 A co powiecie o Maxxis Grifter? Nie powinny zaburzyć wyglądu Na asfaltach i twardym dadzą zauważalną różnicę na plus. Sam się zastanawiam, czy wymienić Conti RK właśnie na Griftery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Ja bym się od Maxxis trzymał z daleka. 2.0 bez bieżnika waży 744g. Jaki to ma sens? Opory toczenia, to nie tylko bieżnik. Liczy się gęstość oplotu, wszelkie wkładki i mieszanka. Spójrz sobie na tą listę: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews Co prawda to opony Gravel, ale właśnie dlatego dobrze widać o co chodzi. Pierwsze miejsca to opony typowo szosowe, które znajdują się na liście tylko dlatego, że są w dużym rozmiarze. Potem masz opony z większym lub mniejszym bieżnikiem. Jak już przejrzysz, to zobacz jak wygląda ostatnia opona. Miałem w MTB Maxiss Forekaster i zaryzykuję stwierdzeniem, że były to absolutnie najgorsze opony na jakich jeździłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Waga dla osoby normalnie jeżdżącej ma znaczenie w pewnym zakresie pomijalne, polecałem w wielu wątkach almotion 29x2,15, niesamowite, niepiórkowe, ale tutaj chyba trzymałbym się pomysłów bliżej race kinga. Amator, pytający na forum raz na miesiąc zjedzie w piach i korzenie i szosowy slick może wtedy narobić bigosu, lepiej mieć kinga… albo coś co ma gładki środek, ale rząd klocków bocznych. Na pewno warto unikać modeli dziwnie takich, najprostszych, o podłej mieszance, ale już np niby firma czajna czyli CST robi Dżak Rabit czyli oponę królika która na forum miała przychylne opinie… w typie Race Kinga Cst robi : B trail można sprawdzić opinie w sieci. Opony Vittorii też do rozważenia… jeśli rower w wakacje jednak jedzie w pola lasy i piach to z przodu można założyć Barzo, Rocket Rona. Nie gładka , ale na przednim kole do przetrwania na asfalcie, zapewni margines bezpieczeństwa offroad ( dla raptusa z zapałem bez umiejętności) To już pytający musi przemyśleć. Tak samo obłe sliki zamienią rower w pijane kalosze na gliniastej drodze z koleinami po traktorach i deszczu - w niektórych rejonach Polski… pytanie gdzie poza opisanym asfaltem czasem ten rower się ma przemieszczać i z jakim temperamentem kopyta. Generalnie wybierać rozsądnie, i w razie czego nie bać się … Almotion która w mieście jedzie jak z górki. 😀 …ale z górki stromej pełnej piachu z zakrętami- pazurki rączek mogą hamować na czworaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 po twardym gruncie i asflacie To w odróżnieniu od kolegów powiem tyle - MAKSYMALNIE 1,75'' i jak najbardziej gładkie. Po co się zamulać szerokimi kotwicami gdy MTB będzie tylko z nazwy? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 14 godzin temu, cruze napisał: Ponieważ moje trasy są w większości po twardym gruncie i asflacie początkowo chciałem zmienić rower na typu GRAVEL. Wiązało by się to jednak ze sprzedażą mojego obecnego MTB i zakupie nowego. To kwestia długości tras jakie robisz. Przy 50km+ gravel po prostu będzie lepszy, bo mniej męczy. I to nie jest tylko kwestia opon. A do MTB polecam Mezcale, jak fulla traktowałem jako gravela to dawały radę. Race King też, ale w terenie wolałem Mezcala, póki jest sucho to w górach też się sprawdza. Natomiast 100km na tym, a to samo na gravelu to w ogóle inny świat jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Jest jeszcze możliwość, żeby wsadzić do aktualnego roweru sztywny widelec. Zmienia to jazdę drastycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
