Max40 Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 (edytowane) Witam. Przerzutka tylna mocowana na srube, gwint w ramie do mocowania jest wyrobiony, czy jest jakas alternatywa. Myslę nad kupieniem takiej śruby, czy to jest wyjscie ? Edytowane 9 Stycznia 2023 przez Max40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Wstawienie tulei i jej nagwintowanie pewnie byłoby najpewniejszym rozwiązaniem. Śruba kominkowa teoretycznie "dałabyradę" o ile znalazłbyś odpowiednio długą. Problemem mogą być luzy na mocowaniu - przerzutka ma sztywno siedzieć na haku a nie się bujać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Użyć tymczasowo hak Hak na alle jak w starych ramach , jeśli rama nie jest zbyt szlachetna to po odcięciu starego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max40 Napisano 9 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Mysle nad taką opcją : -czy ktos probowal metody A.? Zrobiłbym to z uzyciem tej sruby kominowej załaczonej na zdjeciu Sruba mocujaca hak do ramy lub podobnej. Cytat Śruba do mocowania haka przerzutki do ramy rowerowej M8 x 5 mm, srebrna Materiał: aluminium - stal Rozmiar: M8 x 5 mm Kolor: srebrny Waga:~ 4 g Stalowa śruba do mocowania haka przerzutki tylnej. Śruba składa się z dwóch elementów: śruby z gwintem M8 o długości 5 mm przykręcanej kluczem imbusowym w rozmiarze 5 mm aluminiowej tulei będącej nakrętką śruby o średnicy zewnętrznej 10 mm i wysokości całkowitej 5,5 mm 11 minut temu, itr napisał: Użyć tymczasowo hak Hak na alle jak w starych ramach , jeśli rama nie jest zbyt szlachetna to po odcięciu starego. Wykonnaie "tymczasowo hak Hak na alle jak w starych ramach" bedzie sie wiazało z problemem usatwiania hamulca tarczowego w wyniku przesunięcia osi koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 W zasadzie to byś musiał rozwiercić hak i powinno działać, bo dlaczego nie? Tylko upewnij się, że przerzutka ma ten sam skok gwintu co komin. Jeżeli skok jest standardowy, to możesz też użyć chociażby HeliCoil. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Jaki hamulec tarczowy? Czyja rama jest na zdjęciu? Pokaż zdjęcie swojej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max40 Napisano 9 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Cytat Jaki hamulec tarczowy? Czyja rama jest na zdjęciu? Pokaż zdjęcie swojej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Dobrać coś takiego w odpowiednim rozmiarze => https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawy-do-gwintow-m6x1-helicoil-naprawczy-12986889814 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Ok słabo widać ale wygląda na niewymienny hak pionowy, ostatecznie ( na szybko i do czasu naprawy prawdziwej ) możesz ten z mojego linku założyć tył na przód tylko trzeba wypiłować opór na ząbek przerzutki… ale lepiej jak już chyba zrobić u prawdziwego ślusarza, naprawę gwintu wg zasad jak koledzy piszą, lub dospawanie nakrętki na rympał. kominy od aluminiowych haków mają małą średnicę Albo ordynarna śruba od tyłu spasowana płasko ( np na imbus ) tylko super dobrana z tulejkami po drodze aby nie było luzów i nakrętką od zewnątrz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 (edytowane) Inny pomysł to odchudzenie tego zużytego haka w ramie diaksem i nakrętka. na zdjęciu poglądowo z hakiem starego typu; zamiast nakrętki stary konus, tylko gwint tego typu w piastach nie jest normą są takie, są inne, geste i rzadkie , w warsztacie rowerowym pewnie mają szufladę i dobiorą hak na zdjęciu z blachy 4mm. Śruba z przerzutek sram. Edytowane 9 Stycznia 2023 przez itr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Tylko po co robić taką tandetę, jak można użyć HeliCoil? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 (edytowane) Ps dobrze Wam się wydaje, też zobaczyłem , mój zapasowy hak jest … krzywo nagwintowany troszeczkę drugi jest ok. Ale w naprawdę starych rowerach to nie przeszkadza Chu chu -Żeby dziś jechać tym rowerem? Bez zakupów w markecie budowlanym? Napisałem przecież że najlepiej zrobić prawdziwą naprawę tak zgodnie ze sztuką Z nakrętką i diaksem to pomysł bez uzycia dodatkowego haka , tylko trzeba najpierw sprawdzić ile miejsca jest na nakrętkę od strony wolnobiegu czy kasety!!!! Tam może być ‚ na styk. Ta nakrętka nie pasuje, jest na bardziej ciasny gwint. Edytowane 9 Stycznia 2023 przez itr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max40 Napisano 9 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Cytat Ta nakrętka nie pasuje, jest na bardziej ciasny gwint Tu wystepuje chyba gwint zwykły 1.25 Nie "bardziej ciasny" tylko są rodzaje gwintów zwykły lub drobnozwojny tu wystepuje na srubie gwint M8 i mogą byc typy gwintów : zwykły : 1.25 drobnozwojny 0.5; 0.75; i 1 1 godzinę temu, itr napisał: Ok słabo widać ale wygląda na niewymienny hak pionowy, Tu widać lepiej ten fragment mocowania . To jest moje zdejcie tylnej ramy kiedys rozbierałem rower przed malowaniem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 nakrętka jest ciasna czyli drobnozwojowa, ze złomu rowerowego , Stawiam że 1 mm ma śruba, a o,75 ta nakrętka, generalnie osie retro to nie mój temat. Śruba to chyba 10 przynajmniej ma średnicę 10 skąd pomysł na m8? