AkiEvans Napisano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2023 Witam. Przed sezonem postanowiłem przeskoczyć z mojego Eskera 2.0 na coś lepszego. Cały zeszły rok spędziłem na Korss-ie/gravelu po, mimo że 99% moich tras to drogi szosowe, chce zostać przy tym typie roweru z racji dużej opcji dopasowania opon. Mieszkam na Podhalu, więc drogi bywają wymagające [jak i pogoda], często dostosowuje opony pod trasy. Esker 2.0 to dobry rower Sora jest ok, ale brak sztywnej osi całkiem [dla mnie] zablokował rozwój tego roweru + QR jest dla mnie mehh... I tu pojawia się problem. Mam 168 cm wzrost, 71,5 cm długość nogi. Na pierwszy rzut zakochałem sie w Canyon Grail 6/ 7 estetyka oraz design i komponenty dla mnie były idealne, praktycznie jak tylko zobaczyłem dostępny rozmiar klikałem kup teraz, ale na szczęście sprawdziłem specyfikacje i okazuje się ze 2XS oraz XS w Canyon wychodzą na oponach 650B. Czar prysnął, bo nie uśmiecha mi się zmieniać całego mojego ogumienia dentek itp na inny rozmiar. I teraz utknąłem. Kross Esker 6.0 w podobnej cenie, ale jakoś nie chce wchodzić dwa razy do tej samej rzeki (Rowery Kross są w porządku, gorzej z serwisami i jakością pewnych elementów, plus 6.0 wygląda wręcz identycznie jak 2.0). I teraz potrzebuje waszej pomocy. Wiem, że jestem wybredny, ale szukam Gravela bardziej pod szosę na radarze miałem naszego Rondo zaś Loka jest poza moim limitem cenowym. Estetyka roweru też ma dla mnie znaczenia. Pozdrawiam, Aki Evans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 (edytowane) Mam Marina Gestalt 2 na oponie Schwalbe G-one 32 (drobny bieżnik) z opcją na 35. Traktuję go jako rower na asfalt ale niebawem chcę włożyć do niego na próbę 35 Schwalbe X-one bo takie mi zostały z drugiego roweru. To będzie taki test na zwiększenie uniwersalności rroweru. Te opony to z kolei przełajówki na grubym klocku. Możesz popatrzeć za Gestalt 2,5. Ma on hamulce hydrauliczne. Napęd to chyba też Tiagra jak u mnie. Nie wiem czy Ci to wystarczy. W rozmiarówce Marina byłbyś na styku 52 i 54. Uzupełniająco - ma oczka na bagażniki z przodu i z tyłu. Z tej stajni to może jeszcze Lombard, wejdzie tam nawet opona 45 choć standardowo jest 40. Edytowane 11 Stycznia 2023 przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 (edytowane) 9 godzin temu, AkiEvans napisał: Na pierwszy rzut zakochałem sie w Canyon Grail 6/ 7 estetyka oraz design i komponenty dla mnie były idealne, praktycznie jak tylko zobaczyłem dostępny rozmiar klikałem kup teraz, ale na szczęście sprawdziłem specyfikacje i okazuje się ze 2XS oraz XS w Canyon wychodzą na oponach 650B. Czar prysnął, bo nie uśmiecha mi się zmieniać całego mojego ogumienia dentek itp na inny rozmiar. Niczego nie musisz zmieniać ponieważ w rowerze są już zamontowane dętki i opony odpowiedniego rozmiaru. Poza tym bardzo dobrze, ze zainstalowane są koła 27,5 bo dzięki temu jest większy przekrok (co przecież jest kluczowe dla niższych osób) i można "upchnąć" szersze opony przy tak niewielkim rozmiarze. Przy okazji rower wygląda dużo proporcjonaniej, po prostu lepiej, Edytowane 11 Stycznia 2023 przez Chociemir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 Żadnych 27,5 w gravelu. Weź potem opony kup i się okazuje, że takiej nie ma, siakiej nie ma. To jest fajne w MTB ale nie tu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 Godzinę temu, Chociemir napisał: Niczego nie musisz zmieniać Koledze chyba chodziło