Skocz do zawartości

[do 8500zł] Gravel dla niskiego gościa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przed sezonem postanowiłem przeskoczyć z mojego Eskera 2.0 na coś lepszego. Cały zeszły rok spędziłem na Korss-ie/gravelu po, mimo że 99% moich tras to drogi szosowe, chce zostać przy tym typie roweru z racji dużej opcji dopasowania opon. Mieszkam na Podhalu, więc drogi bywają wymagające [jak i pogoda], często dostosowuje opony pod trasy. Esker 2.0 to dobry rower Sora jest ok, ale brak sztywnej osi całkiem [dla mnie] zablokował rozwój tego roweru + QR jest dla mnie mehh... I tu pojawia się problem. Mam 168 cm wzrost, 71,5 cm długość nogi.
Na pierwszy rzut zakochałem sie w Canyon Grail 6/  7 estetyka oraz design i komponenty dla mnie były idealne, praktycznie jak tylko zobaczyłem dostępny rozmiar klikałem kup teraz, ale na szczęście sprawdziłem specyfikacje i okazuje się ze 2XS oraz XS w Canyon wychodzą na oponach 650B. Czar prysnął, bo nie uśmiecha mi się zmieniać całego mojego ogumienia dentek itp na inny rozmiar.

I teraz utknąłem. Kross Esker 6.0 w podobnej cenie, ale jakoś nie chce wchodzić dwa razy do tej samej rzeki (Rowery Kross są w porządku, gorzej z serwisami i jakością pewnych elementów, plus 6.0 wygląda wręcz identycznie jak 2.0). I teraz potrzebuje waszej pomocy. Wiem, że jestem wybredny, ale szukam Gravela bardziej pod szosę na radarze miałem naszego Rondo zaś Loka jest poza moim limitem cenowym. Estetyka roweru też ma dla mnie znaczenia.

Pozdrawiam,
Aki Evans

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Marina Gestalt 2 na oponie Schwalbe G-one 32 (drobny bieżnik) z opcją na 35.

Traktuję go jako rower na asfalt ale niebawem chcę włożyć do niego na próbę 35 Schwalbe X-one bo takie mi zostały z drugiego roweru. To będzie taki test na zwiększenie uniwersalności rroweru. Te opony to z kolei przełajówki na grubym klocku.

Możesz popatrzeć za Gestalt 2,5. Ma on hamulce hydrauliczne. Napęd to chyba też Tiagra  jak u mnie. Nie wiem czy Ci to wystarczy.

W rozmiarówce Marina byłbyś na styku 52 i 54.

Uzupełniająco - ma oczka na bagażniki z przodu i z tyłu.

Z tej stajni to może jeszcze Lombard, wejdzie tam nawet opona 45 choć standardowo jest 40.

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, AkiEvans napisał:


Na pierwszy rzut zakochałem sie w Canyon Grail 6/  7 estetyka oraz design i komponenty dla mnie były idealne, praktycznie jak tylko zobaczyłem dostępny rozmiar klikałem kup teraz, ale na szczęście sprawdziłem specyfikacje i okazuje się ze 2XS oraz XS w Canyon wychodzą na oponach 650B. Czar prysnął, bo nie uśmiecha mi się zmieniać całego mojego ogumienia dentek itp na inny rozmiar.

 

Niczego nie musisz zmieniać ponieważ w rowerze są już zamontowane dętki i opony odpowiedniego rozmiaru.

Poza tym bardzo dobrze, ze zainstalowane są  koła 27,5 bo dzięki temu jest większy przekrok (co przecież  jest kluczowe dla niższych osób) i można "upchnąć" szersze opony przy tak niewielkim rozmiarze. Przy okazji rower wygląda dużo proporcjonaniej, po prostu lepiej,

Edytowane przez Chociemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór opon gravelowych 27,5:
Vittoria terreno mix:

image.png.47eabc3f2e73bf8fa0104e9c67332672.png No jakby nie ma...

To może Terreno Dry:
image.png.17e3bd629309d4a6c2d5f6c30f4ad26e.pngJest! jedna...

To może Gravelking sk:
image.png.92b3e02303811962f186ba4f4f689f34.pngNic nie widać, ale są! dwie, obie szerokie...

No to może Pirelli Cinturato
image.thumb.png.b75ebe0b95514fbfc5e048e35b3688fd.pngSą 2, tylko szerokie.

Tufo Thundero:

image.png.b5b9ea5c6b6c64bb5f4d8536b09f91b6.pngNo za dużo byśmy chcieli

No to Schwalbe G-one Allround

image.png.71b0e298ef41444e01c63cac1c8091a3.pngCałe dwie, z czego jedna nie jest szeroka.

