Skocz do zawartości

[rower] Trek Fuel Ex v Trek Supercaliber - co wybrać ?


dzemowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór wszystkim! 

 

Prośba o poradę - jestem przed zakupem roweru po długim czasie niebytu w branży (rozwoju technologii itd)

Dotychczas przez "naście lat jeżdziłem hardtailem Kell'ys Oxygen z osprzętem Shimano SLX. 

Teraz przyszedł czas na coś nowego, na innym poziomie. 

Wybór padnie pewnie na któryś z modeli marki Trek.

Dziś odwiedziłem Trek Bielsko (pozdrowienia dla załogi - obsługa Klienta na mega wysokim poziomie!) - i zaprezentowano mi, Fuel Ex7.

Nie myśłałem wczesniej by kupić fulla, a tu może okaże się, że tak się stanie. 

Nie zamierzam z jednej strony ani skakać na rowerze, ani brać udziału w wyścigach XC. Chciałbym pojeździć czasem szybko w lesie (małe górki, szutrowe drogi), ale czasem też jechać na asfalt bez obaw, że np. opony mam nieodpowiednie :)

Z drugiej strony nieznane mi wcześniej cechy fulla (np. komfort dla kręgosłupa) są obiecujące. 

 

I teraz pytanie - czy dobrym rozwiązaniem pośrednim (tzn. idziemy w kierunku fulla ale nie zapominam o klasycznym dawnym stylu jazdy na hardtailu) byłby wybór któregoś z modeli z grupy Supercaliber ? Czy ta rodzina FuelEx to nie jest zbytni Full dla mnie ? a z kolei np. rodzina Procaliber będzie typowo wyściogowa, sztywna ?

 

Dzięki z góry za wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zobaczysz stosunek cena/specyfikacja Supercalibra, to szybko Ci przejdzie... :D
Kup jakiegoś fulla, ale marki, której zapłacisz za dobrze skonfigurowany sprzęt, a nie wielgachny, wieśniacki napis na ramie.

Natomiast kupowanie Fuel EXa o skoku 140/150mm do "zwykłej", codziennej jazdy, nie ma żadnego sensu. :)

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wypowiem się tylko odnośnie Procaliber, ponieważ taki rower mam. On w standardzie opuszcza salon rowerowy na oponach 2,1 zalanych mlekiem. Jak dodasz do tego ten pseudo zawias, karbonową ramę, to na prawdę tłumi ten rower dobrze. Oczywiście największa pewnie zasługa jest tych balonowych opon. Będziesz miło zaskoczony w porównaniu do Kellys Oxygen. A jednocześnie ucieszy cię niska masa roweru.

Musisz mieć jednak na uwadze to, że to nie jest full i choćbyś nie wiadomo ile powietrza spuścił i jechal już na bardzo niskim ciśnieniu, to takiego komfortu nie uzyskasz.

Geometria Procalibra oraz SuperCalibra wg mnie jest taka sama czyt. wyścigowa.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzuć okiem na Trance'a 29:

https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-29-2

Niestety nie wiem, ile warte są te hamulce Tekro. 

 

Supercaliber to nie jest wygodny rower do rekreacji, tylko maszyna o sportowej geometrii i skoku tylego zawieszenia zaledwie 60 mm. 

Ty musiałbyś celować w Top Fuela, tyle tylko, że wersja 5 jest bardzo biednie wyposażona, a 7 jest o 1500 zł droższa od podobnie wyposażonego Trance'a 2:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/top-fuel/top-fuel-5/p/35071/?colorCode=red

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/top-fuel/top-fuel-7/p/35070/?colorCode=green

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdziłem trochę Supercalibrem, jak dla mnie super sprzęt. Tyle tylko że traktowanie go jako pełnoprawnego FS jest drobnym nieporozumieniem. To bardziej HT, który dzięki zastosowanej skromnej amortyzacji tylnego koła pozwala zachować rytm pedałowania na nierównościach eliminując konieczność podnoszenia tyłka z siodełka na tychże. Do ścigania się IDEALNY (jako alternatywa dla HT) do turystyki chyba lepiej zainwestować w "prawdziwe" FS.