o to, że już ma 10 par opon na różne okazje po starym rowerze bo sam napisał, że: 9 godzin temu, AkiEvans napisał: często dostosowuje opony pod trasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 Zażarrtowałem sobie. A wybór grawelowych opon 27,5" jest bardzo duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 (edytowane) Wybór opon gravelowych 27,5: Vittoria terreno mix: No jakby nie ma... To może Terreno Dry: Jest! jedna... To może Gravelking sk: Nic nie widać, ale są! dwie, obie szerokie... No to może Pirelli Cinturato Są 2, tylko szerokie. Tufo Thundero: No za dużo byśmy chcieli No to Schwalbe G-one Allround Całe dwie, z czego jedna nie jest szeroka. Wybór po byku. Edytowane 11 Stycznia 2023 przez kipcior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiEvans Napisano 11 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 6 godzin temu, spidelli napisał: Możesz popatrzeć za Gestalt 2,5. Ma on hamulce hydrauliczne. Napęd to chyba też Tiagra jak u mnie. Nie wiem czy Ci to wystarczy. Tiagra nie jest zła ale fakt że w tch zakresach już GRX się pojawiają. Marin przyjże się szerzej. 5 godzin temu, Chociemir napisał: Poza tym bardzo dobrze, ze zainstalowane są koła 27,5 bo dzięki temu jest większy przekrok (co przecież jest kluczowe dla niższych osób) i można "upchnąć" szersze opony przy tak niewielkim rozmiarze. Przy okazji rower wygląda dużo proporcjonaniej, po prostu lepiej, też tak na początku myślałem.OOO Fajnie nie będzie problemu z przekrokiem, bo prawie każdy rower/motor jaki posiadałem miał z tym problem. Niestety 27,5 na razie to nadal grupa MTB, oczywiście są już powoli opony na graverl i szosę ale jest ich mało + jak są to ceny są mocno wyciągnięte w górę. No i zakres szerokości dostępnych opon ogólnie nie pasuje pod gravela. Fakt nie szaleje na szutrach. Obecnie w letnie dni używam opon 32C, Wiosna/jesień 35+ oraz różne bieżniki. Zastanawiałem się jeszcze nad Canyon Endurace 7 . Z drugiej strony im dłużej czytam o Canyon, tym bardziej serwisowo przypominają dla mnie Kross xD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 Sądziłem, że jeździsz na typowo grawelowych oponach czyli 40+, a tych jest bardzo dużo w rozmiarze 27,5". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiEvans Napisano 11 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 (edytowane) I tak i nie. Myślałem na szosą ale jakoś miałem okazje pojeździć na Scott i Krossie gravelach i polubiłem tą wszechstronności tych rowerów, suniemy trasa bardziej rowerom cieńką oponki, jakieś gorsze boczne drogi grubsza, nie tak jak kumpla na szosie, który miał ograniczenia. Nie wiem czy nie bede musiał podciągnąć budżet i wejść w jakieś Rondo RUUT Edit: I mamy problem z tym że cały czas chce dobrać rower z dwoma blatami i zastanwiam się czy jest to warte i otowrzyć się na jeden blat ? Edytowane 11 Stycznia 2023 przez AkiEvans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 @AkiEvans To już musisz sam się zastanowić. Trochę ponad rok temu stałem przed podobnym dylematem. Nie byłem wrogo nastawiony do 1x, ale nigdy nie jeździłem na takim napędzie, niespecjalnie mnie interesował, więc nastawiony byłem raczej na 2x. Ostatecznie kupiłem rower z napędem jednorzędowym. Akurat na tyle mi się spodobał, że zaryzykowałem. Pod moją jazdę czyli asfalt plus szutry, w bardzo różnych proporcjach, ale bez napinania się na osiągi, segmenty itp. stwierdzam, że to był dobry wybór. Więc