Skocz do zawartości

[napęd] Sram Apex w Boreas 1, zmiana kasety na 11-42T

td.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

jestem laikiem, więc proszę o pomoc. Przymierzam się do Rometa Boreas 1, który posiada napęd Sram Apex 1x10 (40T / 11-34T). Napisałem do Rometa, czy wejdzie kaseta 11-42T. Dostałem odpowiedź, że przerzutka nie obsłuży tej kasety.

Ale widziałem w sklepie, że nowe Boreasy 1 mają montowane przerzutki Apex 1, wg specyfikacji 10/11s, do 42T. W innych rowerach te przerzutki obsługują napędy 1x11 z kasetami 11-42T. Co stoi na przeszkodzie, żeby w Boreasie zastosować kasetę 10 rzędową 11-42T? Czy oprócz samej przerzutki jest jeszcze jakiś element, który uniemożliwia taką modyfikację? A jeśli kaseta 11-42T podejdzie, to będę musiał wymienić łańcuch na dłuższy?

No właśnie wydaje mi się, że kiedyś Sram miał różne Apexy, ale obecnie jest jeden model. Na stronie Sram też jest obecnie tylko jedna przerzutka dla grupy Apex.

Przeglądałem ogłoszenia i w starszych rocznikach Boreasa przerzutka tylna wygląda tak: https://rower.com.pl/sram-apex-przerzutka-tyl-krotki-wozek-10-rz-czarna-404448

Natomiast w najnowszych Boreasach, i chyba też w tych z roku modelowego 2022, jest już taka przerzutka: https://www.sbike.pl/sram-przerzutka-tylna-sram-apex-1-type-3-1011-speed-o_9515.html

Dlatego nie ogarniam, dlaczego dostałem taką odpowiedź od Rometu.

Nie chcę się bawić w modyfikacje nowego roweru, bo jeśli miałbym dołożyć 1000 czy 1500 na wymianę napędu, to wolę kupić inny rower. Maks. to wymiana kasety. Stopniowanie będzie średnie, ale przełknę za cenę miększego przełożenia - taki kompromis. 

Tak, widziałem zdjęcia na stronie. Być może jeszcze w 2022, do pewnego momentu, były montowane stare przerzutki - 10 rzędowe, a ponieważ malowanie w roku modelowym 2023 się nie zmieniło, to nie aktualizowali zdjęć robionych do katalogu 2022.