DawidGad Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 Cześć, chcę kupić Gravela. Proszę o pomoc który model wybrać. - Aspre 2 Romet - Kross 6.0 Esker - Cannodale Topstone 3 - Canyon Grail 6 - Revolt 2 2023 - RONDO RUUT AL2 - MERIDA SILEX 300 - UNIBIKE GEOS A może poczekać miesiąc, dwa na nowe jakieś propozycje? Jeżdżę 80% na ścieżkach i asfalcie, las to 20%. Wygoda jest ważna ale mogę iść w to żeby kupić lepszy osprzęt niż mieć wygodniejszą pozycję. Wzrost to 183cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 Promocje cenowe to są teraz na rowery zalegające po sklepach, żeby zrobić miejsce na modele z 2023 r. Raczej droższe cennikowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 Z tego co wrzuciłeś to aspre/esker/grail 8 minut temu, DawidGad napisał: UNIBIKE GEOS i skąd chciałbyś go niby wyczarować? 8 minut temu, DawidGad napisał: A może poczekać miesiąc, dwa na nowe jakieś propozycje? modele na rocznik 2023 miały premierę w wakacje 2022 i od jesieni są na rynku, nowe będą w jesieni 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DawidGad Napisano 11 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 5 minut temu, Mihau_ napisał: Z tego co wrzuciłeś to aspre/esker/grail i skąd chciałbyś go niby wyczarować? UNIBIKE GEOS Mam możliwość zakupu używki. Czyli wybiorę pomiędzy Aspre Eskre Grail, to i tak będę zadowolony, mam rozumieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2023 Technicznie tak. A dobór geometrii to już kwestia osobistych preferencji, jeśli chcesz mieć w miarę "neutralny" rower to celowałbym pewnie w aspre w rozmiarze L albo canyona M. Noooo ale canyona kupić się nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelekgit Napisano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2023 (edytowane) Witam. Nie chciał bym demonizować Krossa, ale w ostatnim czasie jeden z jego użytkowników miał jakiś problem związany z ramą. Po prostu była krzywo zespawana co zauważył w momencie przykręcenia uchwytu na bidon. Dodatkowo były jakieś inne pomniejsze problemy w związku z czym odesłał rower do producenta celem wymiany ramy. Dostał nową i rower był gdzie niegdzie obity itp. na Youtube sobie bez probkemu znajdziesz. w dużym skrócie trafiają się buble a serwis gwarancyjny w krossie jest niestety różny. Sam mam szosę tj. Vento 5.0 i o ile cenowo i osprzętowo wygląda to atrakcyjnie o tyle przy pedałowaniu troszkę mocniejszym coś mi lekko trzeszczy. Pedała wykluczone, suport też, koła również, kierownicę z mostkiem również, stery również rozkręcone i sprawdzone. Generalnie nie wiem skąd to się bierze, chyba najbardziej doświadczony serwisant w Rzeszowie również nie widzi problemu w podzespołach. Czy to rama gdzieś coś jest nie tak? Nie wiem. Do czego dążę. Zaznaczę, Że to tylko moje zdanie. Osobiście jak będę kupował kolejną szosę w przyszłości, będę wolał wybrać rower producenta premium kosztem gorszego osprzętu niż rower mniej uznanego producenta z lepszym osprzętem. Rama jest najważniejsza, resztę i tak prędzej czy później wiele osób wymienia na coś, co mu bardziej pasuje. A to często jakość ramy determinuje to, że mając rower wyposażony 1 do 1 gdzie w jednym jest dobra rama a w drugim jakiś chiński ulep, jeździ nam się diametralnie różnie. W takim Treku, Specu, Giancie czy Cannondaleu coś się z rowerem dzieje, to nikt łaski nie robi w kwestii napraw, wymiany itp. Z racji tego, że mam do czynienia z Krossem i wielu znajomych ma ich rowery bo są popularne u nas w kraju, to niestety obsługa pozakupowa jest naprawdę żenująca. Ale nie odradzam tak w stu procentach. Jeżeli z rowerem będzie na starcie wszystko w porządku to maszyna jest fajna. Edytowane 12 Stycznia 2023 przez Pawelekgit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2023 Sugerujesz, że ci rama trzeszczy? 