myślę, że póki sam nie pojeździsz to nie będziesz wiedział co dla Ciebie lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 52 minuty temu, AkiEvans napisał: I mamy problem z tym że cały czas chce dobrać rower z dwoma blatami i zastanwiam się czy jest to warte i otowrzyć się na jeden blat ? Napęd 2x w każdej chwili możesz przerobić na 1x a w odwrotną stronę nie zawsze to zadziała bo nie każda rama ma możliwość montażu przerzutki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiEvans Napisano 11 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 (edytowane) Dobra przejdę w końcu do konkretów i potrzebuje pomocy w wyborze między tymi modelami + mały F*** UP z mojej strony (mierzenie sam siebie nie jest dobre jak masz kompleks wzrostu) mój wzrost to 162 🤦♂️ Zacznę od mojego faworyta albo dwóch: BIANCHI VIA NIRONE 7 ALLROAD 2x10 - BIANCHI były od dawna na moim celowniku, ale jakoś nie mogłem się przełamać do włochów. Ten model jak rękawiczka wchodzi w budżet. BIANCHI IMPULSO ALLROAD AL - około 10k - Faworty jak tylko znajde dostepny rozmiar i kolor xd) Brałem pod uwagę ArcadeX (bo wygląda przepięknie, gdyby nie przypominał e-bike ) no i cena... Rondo 2022 RUUT AL1 2x - 9000 pln Rondo jest dla mnie nadal enigmą, jeżeli chodzi o scenę rowerową. Rondo 2022 RUUT CF2 2x - 13k zauroczyłem się jak zobaczyłem tą ramę, ale tylko ta cena i dostępność... KELLYS SOOT 50 2022 - ? Edytowane 12 Stycznia 2023 przez AkiEvans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2023 To jak rozważasz Soot, to pomyśl jeszcze o Eskerze 6.0 - ale dopiero jak będą 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leoyedi Napisano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2023 Od marca ubiegłego roku jestem właścicielem wskazanej przez Ciebie Bianki Via Nirone. Będąc zupełnym amatorem, jeżdże wyłącznie po drogach utwardzonych i szutrach w lesie. Przejechałem ok. 2.600 km zatem nie jestem wielkim znawcą i jest to bardzo subiektywna opinia. Powiem Ci, że bierz biankę na którą Cię stać. Via Nirone jest naprawdę super. GRX 400 całkowicie wystarczające. Wszystko chodzi bez zarzutu. Do tego plus 10 wartości dodanej za wygląd od innych 🤗. Ja mam 182 cm wzrostu i rzmiar 57 jest ok. Na stronie Bianchi jest kalkulator, który wstępnie wskaże Ci odpowiedni rozmiar. Ale doradzam samemu się przymierzyć. Wyminiłem siodełko na inne też Selle Royal. W tym roku zamierzam zmienić opony (firmowo w tamtym roku zakładane były Kenda Medium i spełniają swoją rolę po szutrach bardzo dobrze, ale już się trochę bieżnik starł). Też zastanawiałem się nad Impulso, ale moim zdaniem Via NIrone ładniej wygląda a sprzętowo jest dla mnie wystarczająca. Nadwyżkę pieniędzy będziesz mógł przeznaczyć na inne elementy, np. licznik rowerowy (u mnie Wahoo Roam). lampki (bontrager przód, Knog tył), dzwonek (Knog), smarowidło(Mucoff C3 Ceramic) i ... wiele wiele innych🤩 Moja rada - kupuj rozsądnie ale szybko (bez względu co ostatecznie wybierzesz) i ciesz się jazdą 🤩🤩🤩. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 W dniu 10.01.2023 o 23:15, AkiEvans napisał: szukam Gravela bardziej pod szosę Via Nirone: 46/30 i 11-34 - nie braknie przełożeń? Po co GRX na szosę? Ale kolor Celeste - mniam, mniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 (edytowane) 46/30 na szosę ? Nigdy w życiu... W Takim przypadku optymalna korba to 50/34. Edytowane 13 Stycznia 2023 przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 46/30 z kasetą 11-34 na szosy w okolicach Zakopanego - bardzo sensowny wybór. Miałem okazję pojeżdzić od Nowego Targu do góry, wąziutkie asfalty i co chwilę ścianki do 20% . