Sledzu247 Napisano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2023 Mam pytanie jak wymienić ośke w piaście z przod na taka żeby można bylo założyć koło na ten czarny amortyzator aktualnie mam taką ośkęjak na pomarańczowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siemalysy Napisano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2023 Zależy jakie masz koło, a dokładniej piastę. Napisz więcej szczegółów, bo tak nic konkretnego nie da się napisać. Są piasty, do których można dokupić adaptery do konwersji ze sztywnej osi 15 mm na QR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sledzu247 Napisano 8 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 Ja mam piastę NS 100x15mm i własnie mi chodziło o nazwa takiej ośki i o te adaptery. I czy wiesz gdzie mozna taki adapter kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_288 Napisano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 Są - https://allegro.pl/oferta/adapter-do-piasty-15x100-do-zwyklej-osi-9x100-9724297596 , tylko ja bym kupił na zwykłe nakrętki albo bolt-on, szybkozamykacze to badziew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 Badziew bo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 @RabbitHood: Bo markjeting 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 No mam właśnie jakieś takie podejrzenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 @Sledzu247 a co zmusiło Cie do tak drastycznej zmiany? Połamałeś amor na sztywną oś? Przesiadka ze sztywnej osi na szpilkę 9mm to tak jakbyś chciał zacząć biegać maratony w japonkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 Z japonkami nie prawda. Najstarsza reba 29 ze szpilką jeżdziła ok, potem rebę odchudzili. Ale miałem starą i tylko słyszałem gdy koledzy przechodzili na sztywną oś jaka to Zmiana!!!! sam zmieniłem ramę, na taper, stara reba za krótka, chciałem zostać z kołem 9mm , znalazłem nową rebę taper na szpilkę, jedna komora, 200-300 gramów lżejsza…. I zrozumiałem czemu ludzie zmieniali osie na sztywne!!!! Moja hipoteza, ciężki i sztywny amor jest sztywny nawet z mocowaniem na klasyczny szybkozamykacz. Subiektywnie, bo mam mało agresywny styl jazdy, nie znam wielu rowerów i widelców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 Podałem przykład z japonkami na podstawie własnego doświadczenia, posiadania, jazdy i popsucia dziesiątek amortyzatorów z każdym możliwym mocowaniem koła. Oczywiście jeżeli ktoś jeździ po bułki do sklepu to zajedzie nawet z luźno wsadzonym kołem w ogóle bez zamykacza. Ale jak oczekujesz aby koło skręcało kiedy chcesz i tam gdzie chcesz, a nie za chwilę i tak jak prowadzi je koleina, to sztywna oś musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 Nie wiem Nie skaczę na rampach tylko zwykłe maratony Golonki z 10 lat, nie zepsułem nawet jednego amortyzatora, z dwóch używanych Reb 29 ( od 2006 roku) stary ( większość przebiegu, bardzo dbałem) skręcał, a drugi jednokomorowy wyraźnie gorzej, jestem lekki 75-80. Ponieważ sporo zasuwałem na MTB na karbonie i stali zamiast amortyzacji i to w górach to generalnie dziwna wiotkość widelca czy mostka objawia mi się dość szybko. Komplet kół z boostem nie wniósł nic nowego.Albo się zestarzałem i jeżdżę spokojnie. A ta schyłkowa Reba na planie Sida była wiotka i myślę że tego typu konstrukcje najbardziej skłaniały do szukania lepszych i sztywniejszych. Możliwe też że moja pierwsza 29 z pierwszych serii dostępnych na rynku( ciągnięta z Usa) była krytycznie nieodchudzona, bo chcieli poprawić sztwność podnosząc ją z konstrukcji 26. To by tłumaczyło dobre działanie. Stosunkowo rzadko albo na krótko zamieniałem się na rowery w tych czasach, kiedy goniłem królika dlatego np nie pamiętam jak działały współczesne dla tej reby foxy czy mańki, …pamiętaj też, że kilka lat musiałem poczekać na popularność 29 😄 wszyscy mocni koledzy katowali 26 cali i nabijali się ze mnie serdecznie, z resztą w ich 26kach to głównie były sidy 1400 g. Stara reba race 29 to chyba +- 1800. Nowa 1650 . Orientacyjnie piszę z pamięci. Ciężko nie domniemywać, że coś ze sztywności ubywało wraz z wagą. Ostatnie mocne wyścigi 2013, potem złożyłem fula z nowa rebą i mi ręce opadły w Beskidach. Troszkę właśnie ta przejściowa nowa reba - dobra po bułki i spacer do lasu na działce np mazurskiej. Albo dla szczuplaków, drobnych dziewczyn. Dziś nie ma już starych standardów za dużo, i