😂 BTW możesz nie wiedzieć ale ramy praktycznie wszystkich liczących się producentów na świecie są robione w 3 fabrykach. A największą z nich jest fabryka meridy która wcale "premium" nie jest. Osprzętu w rowerach szosowych praktycznie nikt już nie wymienia, koszty są za duże w stosunku do wartości roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelekgit Napisano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2023 To, że nikt nie robi upgradeów swoich rowerów to Twoje zdanie. Jeśli chodzi o fabryki być może tak jest. Trek składa rowery w fabrykach Gianta. Czy to znaczy, że jakość jest taka sama? Otóż nie. Patenty, materiały i ich jakość jest zależna od Treka. Usługa to co innego. Idąc tym tokiem myślenia gdyby Krossa też wypuszczali z fabryk Gianta to byłby tak samo dobry jak Trek, bo przecież z tej samej fabryki. A tak nie jest. Wąski sposób myślenia. Wystarczy, że firma X składająca rowery w fabryce Meridy da swoje komponenty do wyprodukowania roweru dajmy na to Aluminium, które jest najniższej jakości, to jak to ma się do firmy Y, która da fabryce Meridy najwyższej na świecie jakości aluminium? Mogą być spawane na tym samym stanowisku, w ten sam sposób. Jakość będzie nieporównywalnie inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2023 Cytat to byłby tak samo dobry jak Trek, Chłopie ale co jest w tym treku "dobrego" oprócz działu marketingu, który próbuje ludziom wmówić, że 9+ kg rower to lekka szosówka? Mają w historii kilka ciekawych modeli pokroju emondy slr 10 ale nie rób z tej marki jakiegoś wzoru do naśladowania. W modelach dla ludu ilość niedoróbek, nieprzemyślanych do końca rozwiązań, wpadek jakościowych i reklamacji jest zatrważająca. Nawet nie musisz się ruszać spoza obrębu forum, przejrzyj tematy z ostatnich kilku lat o pękniętych ramach i zrób statystykę jakiej marki głównie dotyczą. Odpadająca podczas jazdy klapka schowka w domane za grube tysiące to też oznaka jakości? Spec zresztą niewiele lepiej. Z tych największych to chyba współcześnie tylko giant w miarę trzyma poziom. Cytat To, że nikt nie robi upgradeów swoich rowerów to Twoje zdanie. Tak, moje zdanie, osoby, która od iluś tam lat jeździ na szosie. To już nie czasy aluminiaków na hamulcach szczękowych gdzie sensowne koła kosztowały 1500 a fajna, karbobowa kierownica 400. Mamy erę drogich grup hydraulicznych/elektronicznych i pełnej integracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelekgit Napisano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2023 Nie wywyższam marki Trek ponad wszystko. Zwróciłem tylko uwagę na to, że nie ma żadnego znaczenia niska ilość fabryk na świecie wykonujących prace przy rowerach na ich różnorodność i jakość wykonania. Co nie zmienia faktu, że kupując Treka czy Speca czy to za 80 tysięcy czy za 2 tysiące, jak coś się stanie z rowerem, producent nie szuka winy u użytkownika tylko jest reklamacja-jest naprawa/wymiana a to nie u wszystkich producentów jest takie oczywiste. I odpowiadając na zapytanie autora zwróciłem tylko SWOJĄ uwagę, czym ewentualnie można się kierować kupując nowy rower. Merida nie jest marką premium, ale miałem zamontowaną korbę niedopasowaną do osi Boost. Milimetrowe różnice, ale na najniższym tj. najlżejszym przełożeniu na tylnej zębatce łańcuch zbyt mocno i głośno o nią ocierał. Pojechałem do sklepu, tydzień czekania na nową korbę i wymieniona na koszt sklepu. Czyli obsługa na wysokim poziomie. W Krossie miałem problem z kołami tj. po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów miałem luzy na piastach. Pojechałem na regulację (łożyska maszynowe, piasty niby często są nieregulowalne). Coś tam serwisant zmienił ustawienie. Pomogło na kolejnych kilkadziesiąt kilometrów. Koła poszły na reklamację. Po kilku tygodniach wróciły ponoć jako naprawione. Przejechałem trasę około stu kilometrów. Problem powrócił. Chłopaki ze sklepu dzwonili do Krossa i objaśnili cały temat. Odpowiedź jaką usłyszeliśmy, bo byłem przy rozmowie to jest to, że jak koła przyszły, zrobili jakiś serwis i powinno być ok a koła nie nadają się do wymiany, bo wad żadnych fabrycznych tam nie ma. Już kilka miesięcy po zakupie zostałem na lodzie z tymi kołami. Docelowo kołodziej zrobił mi nowe. Ale to nieważne. To pokazuje jak różni producenci dbają o klienta nie tylko podczas chęci sprzedania produktu, ale również już posprzedażowo. Nie mam długiego doświadczenia w kwestii kupowania rowerów. Miałem ich raptem kilka, ale to mi pokazało, że jednak czasami wybór marki ma duże znaczenie, bo buble zdarzają się każdemu, klucz jest w tym, żeby do tych błędów ktoś się przyznał i wziął odpowiedzialność na siebie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.