Geometria typowa dla XC od Trek'a, czyli długi i niski. Mocno obciąża nadgarstki, co przy spokojnej jeżdzie może drażnić. Duży plus za rozmiarówkę, czyli M, M/L, L.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Galvatron napisał:

Rzuć okiem na Trance'a 29:

https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-29-2

Niestety nie wiem, ile warte są te hamulce Tekro. 

Dostałem go na Shimano MT420 pomimo Tektro w rozpisce, trzeba sprawdzać konkretny egzemplarz 👍 4 tłoczki będą w obydwu przypadkach.

Jeśli chodzi cenę...Gianta kupiłem z rabatem przez neta bez żadnych negocjacji za 11800, Top Fuel 7 gdyby wierzyć cenie 16400  (rabat z 19 :o ) jest żałośnie drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2023 o 13:31, Tomek595 napisał:

Mam Supercaliber 9.8 model 2021 .  Bardzo fajny rower do wyścigów typu maraton , długi i stabilny .

Rozumiem że jesteś fun boyem marki ale Supercaliber nie jest długi. To jest obecnie najbardziej kurduplasty full do XC jaki jest na rynku, o przestarzałej geo tak w nawiasie... Przydała by się jakaś aktualizacja tej ramy. I to nie jest moja opinia tylko fakty/cyferki z geo które podają. Supercaliber w Mce baza kół 1106mm,  Giant Anthem w M baza kół 1159mm. To jest przepaść! To już najnowsze ramy ht XC są dłuższe od Trekowego tego niby fulla... Scale, Alma, Scalpel ht itd. Opowieści o tym że Supercaliber jest długi i stabilny to można było pięć lat temu opowiadać. 🤣🤣🤣 Na tą chwilę wygląda jakby w ofercie Treka brakowało jednego modelu. Dziura między Supercaliber a TopFeul jest za duża co widać choćby po tym temacie.

Edytowane przez Alsew
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego pozostaje kwestia ewentualnej odsprzedaży w przyszłości takiej maszyny. Jest to rower bardzo specyficzny i dla wąskiej grupy riderów. Karbon w połączeniu z patentem gdzie rama jest częścią amortyzatora to kiepski pomysł dla kogoś kto chce kupić używkę. Z tego co widzę to te rowery wiszą miesiącami na olx ... A wracając do Treka to zawsze starali się wyprzedzać trendy, obecnie w XC to konserwa, po za najnowszym Marlinem 😜 Chociaż trza przyznać, że to oryginalny pomysł, żeby rewolucje zaczynać od najniższego modelu. W przyszłości sprzedawcy Treka będą mogli opowiadać swoim klientom, że najnowszy Supercaliber czy Procalibr przejął geo od swojego najtańszego brata🤣

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Do tego pozostaje kwestia ewentualnej odsprzedaży w przyszłości takiej maszyny.

Moim zdaniem jak kogoś stać na epica czy supercalibra to wali go spadek wartości przy odsprzedaży.

Patrząc po historii brain'ów i innych cudaków, nie należy się spodziewać długoterminowej dostępności komponentów do trekowego isostruta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2023 o 22:54, dzemowiec napisał:

Nie zamierzam z jednej strony ani skakać na rowerze, ani brać udziału w wyścigach XC. Chciałbym pojeździć czasem szybko w lesie (małe górki, szutrowe drogi), ale czasem też jechać na asfalt bez obaw, że np. opony mam nieodpowiednie :)

TopFuel do takich zastosowań... Faktycznie bardzo profesjonalna obsługa klienta ze strony sprzedającego 🤣 Muszę cię zmartwić. Nawet jeśli wydasz 60tys na rower MTB to i tak będzie on miał opony nieodpowiednie na asfalt 😉😜

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Alsew napisał:

 To jest obecnie najbardziej kurduplasty full do XC jaki jest na rynku, o przestarzałej geo tak w nawiasie... Przydała by się jakaś aktualizacja tej ramy. I to nie jest moja opinia tylko fakty/cyferki z geo które podają. 

