Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No właśnie - tu jest różnica - 2 vs. 4 tłoki. A nie Deore vs. SLX. Różnice między grupami są - tu jakaś regulacja, tam ładniejsza powłoka, ale przełożenie i możliwe klocki nie różnią się tak. W tym wątku była dyskusja o przypadku "pociągu towarowego" duży chłop z przyczepką. Jak jest u ciebie - turystyka? XC? czy DH? Bo jak walka o siłę hamowania to może Sram CODE? A jak lekko, ładnie i bez napinki to m7100. U mnie przesiadka z 520 na 8120 nie była rewolucją, ale z 2 na 4 tłoczki była (choć trudno to wyizolować, bo zmieniły się też tarcze na większe).

Napisano

Turystyka krajoznawcza lekko i przyjemnie bez szaleństw i zjazdów. 

Rozważałem m7100 slx - 630 zł, m6120 - 750 zł i m7120 - 930 zł ( lub z tyłem m7100 - 820 zł). 

Wizualnie i jakościowo wole slx ale czy dopłacać do 4 tłoczków? 

Napisano

Moim zdaniem m7100 są luksusowe na takie zastosowanie. Lżej i taniej. Wariant mieszany (7100+7120) jak masz nadwagę i dużo w sakwach - ale 2 wtedy rodzaje klocków w zapasie. Czy zmieniasz tarcze? Jak nie (i masz używane) to warto zmierzyć - ja się ostatnio zdziwiłem. 

Napisano

Zrobiłem przegląd i poszperałem.

Zestaw cały M7100 P+T z tarczami RT86 180 i 160 wyjdzie - 945 zł

Zestaw przód M7120 i tył M7100 z tarczami także RT86 180 i 160 - 1040

100 zł różnicy więc chyba warto?

Tylko czy nie będzie to przerost formy?

Napisano

Docelowo m7120 to hamulce do rowerów górskich i to raczej trail, all mountain (a w porywach i enduro). m7000 to też MTB ale lżejsze. 

4 tłoczki kosztują cię 20g (no nie jest to dużo). A z tarczą 180 są już bardzo mocne. Ale ja bym wziął. Gorzej nie będzie. 

Choć z hamulcami można przesadzić - np. Magura ostrzega, że przy MT7 zawodnik poniżej 75kg nie będzie ich w stanie prawidłowo dotrzeć i działanie będzie osłabione - czyli można przesadzić.

Pytanie dodatkowe - jakie masz manetki? Nie będzie konfliktu z klamkami 7100?

Napisano (edytowane)

Tańsze deorki 6120 są tak samo dobre. Z technicznego pkt widzenia slx nie wnosi kompletnie nic. Ja bym nie przepłacał. Nawet zwykłe, dwutłoczkowe m6100 byłyby na wyrost w tym przypadku.

Edytowane przez Dokumosa
  • Mod Team
Napisano
44 minuty temu, Wojcio napisał:

Docelowo m7120 to hamulce do rowerów górskich i to raczej trail, all mountain (a w porywach i enduro).

Przez wiele lat czterotłoki były dedykowane tylko do DH i jakiegoś hard Enduro dla cięższych zawodników, a Shimano miało tylko 2 grupy temu dedykowane. Jak wyszły SLXy M666 to pamiętam jak się recenzenci zachwycali jak to dają radę w górach na trudnych trasach. Dawały i dają dalej, bo nowsze serie to tylko kosmetyczne zmiany. Dlaczego więc czterotłoki weszły do grup pozagrawitacyjnych? Bo się pojawiły elektryki. Do normalnych rowerów do MTB, dla zawodników poniżej 80kg montowanie czterotłoka nie ma żadnego sensu, a dopłacanie choćby tej stówy to marnowanie tej stówy, którą można by przeznaczyć na coś rzeczywiście przydatnego.

  • +1 pomógł 3
Napisano

Już trochę pojeździłem na tych mt6120 i tarczach rt70, przed chwilą wróciłem z Zakopanego, gdzie kilka górek z przyczepką i córką w niej zaliczyliśmy. Krótko mówiąc łączna wagę pod 170-180kg ja, przyczepka, córka, rower i jakieś graty w przyczepce i hamulce radzą sobie bardzo dobrze. Jestem zadowolony.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...