revolta Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Continetal dubel fighter III Plus sztywny widelec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 (edytowane) Wszystko to zależy zależu zależy od miejsca w Polsce pory roku towarzystwa ostrości wzroku zakładanie wąskich opon do 29 przerabiałem nie lubię .zakładanie wąskich opon do 26 odwrotnie- jest lepiej wąskie opony w grawelu starym mtb czy szosie ( mniejszy rozstaw osi ) grają lepiej niż w klasycznej długiej geometrii 29 slik szeroki jedzie bardzo dobrze a powyżej 150 km można docenić komfort ( o ile nie goni się mocniejszego kolegi na grawelu z barankiem) przejechałem sobie tak odcinek Gniezno Kutno. Wspomniany Almotion,. Asfalt, miedze, las sakwy mżawka i na pewno było lepiej niż przy szerokościach trekingowo grawelowych. Jechałem tylko ja i dobry humor… gdybym jechał ze stoperem- szybciej pojechałbym tylko asfaltami na szosie, albo wytłuczony na grawelu. Ale po mojemu wyszło po prostu- przyjemniej ! Miałem rower bez amortyzacji z barankiem. Szerokość opony 2,15 czy 2.25 sprawia kłopot tylko powyżej 30 km/h, daje większe marginesy adaptacji wybranym ciśnieniem. ps rzeczywiście też ze sztywnym widelcem ta turystyka. Tak to dużo zmienia. Edytowane 27 Stycznia 2023 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 To jeszcze przypomnę co pisał Chuchu - "Opory toczenia, to nie tylko bieżnik. Liczy się gęstość oplotu, wszelkie wkładki i mieszanka. " sam tego doświadczyłem. Można kupić opony 1,75 z prawie gładkim bieżnikiem ale druciaki z najtańszej mieszanki i z jakimś systemem antyprzebiciowym i będzie to jeździło jak w budyniu. Można kupić topowe opony XC - niby szerokie, z jakimś klockiem a będą się toczyły rewelacyjnie (ale też pożyją krótko i będą kosztowały 500 za parę). Dodam, że na oporu toczenia wpływa też dętka - ona też ulega przeginaniu w trakcie jazdy i cienka dętka (albo jej brak) to lepsze toczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Błotniki Baranek Brak amortyzacji i 2,15 Almotion turystyka Kujawsko Wielkopolsko Mazowiecka. Dynamo było, wiatr deszcz i mokre ciuchy. Ciśnienia od 2 do 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcina Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Ja mogę polecić Continental RaceKing 2.0". Przerzuciłem się na nie ze Sepcialized Ground Control 2.3". Rower nabrał lekkości i mniej klei się do drogi. Gravel to trochę inna jazda. Nie każdemu przypada do gustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Cytat mniej klei się do drogi To chyba niezbyt dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Pomyśl o klejeniu się glonojada do szyby albo ataku ośmiornicy giganta która ściąga ciebie macką prosto z pokładu Hms „Forumozo” , takiemu klejeniu do asfaltu mówimy nie. To tak jak noby nic na tylnym kole na asfaltowej sztajfie w Beskidach przy ciśnieniu 1,8 każdym klockiem molestuje aksamitny asfalt wulkanizując się z nim w krotochwili gorącego tarcia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Wybacz, piszecie wybitne bzdety. Za opory toczenia odpowiada to, co napisałem. Mieszanka, wkładki, bieżnik. Bieżnik dlatego, że musi się uginać i przez to powstaje opór. Nie ma to nic wspólnego z "klejeniem". Jeżeli ktoś pisze że opony się nie kleją, to oznacza że łatwo zaliczyć glebę. Niezbyt dobra reklama dla opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Mylisz klejenie z tarciem więc sam piszesz bzdety, klejenie to wrażenie subiektywne, związane z bieżnikiem z klockami głównie w lodzie w błocie, z odkształcaniem dość podatnych klocków… Klejenie to nie jest trzymanie opon , chyba to masz na myśli. klejenie to cecha negatywna, albo pozytywna w warunkach krytycznie niedogodnych do jazdy np mokre kamienie czy korzenie. tak to w rozmowach kolarskich wypada… w autach brzmi trochę inaczej bo raeczywiście jest zwrot jedzie jak przyklejony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2023 Zatem jesteście dwoma osobami na tym świecie, dla których określenie "opona się nie klei" jest pozytywne. Wpisz sobie w Google "Sticky Tires" i zobacz wyniki. Czego będą dotyczyły? Przyczepności czy tego że opona ma wysokie opory? Nawet, a właściwie przede wszystkim w Motorsporcie, określenia "klejenia" się opon, używa się w kontekście przyczepności. Jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś powiedział że opony mu się "kleiły", przez co pojechał wolno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.