Skocz do zawartości

[Concorde Colombo] lata '90 - co dalej?


Rekomendowane odpowiedzi

cześć wszystkim,

w zeszłym roku kupiłem stara szosę, cena była śmieszna wiec się nawet nie zastanawialem. problem w tym, ze tylne kolo jest scentrowane i brakuje paru szprych. wpadlem wiec na pomysl, ze kupie nowy zestaw (p+t). wybor padl na shimano wh rs100 (cena :). no i jak juz zapewne sie domyslacie, teraz pojawily sie schody...

stary tyl to wolnobieg na 7 rzędów (chociaż jest 6, nie wiedzieć czemu)
nowy tyl jest na kasete 8-10 rzedow.

pytanie brzmi co dalej robic? 

- zmieniac przerzutke na cos nowszego a  co za tym idzie klamkomanetke, itp?

- szukac jednak starego kola na wolnobiegu i nie kombinowac?

IMG_1564.jpg

IMG_1568.jpg

IMG_1569.jpg

IMG_1570.jpg

IMG_1571.jpg

IMG_1572.jpg

IMG_1573.jpg

IMG_1613.jpg

IMG_1615.jpg

Edytowane przez piekny.rom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama rower bardzo ok

korba - zębatki mocno używane, wolnobieg zapewne też, pytanie w jakim stanie są piasty mogą być super mogą być zużyte. 
Rower ma dziwną mieszankę części koła wyglądają jakby ma dołożone! Klamki Exage  hamulce  i korba 1055 manetki chyba tez satyna , przerzutka 400Ex.  

Suntour cyclone to oddzielna grupa z wolnobiegiem i 6 biegami, a shimano 105 ma indeks na 7s dlatego widać,że to miszmasz.

Rama z tyłu prawdopodobnie mieści koło 126 mm nowy komplet ma 130mm trzeba wciskać na siłę.

niektórzy rozginają trwale na siłę ramy, ja też to robiłem,ale dziś już nie chcę…  nie rozginaj na wariata bo  prawa i lewa strona rozegnie się ciut inaczej… to duża rama na dużego czlowieka, ciężkego, najlepiej pozostawić jej fabryczną sztywność nienaruszoną

Najbardziej to polecam poszukać piasty shimano 105  z serii 1055 nieużywanej lub w świetnym stanie  ( może całe koło)

 generalnie można  odbudować napęd  7s w satynie,  grupa  105 seria 1055 1056

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki tylnego widelca w tym Columbusie to grubość  stali 0,9 mm  choć to nie rarytas ale to nie jest kawał gaz rury w tabeli odnajdziesz stop z naklejki Stopy i rurki

stara aukcja z piastą 1055 na zdjęciu

Piasta 1055

są też niższ grupy z tamtego okresu np Exage czy hg 20, powinny mieć 126 mm, bębenek 7s  z gwintem do współczesnych kaset ( na zdjęciu jest kaseta przejsciowa ma dwa gwinty ten który widać jest dzisiaj już nie potrzebny, musi być gwint od wewnętrznej strony kołnierza bębenka ( nie kupuj w ciemno starych kół z nakręconą kasetą w nieznanym systemie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie nie trudno domyslec, rower kupilem uzywany wiec i jego historia nie jest mi znana. z tego co widzialem to i przedni widelec nie jest oryginalny. na codzien poruszam sie na ostrym ale chcialem cos na czym mozna chwile odpoczac podczas jazdy. zaplacilem za to niecale 300 z mysla zrobienia jakiegos daily a, ze jestem laikiem w temacie, postanowilem Was zapytac. przy okazji dziekuje za pomoc i szybka reakcje. itr, masz racje. tylne widly to 126 i jak slusznie zauwazyles nowe kola to 130. nie myslalem ze drobne naciagniecie (po 2 mm) na strone to duzo. tez nie bardzo widzialem inne rozwiazanie. faktycznie rama jest dosc spora bo 62 cm. sam mam 196 i 100 kg.

natomiast jesli chodzi o cala reszte to nie mam pojecia co do mnie piszesz :) jaka znowu satyna? :) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak łatwo bo reszta napędu ledwo zipie