tak sztywne osie dominują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_288 Napisano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 7 godzin temu, RabbitHood napisał: Badziew bo? Bo nawet porządnie trzymać koła nie umie, nie ważne jak mocno docisnąłem to pod wpływem hamulca się przemieszczało, i tak koło było dobrze osadzone na hakach. Nie neguję ośi 9 i 10 a szybkozamykacz 🙂. a co do przelotowych osi tak są lepsze niż zwykłe osie. 6 godzin temu, kazafaza napisał: Bo markjeting Mam starą dobrą 20x110, żadne boosty itd. Oś raczej nie ma nic do sztywności amora (do sztywności koła już tak) Jeździłem na foxie 32 na oś 15 i bomberze dj 2008 na 9 i co? fox był mniej sztywny, na kamieniach telepał się tył przód, a bomber? sztywniutko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 Sztywność koła zależy od siły naciągu szprych, ich ilości oraz stylu zaplecenia* koła. Sztywność amora zależy od grubości lag, konstrukcji korony i użytej osi*. IMO. Ciężko według mnie oceniać sztywność zawieszonego przodu rozbijając to na amora i koła, gdyż w tym układzie oba elementy współpracują ze sobą. Tym bardziej w innych modelach. Mając koło na piaście gdzie można podmieniać endcap'y oraz dwa amory różniące się jedynie osią, można stanowczo orzec co lepiej działa. A ile ludków kupuje amora na sztywną oś, zmienia koło nie porównując naciągu / sztywności bocznej i jest zadowolone? A, kiedyś wpadł mi test porównawczy Lefty'ego i Bombera, pierwszy pękł marcoch. Nie mam teraz prądu żeby tego dokładnie szukać ale inne ciekawe wideło na szybko: * Niekoniecznie w tej akurat kolejności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_288 Napisano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 (edytowane) Bardzo fajny filmik. Do sztywności też trzeba wspomnieć o materiałach i sterówce, szersza rura z cienką ścianką będzie sztywniejsza niż węższa i grubsza. Konstrukcja korony moim zdaniem ma bardzo dużo do gadania. Cytat Ciężko według mnie oceniać sztywność zawieszonego przodu rozbijając to na amora i koła, gdyż w tym układzie oba elementy współpracują ze sobą. To prawda. Może trochę źle napisałem ale chodziło o to że koło przy zwykłej ośce będzie się bardziej odginać na boki niz w przelotowej ale sztywność przód tył może być wysoka lub niska. A co do filmiku to trochę nie sprawiedliwe porównanie bo lefty jest dwupółką. Niech porównają do jakiegoś dorado, shivera, boxxera, foxa 40. a tam postawią lefty'ego single crowna. Idealnie też pokazali jak przewaloną sprawą są ślizgi i uszczelniania w amortyzatorach, tylko takie wykonanie lefty jest bardziej czasochłonne niż kosztowne niż takiego na zwykłych teflonowych ślizgach (stalową oprawkę pomiedziować, pokryć teflonem i pod prasę co kształt nadaje. Spotkłem się też że do oprawki jest przyklejona warstwa folii teflonowej 😶) a pasowanie to przeciśnięcie tulei z odpowiednim wymiarem. Tymczasem w lefciaku odpowiednio wyfrezowana laga i goleń, produkcja i igiełek, a jak rozsypiesz je podczas serwisu to kaplica bo podobno są dobierane na wymiar Edytowane 8 Stycznia 2023 przez Michal_288 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Nie taka kaplica na amen, części są dostępne choć na tacę trzeba rzucić...z ciekawości zajrzałem po ile chadzają - zestaw czterech "ślizgów" za ok. 40 jurków (jak są na stanie) no ale gdy się jedną lub dwie rolki posieje to faktycznie może być ciężko. Kłalita kosztuje swoje niestety. Cytat A co do filmiku to trochę nie sprawiedliwe porównanie bo lefty jest dwupółką. Niech porównają do jakiegoś dorado, shivera, boxxera, foxa 40. a tam postawią lefty'ego single crowna. To byłoby nie do końca fair-play - porównywać telepy DH z trejlowym a z drugiej strony one mają dwie półki i dwie golenie a lewus tylko jedną girę. Sprawiedliwsze jest porównanie dwupółka-jednolag vs jednopółka-dwulag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2023 Kiedyś po domach chodzili goście co sprzedawali filtry do odwróconej osmozy. Brali wodę z kranu coś tam dolewali i woda się robiła czarna potem brali wodę z filtra… Nie neguje, że amory lefty są bardzo zaawansowane technicznie i szacun dla nich, że im się chce takie produkować ale ten film demonstracyjny nie ma nic wspólnego z obiektywizmem i przypomina mi pokazy sprzedawców cudownych, garnków, kołder itd co mnie automatycznie odrzuca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.