Skocz do zawartości

[Przerzutka tył na śrubę] wyrobiony gwin jaka alternatywa.


Max40

Rekomendowane odpowiedzi

Mysle nad taką opcją :

-czy ktos probowal metody A.?

Zrobiłbym to z uzyciem tej sruby kominowej załaczonej na zdjeciu Sruba mocujaca hak do ramy  lub podobnej.

Cytat

Śruba do mocowania haka przerzutki do ramy rowerowej M8 x 5 mm, srebrna

  • Materiał: aluminium - stal
  • Rozmiar: M8 x 5 mm
  • Kolor: srebrny
  • Waga:~ 4 g

Stalowa śruba do mocowania haka przerzutki tylnej.

Śruba składa się z dwóch elementów:

  • śruby z gwintem M8 o długości 5 mm przykręcanej kluczem imbusowym w rozmiarze 5 mm
  • aluminiowej tulei będącej nakrętką śruby o średnicy zewnętrznej 10 mm i wysokości całkowitej 5,5 mm

 

11 minut temu, itr napisał:

Użyć tymczasowo hak Hak na alle   jak w starych  ramach , jeśli rama nie jest zbyt szlachetna to po odcięciu starego.

Wykonnaie "tymczasowo hak Hak na alle   jak w starych  ramach" bedzie sie wiazało z problemem usatwiania hamulca tarczowego w wyniku przesunięcia osi koła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok słabo widać ale wygląda na niewymienny hak pionowy, ostatecznie ( na szybko i do czasu naprawy prawdziwej ) możesz ten z mojego linku założyć tył na przód tylko trzeba wypiłować opór na ząbek przerzutki… ale lepiej jak już chyba zrobić u prawdziwego ślusarza, naprawę gwintu wg zasad jak koledzy piszą, lub dospawanie nakrętki na rympał.  kominy od aluminiowych haków mają małą średnicę 

16AE0B39-A9CB-4834-83BD-809818B5DDB0.jpeg

Albo ordynarna śruba od tyłu  spasowana płasko ( np na imbus ) tylko super dobrana z tulejkami po drodze aby nie było luzów i  nakrętką od zewnątrz.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny pomysł to odchudzenie tego zużytego haka w ramie diaksem  i nakrętka.

 

na zdjęciu  poglądowo z hakiem starego typu; zamiast nakrętki stary konus, tylko gwint tego typu w piastach nie jest normą są takie, są inne, geste i rzadkie , w warsztacie rowerowym pewnie mają szufladę i dobiorą  hak na zdjęciu z blachy 4mm. Śruba z przerzutek sram.

C8327F53-0530-4362-BD1E-5CDB55BABCEF.jpeg

FA91B4DC-3557-4254-A440-6220E23D9DFD.jpeg

Edytowane przez itr
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps dobrze Wam się wydaje, też zobaczyłem , mój zapasowy hak jest … krzywo nagwintowany troszeczkę  :D drugi jest ok. Ale w naprawdę starych rowerach to nie przeszkadza  

Chu chu -Żeby dziś jechać tym rowerem? Bez zakupów w markecie budowlanym?  Napisałem przecież że najlepiej zrobić prawdziwą naprawę tak zgodnie ze sztuką

Z nakrętką  i diaksem  to pomysł bez uzycia dodatkowego haka , tylko trzeba najpierw sprawdzić ile miejsca jest na nakrętkę od strony wolnobiegu czy kasety!!!! Tam może być ‚ na styk.

Ta nakrętka nie pasuje, jest na bardziej ciasny gwint.

52CFC370-DFAA-4299-8ED8-25F9575B87B5.jpeg

Edytowane przez itr
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ta nakrętka nie pasuje, jest na bardziej ciasny gwint

Tu wystepuje chyba gwint zwykły 1.25

 

Nie "bardziej ciasny" tylko są rodzaje gwintów zwykły lub drobnozwojny tu wystepuje na srubie gwint M8  i  mogą byc typy gwintów :

zwykły : 1.25

drobnozwojny 0.5; 0.75; i 1

1 godzinę temu, itr napisał:

Ok słabo widać ale wygląda na niewymienny hak pionowy,

 

Tu widać lepiej ten fragment mocowania . To jest moje  zdejcie tylnej ramy kiedys rozbierałem rower przed malowaniem .

tylna rama .jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

nakrętka jest ciasna  czyli drobnozwojowa,  ze złomu rowerowego , 

Kupilem nową tylną przerzutkę i próbowalme zminić na dwie stare sruby .i..po skreceniu przerzutka się "bujała", czyli klapa. Jak się przyjrzałem sruba od nowej przerzutki te dwie stare się różnią pod wzgldeme toczonego materiału.

