Skocz do zawartości

[Uszkodzenie kilku dętek przy wentylu] jak to rozwiązać?


yogi009

Rekomendowane odpowiedzi

Koło Jalco AX430 26" 559x16 Double Wall, dętki 26"x2.1" (m.in Continental), opona Geax LoboLoco 26x2.1"

W pierwszej wentyl AV był ustawiony krzywo, także owijka była przesunięta, nakrętki nie było. Wentyl w dętce Continental ma ok. 0,5-0,7mm mniejszą średnicę, niż średnica otworu w obręczy. Sam otwór w obręczy raczej nie ma jakichś szczególnie ostrych krawędzi. W drugiej dętce wyrwało całą tą gumę wentyla na połowie obwodu, to była jakaś tania dętka z sieciówki. Ale trzecia to już Continental, od razu widać inny materiał, guma to jest guma. No i tu wyrwało wentyl z gumy na połowie obwodu, a owijka znowu była przesunięta. Wygląda to tak, jakby się ta opona przesuwała ciągnąc za sobą napompowaną dętkę. Co radzicie teraz wymienić, felgę czy oponę? A może jest jakiś patent, żeby to naprawić? Owinąć wentyl, żeby jego średnica była na wcisk w stusunku do otworu? Opona jeszcze wygląda całkiem, całkiem (bieżnik jest ok). Czy tak uszkodzone dętki da się skutecznie pokleić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od końca.

Z uszkodzonych w ten sposób dętek to możesz sobie co najwyżej zrobić gumki recepturki ;)

A co do możliwej przyczyny to dobrze kombinujesz z tym ciągnięciem dętki przez oponę przemieszczającą się względem obręczy (obstawiam, że dzieje się to z przodu i jest wynikiem hamowania?)

Zakładając, że nie jeździsz na 0,5 bara, to jedną z przyczyn może być wada opony.

Jako sklep mieliśmy kiedyś sporo reklamacji tego typu i okazało się, że była jakaś wada produkcyjna w oponach.

Podobno nie było jakiejś warstwy odpowiadającej za przyczepność krawędzi opony do obręczy.

Ale to były opony zupełnie innej marki i w rozmiarze 29.

Tak czy inaczej, po wymianie wadliwych opon problem znikał.

U Ciebie może to być coś innego, ale poza obręczą nie może być już innych podejrzanych.

A podejrzewam, że obręcz masz dłużej niż oponę i na poprzedniej oponie problemu nie było?

Co do patentów... No nie wiem. Kiedyś w Kross'ach przyklejali opony do obręczy ;)

Z moich rad:

Kup na próbę najtańszą dętkę, jeżeli masz z tyłu inną oponę to zamień je miejscami i pojeździj trochę na tej tylnej założonej na przód.

Pohamuj mocniej, pomęcz to trochę i będziesz miał odpowiedź.

 

Edytowane przez Maciek.B
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może być pechowa kombinacja obręcz - opona. Ja ze swoimi Raiderami nie miałem problemu dopóki nie zacząłem jeździć na oponach Geaxa. Miałem już kilka modeli i wszystkie z przodu się przesuwają podczas hamowania, ciągnąc dętkę. Kiedy to zauważyłem po prostu co jakiś czas, kiedy widziałem ze wentyl jest już krzywo, spuszczałem powietrze i prostowałem oponę i dętkę względem otworu w obręczy. Od jesieni spróbowałem natalkowac dętkę i wyniki są obiecujące.

Klejenie dętki do obręczy to raczej nie jest dobry pomysł. Złapiesz w trasie kapcia, trzeba będzie wymienić dętkę i będzie lipa.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ważysz? Ile lat mają opony?

Ja jeździłem 2 czy 3 sezony na jednym zestawie i nie miałem kompletnie problemów. Dodam, że jeździłem naprawdę agresywnie i szybko.

Rower sprzedałem koledze i... w jakiś miesiąc czy dwa, ściął 4 dętki. Najwyraźniej dlatego że byłem lekki, u mnie problem nie występował. On był cięższy i opona zaczęła ruszać się na obręczy. W jego przypadku, podniesienie ciśnienia pomogło.

