pecio Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) 3 godziny temu, spidelli napisał: 7) @MikeSkywalkerNie wpisuj adresów. Wpisuj współrzędne. Pisałem tu o tym Jest ze 2x szybciej a poza tym masz pewność, że Garmin ogarnie. Dokładność adresów zależy od map - jak masz kiepskie to może okazać się, że Twoje 5 minut pisania joystickiem poszło w 3,14... ach W Edge można jeszcze prościej i praktycznie błyskawicznie. Zaznaczam punkt na mapie palcem ... nawiguj ... przeliczanie i ogień. Od razu mam podgląd czy wyznaczyło trasę bez jakiś "kwiatków" . Prosto skutecznie bez "ingerencji" aplikacji zewnętrznych, telefonów,etc. A kombinowanie do samochodu z Edgem czy turystykiem to totalna paranoja. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez pecio 1 Cytuj
spidelli Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 @pecio No jasne, ja się odnosiłem do eTreksa 32 🙂 Cytuj
pecio Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 A co do mocowania rowerowych garniaków to jest o wiele bardziej pewne niż mocowanie GPSMapowca w zastosowaniu rowerowym . Zresztą było już o tym wałkowane w tym temacie albo innym zbieżnym . Cytuj
MikeSkywalker Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Napisano 4 Kwietnia 2023 Dobrze wiedzieć. W takim wypadku malutki Edge 130 byłby dobrą opcją do spróbowania nawigacji po sznurku. Nie, samochód to faktycznie paranoja. Chodzi mi generalnie o tryb samochód/motocykl (Dakota taki posiada) ale użycie na kierownicy - tylko motocyklowej. Cytuj
szy Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 3 godziny temu, spidelli napisał: 3) Nie zaufałbym trasie wyznaczonej w locie - w sytuacji awaryjnej ok ale żebym na takie 100+ czy kilkudniowe sakwy miał jechać bez przygotowanej kreski? Never. Właśnie Myślę, że dobrze jest też zdawać sobie sprawę z pewnej kwestii: (chyba nie było o tym mowy wcześniej?) to, że nie ma idealnego narzędzia do nawigacji w Polsce, bierze się z czarnej dupy, w której jesteśmy z naszą infrastrukturą. Algorytmy globalnych aplikacji, a na pewno Garmina, tworzone są w odniesieniu do bardziej rozwiniętych, bardziej spójnych drogowych ekosystemów. Więcej autostrad i ekspresówek = lepszy routing dla samochodów, więcej infrastruktury rowerowej = lepszy routing dla rowerzystów. W konsekwencji też wszystko to co "pomiędzy" jest zarówno pozbawione większości "ścigantów", większości ciężkiego ruchu, ale i rowerzystów, którzy zwykle na jakiejś równoległej, rowerowej nitce (nomen omen) w krzakach mają dla siebie lepsze miejsce. W takiej sytuacji trafiając na podrzędną drogę, dla której istnieje szybsza alternatywa, też czujemy się bezpieczniej, ale też nikt nie pogania "pana w kapeluszu", jadącego 40 km/h na zakupy. W Polsce przeważnie wszyscy jesteśmy na jednej drodze, od rowerzysty przez kapelusznika po TIR-y. Pierwszy chce odpoczywać na świeżym powietrzu, drugi chce tylko kupić bułki i wrócić do wnuków, a trzeci jest po prostu w robocie i musi na czas dowieźć ładunek. Tego nigdy nie ogarnie żadna aplikacja 😕 Szy. 3 Cytuj
