Skocz do zawartości

[GPS] Zmiana Garmina na Garmina - wybór nowej nawigacji


Rekomendowane odpowiedzi

Co Wy z tymi glebami ;)

Mój był tańszy, bo kolor babski :D

Dałem spokój Garminowi, bo uchwytów jednak mam 2 a nie 3 i wczoraj ogarniłem gravele - lampki, sanki na garniaka.

Na smoczycę już nie montowałem.

Druga rzecz, że pomiar tętna z nadgarstka to żart i żeby nie być okradzionym z efektów treningu, używam pasa na klatkę 🤣

Ostatnio jak jechałem z zegarkiem na ręku to mi wyszedł trening regeneracyjny.

No i przy zimowej odzieży to tak średnio zerkać na nadgarstek, kurtka ma rękawy przedłużane 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegarek jest lżejszy i nie tak sztywno umocowany więc na pewno mniej mu się stanie jak cegle w postaci np 65.  Po za tym ja przynajmniej mam takie zboczenie ,że kupując nawigacje czy zegarek od razu zamawiam gumowego "kondonika" 😉i "szkło" na ekran.  Edgusie już to parę razy uratowało. A pomiar tętna z nadgarstka  jest obarczony większym błędem niż z klaty. Trzeba zegarek na maksa zaciskać i najlepiej włoski na ręce wygolić 😁 a i tak jest odchyła .

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, MikeSkywalker napisał:

Podoba mi się to, choć, chyba wolałbym zerkać na nadgarstek niż mieć świadomość że przy glebie 2 tysiące złotych aż prosi się o demolkę. Ręczniaki chyba więcej znoszą od zegarka :D

Przy glebie to taki zegarek raczej ma więcej szans na kierownicy niż na nadgarstku.

 

Ale prawda taka że nie podoba mi się to :P . Miejsce zegarka jest na nadgarstku. Przynajmniej ja nie mam z tym problemu  bo nie lubię w ogóle zegarków, więc przynajmniej tego demona mam z głowy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
45 minut temu, spidelli napisał:

U mnie pierwsze 5-10 minut pokazuje głupoty, sęk w tym że mam wtedy hardcorowy podjazd a ten mi 115 pokazuje jak ja z siodełka spadam 🤣

 

Może już jesteś na takim etapie  30 -spoczynkowe , 115 jak na maxa 😆 gdzie inni jak Porsche  przekraczają 200.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To jeszcze jedno pytanie dorzucę do zainteresowanych tematem nawigacji. 

Turystyczne/rowerowe GPS-y można jakoś ożenić z Google Maps? Przyznaję, dawno nie korzystałem z wyznaczania tras przez Garmina, w mieście bazuję na mapach Google, bo są najbardziej aktualne. I myślę, że fajnie byłoby w miarę szybko i prosto trasę wyznaczoną na Mapach Google przerzucać na ekranik na kierownicę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakiś "bridge" Google-Garmin - nie wiem.

Ale wiem, że Google Maps i rower to przeważnie fatalne połączenie. Google nie umie w rowery, często nie posiada aktualnej mapy infrastruktury, ani w mieście, ani poza, więc wytyczanie dróg jest przeważnie niewiele warte. Używam tylko i wyłącznie do szybkiej orientacji kilometrowej, nigdy do konkretnego routingu.

Szy.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć :)

Czasem to prawda, średnio to działa korzystając z Maps i trasę na bieżąco modyfikuję. Ale wygodne i co najważniejsze szybkie jest przejście z "wyniku wyszukiwania Google" jakiegoś miejsca bezpośrednio do Map, kliknięcie Wyznacz trasę i w drogę. Mówię tutaj o takiej jeździe bardziej komunikacyjnej, mniej turystycznej z bardziej zaawansowanym wyznaczaniem tras. I aktualizowana praktycznie na żywo mapa zamkniętych dróg czy punktów ma swoje plusy. 