Masz tu blat do kompletu z epoki

https://m.olx.pl/d/oferta/nieuzywany-blat-tarcza-zebatka-shimano-105-biopace-52z-130bcd-CID767-IDLRBJr.html

poszukaj jeszcze 39 albo 40 z

do tego nowy łańcuch  np pc 870 tańszych nie kupuj,

satyna to grupa shimano 105 z kodem 1055 1056 takie malowanie szampańsko srebrne które się wyciera, z czasów 7s    Jak jest bardziej szaro to już bywa Ultegra 8s czy shimano 600 pogugluj retro kiedyś  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps w stare wolnobiegi bym się nie bawił co najwyżej złóż drugie ostre na flip flopie z podkladkami na zmienionej ośi gwintowanej ( bo torowa piasta w ostrym to 120mm )  

tylko do pstrego nie ten blat z mojeg linku bo to jest jajko - biopace, wygasły patent shimano

Ps 2 dwa tanie torowe piasty czasem są na kulkach czasem na maszynach,  te ostatnie gorzej dostroić do szerszej ramy ( kiedy mają 120mm)   Dlatego zwykły Joytech na kulkach z gwintowaną osią , starannie przygotowany w serwisie i zgrany z linią łańcucha do blatu będzie lepszy choć  musi być fachowo  skontrowany, bo jakość konusów bieżni jest „ współczesnochińska”  lepiej zaplatać koło symetryczne i wcisnąć blat w stronę ramy !!! Tak dodaję na wszelki wypadek. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca od blatu z OlX ma sporo różnych retro zębatek, możesz przejrzeć albo się porozumieć w trakcie restauarancji tego Colombo 😁 pamiętaj też że prawdopodobnie na prawej manetce ( jeśli to  shimano)można przekręcić druciane ucho i mieć skok z indeksem albo działanie cierne , ważne jeśli założysz kasetę 7 a skok będzie archaiczny- 6 
możesz po kodzie wyguglować co to za manetka czy ma Index i ile biegów. Zakres pracy przerzutki też do regulacji, możliwe że wraz z naciągiem linki.  Najtwardszy bieg  kasety na nowym  kole będzie prawdopodobnie wymagał ustawienia linki  i śruby ograniczającej wychylenie przerzutki.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetki z indeksem 7 są na każdym kroku, a u Ciebie?  Kaset 8 jest mniej, nie wnoszą za dużo do przyjemności z jazdy. 
 

indeks 8 działa na kasecie 7 a odwrotna sytuacja gorzej działa i furkocze. ( jeśli dobrze pamiętam)

jest coś takiego jak klamkomanetka , i zmiany zmiany zmiany także kolejne napędy 9,10 s na razie może włóż  koło w ramę , zobacz co z tym rozginaniem, na ile jest wygodnie , i napisz czy wchodzi względnie komfortowo.  Przyszykuj blat 53, młynek 42,40,39 z epoki na olx, łańcuch ( chyba centrum rowerowe dobra cena) i kasetę 7  do kliknięcia,  policz wydatki zastanów się czy nie kupić gotowego roweru współczesnego w Dekathlon  albo w ogóle jakieś premium, bo zaraz się okaże ze stery zatarte, pedał się rozpada korba ma luz na kwadracie, oś chodzi skokowo, klocki hamulcowe do wymiany ( do nowiutkich obręczy kupiłbym nowe szosowe oczywiście, od Shimano) a hak przerzutki krzywy.

Sam to wiem znam wszystko prawie mam i żadnego dekato roweru bym nie kupował, ale są plusy i minusy retro.

bardziej komfortowe kierownice z boku wyglądają jak kreska u góry, a stare mają profil leżącego na boku U,   Nie ma dużego wyboru kierownic szosowych do starych mostków, zwracaj uwagę na śr  25,4 albo 26 mm

są dziwne mostki hybrydy wpuszczane 1” z mocowaniem  kiery współczesnym owersize, albo redukcje na mostek ahead , ale klasyczna szosówka po takich modach wygląda jak deser czekoladowy na trawniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa kaseta to  dodaj nowy łańcuch ( jeżeli nikt go nie zmieniał lat) … bo może skakać i niestety pomyśl o tym co na korbie, przynajmniej blat na początek …. Jeśli rower jest stary zmieniam też pancerze i linki… po tym jak mi strzeliły przód i tył  na raz gdy samochód stanął w poprzek. 😂 pancerze  jagwire lex sl  i sgx… mogą być, są dość sztywne ale poprawiają siłę  hamowania w porównaniu do starych albo mięciutkich.

