suchy.14 Napisano 9 Stycznia 2023 Napisano 9 Stycznia 2023 Witam. Posiadam amortyzator rock shox silver TK 130mm. Jak napompuję amortyzator i pojeżdżę 4-5h (w zimę) to powietrze ucieka maksymalnie i amor jest dobity. Czy to coś poważnego czy w zimę to normalne bo mam ten rower od tygodnia i kupiłem go używanego (ma 3 lata) Proszę o pomoc może coś się uda zrobić. Cytuj
ChuChu Napisano 9 Stycznia 2023 Napisano 9 Stycznia 2023 Musisz zrobić serwis. To nie jest normalne. Cytuj
suchy.14 Napisano 9 Stycznia 2023 Autor Napisano 9 Stycznia 2023 Serwisowany był w październiku tamtego roku. 23 minuty temu, ChuChu napisał: Musisz zrobić serwis. To nie jest normalne. Jakby do końca się nie dobija ale jest za bardzo miękki. I podczas jego dobijania powietrze syczy jakby wychodziło. Cytuj
ChuChu Napisano 9 Stycznia 2023 Napisano 9 Stycznia 2023 25 minut temu, ChuChu napisał: Musisz zrobić serwis. To nie jest normalne. Po raz drugi. Nie ma znaczenia kiedy był serwis, ani co było robione. Problem masz tu i teraz, więc musisz zrobić jeszcze raz. Cytuj
Maciek.B Napisano 9 Stycznia 2023 Napisano 9 Stycznia 2023 Ale zanim amor zostanie rozebrany może warto sprawdzić szczelność zaworka? W poniższym poradniku podpowiem jak zrobić to domowymi sposobami bez wizyty w serwisie. 1. Odkręcasz pokrywę zaworu 2. Unosisz palec wskazujący. 3. Przykładasz go do otworu gębowego 4. Nanosisz odrobinę wydzieliny produkowanej przez ślinianki, potocznie zwanej śliną 5. Zawartość zgromadzoną na palcu przenosisz na komin zaworu tak, aby pomiędzy krawędziami otworu tworzącego szczyt komina, utworzyła się szczelna błona odgradzająca powietrze atmosferyczne od tego znajdującego się pod błoną. 6. Obserwujesz czy płaska powierzchnia ślinowej błony nie tworzy menisku wypukłego. Będzie to oznaczało, że zawór jest ok. A tak na poważnie, jeżeli zawór jest szczelny, to czeka Cię co najmniej inspekcja komory powietrznej, ale warto zrobic full serwis, bo to że poprzedni właściciel kiwnął jakkolwiek palcem nawet mając na to papiery, daje Ci jakieś 50% pewności. Cytuj
Dokumosa Napisano 9 Stycznia 2023 Napisano 9 Stycznia 2023 Serwis dolnych goleni mógł być robiony nawet wczoraj a tu potrzebny jest pełny serwis (m.in. wyniana wszystkich uszczelnień sprężyny powietrznej). Cytuj
Kettler Napisano 9 Stycznia 2023 Napisano 9 Stycznia 2023 W niskich temperaturach guma twardnieje a smar gęstnieje. Jeżeli nie jest to problem z zaworem to serwis naprawdę mu nie zaszkodzi bo objawy mogą wskazywać na przykład, że jest mało smaru albo jest on w kiepskiej kondycji co mocno wpływa na szybsze zużywanie się amortyzatora o jakości pracy nie wspomnę. Robisz serwis sam albo wysyłasz do wyspecjalizowanej firmy, nie czekaj tylko na wiosnę bo wtedy terminy są nawet kilu tygodniowe🙀 Cytuj
Dokumosa Napisano 9 Stycznia 2023 Napisano 9 Stycznia 2023 Ten amortyzator smarowany jest olejem włacznie ze sprężyną. Cytuj
Maciek.B Napisano 9 Stycznia 2023 Napisano 9 Stycznia 2023 @Kettler Ty, myśląc o zimie na rowerze, piszesz o objawach, które występują przy naprawdę niskich (mocno ujemnych) temperaturach. A jeżeli @suchy.14 ma rower od tygodnia i o ile nie mieszka na syberii, to mowa o temperaturach sporo na plusie, bo takie ostatnimi czasy mamy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.