Wybór po byku.

image.png

Edytowane przez kipcior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, spidelli napisał:

Możesz popatrzeć za Gestalt 2,5. Ma on hamulce hydrauliczne. Napęd to chyba też Tiagra  jak u mnie. Nie wiem czy Ci to wystarczy.

Tiagra nie jest zła ale fakt że w tch zakresach już GRX się pojawiają. Marin przyjże się szerzej.

 

5 godzin temu, Chociemir napisał:

Poza tym bardzo dobrze, ze zainstalowane są  koła 27,5 bo dzięki temu jest większy przekrok (co przecież  jest kluczowe dla niższych osób) i można "upchnąć" szersze opony przy tak niewielkim rozmiarze. Przy okazji rower wygląda dużo proporcjonaniej, po prostu lepiej,

też tak na początku myślałem.OOO Fajnie nie będzie problemu z przekrokiem, bo prawie każdy rower/motor jaki posiadałem miał z tym problem. Niestety 27,5 na razie to nadal grupa MTB, oczywiście są już powoli opony na graverl i szosę ale jest ich mało + jak są to ceny są mocno wyciągnięte w górę. No i zakres szerokości dostępnych opon ogólnie nie pasuje pod gravela. Fakt nie szaleje na szutrach. Obecnie w letnie dni używam opon 32C, Wiosna/jesień 35+ oraz różne bieżniki.  Zastanawiałem się jeszcze nad Canyon Endurace 7 . Z drugiej strony im dłużej czytam o Canyon, tym bardziej serwisowo przypominają dla mnie Kross xD.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. Myślałem na szosą ale jakoś miałem okazje pojeździć na Scott i Krossie gravelach i polubiłem tą wszechstronności tych rowerów, suniemy trasa bardziej rowerom cieńką oponki, jakieś gorsze boczne drogi grubsza, nie tak jak kumpla na szosie, który miał ograniczenia. Nie wiem czy nie bede musiał podciągnąć budżet i wejść w jakieś Rondo RUUT :)

Edit:
I mamy problem z tym że cały czas chce dobrać rower z dwoma blatami i zastanwiam się czy jest to warte i otowrzyć się na jeden blat ?

Edytowane przez AkiEvans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AkiEvans

To już musisz sam się zastanowić. Trochę ponad rok temu stałem przed podobnym dylematem. Nie byłem wrogo nastawiony do 1x, ale nigdy nie jeździłem na takim napędzie, niespecjalnie mnie interesował, więc nastawiony byłem raczej na 2x. Ostatecznie kupiłem rower z napędem jednorzędowym. Akurat na tyle mi się spodobał, że zaryzykowałem. Pod moją jazdę czyli asfalt plus szutry, w bardzo różnych proporcjach, ale bez napinania się na osiągi, segmenty itp. stwierdzam, że to był dobry wybór.

Więc myślę, że póki sam nie pojeździsz to nie będziesz wiedział co dla Ciebie lepsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, AkiEvans napisał:

I mamy problem z tym że cały czas chce dobrać rower z dwoma blatami i zastanwiam się czy jest to warte i otowrzyć się na jeden blat ?

Napęd 2x w każdej chwili możesz przerobić na 1x a w odwrotną stronę nie zawsze to zadziała bo nie każda rama ma możliwość montażu przerzutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra przejdę w końcu do konkretów i potrzebuje pomocy w wyborze między tymi modelami
+ mały F*** UP z mojej strony (mierzenie sam siebie nie jest dobre jak masz kompleks wzrostu) mój wzrost to 162 🤦‍♂️

Zacznę od mojego faworyta albo dwóch:
BIANCHI VIA NIRONE 7 ALLROAD 2x10 - BIANCHI były od dawna na moim celowniku, ale jakoś nie mogłem się przełamać do włochów. Ten model jak rękawiczka wchodzi w budżet.

BIANCHI IMPULSO ALLROAD AL - około 10k - Faworty jak tylko znajde dostepny rozmiar i kolor xd)

Brałem pod uwagę ArcadeX (bo wygląda przepięknie, gdyby nie przypominał e-bike ) no i cena...

Rondo 2022 RUUT AL1 2x - 9000 pln Rondo jest dla mnie nadal enigmą, jeżeli chodzi o scenę rowerową.

Rondo 2022 RUUT CF2 2x - 13k zauroczyłem się jak zobaczyłem tą ramę, ale tylko ta cena i dostępność...

