Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim,

Proszę o pomoc w doborze koła tylnego do roweru Giant Escaper. Obecne koło jest od nowości i ma oznaczenie ETRTO 559x20 6061 T6. Rower ma hamulce v-brake i wolnobieg 7 rzędowy. Opona jest Kenda K898 2-O-O-0075 26 x 1,95 " 500 g.

Roweru używam kilka razy w tygodniu (w lekkim terenie i na ulicy). 

Przeglądałem portale aukcyjne i nie mogę znaleźć koła o takim samym oznaczeniu ETRTO tak żeby wszystko do siebie pasowało. Najlepiej (ale nie koniecznie) żeby koło i szprychy były czarne (tak jest obecnie), w miarę możliwości przystępne cenowo ale przede wszystkim trwałe. 

W miarę możliwości proszę o podrzucenie jakiegoś linku do koła które będzie pasowało, albo wyjaśnienie jakie rozmiary będą pasowały.

Zima w tym roku ciepła i można by pojeździć :) 

 

 

Napisano

Co jest powodem wymiany?

Załatwiłeś obręcz, czy piastę?

Jeżeli piasta pod wolnobieg, jaką masz wytrzymuje Twoje użytkowanie to możesz zmienić koło na zbliżone, czyli będą one najczęsciej opisane jako koło tył 26, wolnobieg, v-brake i to są jedyne informacje jakie potrzebujesz.

A to co wyczytałeś z obręczy:

ETRTO 559 - srednica obręczy w miejscu gdzie osiada rant opony, ale to po prostu 26 cali.

x20 - szerokość wewnętrzna obręczy, ale ona może być minimalnie inna. +/-  parę mm nie zrobi żadnej różnicy przy takiej oponie.

6061 - to stop aluminium z jakiego wykonana jest obręcz, a T6 to rodzaj obróbki termicznej, również dla Ciebie nieistotne.

 

A jeżeli np. poddała się piasta, pękła ośka itp., bo np. dużo ważysz, albo jeździsz z fotelikiem to sugerowałbym przesiąść się na koło w systemie kasetowym, ale to wymaga zmiany co najmniej tylnych zębatek, co może pociągnąć za sobą konieczność wymiany łańcucha, a może i korby, więc pytanie ile zniosło poprzednie koło i jakie masz plany co do tego roweru na przyszłość?

Napisano

Ostatnio dość często musiałem oddawać koło do centrowania z powodu "bicia bocznego" obręczy i pękania szprych. Wydaje mi się że ogólnie skończyła się wytrzymałość tego koła bo ma już z 15 lat :).

Myśli że koło z poniższego linku będzie ok?

https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-tylne-stozek-lozyska-maszynowe-26-12993222109?reco_id=8fff49d2-8f3e-11ed-b967-46b6c88bc9f8&sid=1b14f67fa36602937f1572a57e6df4124ef63b53ab9897d3b9ab8b1bd1d899d5 

Bardzo dziękuję za poradę. 

Napisano

Dawno nie widziałem żeby koło na wolnobieg było na łożyskach maszynowych, ale jeżeli wszystko się zgadza z opisem i zdjęciami to ciężko będzie znaleźć lepsze koło tego typu, co nie zmienia faktu, że koła pod wolnobieg to badziewie ;)

Ale jak poprzednie wytrzymało 15 lat Twojego użytkowania, to to też powinno.

Tak będzie pasować.

Napisano

Nie znam wszystkich generacji tego roweru, ale W latach 90' Giant Escaper był dość wysokim modelem złożonym na markowych częściach i pełnym osprzęcie grupy LX, które było 3 najwyższym w hierarchii.   

Te rowery już 30 lat temu wychodziły z fabryki wyposażone w kasetę z tyłu.,  więc zakładam że to koło z wolnobiegiem to ktoś sobie wstawił takie po kosztach. 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...