Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Rock Shox Silver TK 130mm-problem z szybkim uciekaniem powietrza


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Posiadam amortyzator rock shox silver TK 130mm. Jak napompuję amortyzator i pojeżdżę 4-5h (w zimę) to powietrze ucieka maksymalnie i amor jest dobity. Czy to coś poważnego czy w zimę to normalne bo mam ten rower od tygodnia i kupiłem go używanego (ma 3 lata)

Proszę o pomoc może coś się uda zrobić.

Napisano

Serwisowany był w październiku tamtego roku.

23 minuty temu, ChuChu napisał:

Musisz zrobić serwis. To nie jest normalne.

Jakby do końca się nie dobija ale jest za bardzo miękki. I podczas jego dobijania powietrze syczy jakby wychodziło.

Napisano
25 minut temu, ChuChu napisał:

Musisz zrobić serwis. To nie jest normalne.

Po raz drugi. Nie ma znaczenia kiedy był serwis, ani co było robione. Problem masz tu i teraz, więc musisz zrobić jeszcze raz.

Napisano

Ale zanim amor zostanie rozebrany może warto sprawdzić szczelność zaworka? ;)

W poniższym poradniku podpowiem jak zrobić to domowymi sposobami bez wizyty w serwisie.

1. Odkręcasz pokrywę zaworu

2. Unosisz palec wskazujący.

3. Przykładasz go do otworu gębowego

4. Nanosisz odrobinę wydzieliny produkowanej przez ślinianki, potocznie zwanej śliną

5. Zawartość zgromadzoną na palcu przenosisz na komin zaworu tak, aby pomiędzy krawędziami otworu tworzącego szczyt komina, utworzyła się szczelna błona odgradzająca powietrze atmosferyczne od tego znajdującego się pod błoną.

6. Obserwujesz czy płaska powierzchnia ślinowej błony nie tworzy menisku wypukłego. Będzie to oznaczało, że zawór jest ok.

A tak na poważnie, jeżeli zawór jest szczelny, to czeka Cię co najmniej inspekcja komory powietrznej, ale warto zrobic full serwis, bo to że poprzedni właściciel kiwnął jakkolwiek palcem nawet mając na to papiery, daje Ci jakieś 50% pewności.

 

Napisano

W niskich temperaturach guma twardnieje a smar gęstnieje. Jeżeli nie jest to problem z zaworem to serwis naprawdę mu nie zaszkodzi bo objawy mogą wskazywać na przykład, że jest mało smaru albo jest on w kiepskiej kondycji co mocno wpływa na szybsze zużywanie się amortyzatora o jakości pracy nie wspomnę. Robisz serwis sam albo wysyłasz do wyspecjalizowanej firmy, nie czekaj tylko na wiosnę bo wtedy terminy są nawet kilu tygodniowe🙀

Napisano

@Kettler Ty, myśląc o zimie na rowerze, piszesz o objawach, które występują przy naprawdę niskich (mocno ujemnych) temperaturach.

A jeżeli @suchy.14  ma rower od tygodnia i o ile nie mieszka na syberii, to mowa o temperaturach sporo na plusie, bo takie ostatnimi czasy mamy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...