pecio Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 19 minut temu, MikeSkywalker napisał: Dobrze wiedzieć. W takim wypadku malutki Edge 130 byłby dobrą opcją do spróbowania nawigacji po sznurku. Nie, samochód to faktycznie paranoja. Chodzi mi generalnie o tryb samochód/motocykl (Dakota taki posiada) ale użycie na kierownicy - tylko motocyklowej. Aha. Tak Edge maja tryb nawigacji " samochodowej" . Bardziej precyzując - algorytmy przeliczania trasy pod "blaszaka" Cytuj
spidelli Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 Szczególnie ryzykowne bez dobrego podglądu jest wyznaczanie tras w pobliżu rzeki, bo można wyroutować o jeden most za daleko 😉 Cytuj
pecio Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 @spidelli i wylądować w Arnhem 😉. Ten tryb w Garminie nazywa się chyba jakoś ......Market Garden😁 1 Cytuj
spidelli Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 Jak planowałem sobie noclegi na trasie Nysa - Odra po polskiej stronie, to musiałem mosty uwzględniać. A ponieważ czasami dodaję noclegi alternatywne względem głównego celu na dany dzień wg zasady żeby było bliżej, to propozycje rysowane przez automat były bardzo ciekawe:) Cytuj
szy Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 Cytat Jak planowałem sobie noclegi na trasie Nysa - Odra po polskiej stronie [...] Dygresja, przy okazji: kwestia ceny czy braku dostępności po stronie niemieckiej? Szy. Cytuj
spidelli Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 Ceny. Ale z dostępnością po polskiej stronie różnie bywało. Sporo tańszych kwater byla wynajęta albo trzymana pod pracujących w Niemczech. Taki sympatyczny gość z Kostrzyna nam tlumaczyl. Sam miał dwie ekipy ale pokoik na jedną noc odnajął. 1 Cytuj
MikeSkywalker Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Napisano 4 Kwietnia 2023 A ja sobie przypomniałem że na polskich drogach bez Yanosika, szybciej niż rowerem, to trudno gdzieś dalej pojechać. Więc, przyznam to ze smutkiem - trzeba się przeprosić z nawigowaniem smartfonem. Padnie pewnie na jakiś wodoodporny model żeby w pokrowiec nie musieć pakować. Żeby nie było - pomimo osiągnięcia połowy wieku emerytalnego bliżej mi do tego pana w kapeluszu jeśli o styl jazdy chodzi. Ale, praca w delegacjach nauczyła mnie że ograniczenia stoją w miejscach bardzo nieoczywistych, w celu wiadomym. Cytuj
bzyk69 Napisano 5 Kwietnia 2023 Napisano 5 Kwietnia 2023 W dniu 4.04.2023 o 05:54, spidelli napisał: Kilka szybkich uwag: 5) Owszem, nawet kreska nie chroni przed wjechaniem w leśną, zarośniętą drogę ale można to ryzyko zminimalizować - będę niekonsekwentny - z użyciem Googla. Ja mam jeszcze jeden patent: Jak widzę że droga zaczyna prowadzić nieciekawie (czyli w zarosnięty las/bagno itp), to sprawdzam heatmapę Stravy. Ale nie przez przeglądarkę www, tylko w apce smartfonowej. Tam nawet w darmowej wersji jesteś w stanie wyświetlić heatmapę. Nieraz się to przydaje, bo może okazać się że ta nieciekawa trasa po kilkuset metrach jednak zamienia się w wygodną drogę. Cytuj
spidelli Napisano 5 Kwietnia 2023 Napisano 5 Kwietnia 2023 10 godzin temu, MikeSkywalker napisał: bez Yanosika Ja używam combo - na pierwszym planie Google Maps, na pływającej ikonie - Yanosik. Od czasu do czasu, np. w okolicy urlopu za punkty z Shella kupuję sobie miesieczną subskrybcję NaviExperta. Ad meritum: @bzyk69 No przy eTreksie mapnik w telefonie to konieczność Cytuj