KELLYS SOOT 50 2022 - ?

 

Edytowane przez AkiEvans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od marca ubiegłego roku jestem właścicielem wskazanej przez Ciebie Bianki Via Nirone. Będąc zupełnym amatorem, jeżdże wyłącznie po drogach utwardzonych i szutrach w lesie. Przejechałem ok. 2.600 km zatem nie jestem wielkim  znawcą i jest to bardzo subiektywna opinia. Powiem Ci, że bierz biankę na którą Cię stać. Via Nirone jest naprawdę super. GRX 400 całkowicie wystarczające. Wszystko chodzi bez zarzutu. Do tego plus 10 wartości dodanej za wygląd od innych 🤗. Ja mam 182 cm wzrostu i rzmiar 57 jest ok. Na stronie Bianchi jest kalkulator, który wstępnie wskaże Ci odpowiedni rozmiar. Ale doradzam samemu się przymierzyć. Wyminiłem siodełko na inne też Selle Royal. W tym roku zamierzam zmienić opony (firmowo w tamtym roku zakładane były Kenda Medium i spełniają swoją rolę po szutrach bardzo dobrze, ale już się trochę bieżnik starł). Też zastanawiałem się nad Impulso, ale moim zdaniem Via NIrone ładniej wygląda a sprzętowo jest dla mnie wystarczająca. Nadwyżkę pieniędzy będziesz mógł przeznaczyć na inne elementy, np. licznik rowerowy (u mnie Wahoo Roam). lampki (bontrager przód, Knog tył), dzwonek (Knog), smarowidło(Mucoff C3 Ceramic) i ... wiele wiele innych🤩 Moja rada - kupuj rozsądnie ale szybko (bez względu co ostatecznie wybierzesz) i ciesz się jazdą 🤩🤩🤩.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy musi dobrać pod siebie, i teren w którym będzie redukował… masę :)

Tomka znam z gór osowiałych mtb i nie jest to człowiek bez nogi, znaczy się, że napisał z serca.   Na przełęcz Karkonoską wjeżdżałem 39:24 ale też 22/34  i w zasadzie ciężko tak samo za każdym razem :) , choć w pierwszym zestawie mało kierownicy nie urwałem, i nawet zszedłem z siodła,  żeby nie paść na zawał, gdzieś tam 300 metrów przed końcem na 30 kroków pieszo. 
Na szosie szosie lubię mieć 52 i łańcuch na środku kasety, a nie 46 i na jej drobnym końcu …  ale to zależy od jak pisałem terenu, formy, lubienia i kadencji. Czyli dobierajcie a będzie wam dane co dobierzecie sobie !!!!

 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, spidelli napisał:

Via Nirone: 46/30 i 11-34 - nie braknie przełożeń?

Po co GRX na szosę?

Ale kolor Celeste - mniam, mniam :)

Mój esker jest 9x11-35t / 2x 50/34t. Z jednej strony dobrze, że zwróciłeś na to uwagę. Uwielbiam się wspinać więc większość mojego czasu spędzam na podjazdach plus natura miejsca gdzie mieszkam zawsze wymaga powalczyć w górę + mamy parę świetnych ściankę (Salamandra, Ząb w 3 różnych podjazdach, Ściana na Gliczarów Górny itp) .

Nie widzę też problemu zamontować nową korbę 50/36. Po co grx? Właśnie sam siebie pytam xD Z racji że wybieram Grave, chyba to trochę mnie blokuje w wyborze/dostępności osprzętu. Jeśli uda mi się zmontować tą bianki to będzie rower marzeń na lata więc na pewno będę inwestował też w osprzęt. ( najwyżej przerzucę korbę z eskera hahaha) + Możliwe że jak się wszystko uda to skuszę się na Imulso z 11x2

Edit:
chyba ze kupić Via i różnice doinwestować w korbę? :)

Edytowane przez AkiEvans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, KNKS napisał:

Nie wydaje mi się żeby komuś brakowało przełożeń przy 50/34 - 11/34. Toż to przełożenie 1 do 1. Potrzeba jeszcze lżej ? Na szosie ? 😁

Tu nie chodzi o młynek tylko przede wszystkim o blat. Posiadanie 50/52/53 i ciągłe przerzucanie młynek-blat jest nieefektywne. O wiele wygodniej, szczególnie w Polskich warunkach, gdzie teren często nie jest stricte górzysty tylko "mocno pofalowany" i masę hopek można przy takim 46   ogarnąć z blatu zamiast zrzucać 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...