Idąc tym tropem myślenia to istotnie, należy uznać geometrię Supercalibra za przestarzałą. Osobiście nie jestem zwolennikiem trail'owych naleciałości w rowerach XC, ale co zrobić... Postępu nie zatrzymasz... 😁 W sumie patrząc na poziom trudności współczesnego XC, nie ma co się dziwić zmianom które następują w geometrii rowerów.

17 godzin temu, Alsew napisał:

W przyszłości sprzedawcy Treka będą mogli opowiadać swoim klientom, że najnowszy Supercaliber czy Procalibr przejął geo od swojego najtańszego brata🤣

Co premium, to premium 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
W dniu 14.01.2023 o 18:55, Alsew napisał:

Z tego co widzę to te rowery wiszą miesiącami na olx

Bo ludzie je wystawiają za chore pieniądze na to co te rowery tak na prawdę oferują. Dolicz do tego drogi serwis tego wynalazku no i masz. Ten Giant z jednego z pierwszych linków, też szału nie robi. 15 tys zł i rama aluminium.... Wiem ceny poszły mocno w górę, a ja zatrzymałem się pewnie gdzie w 2013 roku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2023 o 17:01, Alsew napisał:

Rozumiem że jesteś fun boyem marki ale Supercaliber nie jest długi. To jest obecnie najbardziej kurduplasty full do XC jaki jest na rynku, o przestarzałej geo tak w nawiasie... 

Nigdy w życiu . Po prostu w porównaniu do Spec Epic był dużo tańszy . a tak szczerze to chciałem supernowoczesną geometrię KONA ale nikt nie wiedział co to takiego i musiałem wziać Treka z wyprzedaży 😆

Edytowane przez Tomek595
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomek595 No tak zapomniałam przecież żaden inny rower nie daje tyle punktów do lansu jak Trek i Spec. Aż siusiak rośnie 🤣 Forum rowerowe to kiepskie miejsce dla osoby która ma się za autorytet, a nie zna firmy która od 35 lat robi porządne rowery. Raczej bym się tym tu nie chwalił, bo to żenujące jest.  Proponuję też nie opowiadać bzdur które nijak mają się do rzeczywistości co pokazałeś w tym temacie i kilku innych. 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Tomek595 napisał:

@Alsew No chyba nie masz wątpliwosci że Specialized albo Trek będzie fajniejszy niz jakas biedna Kona porównywalna z Authorem i Kellysem 😁

Przyjedz -> SK , zacznij zarabiać pieniadze w euro to od razu zrozumiesz

co daje sam fakt zarabiania w EUR? Myślałem, że to kwota wynagrodzenia jest decydująca... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie wyjechałem, a już rozumiem... Jak ktoś uprawia typową buraczaną lanserkę na obczyźnie, to kupuje sobie rower, który jest drogi jak Trek i znany jak Trek. Nie kupi sobie np BMC który jest droższy od Treka i znacznie od niego lepszy, bo nikt nie zna BMC i nie wie ile ojro on kosztował. Proste. Słomka wystaje z butów kolarskich, że aż w pięty kłuje. 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Być może koledze chodziło o coś zupełnie innego. Przełożenie wartości pieniądza tam i tu jest zupełnie inne. Zarabiając w € możesz sobie pozwolić na znacznie więcej. Więc zakup takich marek jak: Gore, Asosa, Treka czy Speca nie boli aż tak mocno i nie wymaga tylu wyrzeczeń dla np takiego przeciętnego Niemca zarabiającego w euro w porównaniu do Polaka, który nawet mając średnią krajową do dyspozycji pewnie jakiś kredyt na nieruchomość na karku, no musi inaczej podchodzić do zakupu rowerów i bardziej patrzeć na stosunek ceny do jakości, aniżeli przywiązanie do jakiejś konkretnej marki.

Kolega może to ujął mało fortunnie, ale jeśli dobrze zrozumiałem jego intencje, to trochę nie dziwię się, że woli kupić sobie coś z marek premium niż jeździć na przykładowym Authorze.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...