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dzisiaj sciagnalem ten lancuch to jakbym za malolata z reksia sciagal... jeden towot :)

jaki lancuch wziac? na korbie mam napisane "narrow only"...

oto dzisiejsza lista zakupow. klucze budzetowe bo beda uzywane zapewne raz, moze dwa.

p.s. tak sie jeszcze zastanawiam nad prawą klamkomanetka zeby sie nie schylac za kazdym razem uzywajac tylu. poza tym te, ktore mam teraz sa mega niewygodne

image.png.0616817321720196a2d1b0df1eb1f6e6.png

image.png.e8ac01d797fb441b71bfe84c5fa7b798.png

image.png.f4c544fb293a3b933736e714c1ec759b.png

 

 

 

musze jeszcze kupic slizg do linek pod suportem. czy to mozliwe zeby nie bylo fabrycznie?

IMG_8860.jpg

Edytowane przez piekny.rom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj z oponami nie spiesz się tak  ultra sport to chyba nie ma szału w takiej cenie , ale dziś już  nie mam głowy,  dopłaciłbym za coś lepszego, tylko jesteś ode mnie cięższy, trzeba popatrzeć ma tabele ciśnień maksymalnych zobacz grand prix bez tysięcy w nazwie modelu  jeśli masz sporo miejsca  przy szczękach możesz założyć wersję  classic z brązowym bokiem ( ona po napompowaniu puchnie i jest wysoka) obie mają dobre trzymanie .

Łańcuch polecam sram 870,  z wysyłką gratis był tani w centrum rowerowym w czasie świąt. 
KMC podobno sporo podrabiają dlatego nie polecam, shimano odradzam totalnie, tanie jest fatalne, a starego dura ace nie ma na rynku.  
klamkomanetka,  może kiedyś, na razie będziesz pewnie rzadko zmieniać,  pojeździsz zobaczysz
 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2023 o 23:04, piekny.rom napisał:

na codzien poruszam sie na ostrym ale chcialem cos na czym mozna chwile odpoczac podczas jazdy. zaplacilem za to niecale 300 z mysla zrobienia jakiegos daily

A nie wolałbyś tam mieć prostej (lub giętej) kierownicy, jeśli to ma być daily i nie jesteś szosowym ortodoksem?

Umieszczenie na takiej kierownicy klamkomanetek (lub oddzielnie manetek i klamek) wyjdzie znacznie taniej niż klamkomanetki szosowe. 

Shimano ma takie niedrogie (jak na filmie), gdzie przestawia się punkt mocowania linki hamulcowej, by dobrze działały z szosowymi hamulcami (inne przełożenie klamek).

Jesteś wysoki, ale rama 62 to pewnie i długa na 62 cm (kiedyś robili "kwadratowe"), mostki występują aż do 130 mm, więc coś dobierzesz tak by było wygodnie.

Potrzebne będą jeszcze opory dla pancerza w miejsce manetek na ramie, no i ten ślizg pod ramą musi jakiś być, bo po metalu to te linki chodzić gładko nie będą.

Takie rowery naprawdę świetnie się spisują po mieście, moim zdaniem dużo lepiej niż takie z baranem i manetkami na ramie.

 

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chciałem o tym napisać ale myślę że krok po kroku, niech ten rower ożyje na początku. Ostrokołowcy też lubią proste.

ślizg - nie rozumiem co tam się podziało, trzeba coś wymyślić , mam rower w którym idzie po stali  mufy  suportu , ale jest  uszko i linka idzie konkretnie po jednym śladzie tu  na szybko możesz przykleić  super glu taki niebieski albo kikuty pancerza jako izolację nawlec tylko to się po pierwszych kałużach zapiaszczy lepiej kupić niebieskie, prawdopodobnie rozciąć oczyścić stal i na razie przykleić . Potem zrobi się coś solidniej , nie ma  w rdzy otworka na śrubkę?  Trzeba będzie wywiercić. Albo przewlec coś przez odwadniacze drucikiem to już jest druciarstwo! 😀

Slizg na alleg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...