szy Napisano 5 Kwietnia 2023 Napisano 5 Kwietnia 2023 Mapnik? W telefonie? Mapnik to mapnik... Nie chce mi się już tego montować i nie da się też ukryć, że w erze cyfryzacji wszystkiego to już nie wygląda za dobrze 👴 Jednocześnie nadal uważam, że nie ma nic lepszego do nawigacji w trasie jak kawał klasycznej mapy przed oczami. ... chociaż, może założyć sobie na majówkę... Szy. Cytuj
spidelli Napisano 5 Kwietnia 2023 Napisano 5 Kwietnia 2023 (edytowane) Ok, ale skąd dobra mapa? Moje pierwsze i jedyne, w dodatku złe doświadczenie z mapnikiem miało miejsce przy mojej pierwszej wyprawie, do Austrii. Trasa wymagałaby map Dolnośląskiego, części Czech a właściwie Moraw ze Svitavami i Brnem oraz Dolnej Austrii. Pal sześć koszty, bo zgadzam się że taki strategiczny podgląd jaki daje papierowa mapa jest bezcenny, ale czy da się u nas kupić wystarczająco dokładne mapy, zeby były też drogi odpowiadające naszym gminnym i szutrówki? W każdym razie, nie mając map ratowałem się wydrukiem trasy na bodajże 20 kartkach A4. Czytelność a w zasadzie dokładność była do ... bani, więc mapnik trafił do sakwy a kartki do smietnika już w drugim dniu 😂 Edytowane 5 Kwietnia 2023 przez spidelli Cytuj
szy Napisano 5 Kwietnia 2023 Napisano 5 Kwietnia 2023 Słuszna uwaga! Nawet najlepszy kufel na nic się nie zda, jak nie będziesz miał czego do niego nalać... Z mapami jest oczywiście różnie, ale zwykle jestem w stanie coś znaleźć, żeby sobie wrzucić do mniejszego mapnika na torbie na kierownicę Ortlieba czy Extrawheela. Niestety, upierdliwe bywa zmienianie mapy w mapniku Ortlieba - przez to cholerne rolowanie - gdy skala jest zbyt duża. Trzeba się zatrzymać, zdjąć mapnik, rozlować, zmienić i złożyć mapę na nowo, zrolować zamknięcie na równej powierzchni, założyć ponownie... 😠 Skala jest tu kluczem, wiadomo. Zbyt duża powoduje, że przejeżdżasz mapę w godzinę albo dwie i musisz przekładać zawartość. Zbyt mała - mało potrzebnych treści, mały sens używania. Zwykle skale 1:60 000, 1:75 000 wypadają najpraktycznej. Setka to czasem za mało informacji, 50-tkę przejeżdża się za szybko. Czasem zaglądam do punktów informacyjnych po chociazby schematyczne mapki szlaków, bo to też niezła pomoc, gdy trzeba komuś z ekipy na trasie pokazać: "tu jesteśmy, musimy dojechać tutaj", itp. Z takich schematów szlaków chętnie korzysta moja Ola - nie potrzebuje szczegółów do nawigacji, ale właśnie szybkiej orientacji i do tego wystarcza to mniejsze "okienko" na wierzchu mniejszej torby na kierownicę Ortlieba. Szy. 2 Cytuj
spidelli Napisano 5 Kwietnia 2023 Napisano 5 Kwietnia 2023 @szy Czy to fotka z przelotu plażą w okolicach Łeby, o którym wspomniałeś w moim wątku o Łebie? Cytuj
MikeSkywalker Napisano 5 Kwietnia 2023 Autor Napisano 5 Kwietnia 2023 Jaka by nie była - wpadł mi do głowy fajny plan przejechania się wzdłuż brzegu polskiego morza, jak się w końcu 3" dorobię A co do papierowych map - to dla mnie nie ma lepszego rozwiązania do planowania trasy na kolejny dzień, ale w miejscu noclegu. Dyskusji, oglądania, itd. Z drugiej strony - jak się ruszy już w drogę: Cytat Skala jest tu kluczem, wiadomo. Zbyt duża powoduje, że przejeżdżasz mapę w godzinę albo dwie i musisz przekładać zawartość. Zbyt mała - mało potrzebnych treści, mały sens używania. Zwykle skale 1:60 000, 1:75 000 wypadają najpraktycznej. Setka to czasem za mało informacji, 