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Nie wydaje mi się żeby komuś brakowało przełożeń przy 50/34 - 11/34. Toż to przełożenie 1 do 1. Potrzeba jeszcze lżej ? Na szosie ? 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Każdy musi dobrać pod siebie, i teren w którym będzie redukował… masę Tomka znam z gór osowiałych mtb i nie jest to człowiek bez nogi, znaczy się, że napisał z serca. Na przełęcz Karkonoską wjeżdżałem 39:24 ale też 22/34 i w zasadzie ciężko tak samo za każdym razem , choć w pierwszym zestawie mało kierownicy nie urwałem, i nawet zszedłem z siodła, żeby nie paść na zawał, gdzieś tam 300 metrów przed końcem na 30 kroków pieszo. Na szosie szosie lubię mieć 52 i łańcuch na środku kasety, a nie 46 i na jej drobnym końcu … ale to zależy od jak pisałem terenu, formy, lubienia i kadencji. Czyli dobierajcie a będzie wam dane co dobierzecie sobie !!!! 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiEvans Napisano 13 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 (edytowane) 7 godzin temu, spidelli napisał: Via Nirone: 46/30 i 11-34 - nie braknie przełożeń? Po co GRX na szosę? Ale kolor Celeste - mniam, mniam Mój esker jest 9x11-35t / 2x 50/34t. Z jednej strony dobrze, że zwróciłeś na to uwagę. Uwielbiam się wspinać więc większość mojego czasu spędzam na podjazdach plus natura miejsca gdzie mieszkam zawsze wymaga powalczyć w górę + mamy parę świetnych ściankę (Salamandra, Ząb w 3 różnych podjazdach, Ściana na Gliczarów Górny itp) . Nie widzę też problemu zamontować nową korbę 50/36. Po co grx? Właśnie sam siebie pytam xD Z racji że wybieram Grave, chyba to trochę mnie blokuje w wyborze/dostępności osprzętu. Jeśli uda mi się zmontować tą bianki to będzie rower marzeń na lata więc na pewno będę inwestował też w osprzęt. ( najwyżej przerzucę korbę z eskera hahaha) + Możliwe że jak się wszystko uda to skuszę się na Imulso z 11x2 Edit: chyba ze kupić Via i różnice doinwestować w korbę? Edytowane 13 Stycznia 2023 przez AkiEvans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Jeśli ma to być rower "na lata", dodatkowo z zamiarem "inwestowania", to może warto pomyśleć o rzeczywistym przeskoku w stosunku do poprzedniego roweru czyli ramie karbonowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 4 godziny temu, KNKS napisał: Nie wydaje mi się żeby komuś brakowało przełożeń przy 50/34 - 11/34. Toż to przełożenie 1 do 1. Potrzeba jeszcze lżej ? Na szosie ? 😁 Tu nie chodzi o młynek tylko przede wszystkim o blat. Posiadanie 50/52/53 i ciągłe przerzucanie młynek-blat jest nieefektywne. O wiele wygodniej, szczególnie w Polskich warunkach, gdzie teren często nie jest stricte górzysty tylko "mocno pofalowany" i masę hopek można przy takim 46 ogarnąć z blatu zamiast zrzucać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiEvans Napisano 13 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Cóż cała sprawa skończyła się właśnie na IMPULSO ALLROAD z 2020 z jeszcze starym malowaniem 😍 w bardzo dobrej cenie . Wieć może nawet wiecej szutrów zalicze Dziękuje za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 14 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2023 Gratulacje i wiatru we włosach 👍😀 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.