Skocz do zawartości

[Gravel czy cross] co wybrać dla kobiety?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, nie będę oryginalna... szukam roweru ;) nie jeżdżę wyczynowo ale mój aktualny rower przestaje mi wystarczać. Jeżdżę na kilkuletnim trekkingu. Podpytuje znajomych i czytam i czytam i czytam ;) Znajomi radzą gravela ale ja coś się przekonać nie mogę. Czy na gravelu bez problemu rzeczywiście będę mogła jeździć po leśnych, czasem piaszczystych drogach? Jeżdżę po terenach mieszanych asfalty/szutry/leśne drogi i jednak chyba bardziej skłoniłabym się do cross jednak. Wstępnie chciałam się zmieścić w 3 tys. ale jak zobaczyłam ceny aktualne to budżet mogę podnieść do 4-5 😅 Jestem kobietą, rower musi być, również ładny;) a te baranki coś mnie nie przekonują ;) czym dłużej przeglądam sklepy z rowerami tym jestem bardziej zdezorientowana. Wybrać cross czy gravel? Do 4-5 tys. Co najlepiej? Albo czego unikać? Z góry dziękuję za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czy na gravelu bez problemu rzeczywiście będę mogła jeździć po leśnych, czasem piaszczystych drogach?

Jak jest dużo piachu to potrzebujesz mtb. Gravel, powiedzmy, jest rowerem "uniwersalnym" ale pokonywanie terenowych przeszkód z uwagi na brak amortyzacji, zwykle węższą oponę, pozycję podczas jazdy czy mniejszą szerokość kierownicy jest po prostu trudniejsze technicznie. Niektórzy to lubią bo zawsze to jakiś nowy bodziec na znanych trasach, inni niekoniecznie

Cytat

Wybrać cross czy gravel? Do 4-5 tys.

Za 5k kupisz sobie crossa na wypasie, z dobrym napędem, działającym, powietrznym widelcem. np. https://www.liv-cycling.com/pl/rove-1

Gravel w tym budżecie będzie sprzętem entry level z masą kompromisów i niską klasą osprzętu. Żeby dzisiaj kupić "wszystkomającego" gravela mówimy o kwotach 7+, zostając przy marce liv 7999 https://www.liv-cycling.com/pl/devote-1 a i tak są kompromisy w postaci np. tańszej korby i przedniej przerzutki

 

Jeśli się zmieścisz rozmiarem to decathlon od jakiegoś czasu wyprzedaje starszy model crossa. Wygląda jak wygląda (generalnie na żywo lepiej) a sprzętowo porównywalnie do crossów za ~5k

https://www.decathlon.pl/p/rower-crossowy-riverside-920/_/R-p-300795

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Anek napisał:

baranki coś mnie nie przekonują

Jeżeli nigdy nie jeździłaś z barankiem proponowałbym wypożyczyć taki rower w Decathlonie na 1-2 dni. Kupno w ciemno jest ryzykowne bo być może nie będzie Ci odpowiadać. Kierownica tego typu ma swoje wady i zalety. Ale warto przynajmniej spróbować żeby samemu się o tym przekonać. Gdyby okazało się że to Ci odpowiada uczulam na mechaniczne hamulce tarczowe. W górnym chwycie siła hamowania może być problematyczna, szczególnie dla kobiety (mniejsze i słabsze niż u faceta dłonie).

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie zdecydowanie cross. Jeśli ma być ładny i coś Ci wpadnie w oko, to możesz też patrzeć na tańsze i potem powymieniać co nie co. Np. amor jak już jest to niech będzie powietrzny, bo to wygodniejsze i lżejsze, najciekawszy to Rock Shox Paragon. Choć zawsze taniej będzie kupić gotowy fabryczny lepszy model.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gravelu kobieta wyglada ładniej…

A tak serio racje ma @chrismelzobacz czy jazda z kierownicą typu baranek będzie Ci pasować. Z doświadczenia wiem, że panie wolą bardziej wyprostowaną pozycje na rowerze, (nie lubią jak ręce są zbytnio obciążone i niepewnie czują się na zjazdach gdy ciężar ciała jest przesunięty do przodu)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy jesteś rowerzystką, która woli raczej wolną, rekreacyjną jazdę czy szybszą, ale mniej komfortową. Do jazdy na gravelu  w "terenie" trzeba mieć nieco wyższe umiejętności. Ale będzie szybszy poza "terenem": na równych szutrach czy na asfalcie. Jak jeździsz w terenie? Z włączonym amortyzatorem? Jeżeli tak, to go wyłącz i spróbuj jeździć bez.

Przy czym, sensowne gravele zaczynają się od 6000, jeżeli nie możesz dołożyć ani nie chcesz używki, to wziąłbym "gravela z prostą kierownicą" (chociaż tym też cena mocno skoczyła ostatnio...) albo jakiegoś lekkiego crossa. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

wziąłbym "gravela z prostą kierownicą"

DSX 1 chociaż np. mojej żonie nie przypasowała ani pozycja (zbyt rozciągnięta - pozdrawiamy Panów ze sklepu, którzy upierali się przy M-ce ;) ) ani napęd (za twardy w porównaniu do jej starego 3x9).

Opona dość szeroka, da sobie radę na szutrze i niezbyt kopnym piachu. Oczka na bagażniki, niezbyt ciężki, nawet szybki...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Wygląda na to, że moje wątpliwości jednak nie są całkiem wymyślone. Spróbuję pożyczyć coś z barankiem i się przejechać ;) liv rove wizualnie Wygląda baaaardzo spoko;) riverside z decathlonu na zdjęciu mocno średnio;) 

Może i kobiety wyglądają ładniej na gravelach ale chyba nam na nich może być mniej wygodnie ;)

Spróbuję się przejechać "z barankiem" ale chyba rzeczywiście cross będzie lepszym wyjściem. 

Dzięki serdeczne jeszcze raz!:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...