50-tkę przejeżdża się za szybko. Z pomocą przychodzi Garmin, właśnie ten którego szukam - do wygodnego zwiększania/zmniejszania skali podczas jazdy czy postoju, przeglądania ciekawych miejsc w pobliżu (a jednak masy waypointów nie ma na papierowej mapie) Jakkolwiek to zabrzmi "najbliżej" papierowej mapy jest największa w ofercie Montana Z drugiej strony - niedotykowy GPSMap 62 świetnie się sprawdzał do przeglądania mapy. Już chyba o tym wspominałem. Ale też klasyczny mapnik przypomniał mi że mapa w tym właśnie odbiorniku była najprzyjemniejsza w odbiorze - można było całkowicie wyłączyć podświetlenie a ekran był jakby "biały" a nie niebieski. Ciekawe czy w jakimś sklepie można porównać 65 i 66 z mapą - skoro nie chcą uruchamiać. Jeśli nie pozostaje jakiś zlot podróżników rowerowych Cytuj
spidelli Napisano 5 Kwietnia 2023 Napisano 5 Kwietnia 2023 Ale nie potrzebujesz wcale opony 3" Jazda samym brzegiem jest w większości jak jazda po betonie. Gorzej z jazdą po wydmie albo z (wy)dostaniem się na sam brzeg 😀 Cytuj
pecio Napisano 5 Kwietnia 2023 Napisano 5 Kwietnia 2023 (edytowane) 38 minut temu, MikeSkywalker napisał: Ciekawe czy w jakimś sklepie można porównać 65 i 66 z mapą - skoro nie chcą uruchamiać. Jeśli nie pozostaje jakiś zlot podróżników rowerowych Spróbuj w stacjonarnych Trigara. Koło mnie są przynajmniej na tyle "elastyczni" ,że pozwalają się "pobawić" szpejem. A mapę można spokojnie uruchomić na nówce bez "nabijania "GPSa. Edytowane 5 Kwietnia 2023 przez pecio Cytuj
pecio Napisano 20 Kwietnia 2023 Napisano 20 Kwietnia 2023 (edytowane) Po pierwszych testach bety do Edge xx40 . Dołożyli nową wersję Climb Pro. Poprzednia działała tylko w trybie nawigacji. Nowa działa cały czas niezależnie od trybu jazdy. Jeżeli podczas jazdy do sklepu po bułki " system" wychwyci ,że na naszej trasie jest podjazd mapa zamienia się w podgląd Climb Pro. Za ile zacznie się podjazd j na jakie " atrakcje" możemy liczyć. Po pierwszych testach powiem , że działa to genialnie. Warunek podstawowy to mapy zawierające profil DEM. Garmin przy okazji tej bety każe uaktualnić mapy. Ja mam swoje mapsety z zaszytym profilem DEM i potwierdzam ,że działa z każdymi takimi mapami. Edytowane 20 Kwietnia 2023 przez pecio 1 Cytuj
spidelli Napisano 1 Września 2023 Napisano 1 Września 2023 (edytowane) Cześć, podbiję temat bo msm kolejny powód do pochwalenia mojego eTrex 32x🙂 Moje Mazury byly mniej rowerowe, niż bym chciał ale w zamian byla dwudniowa wycieczka kajakowa z biwakiem. Trasa została narysowana na laptopie w przeglądarkowym Brouterze. Po wybraniu odpowiedniej pozycji w menu, da się rysować kreski po rzekach 🤗 GPX do eTreksa, eTrex na klips i jazda. Przydał się nie tylko do kontroli dystansu (zwłaszcza tego do przebycia) i ETA ale też pomógł w szukaniu przesmyku w trzcinach przy przeplywaniu z jeziora na jezioro. Mając licznik i zegarek do rejestracji "treningów" pozostanę chyba wierny ręczniakom w roli nawigacji 👍😁 Edytowane 1 Września 2023 przez spidelli Cytuj
spidelli Napisano 5 Września 2023 Napisano 5 Września 2023 Rozmawialiśmy też kiedyś o użyteczności Google Maps. Oto kilka przykładów jak kiepski mają one algorytm: Czy można zaufać takiej aplikacji? 🤣 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.