Wbudowana nawigacja Garmina na mapie UMP daje radę? Z tego co pamiętam to Dagota miała z tym czasem problemy - ale nie kojarzę jakie. 

Do moich potrzeb nawigacyjnych dojdzie w tym roku prawdopodobnie turystyka motocyklowa i gdzieś widziałem że np. 276 CX ma opcje "kręte drogi" i wyznacza trasę z dala od głównych dróg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google map nie polecam ale za to Mapy.cz jak najbardziej. Tam wyznaczysz sobie trasę i potem gpx przerzucasz do expressa a potem tylko synchronizacja i jazda. Możesz to robić na poziomie kompa stacjonarnego lub telefonikiem. Inna opcja też bardzo dobra to Koomot . Jedyny ból to trzeba "bencalować"  za regiony lub całość.

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie widzę że eTrexy Touch 35 są dostępne. 

I zastanawiam się czy to nie jest wygodna, uniwersalna opcja jako przedłużenie smartfona - czyli tak naprawdę nowszy ręczniak niż mam teraz. 

Czy ktoś korzystał może z tego modelu? Ciekaw jestem najbardziej czy ma jakąś opcję nawigacji po drogach, tryb samochodowy czy coś takiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała dygresja na temat Google Maps - korzystam codziennie, sporo jeżdżę samochodem (dojazdy) i wiedza o korkach jest bezcenna. Nie muszę polegać na nawigacji, bo trasę i jej alternatywy znam od lat ale widzę, jak marna jest to nawigacja... Algorytm jest skopany, potrafi ściągnąć z dobrej drogi na trzeciorzędną, z powodu wyimaginowanych zysków minutowych. Oczywiście nawierzchnia na tych gminnych często drogach jest tak marna, że czas podróżny jedynie pogarsza się (auto prywatne, więc zawieszenia szkoda).

Albo jak wyświetla alternatywy - 30 minut dłużej - no na pewno skorzystam... Czasami jakieś dzikie pętle wyznaczy.

A wisienka na torcie - korzystam codziennie z takiego skrótu - normalna droga asfaltowa, nawet PKSy tamtędy jeżdżą. Google zawsze prowadzi mnie dłuższą drogą, jakby ten skrót nie istniał, pojawia się cudownie, jak na niego już wjadę.

Google Maps to tak naprawdę tablica ogłoszeń, nawigacja jest tam tylko jako lep - napisana na kolanie, algorytm do bani, zero ustawień.

 

5 godzin temu, pecio napisał:

Jedyny ból to trzeba "bencalować"  za regiony lub całość.

Ja tak sobie kupiłem region kiedyś, bo mi było szkoda kasy. W Czechach wyjechałem za mapę i ostatecznie kupowałem przez telefon pod jakimś marketem całość chyba 🤣

Za jednorazową opłatę można mieć wszystkie mapy ale to nie koniec, bo jest to podstawowa funkcjonalność Komoota. Można jeszcze zapłacić za premium - nie pamiętam, co obejmuje - poza opcją dzielenia długich tras na etapy i dodawanie noclegów - chyba pogodę?. Jest w razie "W" wątek o tym, ktoś mnie tam z Kolegów instruował.

Jako się rzekło - do niektórych zegarków Polara można eksportować przez aplikację trasy wyznaczone w Komoocie. W Garminie jest większy wypas - pisałem tu już o tym, ale tak dawno, że nie pamiętam który z tych ręczniaków ma opcję.. zainstalowania Komoota.