Niestety wygląda na to, że najlepszym sposobem jest zmiana opon. Dobrze by było kupić jakieś Tubeless i założyć z dętką, bo na ogół są dużo ciaśniejsze niż zwykłe Drutowe/ Zwijane.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Maciek.B napisał:

Zakładając, że nie jeździsz na 0,5 bara, to jedną z przyczyn może być wada opony.

Tak, pompowałem ok. 3 barów. Temat dotyczy przedniego koła. W ostatniej dętce przykręciłem tą nakrętkę wentyla do samej felgi (oczywiście z czuciem), co też mogło "pomóc" w wyrwaniu maszynki z jednej strony.

7 godzin temu, Maciek.B napisał:

Z uszkodzonych w ten sposób dętek to możesz sobie co najwyżej zrobić gumki recepturki ;)

Tak zakładałem, pytanie było z grupy tych rozpaczliwych 🙂

Jak widzę, szkoda czasu, trzeba kupić nową oponę (chyba Mitasa drutowego dla świętego spokoju) i dętkę. Dziękuję za wszystkie opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sznib napisał:

Ja ze swoimi Raiderami nie miałem problemu dopóki nie zacząłem jeździć na oponach Geaxa

 To raczej potwierdzałoby winę opony.

Też mam obręcze Dartmoor rider w elektryku.

Ja co prawda ciężki nie jestem, ale z rowerem i tak ok. 100 kg.

Opony mam Schwalbe big ben, które są na tyle luźne, że da się zdemontować gołymi rękoma bez użycia łyżek.

Do go jeżdżę na 1,5 - 2 bar, a hamowanko zdarza się z 50 km/h do zera na odcinku 5 metrów, że aż czasami oponka zapiszczy na suchym asfalcie.

W środku też dętka Conti, ale bez żadnych nakrętek, czy kontry i nigdy przez 4000 km nie przesunęła się ani 1mm.

Chociaż waga raczej nie ma nic do rzeczy, bo zaś w rowerze syna (8 latek 20 kg) są nowe Kendy Booster 20x2.4 i u niego wentyle też się kantują (nie urywają, bo w porę poprawiam), ale jemu zaś trzymam ciśnienie na poziomie 1 bar i ma mocny przedni hamulec, którego używa.

@yogi009 Aby uniknąć zmiany opony zmień styl jazdy i hamuj tylko tyłem jak 95% rowerzystów :D

Z tym klejeniem opony do obręczy to oczywiście był żart. Tzn. Kross naprawdę kleił, ale nie rób tego ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No, ja tym bardziej ciężki nie jestem, +/- 70kg. Sytuacja dotyczy opon Geaxa, miałem Goma zwijki, obecnie Gato na mokre i Sturdy na suche, TNT. Zwykłe zwijki szybciej się przesuwały, TNT lepiej trzymają, ale to i tak tylko odwleka przesunięcie. Na zwykłych trasach pewnie długo by można jeździć nie marwiąc się o to, ale ja ostatnio polubiłem zjazdy na lokalnych trailach ;).

Wcześniej na tych obręczach miałem opony Conti, Bontragera, Schwalbe, problemów nie było żadnych. Dlaczego zatem trwam przy Geaxach? Z opon jakie miałem zdecydowanie najlepsza jakość. No i można dorwać w dobrej cenie ( za Gato płaciłem 60zł za sztukę, wersja TNT).

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Maciek.B napisał:

Aby uniknąć zmiany opony zmień styl jazdy i hamuj tylko tyłem jak 95% rowerzystów

Tym rowerem nie jeżdżę ja, ja tylko dętki zmieniam 🙂 Ale w ostatnim przypadku na pewno nie było hamowania przodem (prawdopodobnie zazwyczaj jest hamowanie tyłem). Co ciekawe, temat się zdarza podczas jazdy miejskiej. To nie jest rower do zjazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga rowerzysty i sposób hamowania nie mają nic do rzeczy. To jest wada opony choć nie oczywista. Mam to samo w moim trekingu. O dziwo najwięcej wytrzymuje jakaś dętka noname z chamsko zwulknizowanym wentylem bez nakrętki.

Fakt, że po spuszeniu powietrza można łatwo przesuwać oponę względem obręczy świadczy o tym, że coś jest nie tak.

Edytowane przez Kettler
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...