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max40 Napisano 9 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 (edytowane) Cytat nakrętka jest ciasna czyli drobnozwojowa, ze złomu rowerowego , Kupilem nową tylną przerzutkę i próbowalme zminić na dwie stare sruby .i..po skreceniu przerzutka się "bujała", czyli klapa. Jak się przyjrzałem sruba od nowej przerzutki te dwie stare się różnią pod wzgldeme toczonego materiału. Zostaje napawać migmatytem lub zaspawać cały otwór i wywiercić otwor pod gwint M8 i przegwintowac oraz dorobić taką sama srube z miekkego materialu np. kwasowy. Zawsze bedzie wymiana śruby jak gwint się zerwie w srubie a nie problem z ramą. Edytowane 9 Stycznia 2023 przez Max40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Dalej uważam że jak śruba ma średnicę 10 to nie jest M8 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Nie mam pod ręką przerzutki, ale może to być właśnie M10. Kojarzę kominy zębatek i są mniejsze niż gwint przerzutki. Przynajmniej tak się wydaje z pamięci. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max40 Napisano 9 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Mam pod reką taki komin przedniej zebatki Shimano i jest gwint 7.5mm a komin 9.9mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Kominy są M8 i są za małe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 (edytowane) Co? Jak niby śruba z gwintem 7.5 mm ( nie istnieje taki), ma się wkręcać w komin 9.9 mm? 9.9mm to może ma na zewnątrz komin... Nie wiem co robisz, ale lepiej się za to nie zabieraj. Edytowane 9 Stycznia 2023 przez ChuChu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max40 Napisano 9 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Cytat Nie wiem co robisz, ale lepiej się za to nie zabieraj. Kolego ChuChu spokojnie. Sam sobie naprawiam rower a i już pare rowerów w rodzinie naprawilem. Ja mowiłem o śrubach z kominem, które są w przedniej zebatce. Raczej w tym moim rowerze nie zastosuje sruby z kominem przy mocowaniu tylnych przerzutek, bo to musiałaby być śruba M10 i komin na fi 12mm, a to by sie wiązało z rozwierceniem otworu na ~11.8mm i cały element wkoło otworu miałby zmniejszoną wytrzymałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 (edytowane) Gwint pod hak przerzutki (o ile rower to nie jakiś egzotyczny wynalazek) to M10x1,0mm. I to jest gwint drobnozwojny Do gwintowania potrzebny jest gwintownik: https://rowerplus.pl/inne-narzedzia/4538-unior-1695-gwintownik-m10-do-haka-przerzutki.html?s=0 lub podobny np. Fabory za 1/4 tej ceny. Oczywiście gwintować można o ile jeszcze jest w czym. Jak stary gwint jest wyrwany, to zostaja wkładki helicoil lub podobne wynalazki (hak może być za cienki do nich) albo rozwiercić, wspawać tulejkę stalową i nagwintować. Jeśli śruba przerzutki wystaje do środka ramy przynajmniej 5mm to mozna spróbować wkręcić delikatnie śrubę w hak na Loctite a następnie zakontrować niską nakrętką M10x1 (ideał to nie będzie, ale powinno jakiś czas posłużyć) Edytowane 9 Stycznia 2023 przez Garlock 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Można spróbować wstawić coś takiego: Tulejka do naprawy gwintu M10X1X12MM 1.szt 27682 za 12 zł z KRAKÓW - Allegro.pl - (5361580334) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Ktoś jeszcze młotem zaklepywał trochę hak a potem poprawiał gwintownikiem , ale to pomysł dla człowieka z kużnią w genach, bo zaraz będzie po haku albo ramie. 💐💐🌺💐🔩🔩🔩🔩 piękna tabelka dziękujemy! Mam nadzieję że niebawem będzie meldunek o pełnym sukcesie. Sam nie bardzo wiem jak interpretować luzy przykręconej przerzutki. Moim zdaniem w rozwalonym gwincie w haku śruba nie da się dokręcić i będzie „obrotowa” Ps. te zwoje podawane w TPI do starego Campagnololo i inne tematy to specjalnie są aby mechanik rowerowy był jak już to prosto z Monthy Pythona 😀 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Max40 Napisano 11 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 (edytowane) Cytat Mam nadzieję że niebawem będzie meldunek o pełnym sukcesie Takie moje przemyślenia i kombinowanie jak Adam Słodowy. Zostaje się udac do tokarza i dorobienie,wytoczenie (z np.sruby wiekszej M16) podobnej sruby o dłuzszym gwincie oraz nakreti M10x1.0 o szerokości 2mm lub spawanie nakrtki/ek w tym miejscu, aby zwiększyć długość gwintu. Nakretki M10x 1.0 i szerokosci 3mm dorwałem ze starego rozebranego żyrandola do sprawdzenia czy sie nadają. Taki typ nakretki jest wytłaczany wiec to nie jest pełny gwint, warto wytoczyc z wałka wywrezowac pod klucz i nagwintować i uciąc 2 mm i skerecic od wewnatrz, gdzie idzie łancuch i to jest na styk i 2-3mm i mamy luzu. Lepsza opcja to dospawanie do otworu dodatkowego elementu z gwintem od zewnątrz (np. nakretka M10x1) o szerokosci 2-3mm i mocujemy przerzutkę ze sruba z dłuższym gwintem. Edytowane 11 Stycznia 2023 przez Max40 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.