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

😁 no takie małe tylko. Ale najważniejsze - jest taka możliwość i trasy można ustawiać pod szosę czy MTB. Kiedyś pisałem do pepików czy nie dało by się zrobić małej "integracji" z Garminem  . Odpisali , że nie ma takiej opcji.   Póki co to tylko Koomot  "ładnie z Garminem gada" . Można polować bo czasami robią promocję na cały "world" 😉

A dodam jeszcze o tyczeniu tras przez Expressa czy Base Camp. Mocno niedorobione i jakby mogło to trasa wiodła by przez księżyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spidelli napisał:

Mała dygresja na temat Google Maps - korzystam codziennie, sporo jeżdżę samochodem (dojazdy) i wiedza o korkach jest bezcenna. Nie muszę polegać na nawigacji, bo trasę i jej alternatywy znam od lat ale widzę, jak marna jest to nawigacja... Algorytm jest skopany, potrafi ściągnąć z dobrej drogi na trzeciorzędną, z powodu wyimaginowanych zysków minutowych. Oczywiście nawierzchnia na tych gminnych często drogach jest tak marna, że czas podróżny jedynie pogarsza się (auto prywatne, więc zawieszenia szkoda).

Dobra, przyznaję rację. Nie myśląc o rowerze, bo tam mnie to aż tak mnie boli ostatnio proponował mi objechać korek parkingiem po prawej, gdzie wystarczyło jechać lewym pasem żeby mieć zysk. A w obcym mieście jechałbym za wskazówkami. A ostatnio też objeżdżając autostradę poprowadził po takich zadupiach że dobrze że mam przednie przeciwmgielne :D

W takim razie co robić, ufać algorytmom Garmina? Kupić jakąś "szybką" nawigację? Dakota wyszukiwała adres tak długo że na smartfonie jechałem już do przodu. A życie krótkie, każda minuta cenna, tak jak pisał @KSikorski - przerzucanie gpx-a to nie jest tylko. 

Mógłbym sobie w motocyklu pozwolić na wielką nawigację ale nie chcę tego. To odbierze frajdę z jazdy. Podoba mi się patent Royal Enfielda - mały ekranik i nawigacja turn-by-turn sprzężona z telefonem. I gabarytowo właśnie eTrex Touch albo Edge 530 pasuje, ale ten drugi jest typowo rowerowy. Z kolei Touch 35 - piszą że bateria na 5h, porażka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem na którymś forum o przeróbce  starych Ericsonów tych malutkich smart . Wykastrowany andek  z wszystkiego co zbyteczne  , "postawiony" Loculus i "dospawany" zaczep garminowski . Pod względem nawigacyjnym ponoć super. No i ten ekran z konkretną rozdzielczością i kolorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był ten artykuł: https://53x11.pl/jak-nie-wydac-1000zl-na-garmina/

Niemniej dzisiaj to jest już zupełnie nieaktualne. Wtedy chodziło o to, że czujniki były tylko na ant+, a te telefony obsługiwały ant+. Współcześnie wszystkie czujniki chodzą też na bluetooth, więc można sobie spreparować dowolny telefon... i każdy koniec końców będzie do dupy, na przykład:

- drugiego dnia wyjazdu wskutek opadów, mgły pojawi się komunikat o wilgoci w gniezdzie USB. Nie ma gdzie i kiedy wysuszyć. Koniec jazdy, powerbank się nie przyda. Na szczęście to był galaxy xcover z wymienną baterią, a ja miałem dwie baterie, więc dało radę do schroniska.

- w pełnym słońcu na połoninie NIC nie widać. Nie wiesz gdzie skręcić, zatrzymujesz się, pochylasz nad telefonem żeby zrobić trochę cienia nad ekranem, a jedyne co widzisz to ślady tłustych palców.

- Na mrozie poniżej -10 bateria umiera w tempie błyskawicznym. Normalnie się tego nie odczuwa bo telefon jest w ciepłej kieszeni. Na kierownicy i w wietrze zżera baterię od 100% do wyłączenia w nieco ponad godzinę

... i tak dalej.

1 minutę temu, MikeSkywalker napisał:

A możesz rozwinąć? Bateria czy coś innego? 

530 ma jakiś tryb/profil samochodowy? Tak żeby nawigować tylko po drogach do adresu? 