Zostaje napawać migmatytem lub zaspawać cały otwór i wywiercić otwor pod gwint M8 i przegwintowac oraz dorobić taką sama srube z miekkego materialu np. kwasowy. Zawsze bedzie wymiana śruby jak gwint się zerwie w srubie a nie problem z ramą.    

Edytowane przez Max40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie wiem co robisz, ale lepiej się za to nie zabieraj.

Kolego ChuChu spokojnie.  Sam sobie naprawiam rower a i już pare rowerów w rodzinie naprawilem.  Ja mowiłem o śrubach z kominem, które są  w przedniej zebatce.  

Raczej w tym moim rowerze nie zastosuje sruby z kominem przy mocowaniu tylnych przerzutek, bo to musiałaby być śruba M10 i komin na fi 12mm, a to by sie wiązało z rozwierceniem otworu  na ~11.8mm i cały element wkoło otworu miałby zmniejszoną wytrzymałość.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint pod hak przerzutki (o ile rower to nie jakiś egzotyczny wynalazek) to M10x1,0mm. I to jest gwint drobnozwojny

image.png.c32b8f91e9d371c4f3245a5704a9454c.png

Do gwintowania potrzebny jest gwintownik:

https://rowerplus.pl/inne-narzedzia/4538-unior-1695-gwintownik-m10-do-haka-przerzutki.html?s=0

lub podobny np. Fabory za 1/4 tej ceny. Oczywiście gwintować można o ile jeszcze jest w czym. Jak stary gwint jest wyrwany, to zostaja wkładki helicoil lub podobne wynalazki (hak może być za cienki do nich) albo rozwiercić, wspawać tulejkę stalową i nagwintować.

Jeśli śruba przerzutki wystaje do środka ramy przynajmniej 5mm to mozna spróbować wkręcić delikatnie śrubę w hak na Loctite a następnie zakontrować niską nakrętką M10x1 (ideał to nie będzie, ale powinno jakiś czas posłużyć)

image.png.b1cedaec460f9e24e37b9aaa031e1710.png

 

Edytowane przez Garlock
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jeszcze młotem zaklepywał trochę hak  a potem poprawiał gwintownikiem , ale to pomysł dla człowieka z kużnią w genach,  bo zaraz będzie po haku albo ramie. 

💐💐🌺💐🔩🔩🔩🔩  

piękna tabelka dziękujemy!

Mam nadzieję że niebawem będzie meldunek o pełnym sukcesie.  Sam nie bardzo wiem jak interpretować luzy przykręconej przerzutki. Moim zdaniem w rozwalonym gwincie  w haku śruba nie da się dokręcić  i będzie „obrotowa”

 
 

Ps. te zwoje podawane  w TPI do starego Campagnololo i inne tematy to specjalnie są aby mechanik rowerowy był jak już  to prosto z Monthy Pythona 😀

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Mam nadzieję że niebawem będzie meldunek o pełnym sukcesie

Takie moje przemyślenia i kombinowanie jak Adam Słodowy. 

Zostaje się udac do tokarza i  dorobienie,wytoczenie (z np.sruby wiekszej M16)  podobnej sruby o dłuzszym gwincie  oraz nakreti M10x1.0 o szerokości 2mm  lub spawanie nakrtki/ek w tym miejscu, aby zwiększyć długość gwintu.

 

Nakretki M10x 1.0 i szerokosci 3mm dorwałem ze starego  rozebranego żyrandola do sprawdzenia czy sie nadają.  Taki typ nakretki jest wytłaczany wiec to nie jest pełny gwint, warto wytoczyc z wałka  wywrezowac pod klucz i nagwintować  i uciąc  2 mm i skerecic od wewnatrz, gdzie idzie łancuch i to jest na styk i 2-3mm i mamy luzu.  Lepsza opcja to dospawanie do otworu dodatkowego elementu z gwintem od zewnątrz (np. nakretka M10x1) o szerokosci 2-3mm i mocujemy przerzutkę ze sruba z dłuższym gwintem.

 

 

 

 

 

 

 

DSC09584-1.jpg

DSC09585-1.jpg

Edytowane przez Max40
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...