AdrianoPL83 Napisano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2023 Witam. Chcę kupić nowe opony do tzw roweru fitness. W tej chwili jeżdżę na Continental contact speed drukowanych o szerokości 35mm. Ogólnie jestem z nich zadowolony, za tą cenę bardzo fajna opona, przejechane około 3k km i żadnych problemów. Jeżdżę głównie po asfalcie, ale w moich okolicach jest wiele gorszych dróg dlatego nie chcę nic węższego niż 35mm. Zdarza się wjechać na jakiś szuter, lepsza drogę leśna, po mieście i z rodzina jazda po kostce brukowej. Interesują mnie opony zwijane, szerokość 35-38mm, na koła 28' o szerokości obręczy 22mm, budżet 200 zł sztuka, możemy lekko naciągnąć, w granicach rozsadku. Moją uwagę przykuły dwie oponki, mianowicie: - Panaracer gravelking TLC 35 - Vittoria terreno zero TNTG + 2.0 37 Czytałem i oglądałem jakieś opinie na temat obydwu opon i osobiscie mój wybór to druga pozycja z racji większej wytrzymałości ale może ktoś ma doświadczenia z tymi oponami i napisze coś więcej albo poleci coś innego. Jeszcze link do strony https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/compare/panaracer-gravelking-35-vs-vittoria-terreno-zero Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2023 Polecam Tufo Gravel Speedero 36c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2023 Skoro zwróciłeś uwagę na wytrzymałość posortuj tabelkę na ww. stronie pod tym kątem czyli: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews?orderby=pr Wtedy zdecydowanie najlepszym wyborem w kategorii wytrzymałość/opory toczenia będzie: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/challenge-strada-bianca-pro-htlr-40 Musiałbyś tylko "lekko" nagiąć budżet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 10 Stycznia 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2023 Śmiem w ciemno twierdzić, że Vittoria podoła bez problemu zadaniu. Zarówno pod kątem stawianych oporów jak i wytrzymałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luciano Napisano 18 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2023 (edytowane) W dniu 10.01.2023 o 19:41, chrismel napisał: Skoro zwróciłeś uwagę na wytrzymałość posortuj tabelkę na ww. stronie pod tym kątem czyli: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews?orderby=pr Wtedy zdecydowanie najlepszym wyborem w kategorii wytrzymałość/opory toczenia będzie: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/challenge-strada-bianca-pro-htlr-40 Musiałbyś tylko "lekko" nagiąć budżet te same opony o szerokości 36 mają na tym zestawieniu większe opory toczenia niż wersja 40, to jakiś błąd? Edytowane 18 Stycznia 2023 przez luciano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 18 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2023 (edytowane) Nie. Jak spojrzysz na testy innych opon o różnych szerokościach to taka sytuacja powtarza się. W realnym życiu ta różnica na korzyść szerszej opony może być większa bo dochodzą nierówności na drodze. Edytowane 18 Stycznia 2023 przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianoPL83 Napisano 24 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 Moim wyborem będzie vittoria, tylko jest jeden problem, nigdzie nie mogę jej znaleźć. Dostępne są w wersji 700x38c TLR. Tak patrzę na opis i ta opona waży niewiele mniej niż obecnie na których jeżdżę Continental contact speed w wersji drucianej, różnica 50g. Czy te zwijane Vittoria faktycznie będę dużo lepsze od CONTI i czy warto wydać na nie ponad dwa razy więcej siana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianoPL83 Napisano 6 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 Żeby nie zaczynać nowego tematu. Czy ma sens zakładanie dwóch różnych opon? Ponoć co jakiś czas warto zamienić opony tył na przód aby w miarę równo się zużywały, wówczas zamiana może okazać się mniej korzystna mając różne bieżniki. Czy ktoś może się wypowiedzieć w tym temacie czy po prostu to są "kombinacje alpejskie". Wybór miał paść na Vittoria ale jednak zmieniłem zdanie i kupię Tufo, wolałbym Pirelli Cinturato ale prawie 300 zł za sztukę opony to już gruba przesada, 200 to już dużo ale jeszcze do zaakceptowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 Cytat Czy ma sens zakładanie dwóch różnych opon? W gravelu? Nie Cytat Ponoć co jakiś czas warto zamienić opony tył na przód aby w miarę równo się zużywały, Czyli bardziej zużytą oponę z tyłu przełożyć na przód, gdzie przyczepność jest ważniejsza? Cytat czy po prostu to są "kombinacje alpejskie". Są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianoPL83 Napisano 6 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 Cytat Czyli bardziej zużytą oponę z tyłu przełożyć na przód, gdzie przyczepność jest ważniejsza? Mówię tu o przekładaniu szerszych opon , z większym bieżnikiem co około 1000-1500 km. Różne rzeczy się czyta, dlatego staram się od mądrzejszych i bardziej doświadczonych ludzi w danych tematach zaczerpnąć informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam55 Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 Zerknij sobie też na vittoria terreno dry. Albo schwalbe g one. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.