Słaba rozdzielczość. Do jazdy po kresce w porządku, ale żeby korzystać z mapy jadąc na rowerze - dla mnie za słaba. Mój dodatkowo miał przypadłość że się zawieszał. Pola danych się normalnie zmieniały, ale mapa zamarzała. Kilka razy samoczynnie mi się wyłączył w trakcie nawigacji. Wymienili go na nowy na gwarancji, sprzedałem i kupiłem edge`a, tak mnie zirytował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinie ma niezbyt zachęcające, to fakt. Kilka przejrzałem i nie jest to na pewno udany następca Dakoty. 

A myślisz że Edge 530 da radę w nierowerowych zastosowaniach? Może jest jakiś tryb "najkrótsza trasa po drogach asfaltowych" czy coś takiego? Da się może jakoś szybko wyeksportować trasę z Google Maps albo innej "nierowerowej" apki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyznaczanie bezpośrednio na urządzeniu można optymalizować wg popularności (heatmap), minimalizując dystans, przewyższenie lub czas... I można też eliminować drogi gruntowe lub "krajowe".

Ja na edgeu trasę wyznaczyłem może z 3 razy. Nie mając ekranu dotykowego jest to nieco upierdliwe. Zazwyczaj wyznaczam trasę na locusie i wysyłam przez bluetooth do edge. Z komoota i stravy też się da i jest łatwiej. Można też wyznaczać bezpośrednio w garmin connect na telefonie. O ile na motocyklu w terenie jeszcze bym go sobie wyobraził to do auta moim zdaniem za mały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie słusznie mi ktoś inny podpowiedział - mocowanie rowerowych Garminów jest bardzo delikatne. W ogóle o tym nie pomyślałem. No to, skoro eTrexy są do bani (i Touch i ten z joystickiem) pozostaje przemyśleć mocowanie GPSMap. Jej jedynym minusem jest tak naprawdę gabaryt podczas montażu w pionie, bo antena odstaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka szybkich uwag:

1) Nie wyobrażam sobie powrotu do telefonu w roli nawigacji - z przyczyn o których pisał @KSikorski(znikająca bateria i zero widoczności).

2) Gdyby jednak, to właśnie kupiłbym drugi telefon pod tę funkcję (duża bateria, niskocenność ze względu na wypadki/kradzież).

3) Nie zaufałbym trasie wyznaczonej w locie - w sytuacji awaryjnej ok ale żebym na takie 100+ czy kilkudniowe sakwy miał jechać bez przygotowanej kreski? Never.

4) Z tego powodu podgląd wyznaczonej trasy jest istotny. Wszyscy wiemy, jakie głupie figle potrafi płatać algorytm w aplikacji (dowolnej).

5) Owszem, nawet kreska nie chroni przed wjechaniem w leśną, zarośniętą drogę ale można to ryzyko zminimalizować - będę niekonsekwentny - z użyciem Googla. Tak, ma nieaktualne mapy ale można po prostu skorygować trasę - dwa razy nabrałem się na skrót wzdłuż Noteci - widoki przecudne ale piach jak na plaży, 2x dłuższy przejazd asfaltem trwałby krócej. Ten drugi raz mogłem być mądrzejszy, chociaż właśnie w te kilka dni (między "tam" i "z powrotem") słońce wysuszyło ubity piach i zrobiła się plaża :) Ale patrząc na GM można skorygować trasę, jeśli nie wiedzie asfaltem.

6) Teraz po prostu jak w trasie okazuje się, że kreska mnie źle prowadzi (nie podoba mi się np. nawierzchnia albo ciągnie mnie do lasu a ja wolę zostać na asfalcie) to oddalam widok w Garminie, tak by widzieć czy z grubsza jadę w tym samym kierunku. W telefonie na dowolnej aplikacji sprawdzam sobie czy względnie szybko wrócę na trasę.

7) @MikeSkywalkerNie wpisuj adresów. Wpisuj współrzędne. Pisałem tu o tym :) Jest ze 2x szybciej a poza tym masz pewność, że Garmin ogarnie. Dokładność adresów zależy od map - jak masz kiepskie to może okazać się, że Twoje 5 minut pisania joystickiem poszło w 3,14... ach :)

Edytowane przez spidelli
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...